Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gele Poep.....!?!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Gele Poep.....!?!

Ongelezen bericht door Patrol »

Hallo,

ik heb al vaker geschreven over Patrol en dat ze zo slecht eet, scheten laat e.d. Nu krijgt ze al een paar weken Carocroc maar nu krijgt ze hele gele poep..... 8O Het was altijd al niet zo donker maar het is nu wel erg geel en ik heb ook de indruk dat er net zoveel uit komt als er in gaat...... De structuur van de poep is vrij korrelig, wel hard, maar dus erg geel.... Wat moet ik hier nu aan doen?? Ze eet op het moment wel heel goed van Carocroc

Moet ik hier iets aan doen?? Of gewoon zo laten...

Jullie reacties zijn welkom!

p.s. heb gisteren al even diepvriescompleet gevoerd en haar keuteltjes waren vanochtend al wat donkerder.......
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

als ze ook al een snotneus had dan kan dat gewoon een reactie zijn. waarschijnlijk is ze gewoon ff niet helemaal het vrouwtje.

lekker rustig aan doen en als je het zelf niet meer vertrouwd naar de DA gaan.

al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen!
Afbeelding
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

kan goed aan de brok liggen dat de ontlasting gelig is, de brok is dat volgens mij ook en ramses had het vroeger ook met dat merk.
De structuur zou kunnen wijzen op een slechte vertering en als het met het vers beter uitziet zou je denk ik het best een poosje alleen vers kunnen voeren. Ramses verdraagt brokken ook minder en op vers doet hij het super. en op half half doet hij het nu uitstekend.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Is Carocroc zelf ook zo geel? Vaak zie je zo'n kleur (geel of rood) toch wel terug in de ontlasting...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Toen Beau nog Nutro at, had hij ook altijd gele poep...ligt waarschijnlijk gewoon aan de ingredienten. Als je hond het verder goed doet op die brok, is er niks aan de hand.....
:zwaai: Peet
Afbeelding
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Heeft dat er niet mee te maken dat er dan teveel granen in zitten??
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Als de ontlasting bleekgeel is (stopverfachtig van kleur) geef dan als een speer even wat anders te eten blijft de kleur zo direkt naar je da,want lichtgele of stopverfachtige ontlasting kan op een slecht of niet werkende alvleesklier duiden.Dan worden er bepaalde enzymen niet meer aangemaakt en wordt het eten niet zodanig verteerd dat het niet wordt opgenomen.
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

men voegt veel Calcium aan het voer toe om de ontlasting harder en droger ( in het extreme geval korreliger) te krijgen, kalk ziet wit, en kleurt de ontlasting bleek. Ook zijn gemalen botten een goedkope toevoeging aan de brok.
Honden nemen net zoveel Calcium uit de voeding op, als hun hormonen vragen, het teveel Ca komt gewoon in de ontlasting terecht.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Carocroc is een brok op basis van lam of kip.
Ik heb zelf de kip-variant, en de honden hebben stevige maar inderdaad wat gelige ontlasting, minder donker als bv. bij FarmFood.
Ik denk dat dat door de kip komt.
Overigens hebben ze hier beide weinig ontlasting van carocroc.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Als mijn honden op een (recreatie) bot hebben gesabbeld poepen ze ook geel. Dus ik denk dat dat Ca verhaal wel klopt.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”