Bij het apporteren waren we te laat (Aanrijdinkje gehad onderweg, niet ernstig maar wel veel oponthoud

Misschien toch ook de stress van de spanning bij Adriaan en bij mij. In de loop van de dag werd ze wel iets actiever, en het past wel een beetje bij haar om heel erg te reageren op hoe wij ons voelen.
Na het apporteren konden wij even wat drinken. Lekker, want het was met vlagen ineens best warm.
Daarna het zweetwerk. We hadden geen idee hoe Habib dit zou vinden. Ze werkt op zich goed met haar neus, allerlei apporteerspelletje vindt ze geweldig. En met de neus laag ergens een klein stukje een spoortje volgen zie ik ze regelmatig doen.
Nouuuuu, bloed is niet goed aldus Habib. Geen interesse... Adriaan begon met Habibi, maar ze bleef mij in de gaten houden. (Normaal train ik met haar) Goed, dan eens kijken wat er gebeurt als ik het overneem. Iets meer, maar dat iets is dan ook alles mee gezegd.

We doen aan geocachen, en dan zoekt ze wel actief mee. Als zij eerder iets gevonden heeft dan wij, mag ze het niet pakken Ze heeft geleerd om er dan zo dicht mogelijk bij te gaan zitten.
Absoluut niet de bedoeling bij zweetwerk natuurlijk, maar stiekum vond ik het briljant toen ze vol met haar achterwerk op een boomstronkje ging zitten waar wat bloed op uitgesmeerd was....

Eigenlijk was dat heel braaf...
Ach, duidelijk dat dit geen succes was.
Daarna zijn we nog even bij het fly-ball wezen kijken en meedoen. Daar was ze nog niet helemaal zo fanatiek als ze kan zijn, maar dit lag duidelijk meer in haar straatje...

Daarna nog gebarbecued en met wat mensen gepraat her en der.
Opvallend relaxed sfeertje, ook tussen de honden. Ik hen erg weinig gesnauw en gedoe gezien, heerlijk!
Beetje jammer dat Habibi echt geen interesse heeft in spelen met andere honden, maar ach, dat kun je ze moeilijk verplichten.
We hebben ook wat foto's gemaakt, daar waar ik de naam van de hond weet zal ik hem erbij zetten. (Ik probeer het goed te schrijven...)
Apporteren, weet niet wie?
Habib apporteert op zich netjes, maar een balletje of voorwerp dat nog "nat" is van een ander hond is nogal een no-go voor haar. Dus daarmee geoefend:
Tsja...
Uiteindelijk heeft ze alles wel vastgepakt. Dit speeltje was briljant, ze pakte het precies bij het "touwtje/lusje" dat eraan zat, daar zit een andere hond niet aan...

Rosca kijkt waar Duende blijft
Habibi focust op de bal
Peer vond het geweldig!
Geen idee wat Kaiou hier precies doet. Uiteraard wel met zijn geliefde riem in zijn bek.

Muis had het iets te goed door, het balletje kun je ook gewoon zelf uit het bakje van het apparaat halen. Slimmerd

Elmo? De baas naast mij was belangrijker dan de bal. Maar te zien aan de gezichten ziet ieder daar de lol nog wel van!
En uiteindelijk deed hij het toch!
Coda en haar bal.
Dieber had er lol in!
Wij hebben een leuke dag gehad, ik hoop dat nog vaker mee te maken! Leuk snuffelen aan van alles, gewoon eens uitproberen. Ik heb nog wel wat onderdelen gezien die ik graag eens zou proberen!
edit, ik las het net ergens anders, maar dat geldt hier ook: Als je liever niet in beeld wil: Gewoon even aangeven, dan haal ik de betreffende foto's weg.