Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opvoedings/ontwikkelings reacties
Moderator: moderatorteam
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
opvoedings/ontwikkelings reacties
Ik heb een vraagje. Regelmatig krijgen we te horen dat onze border pup van nu 12 weken al zo goed luistert. Vol verbazing hoor ik dan van mensen zo luistert hij al naar zijn naam? Uhhh ja vanaf 8 weken al. Als ze dan zien dat hij al aardig goed luistert naar kom eens hier (hoewel meneertje andere honden soms leuker vind of kinderen toch aantrekkelijker zijn), zit of lie down valt de mond open. Dan komt vaak de volgende vraag, goh hoe zit het dan met zindelijkheid? Tja Skyler is inprincipe zindelijk. Hij geeft het aan als hij uit moet maar als hij te druk aan het spelen is heeft hij nog wel soms een ongelukje en als ik niet snel genoeg reageer ben ik te laat want hij heeft nog weinig controle op zijn blaas en als hij moet dan moet ie ook echt. Soms hoeft hij overdags 3 uur achter elkaar niet en soms sta ik elk uur buiten. Maar als hij het aangeeft ben ik al super trots en zodra hij buiten komt zoekt hij altijd het gras om te plassen of poepen. Perst er zelfs na een ongelukje binnen buiten nog een paar druppels uit want daar hoort het en het vrouwtje word daar zo vrolijk van. Uiteraard hoort de bench vraag er ook bij. Sky gaat zonder problemen zijn bench in. Hij slaapt er snachts, soms wel 8 uur achter elkaar. Accepteert hij als ik vind dat hij even rust nodig heeft of als ik ga werken. (Ik werk vanuit huis en leg hem erin als ik ga werken, word Sky wakker gaan we uit en spelen en daarna gaat hij er weer in en werk ik verder dus meestal een uur of 2, 3 achter elkaar en geen 6 uur achter elkaar!)
Naar mijn idee zijn dit best normale dingen allemaal en zijn sommige pups nog sneller in ontwikkeling en sommige minder snel. Toch?
Krijgen of kregen jullie ook vaak van die verbaasde gezichten?
Naar mijn idee zijn dit best normale dingen allemaal en zijn sommige pups nog sneller in ontwikkeling en sommige minder snel. Toch?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: opvoedings/ontwikkelings reacties
DeddeldoeNanna schreef:Nee hoor, Pirke luistert ook al goed naar zijn naam en ook hij is zindelijk.
Alleen kunstjes kan ie niet maar goed, die leer ik hem ook niet aan
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, met Van Gils zeker wel en eigenlijk zijn mensen nog steeds verbaasd
dat hij zo goed onder appel staat
en luistert en braaf is alsof een grote lobbes ten ene malen ongehoorzaam zou moeten zijn, levert heel veel vragen op, wat ik dan allemaal wel niet met hem doe.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Tja je hebt van die modelhonden, die zijn niet ongehoorzaam te krijgen
Scott is er zoeen. En ik krijg er ook altijd reacties op. Gelukkig heb ik Jessie nu, om te bewijzen dat de gehoorzaamheid van Scott niet persé aan mij ligt 
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Leuk toch, dat mensen het knap vinden?
Vaak gaat het veel trager of moeilijker, dus geniet er maar van!
Vaak gaat het veel trager of moeilijker, dus geniet er maar van!
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Sommige honden hebben het in zich om goed te luisteren. Het hangt niet altijd van de opvoeding af. Je maakt de meeste kans van slagen als je consequent bent en blijft...
Onze boxers luisterden ook (bijna) perfect... ons frans bulletje wilde wel maar was zo snel weer afgeleid.
De chihuahua's hebben we uit asiel en hadden nog geen opvoeding genoten, ook zij maken de laatste tijd vorderingen.
Bijv. Als wij eten, moeten zij op hun plaats en daar blijven... eerst geoefend met bench en nu kunnen ze het inmiddels zonder bench, in hun mand.
Wij hebben ze nieuwe namen gegeven toen ze hier kwamen en daar reageerden ze beide al heel snel op...
Onze boxers luisterden ook (bijna) perfect... ons frans bulletje wilde wel maar was zo snel weer afgeleid.
De chihuahua's hebben we uit asiel en hadden nog geen opvoeding genoten, ook zij maken de laatste tijd vorderingen.
Bijv. Als wij eten, moeten zij op hun plaats en daar blijven... eerst geoefend met bench en nu kunnen ze het inmiddels zonder bench, in hun mand.
Wij hebben ze nieuwe namen gegeven toen ze hier kwamen en daar reageerden ze beide al heel snel op...

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Pupje Gollum luisterde binnen voortreffelijk, buiten heeft het wel een paar jaar geduurd

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ach, Beau is bijna elf en ze zijn nog verbaast dat hij luistert 
Laatst gewijzigd door Hilde op 16 jun 2014 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

-
lets have fun
Floor was zo'n modelpupje. De beste van haar klas (oei, dat klinkt wel heel opschepperig maar is waar dus ik zeg het maar gewoon
) Waar andere pups nog aan het keten waren zat zij al keurig naast me en voerde braaf commando's uit. Mensen vroegen dan hoe ik dat voor elkaar kreeg 'nou...eeehhh...daar doe ik eigenlijk niks speciaals voor...ze wil het zelf gewoon graag goed doen
' Wel makkelijk hoor, zo'n hondje. Het is trouwens nog steeds het braafste meisje van de klas.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Onze Skye luisterde ook al naar zijn naam toen wij hem met 8,5 weken bij de fokker op haalde en hij kon al 'zit'. Met 12 weken kon hij denk ik ook 'hier' en 'af'. Het ging heel snel op bij de puppycursus kregen wij ook vaak de vraag hoe we dat voor elkaar kregen... Nu is Skye bijna 6 maanden en heeft hij geloof ik bananen in zijn oren haha. Nee zo erg is het niet. Als we samen zijn luistert hij perfect, met afleiding gaat het even niet zo makkelijk, maar komt goed.
Ik denk dat als je gewoon met een hond doet wat je met een hond hoort te doen het niet zo raar is dat ze met 12 weken al luisteren naar een aantal dingen. En de ene hond luistert nu eenmaal beter als de andere hond. En de ene baas doet nu eenmaal wat meer als de andere baas.
Maar goed bezig hoor en ga zo door!
Ik denk dat als je gewoon met een hond doet wat je met een hond hoort te doen het niet zo raar is dat ze met 12 weken al luisteren naar een aantal dingen. En de ene hond luistert nu eenmaal beter als de andere hond. En de ene baas doet nu eenmaal wat meer als de andere baas.
Maar goed bezig hoor en ga zo door!
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Oh Ol was tot een half jaar ook echt het braafste ventje van de klas <3 En toen kwam zijn ware aard pas naar boven
Hij luistert goed genoeg hoor, maar haha hij kan vreselijk eigenwijs zijn en als ie zelf het nut ergens niet van inziet..
En als het allemaal niet gezellig is dan gaat ie al zeker niet luisteren
Maar: Heerlijk toch, als je hondje zo goed luistert! Geniet er van
Maar: Heerlijk toch, als je hondje zo goed luistert! Geniet er van
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay was ook zo'n modelpupje! Behalve alleen thuis blijven, maar binnen een week sliep hij al beneden is de bench 's nachts en zijn ongelukje in huis waren op 1 hand te tellen. Ook hij kwam eigenlijk altijd als wij dat wilde. Ik liep altijd voor op de gehoorzaamheidslessen, dus werd ik altijd als voorbeeld gebruikt. Grappigste was met terugsturen plaats. Na 2 keer snapte Kay dat en kon ik meteen meters weglopen. De cursusleider vroeg dus hoe lang ik hier over gedaan had. Ik uuhhhm 2 x. Cursusleider meldde de cursisten om daar minimaal 1 nulletje achter te zetten voor hun honden, maar waarschijnlijk ook wel 2 nullen haha.
Kay als pup viel mee en voor een puber vond ik hem ook meevallen. Ja ik heb wel eens grote vraagtekens gehad en soms lukte niet alles, maar in algemeen niet te klagen, maar ik moet ook bekennen dat ik er heel veel tijd in had gestopt, in een pup die mij werd verkocht als niet de makkelijkste. En ook nu, mensen vinden hem voor border wel erg rustig tot ze hem in actie zijn. Het is mij ook vaak voorgehouden: ones in a lifetime dog. Lekker van genieten.
Kay als pup viel mee en voor een puber vond ik hem ook meevallen. Ja ik heb wel eens grote vraagtekens gehad en soms lukte niet alles, maar in algemeen niet te klagen, maar ik moet ook bekennen dat ik er heel veel tijd in had gestopt, in een pup die mij werd verkocht als niet de makkelijkste. En ook nu, mensen vinden hem voor border wel erg rustig tot ze hem in actie zijn. Het is mij ook vaak voorgehouden: ones in a lifetime dog. Lekker van genieten.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
In Belgie horen wij toch nog al eens; D'as ne brave ond. Enne zo'ne schone".het zal wel de belgische nuchterheid zijn maar nee, niemand vraagt me dat en ik zie ook geen openvallende monden, iedereen vindt dat hier normaal .
(en dan moeten ze doorlopen want dat is ongeveer de tijdspanne die Ezio kan opbrengen aan krijgen van aandacht. Blijven ze langer staan dan moeten ze wel eens hun mening herzien) ( Enfin, ik probeer dat wel te voorkomen, hoor)
- cornelia
- Zeer actief
Misschien hadden de mensen niet zo'n hoge verwachtingen van jullie hond en/of jullie opvoedkundige vaardigheden.Ik heb een vraagje. Regelmatig krijgen we te horen dat onze border pup van nu 12 weken al zo goed luistert. Vol verbazing hoor ik dan van mensen zo luistert hij al naar zijn naam? Uhhh ja vanaf 8 weken al. Als ze dan zien dat hij al aardig goed luistert naar kom eens hier (hoewel meneertje andere honden soms leuker vind of kinderen toch aantrekkelijker zijn), zit of lie down valt de mond open. Dan komt vaak de volgende vraag, goh hoe zit het dan met zindelijkheid? Tja Skyler is inprincipe zindelijk. Hij geeft het aan als hij uit moet maar als hij te druk aan het spelen is heeft hij nog wel soms een ongelukje en als ik niet snel genoeg reageer ben ik te laat want hij heeft nog weinig controle op zijn blaas en als hij moet dan moet ie ook echt. Soms hoeft hij overdags 3 uur achter elkaar niet en soms sta ik elk uur buiten. Maar als hij het aangeeft ben ik al super trots en zodra hij buiten komt zoekt hij altijd het gras om te plassen of poepen. Perst er zelfs na een ongelukje binnen buiten nog een paar druppels uit want daar hoort het en het vrouwtje word daar zo vrolijk van. Uiteraard hoort de bench vraag er ook bij. Sky gaat zonder problemen zijn bench in. Hij slaapt er snachts, soms wel 8 uur achter elkaar. Accepteert hij als ik vind dat hij even rust nodig heeft of als ik ga werken. (Ik werk vanuit huis en leg hem erin als ik ga werken, word Sky wakker gaan we uit en spelen en daarna gaat hij er weer in en werk ik verder dus meestal een uur of 2, 3 achter elkaar en geen 6 uur achter elkaar!)
Ik bied alvast mijn excuses aan.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij mij nu ook maar toen ik Akira net had werd ik met bewondering aangekekenInge O schreef:het zal wel de belgische nuchterheid zijn maar nee, niemand vraagt me dat en ik zie ook geen openvallende monden, iedereen vindt dat hier normaal.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots hebben wij ook pas sinds hij 2 was.
Hij is onwijs leergierig en kan dan ook heel goed luisteren.
MAAR hij is ook echt stront eigenwijs ''dat maakt hem wel echt leuk''
Er zijn dus momenten dat meneer plotsklaps ineens doof is
Hij is onwijs leergierig en kan dan ook heel goed luisteren.
MAAR hij is ook echt stront eigenwijs ''dat maakt hem wel echt leuk''
Er zijn dus momenten dat meneer plotsklaps ineens doof is
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
gaat om wild vreemde mensen of bekende die zelf een hond hebben maar slecht luisterencornelia schreef:Misschien hadden de mensen niet zo'n hoge verwachtingen van jullie hond en/of jullie opvoedkundige vaardigheden.Ik heb een vraagje. Regelmatig krijgen we te horen dat onze border pup van nu 12 weken al zo goed luistert. Vol verbazing hoor ik dan van mensen zo luistert hij al naar zijn naam? Uhhh ja vanaf 8 weken al. Als ze dan zien dat hij al aardig goed luistert naar kom eens hier (hoewel meneertje andere honden soms leuker vind of kinderen toch aantrekkelijker zijn), zit of lie down valt de mond open. Dan komt vaak de volgende vraag, goh hoe zit het dan met zindelijkheid? Tja Skyler is inprincipe zindelijk. Hij geeft het aan als hij uit moet maar als hij te druk aan het spelen is heeft hij nog wel soms een ongelukje en als ik niet snel genoeg reageer ben ik te laat want hij heeft nog weinig controle op zijn blaas en als hij moet dan moet ie ook echt. Soms hoeft hij overdags 3 uur achter elkaar niet en soms sta ik elk uur buiten. Maar als hij het aangeeft ben ik al super trots en zodra hij buiten komt zoekt hij altijd het gras om te plassen of poepen. Perst er zelfs na een ongelukje binnen buiten nog een paar druppels uit want daar hoort het en het vrouwtje word daar zo vrolijk van. Uiteraard hoort de bench vraag er ook bij. Sky gaat zonder problemen zijn bench in. Hij slaapt er snachts, soms wel 8 uur achter elkaar. Accepteert hij als ik vind dat hij even rust nodig heeft of als ik ga werken. (Ik werk vanuit huis en leg hem erin als ik ga werken, word Sky wakker gaan we uit en spelen en daarna gaat hij er weer in en werk ik verder dus meestal een uur of 2, 3 achter elkaar en geen 6 uur achter elkaar!)
![]()
Ik bied alvast mijn excuses aan.
- cornelia
- Zeer actief
.........of bekende die zelf een hond hebben maar slecht luisteren
- Bishy
- Zeer actief
Ik krijg ook veel complimenten dat mijn 12 weken jonge pup goed luistert. Ik ga er van uit dat die complimenten uitblijven als meneer de puberteit in gaat.