Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine tot middelgrote honden gezocht

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: kleine tot middelgrote honden gezocht

Ongelezen bericht door veertje »

Lysette schreef:Zo'n 8 jaar geleden zat ik met dezelfde vraag en mijn lijstje was ongeveer gelijk aan die van jou. Ik had alleen het vlinderhondje er niet op staan omdat ik die te klein (lees:kwetsbaar) vind. Sheltie werd me toen ook aangeraden, maar net als jij heb ik daar niks mee (vind ze niet stom of vervelend ofzo, ze doen me alleen niet zo veel). Markiesje viel vrij snel af omdat mijn ouders dat helemaal niks vonden. In de behendigheid loopt nu overigens wel een ontzettend leuk en werklustig markiesje en ik weet dat iemand zich ook specifiek bij haar op de lijst heeft laten zetten voor een toekomstig nestje. Dus volgens mij kan er wel degelijk besloten worden om buiten de lijst een pup aan iemand toe te wijzen.

Toen bleef de poedel en Pyreneeër over. Van die laatste m.n. In de face rase variant. Die schijnen ook wat zachter te zijn. Maar toch wel pittige hondjes. Omdat ik, na een aantal jaar een zeer bewerkelijke border collie te hebben gehad, erg veel behoefte had aan een ongecompliceerd hondje ben ik voor de poedel gegaan.

Wel gezocht naar een fokker die let op werklust. Heb er een heerlijk hondje aan. Buiten is ze actief maar binnen erg rustig. Ze vindt iedereen aardig, zonder de behoefte te hebben naar iedereen toe te gaan. Met andere honden heeft ze eigenlijk nooit problemen, in die zin dat ze geen ruzie op zoekt maar wel grenzen aan geeft en niet over zich heen laat lopen. Sporten vindt ze geweldig, tot grote vreugde van mij :engel:
Wat leuk om te horen dat je ongeveer hetzelfde verhaal hebt. Jouw Jip is ook wel een van de poedels waar ik fan van ben. Zo'n leuke coupe heeft ze in je onderschrift :I: Het ongecompliceerde van de poedel spreekt me ook wel aan. Ik ben dan wel wat gewend na onze groenendaeler, een wat makkelijkere hond om mee te beginnen is niet verkeerd denk ik. Misschien kom ik eens een wat grotere agilitywedstrijd bezoeken om ze in actie te zien. Nu zie ik ze voornamelijk op shows.

@_Inge_: Pas maar op, straks krijg je haar zaterdag niet meer terug na de workshops :tongue:

@SimoneV: Zijn Kelpies niet vergelijkbaar met een BC? Ik denk dat dat nog wat teveel hond is voor nu.

@eveliendepien: Een herplaatser is ook een optie, maar daar kan ik nu nog niet naar zoeken. Inlezen in rashonden kan wel alvast. Tegen de tijd dat ik echt tijd heb voor een hond en de definitieve beslissing maak, zou het ook een herplaatser kunnen worden. En of die hond dan uit NL of het buitenland komt maakt me niet zoveel uit, als het plaatje maar klopt.

@Joyce83: Nee, geen labradoodle, daar sta ik niet zo achter. Sorry als ik iemand hiermee tegen t hoofd stoot, maar niks voor mij. Een kooiker past ook niet bij mij. De meeste die ik ken zijn ook niet zo sportief, maar misschien ken ik de verkeerde :wink:

Alle andere genoemde rassen staan op de lijst. Ik heb nog heel wat te lezen :mrgreen:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

veertje schreef:
Lysette schreef:Zo'n 8 jaar geleden zat ik met dezelfde vraag en mijn lijstje was ongeveer gelijk aan die van jou. Ik had alleen het vlinderhondje er niet op staan omdat ik die te klein (lees:kwetsbaar) vind. Sheltie werd me toen ook aangeraden, maar net als jij heb ik daar niks mee (vind ze niet stom of vervelend ofzo, ze doen me alleen niet zo veel). Markiesje viel vrij snel af omdat mijn ouders dat helemaal niks vonden. In de behendigheid loopt nu overigens wel een ontzettend leuk en werklustig markiesje en ik weet dat iemand zich ook specifiek bij haar op de lijst heeft laten zetten voor een toekomstig nestje. Dus volgens mij kan er wel degelijk besloten worden om buiten de lijst een pup aan iemand toe te wijzen.

Toen bleef de poedel en Pyreneeër over. Van die laatste m.n. In de face rase variant. Die schijnen ook wat zachter te zijn. Maar toch wel pittige hondjes. Omdat ik, na een aantal jaar een zeer bewerkelijke border collie te hebben gehad, erg veel behoefte had aan een ongecompliceerd hondje ben ik voor de poedel gegaan.

Wel gezocht naar een fokker die let op werklust. Heb er een heerlijk hondje aan. Buiten is ze actief maar binnen erg rustig. Ze vindt iedereen aardig, zonder de behoefte te hebben naar iedereen toe te gaan. Met andere honden heeft ze eigenlijk nooit problemen, in die zin dat ze geen ruzie op zoekt maar wel grenzen aan geeft en niet over zich heen laat lopen. Sporten vindt ze geweldig, tot grote vreugde van mij :engel:
Wat leuk om te horen dat je ongeveer hetzelfde verhaal hebt. Jouw Jip is ook wel een van de poedels waar ik fan van ben. Zo'n leuke coupe heeft ze in je onderschrift :I: Het ongecompliceerde van de poedel spreekt me ook wel aan. Ik ben dan wel wat gewend na onze groenendaeler, een wat makkelijkere hond om mee te beginnen is niet verkeerd denk ik. Misschien kom ik eens een wat grotere agilitywedstrijd bezoeken om ze in actie te zien. Nu zie ik ze voornamelijk op shows.

@_Inge_: Pas maar op, straks krijg je haar zaterdag niet meer terug na de workshops :tongue:

@SimoneV: Zijn Kelpies niet vergelijkbaar met een BC? Ik denk dat dat nog wat teveel hond is voor nu.

@eveliendepien: Een herplaatser is ook een optie, maar daar kan ik nu nog niet naar zoeken. Inlezen in rashonden kan wel alvast. Tegen de tijd dat ik echt tijd heb voor een hond en de definitieve beslissing maak, zou het ook een herplaatser kunnen worden. En of die hond dan uit NL of het buitenland komt maakt me niet zoveel uit, als het plaatje maar klopt.

@Joyce83: Nee, geen labradoodle, daar sta ik niet zo achter. Sorry als ik iemand hiermee tegen t hoofd stoot, maar niks voor mij. Een kooiker past ook niet bij mij. De meeste die ik ken zijn ook niet zo sportief, maar misschien ken ik de verkeerde :wink:

Alle andere genoemde rassen staan op de lijst. Ik heb nog heel wat te lezen :mrgreen:
ik vind kelpies wel echt een ander karakter hebben dan de border collies die ik tegenkom. Als ik naar Yazoo kijk vind ik haar heel vrolijk en ze luistert en werkt graag, maar niet op een slaafse manier. Ze weet ook heel goed haar rust te vinden. Ik had veel meer moeite verwacht met de opvoeding maar dit is echt 100% meegevallen. Maar ik ken ook wel kelpies die moeilijker zijn hoor ;)
Nadeel vind ik wel dat er steeds meer gezondheidsproblemen naar voren komen binnen het ras.
In juli is er in de buurt van Nijmegen een agilitywedstrijd alleen voor kelpies waar nogal wat honden bij aanwezig zijn heb ik begrepen.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Veertje je weet iig wat je niet wilt haha.
Een jack russel vind je dat iets of boerenfox?

Een vlinderhondje is ook echt leuk hoor als je daar een goed gevoel bij hebt zou ik me daar zeker verder in verdiepen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eveliendepien »

AnneBP schreef:
veertje schreef:

ik vind kelpies wel echt een ander karakter hebben dan de border collies die ik tegenkom. Als ik naar Yazoo kijk vind ik haar heel vrolijk en ze luistert en werkt graag, maar niet op een slaafse manier. Ze weet ook heel goed haar rust te vinden. Ik had veel meer moeite verwacht met de opvoeding maar dit is echt 100% meegevallen. Maar ik ken ook wel kelpies die moeilijker zijn hoor ;)
Nadeel vind ik wel dat er steeds meer gezondheidsproblemen naar voren komen binnen het ras.
In juli is er in de buurt van Nijmegen een agilitywedstrijd alleen voor kelpies waar nogal wat honden bij aanwezig zijn heb ik begrepen.
Kelpies hebben zeker een ander karakter dan een border. Ik heb het gezien toen ik bij mijn tante was die schaapsherder is met 4 bordercollies en sinds kort een Kelpie. Het gaat trouwens om een working kelpie. Ik vond het voornaamste verschil dat de Kelpie een stuk minder gespannen oogde dan de bordercollies die heel erg gefixeerd waren op de schapen. De Kelpie vond het geweldig om te werken maar had wel iets minder zelfvertrouwen dan de bordercollies en kwam vaak bij de baas een complimentje halen om vervolgens blij weer aan de slag te gaan. Ik vond het prachtig om te zien, prachtige honden ook!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Of misschien een dwergschnautzer? Geen allemansvriend, wel normaal sociaal, bereid voor de baas wat te doen, wel een trimvacht maar verder vind je nooit haar. Kan wel blafferig zijn maar vanaf begin daar goed op letten scheelt heel veel.
Onze vorig hond was er 1 en een geweldig beest voor mij. Erg geschikt als hondje voor 1 baas.
veertje
Zeer actief

toots schreef:Veertje je weet iig wat je niet wilt haha.

Een vlinderhondje is ook echt leuk hoor als je daar een goed gevoel bij hebt zou ik me daar zeker verder in verdiepen.
Dat is al heel wat toch :mrgreen: Maar er blijft nog veel over wat ik wel leuk vind, te veel!
JR of boerenfox is niet echt mijn ding, volgens mij de meeste terriers niet. Ben toch wel een beetje gewend aan honden die luisteren als jij dat wilt (oke, meestal :engel: ).

Oke, een kelpie dus. Ik ga er naar kijken :wink: Dacht altijd dat dat ook vrij slaafse honden waren, maar als dat meevalt is het het overwegen waard.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

een cockertje lijkt me ook heel geschikt.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hutsje schreef:een cockertje lijkt me ook heel geschikt.
Zijn dat sport hondjes ??

Chihuahua-paws
Zeer actief

veertje schreef:
toots schreef:Veertje je weet iig wat je niet wilt haha.

Dat is al heel wat toch :mrgreen: Maar er blijft nog veel over wat ik wel leuk vind, te veel!
JR of boerenfox is niet echt mijn ding, volgens mij de meeste terriers niet. Ben toch wel een beetje gewend aan honden die luisteren als jij dat wilt (oke, meestal :engel: ).

Oke, een kelpie dus. Ik ga er naar kijken :wink: Dacht altijd dat dat ook vrij slaafse honden waren, maar als dat meevalt is het het overwegen waard.

Ik heb 2 buren met prima luisterende boeren foxies :wink:
Ik zelf heb een chihuahua die beter luistert beter dan menig groot ras dat gehoorzamer zou zijn ;)
Of je hond luisterd of niet heb je zelf de hand in OPVOEDING...

Vlinderhondjes kunnen net zo goed stout zijn en niet luisteren dan een JR iig :wink:

Maar het word jou hondje en jij moet er een klik mee hebben. Ik zelf heb dat juist met wat pittige hondjes.
Maar ik ben de baas :wink:

Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ondanks dat een terriër niet je directe voorkeur heeft denk ik toch dat een Cairn best kan passen. Mijn honden zijn heel gehoorzaam, Floor vindt behendigheid geweldig, maar ook gehoorzaamheid vinden ze leuk. Mijn overleden Westie heeft GG1 gelopen en deed dat echt goed. Heel af en toe hebben ze weleens een dag dat er echt geen land mee te bezeilen is, maar mijn ervaring is echt niet dat ze moeilijk op te voeden zijn. Echt slaafs zullen ze nooit worden, maar ik vind ze prima trainbaar en ken best veel gehoorzame Cairns. Overigens heb ik inmiddels mijn 4e Cairns en heb ik 2 Westies gehad en allemaal waren ze braaf. Oké, Penny kan wel een terrorist zijn, zeker toen ze nog jonger was, maar als je met haar werkt heeft ze een enorme drive. Ik doe met haar praktijk speuren en daar blinkt ze echt in uit. Maar ook de gehoorzaamheid trainingen vond ze geweldig en heb ook een paar lessen behendigheid gedaan en na 2 lessen deed ze al een simpel parcoursje los.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

toots schreef:
Als je de crufts behendigheid kijkt, zie je vrij regelmatig working cockers. En ja, dat zijn zeer zeker sporthondjes!

Hier ook behendigheid met een middenslag poedel dus. Ik wilde een hond die echt voor en met mij wilde werken, slim genoeg was om lekker mee te kunnen trainen, maar die ook een uitknop had, en waarbij het niet heel erg was als ik eens een poosje wat minder met haar wilde kunnen doen. Eigenlijk wilde (en wil) ik een BC, maar dat leek me te heftig, dus de keus viel op een poedel.

Cara wil best wel graag voor me werken, soms zo graag dat ze neurotisch wordt en zo gaat hyperen dat er niets verstandigs meer uitkomt. Ze zal best slim zijn, maar ik zie er niet vaak bewijs van. Een uitknop heeft ze wel gekregen toen ze volwassen werd, maar als we wat gaan doen, dan is het ook wel een stuiterkip. En af en toe wat minder kan ze best tegen, als ze maar wel iedere dag even de kans krijgt om haar pootjes te strekken (maar dat kan ook gewoon even 5 minuten rondjes crossen zijn wat haar betreft).

Overigens staan vlinderhondjes ook nog op mijn 'ooit' lijstje :P
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Hutsje
Zeer actief

toots schreef:
behoorlijk, denk ik. het zijn iig hele aktieve honden. peer is een echt werkhondje dat heel blij wordt van iets mogen doen voor de baas. en hij heeft een tomeloze energie.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik ben zelf fan van de kleine keeshond ,slim sociaal,veel humor,snel sportief en als hij een keer niet met wandling kan is het ook goed.Ben nu aan mijn 4e toe.Tot nu toe allemaal nog herplaatsers gehad.
Qua gewicht met zijn 5 kg ideaal als het moet pak je hem zo onder arm ,maar ook licht genoeg om snel te zijn in de agility

Ik heb ook een chinees maar die vind ik iets meer van het eigen volk,wel sociaal naar andere honden ,erg intelligent, het grote nadeel is dat hij alleen werkt met droog weer,een druppel regen en hij wil niet meer naar buiten :-)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben zelf helemaal weg van border terriërs terwijl ik over het algemeen niet zo van de terriërs ben. Stoer, klein maar niet te kwetsbaar, veelzijdig.. De borders die ik ken waren ook allemaal heel sociaal en kroelkontjes. De moeite waard om eens naar te kijken denk ik. Wie weet komt er hier ooit een :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou bij een aantal van de genoemde rassen ook kijken naar het geluid. Als je klein gaat wonen zul je ook veel buren hebben en die kun je het echt niet aandoen om een kefvlinder of poedel aan te schaffen :schrik:
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Mini Australian Shepherd?

Hebben uiterlijk iets weg van een markiesje, maar meer pit, een stuk degelijker en veel meer sporthondjes.
Ook een handzaam formaat.

rasbeschrijving
http://www.miniaussie.nl/content/rasbeschrijving

filmpjes
https://www.youtube.com/watch?v=h8f_-1Kjp08
https://www.youtube.com/watch?v=eucvTeZuKac

Vergis je niet tussen de Toy Aus en de Mini Aus trouwens

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik zie jou wel met een Lagotto. Sportief, lief en jij kunt best begrip opbrengen voor, en sturing brengen aan, de wat schizofrene trekjes
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Working Cockers zijn leuk vind ik, een Border Terriër die geopperd werd vind ik qua looks ook geweldig maar op het agilityveld word je er bij de meesten knettergek van, die zijn in het parcours niets anders aan het doen dan keihard keffen. Daar moet je wel tegen kunnen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Roo schreef:Mini Australian Shepherd?

Hebben uiterlijk iets weg van een markiesje, maar meer pit, een stuk degelijker en veel meer sporthondjes.
Ook een handzaam formaat.

rasbeschrijving
http://www.miniaussie.nl/content/rasbeschrijving

filmpjes
https://www.youtube.com/watch?v=h8f_-1Kjp08
https://www.youtube.com/watch?v=eucvTeZuKac

Vergis je niet tussen de Toy Aus en de Mini Aus trouwens

Afbeelding
Die zijn leuk :ok:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

veertje schreef:Wat leuk om te horen dat je ongeveer hetzelfde verhaal hebt. Jouw Jip is ook wel een van de poedels waar ik fan van ben. Zo'n leuke coupe heeft ze in je onderschrift :I: Het ongecompliceerde van de poedel spreekt me ook wel aan. Ik ben dan wel wat gewend na onze groenendaeler, een wat makkelijkere hond om mee te beginnen is niet verkeerd denk ik. Misschien kom ik eens een wat grotere agilitywedstrijd bezoeken om ze in actie te zien. Nu zie ik ze voornamelijk op shows.

:
Op agilitywedstrijden bij de B en C small en medium lopen ondertussen best wat poedels. Dat laat toch wel iets anders zien dan op shows (hoewel ik altijd wel moet lachen om die pretbekken, die ik zo herken van Jip, onder die opgefohnde kapsels te zien :mrgreen: ).
Helaas loop ik dit jaar zelf geen wedstrijden met Jip, anders had ze zich natuurlijk graag aan je voorgesteld :D
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Valerie schreef:Ik zou bij een aantal van de genoemde rassen ook kijken naar het geluid. Als je klein gaat wonen zul je ook veel buren hebben en die kun je het echt niet aandoen om een kefvlinder of poedel aan te schaffen :schrik:
Ik vind (opgevoede!) middenslag poedels echt geen enorme keffers. Jip blaft binnen echt zelden tot nooit. En als ze het een keer doet is het een blaf en klaar. Buiten wel, in spel is ze wel luidruchtiger maar niet dat ze om iedere scheet gaat lopen blaffen. Dat ken ik van andere middenslagen ook helemaal niet. Dwergjes zijn wel vocaler volgens mij. Maar dat vind ik sowieso meer "hittepetitjes".
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Valerie schreef:Ik zou bij een aantal van de genoemde rassen ook kijken naar het geluid. Als je klein gaat wonen zul je ook veel buren hebben en die kun je het echt niet aandoen om een kefvlinder of poedel aan te schaffen :schrik:
Nee. Want die zijn daar ook helemaal niet in op te voeden natuurlijk :roll:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Lysette schreef:
Ik vind (opgevoede!) middenslag poedels echt geen enorme keffers. Jip blaft binnen echt zelden tot nooit. En als ze het een keer doet is het een blaf en klaar. Buiten wel, in spel is ze wel luidruchtiger maar niet dat ze om iedere scheet gaat lopen blaffen. Dat ken ik van andere middenslagen ook helemaal niet. Dwergjes zijn wel vocaler volgens mij. Maar dat vind ik sowieso meer "hittepetitjes".
Cara (die is wel middenslag x dwerg natuurlijk) is helaas wel vrij kefferig, vooral bij opwinding, maar dat is als pup zijnde niet door mijn ouders onderdrukt, en ik ben niet goed genoeg als trainer om het er echt uit te krijgen nu het er eenmaal inzit.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Er zijn heeeel veel Markiesjes die fanatiek sporten!

En zoals gezegd, je kunt je voor een bepaalde fokker op de lijst zetten, al zal dat wat ingewikkelder zijn dan bij de meeste rassen. Er is ook maar weinig verschil tussen de 'fokkers' (ik zou het dan in ervaring en manier van socialiseren zoeken) en je hebt bijv geen werklijnen oid.

Ben trouwens benieuwd wat er (staat ergens hierboven) niet degelijk is aan Markiesjes?

Nadeel van het ras is wel dat veel graag blaffen (is wel af te leren). Ook vind ik de teefjes vaak wat kattig. Verder ben ik er weg van!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

beatje schreef:Ik ben zelf fan van de kleine keeshond ,slim sociaal,veel humor,snel sportief en als hij een keer niet met wandling kan is het ook goed.Ben nu aan mijn 4e toe.Tot nu toe allemaal nog herplaatsers gehad.
Qua gewicht met zijn 5 kg ideaal als het moet pak je hem zo onder arm ,maar ook licht genoeg om snel te zijn in de agility
Dit is volgens mij een middenslag kees maar die kezen kunnen in ieder geval werken :ok: Zijn wel vocaal en dat kan een nadeel zijn als je buren hebt.

Working cocker zijn erg leuke hondjes :I: Staan ook nog op mijn verlanglijstje voor ooit. Bij de Crufts zie je ze inderdaad redelijk vaak voorbijkomen in de behendigheid.

Kwam ik ook nog tegen: Schipperke (maar geen idee hoe die zijn qua karakter?) en de Polski Owczarek Nizinny (ook geen idee hoe die zijn qua karakter)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Heavy schreef:Schapendoes zou ik niet doen als je fulltime gaat werken :wink:
dan valt de Havanezer ook af
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief

en de cocker ook
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zeg niet, neem geen hond als je full time gaat werken, want dat heb ik ook gedaan. Maar heb toen wel de beslissing genomen, zeker doordeweeks, is de tijd na het werk alleen voor mijn hond en in het weekend, tenzij de hond mee kan, er ook niet constant op uit. Wat doe je met de hond als je op vakantie zou gaan zonder hond? Zijn dat dingen waar je over hebt nagedacht?

Ik zou dus ook de tijd dat de hond alleen zou moeten zijn, meenemen in de keuze van je hond.
veertje
Zeer actief

LongFields schreef:Working Cockers zijn leuk vind ik, een Border Terriër die geopperd werd vind ik qua looks ook geweldig maar op het agilityveld word je er bij de meesten knettergek van, die zijn in het parcours niets anders aan het doen dan keihard keffen. Daar moet je wel tegen kunnen.
:mrgreen: Ik hoor het al niet meer. Joris deed dat ook altijd. Wat dat betreft een echt markiesje, blaffen kunnen ze als de beste. Dat er in de rasstandaard staat dat ze stil zijn snap ik nog steeds niet. Qua blaffen ben ik dus wel wat gewend en ik denk dat het met goede opvoeding in goede banen te leiden is. Bij Joris hebben we daar niet vanaf moment 1 opgelet, onze fout.

Working cockers heb ik inderdaad veel voorbij zien komen tijdens Crufts, erg leuke hondjes! Ook maar eens meer informatie over gaan zoeken. Hoe zit het met het jachtinstinct bij deze hondjes?

Border terriers zijn ook erg leuke hondjes. Ik weet niet of het helemaal bij me past, maar ga er wel even wat over opzoeken.

Wat voor schizofrene trekjes Rosita? De lagotto spreekt me wel aan, daar heb ik eerder ook al eens over nagedacht, maar nog niet genoeg info over.

Leonie, dat er markiesjes zijn die fanatiek sporten weet ik. Joris zijn zoon en kleinzoon doen het erg netjes in de behendigheid en zo ken ik er nog een paar meer. Er zijn er ook die de drive missen om te willen werken, net een beetje pit dat mist. Als ik voor een markiesje ga dan ga ik niet (on)geduldig zitten wachten op een telefoontje :engel: Dan ga ik zeker op zoek naar een nestje dat me aanspreekt en misschien wordt het dan wel een (achter)kleinkind van Joris.

De andere genoemde rassen ga ik ook even naar kijken. Dit is een hele studie op zich :schrik:
krissie20
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door krissie20 »

veertje schreef:
LongFields schreef:Working Cockers zijn leuk vind ik, een Border Terriër die geopperd werd vind ik qua looks ook geweldig maar op het agilityveld word je er bij de meesten knettergek van, die zijn in het parcours niets anders aan het doen dan keihard keffen. Daar moet je wel tegen kunnen.
:mrgreen: Ik hoor het al niet meer. Joris deed dat ook altijd. Wat dat betreft een echt markiesje, blaffen kunnen ze als de beste. Dat er in de rasstandaard staat dat ze stil zijn snap ik nog steeds niet. Qua blaffen ben ik dus wel wat gewend en ik denk dat het met goede opvoeding in goede banen te leiden is. Bij Joris hebben we daar niet vanaf moment 1 opgelet, onze fout.

Working cockers heb ik inderdaad veel voorbij zien komen tijdens Crufts, erg leuke hondjes! Ook maar eens meer informatie over gaan zoeken. Hoe zit het met het jachtinstinct bij deze hondjes?

Border terriers zijn ook erg leuke hondjes. Ik weet niet of het helemaal bij me past, maar ga er wel even wat over opzoeken.

Wat voor schizofrene trekjes Rosita? De lagotto spreekt me wel aan, daar heb ik eerder ook al eens over nagedacht, maar nog niet genoeg info over.

Leonie, dat er markiesjes zijn die fanatiek sporten weet ik. Joris zijn zoon en kleinzoon doen het erg netjes in de behendigheid en zo ken ik er nog een paar meer. Er zijn er ook die de drive missen om te willen werken, net een beetje pit dat mist. Als ik voor een markiesje ga dan ga ik niet (on)geduldig zitten wachten op een telefoontje :engel: Dan ga ik zeker op zoek naar een nestje dat me aanspreekt en misschien wordt het dan wel een (achter)kleinkind van Joris.

De andere genoemde rassen ga ik ook even naar kijken. Dit is een hele studie op zich :schrik:
Wat de working cocker betreft. Er zitten in Nederland (geloof ik) 2 fokkers waarvan 1 alleen aan jagers verkoopt dus geef je weinig kans.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”