Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu teef knokken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Re: reu teef knokken

Ongelezen bericht door Zoie »

Inge O schreef:
Zoie schreef: Maar het is niet zo dat we dat we hem laat ik zeggen erg gaan bevestigen in die rol , want dan zou hij , denken ik , een te grote bek tegen spok krijgen .
je moet dat bevestigen niet te zwaar zien hoor, het is juist iets héél lichts en nooit met stress voor de 'onderdaan' - de ranghoogste krijgt van mij bv. het recht om terechte snauwen uit te delen en wordt daar door mij zelden voor berispt maar er eerder in geruststeld 'dat ik hen echt wel begrijp :knuffel1: ', zeker als ze daarbij zelf om die bevestiging vragen (iets wat vaak gebeurt). dat doet attack bv. aan het eind van dit filmpje, eventjes opkijken zo van 'oepssss, baas....' en dan zeg ik alleen maar iets als 'ja, is goed meidje', met nog een aaitje erbij.

Afbeelding

naar mijn ervaring krijg je (hier althans) véél meer vervelende spanning als ze zich niet mogen of durven te uiten, dan komt het er op een gegeven ogenblik toch wel uit maar dan veel minder gedoseerd.

overigens is wat attack hier in het filmpje deed sowieso al een snauwniveau dat zelden voorkomt, ik denk dat crunchje wat te hard in een velletje gebeten had of zo :mrgreen: .
prachtig filmpje , zo werd Abra van de week ook gecorrigeerd door een ridgeback met wie ze aan het 'spelen' was . Ze knuffel- speelt , zogezegd , vaak met een bepaalde ridgeback .

Maar dat kan je echt niet vergelijken met wat de spaanse pepertjes hier naar elkaar communiceren :mrgreen: Dat ondersteunen we hier dus niet .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef: Maar dat kan je echt niet vergelijken met wat de spaanse pepertjes hier naar elkaar communiceren :mrgreen: Dat ondersteunen we hier dus niet .
als het harder gaat dan dit noem ik het vechten en nee, dat ondersteun ik ook niet :mrgreen: .
:mrgreen:
hoewel ik na een vechtpartijtje de spanning meestal wel weer wegknuffel en dan ga ik eerst de ranghoogste 'troosten'.
hier is het allemaal anders , zowel de aanleiding - b.v. opwinding - als het verloop . Als micron spok tot de orde roept , omdat hij te druk is , zie je dat spok dat negeert , en zich afreageert op een speeltje , door het in de mond te nemen , en er triomfantelijk en nog even druk , zij het qua volume iets gedempt , mee rond te lopen .

Er wordt dan niet geknuffeld of gesteund , de heren worden dan vriendelijk doch dringend verzocht het een beetje rustig aan te doen :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef:het is allemaal anders , zowel de aanleiding - b.v. opwinding - als het verloop . Als micron spok tot de orde roept , omdat hij te druk is , zie je dat spok dat negeert , en zich afreageert op een speeltje , door het in de mond te nemen , en er triomfantelijk en nog even druk , zij het qua volume iets gedempt , mee rond te lopen .

Er wordt dan niet geknuffeld of gesteund , de heren worden vriendelijk doch dringend verzocht het een beetje rustig aan te doen :wink:
ligt er natuurlijk helemaal aan hoe en wie en wat maar ik zou me in dit soort situatie kunnen voorstellen dat ik de hoogste (in dat geval neem ik aan de tot-orde-roeper) even geruststel.

maar er leiden meer wegen naar rome hè :wink: .
ja , je hebt behalve de theorie ook altijd de terugkoppeling van wat de honden doen , zodat je gaandeweg tot een ' oplossing ' komt , met z'n allen zal ik maar zeggen . Dat speeltje in de bek b.v. heeft spok zelf verzonnen .

Maar we gaan je suggestie serieus nemen , eens kijken of dat ( beter ) werkt .
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Heavy schreef:Kan het met hormonen te maken hebben , moet de teef misschien loops worden?
Als hij dan toch écht niet wil herplaatsen is castreren of steriliseren misschien een oplossing?

Dat weet ik eigenlijk niet, zal het hem van de week vragen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Zoie schreef:het is allemaal anders , zowel de aanleiding - b.v. opwinding - als het verloop . Als micron spok tot de orde roept , omdat hij te druk is , zie je dat spok dat negeert , en zich afreageert op een speeltje , door het in de mond te nemen , en er triomfantelijk en nog even druk , zij het qua volume iets gedempt , mee rond te lopen .

Er wordt dan niet geknuffeld of gesteund , de heren worden vriendelijk doch dringend verzocht het een beetje rustig aan te doen :wink:
ligt er natuurlijk helemaal aan hoe en wie en wat maar ik zou me in dit soort situatie kunnen voorstellen dat ik de hoogste (in dat geval neem ik aan de tot-orde-roeper) even geruststel.

maar er leiden meer wegen naar rome hè :wink: .
Ik vraag me af of ik het wel goed doe hier in huis als ik dit zo lees. Kenzo, Amy, Izzy en Ivy zijn allemaal gecastreerd. Cuendo niet en dat ben ik ook niet van plan. Amy is echt een regelteef en is, denk ik, rang hoogste. De rest heeft daar geen moeite mee en als er wel eens een snauw valt dan kijk ik wel, maar laat het gaan, want het blijft eigenlijk altijd bij een snauw.
Kenzo is bijna 11 en denkt volgens mij dat hij de baas in huis is (ja ook over mij :mrgreen: ) Als Amy weer eens hyper is, irriteert hij zich daaraan en geeft haar een behoorlijke correctie en dat pikt Amy en druipt af.
Nou twijfel ik eigenlijk wie nou de baas in huis is (ja ik haha), ze zijn beide gecastreerd, Amy regelt alles, maar als ze over de lijn gaat bij Kenzo krijgt ze echt op haar donder van hem en gaat dan in lage houding richting mand. (zonder dat ik mij er bemoei).
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:[
is zeker niet mijn bedoeling om te beweren dat wat ik doe het beste werkt hoor :wink: . daarbij moet iets je ook liggen, ik ben in dat soort situaties het liefste de bliksemafleider terwijl tineke misschien liever zelf voor bliksem speelt :engel: :LOL: .
als ik de afgelopen jaren iets op mijn werk geleerd heb , is het wel dat een andere aanpak soms wonderen verricht . Zeker met agressie .
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Demi schreef:krijgt ze echt op haar donder van hem en gaat dan in lage houding richting mand. (zonder dat ik mij er bemoei).
dat zou hier niet meteen in een ranghogere haar hoofd opkomen :schrik: :LOL: .
Dus als ik het goed begrijp is het of een ongeregeld zooitje hier :engel: of Amy is niet de ranghogere? Ze loopt dan echt laag onderdanig naar haar mand alsof ze het helemaal niet meer ziet zitten (arm kind :F: )
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

dagmar88 schreef:
Inge O schreef: je moet dat bevestigen niet te zwaar zien hoor, het is juist iets héél lichts en nooit met stress voor de 'onderdaan' - de ranghoogste krijgt van mij bv. het recht om terechte snauwen uit te delen en wordt daar door mij zelden voor berispt maar er eerder in geruststeld 'dat ik hen echt wel begrijp :knuffel1: ', zeker als ze daarbij zelf om die bevestiging vragen (iets wat vaak gebeurt). dat doet attack bv. aan het eind van dit filmpje, eventjes opkijken zo van 'oepssss, baas....' en dan zeg ik alleen maar iets als 'ja, is goed meidje', met nog een aaitje erbij.

:lol1: Herkenbaar. Hier net nog. Pjotr stond nogal druk te doen bij m'n bezoek en luisterde niet meteen.
Charlie komt er tussen, bestijgt hem kort en knikkert hem z'n plaats op.
Daarna kijkt ze meteen naar mij of dat toch wel de bedoeling was.
Dat gaat hier hetzelfde, als er te druk gedaan word, grijpt Doran ook op die manier in en dan kijkt hij mij meteen aan van...dat was goed toch? :lol1:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Demi schreef:
Inge O schreef:
Demi schreef:krijgt ze echt op haar donder van hem en gaat dan in lage houding richting mand. (zonder dat ik mij er bemoei).
dat zou hier niet meteen in een ranghogere haar hoofd opkomen :schrik: :LOL: .
Dus als ik het goed begrijp is het of een ongeregeld zooitje hier :engel: of Amy is niet de ranghogere? Ze loopt dan echt laag onderdanig naar haar mand alsof ze het helemaal niet meer ziet zitten (arm kind :F: )
wie de ranghogere is kan niemand van hieruit zien (en die rang hoeft ook niet absoluut te zijn maar kan wisselen per situatie) maar een regelteef zijn maakt je natuurlijk niet meteen tot ranghoogste.
Ok dat wist ik niet. Ook omdat de rest ermee instemt dat mevrouw alles regelt en af en toe een snauw geeft als het haar niet zint en degene die en snauw krijgt weg van haar loopt.
Denk dat ik geen ranghoogste heb, maar inderdaad een zooitje ongeregeld :Q: :F:
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

Ik heb hier 3 reuen en 1 loopse teef nooit geen problemen. Werd er gevochten dan ging het om eten wat op de grond lag.

Ik zeg haal een deskundige erbij .

Een roedelleider is de rust hem/haar zelve. En zal dan niet zomaar uit het niets ruzie maken. Er zal altijd een reden zijn dat ze vechten,

www.bullsofftysonshome.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

yvon schreef: Een roedelleider is de rust hem/haar zelve.

Oh?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Na 2 gesprekken met GT en meerdere knokpartijen zitten ze nu echt gescheiden, maar dat betekend dus dat er steeds gewisseld wordt met de bench. Daar wordt niemand gelukkig van en langzaam komt het besef dat het beter is voor de honden om er 1 te herplaatsen. Alleen welke dan, dat weten ze nog niet..
Ik heb gezegd dat ze moeten kijken welke het beste in het gezin past. Maar ben blij dat ze ondertussen wel inzien dat het echt niet goed gaat komen. De knokpartijen worden steeds heftiger en steeds met meer verwondingen.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Gelukkig dan maar dat ze het toch in gaan zien dat het scheiden in hun geval geen oplossing biedt.
Je wilt het toch niet meemaken dat er echt serieuze ongelukken gebeuren :schrik: .
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”