Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Family dog kills baby in Springfield

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Family dog kills baby in Springfield

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Heel naar bericht, maar ik schrok wel even van de foto die wordt gebruikt! :eek: (Niet schokkend)

http://www.wxyz.com/news/family-dog-kil ... d-township
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Family dog kills baby in Springfield

Ongelezen bericht door sbientje »

nah! das echt jouw hond, toch?

als dit voor een female catahoula doormoet :') blijf dat vreemd vinden, dat ze zomaar foto's plukken en bij zo'n bericht plakken
-Gaby-
Zeer actief

sbientje schreef:nah! das echt jouw hond, toch?

als dit voor een female catahoula doormoet :') blijf dat vreemd vinden, dat ze zomaar foto's plukken en bij zo'n bericht plakken
Jup, dat is mijn hond. Werd ook al gedeeld op facebook en dat zie je Rhodins foto met 'Family dog kills baby in Springfield Township'. Ik vind het ook vreemd wat betreft die foto's. :denken:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:o Nou moe, knappe hond heb jij.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou ze mailen en eisen dat ze de foto eraf halen :ugh:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Daar zou ik ook achteraan gaan. Lekker dan, jouw Rhodin gebruikt bij zo'n afschuwelijk stukje :80:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Als je "Catahoula Leopard Dog" intikt op Google staat hij er tussen via deze website: http://www.vetstreet.com/dogs/catahoula-leopard-dog
Hij staat zelfs op iStock: http://www.istockphoto.com/photo/cataho ... g-14989521
Iemand verdient er dus geld aan door zijn foto te verkopen. Of dat moet de bedoeling zijn, dat kan ook..
dagmar88
Zeer actief

Als je dat al zo snel kunt vinden zijn er vast meer. Zou dit eens proberen:

http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... search.asp
Manu

Nog even verder gezocht.
Er worden ansichtkaarten verkocht: http://www.zazzle.ca/catahoula+leopard+dog+gifts
Op dreamstime.com, ook een imagestock: http://www.dreamstime.com/royalty-free- ... ge17229515
-Gaby-
Zeer actief

Bedankt voor het verder zoeken! :ok: Ha, die ansichtkaarten vind ik wel geinig! Misschien ga ik ze nog wel bestellen ook. :engel:

Maar, misschien is het vreemd, maar op zich vind ik het niet zo erg. Iedereen die Rhodin kent weet dat hij niet in Springfield woont. ;) En het is ook niet echt een "female Catahoula".
Afbeelding
Manu

Je hebt gewoon een erg mooie hond :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

-Gaby- schreef:Bedankt voor het verder zoeken! :ok: Ha, die ansichtkaarten vind ik wel geinig! Misschien ga ik ze nog wel bestellen ook. :engel:

Maar, misschien is het vreemd, maar op zich vind ik het niet zo erg. Iedereen die Rhodin kent weet dat hij niet in Springfield woont. ;) En het is ook niet echt een "female Catahoula".
:wink: Nee dat is op de foto wel duidelijk, maar dat er wordt verdiend aan jouw foto's vind ik toch niet erg netjes.
-Gaby-
Zeer actief

dagmar88 schreef:
-Gaby- schreef:Bedankt voor het verder zoeken! :ok: Ha, die ansichtkaarten vind ik wel geinig! Misschien ga ik ze nog wel bestellen ook. :engel:

:wink: Nee dat is op de foto wel duidelijk, maar dat er wordt verdiend aan jouw foto's vind ik toch niet erg netjes.
Dat klopt. Maar ik heb de foto zelf niet gemaakt, heb ik dan wel wat in te brengen?
Afbeelding
Manu

Je zou even contact op kunnen nemen met de fotograaf?
De meeste fotografen overleggen het eventjes als er gepubliceerd wordt. Dat ben ik wel gewend tenminste, ik heb een tijdje wat modellenwerk gedaan en dan werd ik netjes gebeld of ze de foto('s) voor publicatie hier en daar mochten gebruiken.

Overigens een naar bericht van het doodgebeten kindje :(
Afschuwelijk. Die hond ging dus af nadat de baas hem van de bank had geduwd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb dat ook gedaan bij de beruchte misbruikte foto van xito (waar nog steeds 11 (!!!) Paginas aan zoekresultaten van te vinden zijn.)
Bonnie heeft mij gezegd welke fotos daadwerkelijk verkocht zijn dus legaal gebruikt en door wie en laten we zeggen dat die niet tussen deze 11 paginas staan ;-)
Ach xito heeft bin laden gevonden.. das ook wat natuurlijk een held is t :P
Ik ga er dus wel achteraan ik hoef dat niet bij dergelijke bijtincidenten. Omroep brabant had er een handje van...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

2 maanden oud en dan zo aan je eind komen. En die arme ouders. Je zult je kind zo gegrepen zien worden. Horror.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Als je trouwens zorgt dat je je foto's verkleind voordat je ze op internet plaatst, kun je al wel iets misbruik voorkomen. Online misbruik niet, maar ze kunnen dan in ieder geval niet meer voor drukwerk gebruiken.
Afbeelding
Groetjes Marja
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb er ook ooit eens een topic over gemaakt,de foto van mijn hond word door vreemde fokkers op hun website gebruikt.Die foto is gemaakt door een fotograaf en was vanhaar een proefprojekt dus ze had die op een fotograven site geplaatst,daar is hij vanaf gestolen.
Maar goed buiten een mailtje sturen dat je het niet zo netjes vind kan je blijkbaar weinig.
Ik zag niet eens dat het jou hond was :-) ik dacht alleen hij lijkt er op.Schitterende hond trouwens.

Wel een drama voor die mensen en hun baby,je vraagt je altijd af waar komt dit zo plots vandaan?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

en dan zetten ze dit er onder

opyright 2014 Scripps Media, Inc. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten, or redistributed

:80:

jij weet vast wel wie deze foto gemaakt heeft en dan kun je diegene er op aanspreken toch?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

malinois schreef:Ik heb dat ook gedaan bij de beruchte misbruikte foto van xito (waar nog steeds 11 (!!!) Paginas aan zoekresultaten van te vinden zijn.)
Bonnie heeft mij gezegd welke fotos daadwerkelijk verkocht zijn dus legaal gebruikt en door wie en laten we zeggen dat die niet tussen deze 11 paginas staan ;-)
Ach xito heeft bin laden gevonden.. das ook wat natuurlijk een held is t :P
Ik ga er dus wel achteraan ik hoef dat niet bij dergelijke bijtincidenten. Omroep brabant had er een handje van...
Ik moest bij dit verhaal direct aan de foto van Xito denken inderdaad. ;)

Ik heb iemand gevraagd die veel weet over rechten m.b.t. dit soort dingen en we hebben geen poot om op te staan. En aangezien de foto in Amerika circuleert vind ik het wel best. Mensen die Rhodin kennen weten dat hij een goedzak is met kinderen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat zal idd ook best dat je geen poot hebt om op te staan maar dat weet t gros (99%) van de misbruikers niet. ;-)
Ik gooi er zoveel mogelijk een mail tegenaan en dat werkt voor 90% zeker als je t over geld gaat hebben ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Gaby-
Zeer actief

Manu schreef:
Overigens een naar bericht van het doodgebeten kindje :(
Afschuwelijk. Die hond ging dus af nadat de baas hem van de bank had geduwd.
Ja, brrrr, echt een naar bericht. :ugh:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

malinois schreef:Dat zal idd ook best dat je geen poot hebt om op te staan maar dat weet t gros (99%) van de misbruikers niet. ;-)
Ik gooi er zoveel mogelijk een mail tegenaan en dat werkt voor 90% zeker als je t over geld gaat hebben ;-)
Oh ja? Hmmm, dat verandert de zaak. :F:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

“Animals and tiny babies don’t mix, even with a gentle dog,” Bouchard said. “Sadly, I’ve seen this happen more than once, where they never had any issue and all of a sudden the dog goes off.”

Nu hebben alle honden het gedaan. Is het nu de bedoeling dat al die Amerikanen massaal hun hond nu naar het asiel brengen, waar toch al te veel honden zijn en geëuthanaseerd worden, en kinderen mogen dus niet meer opgroeien met honden? Triest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

iones schreef:“Animals and tiny babies don’t mix, even with a gentle dog,” Bouchard said. “Sadly, I’ve seen this happen more than once, where they never had any issue and all of a sudden the dog goes off.”

Nu hebben alle honden het gedaan. Is het nu de bedoeling dat al die Amerikanen massaal hun hond nu naar het asiel brengen, waar toch al te veel honden zijn en geëuthanaseerd worden, en kinderen mogen dus niet meer opgroeien met honden? Triest.
In mijn ogen is dit totaal niet wat er bedoeld wordt in die alinea. Ik vind het alleen maar goed dat er gewaarschuwd wordt voor honden en babys samen. Je moet er gewoon mee opletten. En natuurlijk heeft de hond t gedaan, dat is toch ook zo? Dat er een aanleidingis, uiteraard, maarhet is niet de baby die de hond aan gort bijt toch
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

sbientje schreef: In mijn ogen is dit totaal niet wat er bedoeld wordt in die alinea. Ik vind het alleen maar goed dat er gewaarschuwd wordt voor honden en babys samen. Je moet er gewoon mee opletten. En natuurlijk heeft de hond t gedaan, dat is toch ook zo? Dat er een aanleidingis, uiteraard, maarhet is niet de baby die de hond aan gort bijt toch
Volgens mij wordt het echt zo bedoeld als dat het gezegd wordt.
En deze mensen hebben opgelet maar desondanks viel de hond aan. Voor de hond was er een aanleiding maar ik vind het een zwakke aanleiding.
Ik geloof echt niet dat alle honden door zo´n zwakke aanleiding door het lint gaan. Die van mij althans niet en dat is maar goed ook want het zou een zware afknapper zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”