Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Begin anders met een foto van bovenaf van die spekrug en dan iedere maand een nieuwe foto laten zien. :mrgreen:
Geil jij op dikke tekkels? :engel: :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wegen kan ik haar niet maar ik ga wel foto's maken. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lucia schreef: Maar ik sprak laatst iemand die haar kleine hondje echt veel moest laten afvallen en die geeft het hondje echt een komkommer op een dag ipv veel koekjes. Geen idee of dat gezond of slecht is dat heb ik nog niet nagekeken.
Waarom zou dat verkeerd zijn? Charlie vindt komkommer, tomaatjes en eigenlijk alles aan groente en fruit net zo lekker als snoep.
Als ze mag kiezen tussen vlees/brokken of een banaan gaat ze steevast voor het laatste.
Op het moment zijn augurken favoriet :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Bas eet geen groentes en fruit en kijkt me aan of ik haar vraag een kamerplant op te eten. :mrgreen: :oohja:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

laeken schreef:Bas eet geen groentes en fruit en kijkt me aan of ik haar vraag een kamerplant op te eten. :mrgreen: :oohja:
Piep vraagt wat er mis is met een kamerplant :scratch: ?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Rijstenwafels zou ik niet doen. Dat zijn allemaal loze calorieën. Gewoon een stukje long in ministukjes knippen, daarmee een zoekspoor uitleggen in de tuin oid. Bedenk dat elk rijstkorreltje voor zo een klein hondje al hetzelfde is als een dentastix voor een gemiddelde hond.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Is een speelmaatje ook iets? Een ander klein hondje die wel van nature actief is en Bas aanspoort en bezig houdt. Al dat gelig en gehang is natuurlijk ook niks.

Het kloterige met dieeten is dat je lichaam er aan gewend raakt. Het gaat steeds met minder toe kunnen. De moter wordt steeds zuiniger afgesteld. (Sprak zij die met jarenlang lijnen haar eigen stofwisseling vakkundig om zeep heeft geholpen) Ik zou dus zeker ook proberen op meer bewegen in te gaan zetten.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Valerie schreef:Rijstenwafels zou ik niet doen. Dat zijn allemaal loze calorieën. Gewoon een stukje long in ministukjes knippen, daarmee een zoekspoor uitleggen in de tuin oid. Bedenk dat elk rijstkorreltje voor zo een klein hondje al hetzelfde is als een dentastix voor een gemiddelde hond.
In gepofte rijstwafel zitten heel weinig calorieën. Het is ook niet de bedoeling dat je hele wafels voert maar als je met beloning werkt, zijn ministukjes ongezouten rijstwafel een goed alternatief.
laeken schreef:Rijstwafels ga ik ook proberen al eet ze niet alles. We gaan het zien. :ok:
Reina bliefte dat in het begin ook niet tot ik er een ordinair frolicje overheen wreef en vanaf toen vond ze het lekker. Nu hoef ik dat niet meer te doen.
Afbeelding
alm@
moderator

laeken schreef:Ik ben misschien wel soft rondom dat eten maar ze eet gewoon heel graag een bak voer. De bonen ga ik dus zeker toepassen. Buik vol, geen calorien :engel:
Dat heb ik ook hoor. De helft van Reina haar eten is zo weinig in die grote bak, vind het gewoon zielig :ugh: dus vul ik het aan met groenten. Wat ik ook vaak doe is wat meer groenten voor onszelf maken (zonder zout toe te voegen) en het restant bewaar ik dan voor haar. Magere yoghurt of kwark is ook een goede loze aanvulling.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb heel kleine beloningskoekjes voor rita, die ik dan ook nog eens in vieren snij.
ik doe hartstikke veel met belonen en steeds zo'n koekje is dan toch te veel voor riet met haar spijsverteringsproblemen en haar neiging tot aanzetten.
met die stukjes kan ik ik dus vier keer belonen en dan heeft ze in totaal nog maar zo'n heel klein koekje gehad.
misschien is dat ook een idee?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

Speelmaatje heeft geen zin. Bas speelt niet met hondjes. Wel als ze ze heeeeel goed kent en ze zo klein zijn als een chihuahua. Maar Hein is al te groot en dat eindigt standaard in 20 seconde spelen, dan valt Bas om en doet zich pijn en gaat grauwen en snappen.
Ze klinkt wel heeeeel erg lui en onspeels maar ze is best wel leuk verder hoor :engel: Heel soms heeft ze de gekke 5 minuten en dan rent ze om precies te zijn 30 seconden. Laat ik zeggen dat ze ongeveer 10 seconden gemiddeld per dag sport. Wel loopt ze zo enkele uren flink door mits de zon niet schijnt :Q: :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik denk dat Bas veel te zen is om energie te verbruiken. Ze is altijd kalm, windt zich nergens over op en maakt zich nooit druk. Ze laat alles over zich heen komen en vindt alles prima.
Ik moet dus echt haar figuur in haar eten zoeken en we wandelen al 1,5 uur per dag flink. Ze draaft zo ongeveer de hele wandeling op haar korte pootjes mee en kwa uithoudingsvermogen is ze prima op peil. Ook kan ze zo 4 uren lopen. Maar of dat echt effect heeft kan ik niet zeggen. Het lijkt geen effect te hebben :oeps:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

alm@ schreef:
laeken schreef:Ik ben misschien wel soft rondom dat eten maar ze eet gewoon heel graag een bak voer. De bonen ga ik dus zeker toepassen. Buik vol, geen calorien :engel:
Dat heb ik ook hoor. De helft van Reina haar eten is zo weinig in die grote bak, vind het gewoon zielig :ugh: dus vul ik het aan met groenten. Wat ik ook vaak doe is wat meer groenten voor onszelf maken (zonder zout toe te voegen) en het restant bewaar ik dan voor haar. Magere yoghurt of kwark is ook een goede loze aanvulling.
Yoghurt is ook een goede tip. Dat had ik al eens ergens gelezen. Ik ga denk ik kijken of ze dat lust en dan evt de voeding smorgens vervangen door een tweetal eetlepels magere yoghurt. Dat kan ik ook nog proberen. :ok:
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Heavy schreef:Ohja en weet je wat ook goed helpt?
Een heel klein etensbakje kopen :wink:
Dit is echt een hele goede tip :ok: In een grote etensbak lijkt het zo weinig waardoor je meer voert.
alm@
moderator

Safari schreef:
Dit is echt een hele goede tip :ok: In een grote etensbak lijkt het zo weinig waardoor je meer voert.
Maar je weegt toch wat je voert neem ik aan? En zeker als je aan afvallen doet. Dit zal meer voor je eigen idee zijn want de hond zal het niet uitmaken waar hij uit eet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik kom net terug van de dierenwinkel. Energiek gekocht, 1 burger per dag, aangevuld met boontjes. 3 keer per week een ontveld kippenvleugeltje en 1 doorgeknipt eendenreepje per dag. We gaan zien wat er gebeurt en ober een uur gaan we een fikse boswandeling maken en moet ze een uur berg op en af. Bas gaat afvallen vanaf vandaag.
Afbeelding
alm@
moderator

Is dat 100 gram? Raffie van bijna 8 kilo (intact) krijgt 100 gram vers per dag (geef ze hier overigens 1x daags eten). Misschien even handig ter vergelijk. Mooi dat je ervoor gaat. Succes :ok:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

dagmar88 schreef:
Lucia schreef:Maar ik sprak laatst iemand die haar kleine hondje echt veel moest laten afvallen en die geeft het hondje echt een komkommer op een dag ipv veel koekjes. Geen idee of dat gezond of slecht is dat heb ik nog niet nagekeken.
Waarom zou dat verkeerd zijn? Charlie vindt komkommer, tomaatjes en eigenlijk alles aan groente en fruit net zo lekker als snoep.
Als ze mag kiezen tussen vlees/brokken of een banaan gaat ze steevast voor het laatste.
Op het moment zijn augurken favoriet :mrgreen:
Felix is ook gek op augurken.
Wij hadden vroeger een hond die alleen de augurken van Koeleman lustte :lol1:
Dat zal wel aan het zuur hebben gelegen ofzo :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Een poosje terug was er een hondje bij de dierenarts wat af moest vallen, die kreeg alleen komkommers.

Tama van ons is eigenlijk ook iets te dik, maar krijg het afvallen niet voor elkaar want mijn man blijft de meiden maar voeren met stukjes van zijn brood.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
alm@
moderator

Heavy schreef:
alm@ schreef:
Safari schreef:
Maar je weegt toch wat je voert neem ik aan? En zeker als je aan afvallen doet. Dit zal meer voor je eigen idee zijn want de hond zal het niet uitmaken waar hij uit eet.
Natuurlijk is dat voor de baas zijn gevoel voor de hond maakt het niet uit :wink:
Ah oké dan had ik je verkeerd begrepen :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Jaap* schreef:Felix is ook gek op augurken.
Wij hadden vroeger een hond die alleen de augurken van Koeleman lustte :lol1:
Dat zal wel aan het zuur hebben gelegen ofzo :mrgreen:

:LOL:

Kieskeurig is ze niet, maar die kleintjes vindt ze toch een beetje lullig.
Ze heeft laatst een volle pot open gedraaid, het zuur er uit laten lopen in mijn dekbed en alle augurken opgegeten :tong:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik denk dat je van het idee dat 100 gram te weinig is af moet.
Csiva is 13 kilo, rent heel de dag en is een en al beweging en eet 400 gram per dag. Maar Csiva is een enorm actief hondje. Ik denk dat 100 gram meer dan zat is.

Vraag anders Marjoleine eens hoeveel Fien krijgt. Ik denk dat Bas en Fien elkaar niet veel schelen in gewicht.
dagmar88
Zeer actief

Machie schreef:Ik denk dat je van het idee dat 100 gram te weinig is af moet.
Csiva is 13 kilo, rent heel de dag en is een en al beweging en eet 400 gram per dag. Maar Csiva is een enorm actief hondje. Ik denk dat 100 gram meer dan zat is.

Vraag anders Marjoleine eens hoeveel Fien krijgt. Ik denk dat Bas en Fien elkaar niet veel schelen in gewicht.
Charlie (20 kg) en Tibbe (14 kg) eten ook 400 gram, als ze alleen vers krijgen dan.
Het kan zo verschillen per hond. Charlie houdt wel erg van eten, maar is gewoon voldaan na haar maaltijden.
Zamunda
Zeer actief

Weet je wat ook goed helpt? Etensbak de deur uitdoen (of een half jaartje wegzetten) :W: .

Ipv een hondje dat 5 seconden helemaal happy is omdat ze aan het eten is, heb je een hondje dat een half uur of langer helemaal happy is omdat ze aan het eten is :ok: .

Je kunt van die kongs overigens ook yoghurtijsjes maken, heerlijk om tussendoor van te snoepen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

erg vervelend, ik had dat met Dusty en die werd gewoon niet magerder... helemaal niet.
Paard is toch vrij mager vlees, is dat niets voor dr?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Volgens mij zijn die burgers 70 gram dus dan zou dat kwa hoeveelheid precies goed moeten zijn. Ze moet deze zomer mee naar Terschelling en wie wil nu dik zijn op het strand lol.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Is Bas echt tonnetje rond of meer voor het oog te dik? Mocht ze ondanks je pogingen toch te dik blijven, zou ik het daarbij laten. Het leven moet ook leuk zijn :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

duitse herder schreef:Is Bas echt tonnetje rond of meer voor het oog te dik? Mocht ze ondanks je pogingen toch te dik blijven, zou ik het daarbij laten. Het leven moet ook leuk zijn :mrgreen:
Nou, als ze zich niet (altijd) meer kan omrollen dan is dat wel rolmopsachtig denk ik :F: .

Verder vind ik het zeer verstandig om haar af te laten vallen, omdat Laeken ook aangeeft dat haar pootjes niet je van het zijn én ze zo snel last heeft van de warmte.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Hajo werd ook wat dikker na de castratie, we zijn toen over gegaan op Acana lam en appel brokjes, dit is een light brok.
Samen met wat soepvlees en voor tussendoor een gedroogde kip strip. Sindsdien (ongeveer 5 maanden nu) is hij ruim 4 kg afgevallen.

Maar ja ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat hij graag en veel beweegt.

Succes met Bas!
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Als de gezondheid in gevaar komt moet je een hondje wel af laten vallen. Ik moet bij Room ook erg opletten dat ze niet te dik wordt. Barney is het andere uiterste.. die wordt snel te mager.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”