kipo schreef:Sta er iig even bij stil dat als er eenmaal vlooien in je huis zijn, dat je er dan niet zomaar vanaf bent, dat kan makkelijk een half jaar duren. Je kunt ervoor kiezen om je huis regelmatig te behandelen of je hond of niets en dan goed opletten.
Wij hebben in een zeer tekenrijk gebied gewoond en toen had ik voor de honden Scalibor-banden, die werken heel goed, maar eigenlijk hou ik niet zo van banden. Pol krijgt nu (als ik eraan denk) een pipetje, ik heb advantix gehad en nu ligt er Vectra, maar ik ben vrij laks, gelukkig lijkt Pol niet zo gevoelig voor ongespuis.
edit: Als he ervoor kiest om je hond te behandelen, kies dan iig niet voor de goedkope pipetten die elke winkel tegenwoordig als huismerk verkoopt, daar zit ofwel Diazinon in of niks. En ik zal heus niet beweren dat er vlooienspul bestaat dat niet in zekere mate giftig en mileubelastend is, maar diazinon is wel echt troep.
Daarom wil Wimbo zich goed voorbereiden.
De hond is er nog niet
Afgelopen jaren hadden de honden de scalibor band.
Ik gebruik dit jaar voor het eerst Activyl Tick plus en ik ben er zeer tevreden over.
Zoiets gebruik ik trouwens alleen in het teken seizoen.
Tegen vlooien doe ik niets extra's.
Maar ik heb dan ook geen katten in huis.
We zijn een keer op bezoek geweest bij iemand met katten en dat leverde een kolonie vlooien op
Gelukkig zijn die weer weg.