prachtig filmpje , zo werd Abra van de week ook gecorrigeerd door een ridgeback met wie ze aan het 'spelen' was . Ze knuffel- speelt , zogezegd , vaak met een bepaalde ridgeback .Inge O schreef:je moet dat bevestigen niet te zwaar zien hoor, het is juist iets héél lichts en nooit met stress voor de 'onderdaan' - de ranghoogste krijgt van mij bv. het recht om terechte snauwen uit te delen en wordt daar door mij zelden voor berispt maar er eerder in geruststeld 'dat ik hen echt wel begrijpZoie schreef: Maar het is niet zo dat we dat we hem laat ik zeggen erg gaan bevestigen in die rol , want dan zou hij , denken ik , een te grote bek tegen spok krijgen .
', zeker als ze daarbij zelf om die bevestiging vragen (iets wat vaak gebeurt). dat doet attack bv. aan het eind van dit filmpje, eventjes opkijken zo van 'oepssss, baas....' en dan zeg ik alleen maar iets als 'ja, is goed meidje', met nog een aaitje erbij.
naar mijn ervaring krijg je (hier althans) véél meer vervelende spanning als ze zich niet mogen of durven te uiten, dan komt het er op een gegeven ogenblik toch wel uit maar dan veel minder gedoseerd.
overigens is wat attack hier in het filmpje deed sowieso al een snauwniveau dat zelden voorkomt, ik denk dat crunchje wat te hard in een velletje gebeten had of zo.
Maar dat kan je echt niet vergelijken met wat de spaanse pepertjes hier naar elkaar communiceren