Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Ongelezen bericht door Tineke »

alm@ schreef:
Tineke schreef:
Maar ze loopt en zwemt wat af op een dag ,ze is echt heel actief buiten en dat scheelt ook enorm natuurlijk.
Maar dat is het punt Tineke, bij Reina lukt dat niet goed meer. Ondanks pijnstilling wandelt ze in een rustig tempo, trekt wel geregeld spelend een sprintje met Biko en echt lang zwemmen gaat ook niet meer. Ze is nog wel tuk op een balletje gooien maar gaat daarbij snel door haar grenzen waardoor ze het weer een dag met manken moet bezuren.
Ja bij Sien moeten we de laatste tijd daar ook wel wat meer rekening mee houden maar dan laten we haar wat meer zwemmen dat vindt ze ook enig om te doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef:
alm@ schreef:Kan je nagaan wat castreren eigenlijk doet. Biko en Reina wegen evenveel (30 kilo, reina was 33 kilo, 3 is ze er intussen al kwijt). Reina krijgt 350 gram kvv aangevuld met boontjes en Biko krijgt 1 kilo en is schraal. Er zit geen spoortje vet op.
Ook dat scheelt per hond ,Sien(castraat) is 10 en zit superstrak in het pak en vreet als een bootwerker ,weegt de helft van Reina en eet een pond per dag plus de extra's in de vorm van knabbels en gevulde kongetjes.

:wink: Ja, Charlie is ongecastreerd en kan in verhouding (veel) minder eten dan de balloze bulgaren.
Niko (ongecastreerd) was te dik en heeft een hele tijd maar een bakje smuldier per dag gegeten, waar hij amper van afviel.
:mann: Dacht nog, lekker goedkoop deze keer.
Hoe gespierder en energieker hij werd, hoe meer hij nodig had. Op een gegeven moment viel er gewoon niet meer tegenop te voeren.
Hij is nu vier, nog even energiek en perfect gespierd, maar je kunt er op dezelfde hoeveelheid voer niet meer doorheen kijken.
Denk doordat het zenuwachtige in huis er gelukkig uit is.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Heavy schreef:
alm@ schreef:
Tineke schreef:
Maar ze loopt en zwemt wat af op een dag ,ze is echt heel actief buiten en dat scheelt ook enorm natuurlijk.
Maar dat is het punt Tineke, bij Reina lukt dat niet goed meer. Ondanks pijnstilling wandelt ze in een rustig tempo, trekt wel geregeld spelend een sprintje met Biko en echt lang zwemmen gaat ook niet meer. Ze is nog wel tuk op een balletje gooien maar gaat daarbij snel door haar grenzen waardoor ze het weer een dag met manken moet bezuren.
Maar dan heeft dat snel dikker worden dus niet alleen met castreren te maken ook met minder bewegen het is volgens mij altijd een combinatie van bewegen en eten.

Hier een herder gecastreerd en die eet 600 gram kvv per dag en weegt 32 kg niks teveel voor haar :wink:
Toen ze nog volop in beweging was moest ik ook opletten hoor :wink: maar het was toen makkelijker om een aangekomen kilootje te laten verdwijnen.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik dacht trouwens dat Bo ook veel te dik was weer, maar na het scheren twijfel ik daar toch over eigenlijk, ik heb het idee dat hij te vergelijken is met die foto van Orson zeg maar...
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou een hond die zo weinig krijgt juist 1x op een dag kvv/barf voeren. Dan heeft ze ten minste een volle maag. Juist met 2x een muizehapje heeft ze honger. En dan wat vaker pens omdat daar minder calorieën inzitten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Honden die druk in hun hoofd zijn blijven vaak ook schraal. Stress is de beste manier om af te vallen. Bijna nog beter dan bewegen. Stresserige honden zijn dus vaak sowieso wat dunner dan ze geweest zouden zijn zonder stress. Bas is stressloos. Die kent geen stress en is altijd net zo relaxed als een knetter stoned Bob Marley figuur. Hey dude.... :Q:

Als ze loopt dan loopt ze 5 meter en denkt, PLOF! heerlijk maffen op de plaats waar ze uit kwam. Als ze ligt dan gaat ze heerlijk meuren en als ze waakt dan doet ze dat bij de poort maar is na 2 minuten wel klaar en gaat daar dan maar slapen... :LOL: :LOL: :LOL:

Bij bezoek springt ze niet, doet ze niet druk maar kwispelt ze, loopt op haar dooie gemak op mensen af, ruikt ze, laat zich over de bol aaien en gaat weer ergens liggen. Bas is gewoon net een Buddha. De rust zelve en ook met wandelen gaat ze van pol naar pol in een drafje en dat was het wel.

Heel soms wil ze ineens spelen met ons, dan gaat ze rennen door de tuin en zoeft ze in de rondte. Na 1 a 2 minuten denkt ze, bekijk het, dat was wel weer genoeg aktie voor de komende dagen.

Vandaag waren we bezig in de tuin. Komt de JR van de buren. Als Bas die ziet staat ze wel op. Loopt 4 passen met de staart omhoog en stijve pootjes, gaat zitten, ruikt aan de buurhond en daarna blijft ze er eens lekker zittend naar kijken. Of liggend. De buurhond doet alles om haar te laten spelen, mee te laten rennen maar Bas denkt, bekijk jij het maar..... :piew:

Buurhond wordt weer lucht en Bas zoekt een lekker plekje en gaat met 1 oog half open ons weer bekijken.

De enige momenten dat ze echt heel druk wordt is als ik zeg, heb je honger! Wil je eten! Dan draait ze om haar as en rent heen en weer naar de keuken. Echt erg eigenlijk. :oohja: :engel: :schrik: :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En wandelen. Dat vindt ze echt heerlijk! Uren en uren wil ze lopen. Daar doen wij het dus mee wat haar beweging aan gaat. De wandeling is alles wat ze doet aan bewegen. Elke dag minimaal 1 uur of meer stevig wandelen. En dat is stevig voor een piepklein hondje. Wij lopen hard en door en Bas is altijd los. Ze draaft bijna de hele wandeling en dat kan zomaar 2 uur zijn vaak. En dat doet ze graag en goed. De rest van de tijd is ze een dweil. Een uitermate lieve beschaafde schattige dweil, maar ik denk niet dat ze naast wandelen nog calorieën verbrandt.

Maargoed, misschien is 1 a 2 uur doorlopen ook wel heel wat voor zo'n klein schoothondje. Denk dat 90% van de kleine hondjes nog niet een kwart van de afstand van Bas per dag af zal leggen. Ik schat dat ze zomaar een 4-6 kilometer per dag gemiddeld loopt. En dat op pootjes van 8 cm langer dan haar buik en borst. Dat is dribbelen geblazen :engel:
Laatst gewijzigd door laeken op 15 jun 2014 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
alm@
moderator

Wat een omschrijving :LOL: misschien moet je wat vaker: heb je honger zeggen :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator

Laat je haar niet af en toe stiekem aan je jointje lurken? :hmmm:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik geef ook maar 1x per dag eten: dan heeft ze tenminste daarna een vol buikje.
Ik geloof niet dat ze de hele dag honger heeft. Een hondje als Bas van een kilo of 5 heeft een navenant klein maagje -- het is ons gevoel dat ze te weinig krijgen maar dat is natuurlijk niet zo. Eeb wil altijd wel eten, ook al heeft ze net een volle bak op. Ze is gewoon een vreetschurende kliko :schrik:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:Honden die druk in hun hoofd zijn blijven vaak ook schraal. Stress is de beste manier om af te vallen. Bijna nog beter dan bewegen. Stresserige honden zijn dus vaak sowieso wat dunner dan ze geweest zouden zijn zonder stress. Bas is stressloos. Die kent geen stress en is altijd net zo relaxed als een knetter stoned Bob Marley figuur. Hey dude.... :Q:

Als ze loopt dan loopt ze 5 meter en denkt, PLOF! heerlijk maffen op de plaats waar ze uit kwam. Als ze ligt dan gaat ze heerlijk meuren en als ze waakt dan doet ze dat bij de poort maar is na 2 minuten wel klaar en gaat daar dan maar slapen... :LOL: :LOL: :LOL:

Bij bezoek springt ze niet, doet ze niet druk maar kwispelt ze, loopt op haar dooie gemak op mensen af, ruikt ze, laat zich over de bol aaien en gaat weer ergens liggen. Bas is gewoon net een Buddha. De rust zelve en ook met wandelen gaat ze van pol naar pol in een drafje en dat was het wel.

Heel soms wil ze ineens spelen met ons, dan gaat ze rennen door de tuin en zoeft ze in de rondte. Na 1 a 2 minuten denkt ze, bekijk het, dat was wel weer genoeg aktie voor de komende dagen.

Vandaag waren we bezig in de tuin. Komt de JR van de buren. Als Bas die ziet staat ze wel op. Loopt 4 passen met de staart omhoog en stijve pootjes, gaat zitten, ruikt aan de buurhond en daarna blijft ze er eens lekker zittend naar kijken. Of liggend. De buurhond doet alles om haar te laten spelen, mee te laten rennen maar Bas denkt, bekijk jij het maar..... :piew:

Buurhond wordt weer lucht en Bas zoekt een lekker plekje en gaat met 1 oog half open ons weer bekijken.

De enige momenten dat ze echt heel druk wordt is als ik zeg, heb je honger! Wil je eten! Dan draait ze om haar as en rent heen en weer naar de keuken. Echt erg eigenlijk. :oohja: :engel: :schrik: :LOL:
Net als Micron die is ook de rust zelve en komt er bezoek dan gaat hij daar uitgebreid bij op schoot lui liggen wezen :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Hmm woezel is zn eigen dieet begonnen..... Hij eet sinds gister niet meer....
Morgen maar naar de DA
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Je schrijft dat ze van een mensenbord eet, misschien kun je beter een gebak bordje gebruiken dan lijkt het veel meer eten. Is misschien beter voor jouw gemoedsrust :engel: .

En nu ik de foto heb gezien denk ik wel dat je er op tijd bij bent, ze is wel wat te zwaar maar absoluut geen rolmops,
dit gaat lukken hoor!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

M'n moeder haar pembroke is enkele jaren terug na een logeerpartij bij m'n broer van 12,5 naar ruim 19 kilo aangekomen en toen goed afgevallen door over te gaan op de carnibest light.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik geniet van je berichten over Basje, maar ik vraag me soms wel af of je niet te overbezorgd bent.
Maar..hey, ik doe mee. Nani en Basje lijken ( in omschrijving van jou, maar ook bevestigd door Qal, die beide hondjes in het echie gezien hebben ) best een beetje op elkaar. Nani mag van mij ook wel een kilootje of twee minder. Terwijl ze echt niet veel eet. Als we er niet op uit gaan ligt ze gewoon de hele dag op haar poef. Vind zij wel prima. Af en toe krijg ik haar enthousiast. Maar spelen doet ze niet. Behalve als we gezamenlijk lopen. Dan rent ze Figo eruit.
Weet nog niet hoe ik moet minderen met voer bij haar, want ze krijgt al niet veel. Maar wil wel met je mee doen.

edit: zal morgen even wegen en foto's maken.
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Nou veel weet ik er niet van, maar ik vond mijn Fries ineens ook behoorlijk aan de stevige kant. Enerzijds weet (wijdde? wijde? :denken: ) ik het aan de extra beloninkjes (met een jonge hond erbij komen de emmers snacks ook weer op tafel) en toen dat afgebouwd was dacht ik dat het aan de castratie lag. Het kan nog steeds dat beide ermee te maken hebben maar hij vreet sinds de muizen weer uit winterslaap zijn ook gemiddeld een nest per drie dagen leeg :80: Ik gooi sinds een tijdje wat extra ballen en die van mij is alweer een kilo kwijt, maar ik wil maar zeggen: wellicht snoept Bas ook nog wat wild mee buiten de voedertijden om :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Dee schreef: Maar..hey, ik doe mee. Nani en Basje lijken ( in omschrijving van jou, maar ook bevestigd door Qal, die beide hondjes in het echie gezien hebben ) best een beetje op elkaar. Nani mag van mij ook wel een kilootje of twee minder. Terwijl ze echt niet veel eet. Als we er niet op uit gaan ligt ze gewoon de hele dag op haar poef. Vind zij wel prima. Af en toe krijg ik haar enthousiast. Maar spelen doet ze niet. Behalve als we gezamenlijk lopen. Dan rent ze Figo eruit.
Weet nog niet hoe ik moet minderen met voer bij haar, want ze krijgt al niet veel. Maar wil wel met je mee doen.

edit: zal morgen even wegen en foto's maken.
Klinkt als mijn kleine prinsesje. :engel: Tijd voor een taille foto en updates dus. :E: Ik ben benieuwd wat jouw begin is en hoever je gaat komen met het dieet. Ik hoop dat ze net als Bas straks slank de zomer door kan. Want het wordt alleen maar heter en ik merk wel dat Bas erg veel last van de warmte heeft. Als ze niet zo lang en ver kon lopen als het koud is zou ik denken dat ze hartklachten heeft. Dat heeft ze niet maar zo lijkt het wel in de warmte soms. :E:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Als het warmer was dan 15 graden dachten we bij mijn vorige tekkel elk jaar ook dat ze hartklachten had -- die kon echt helemaal niet tegen de warmte :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dee
Zeer actief

Ik ben nu eerst bezig met m'n hondje terug vinden onder die vacht.
vanmiddag een trimding gehaald en dat werkt erg goed. Ik heb er al een emmer wol vanaf. Dat zal ook wel erg fijn zijn voor d'r. Ik heb dus nog geen taillefoto gemaakt, die volgt nog ( als ik die taille heb gevonden ).
laeken
Zeer actief

Dee schreef:Ik ben nu eerst bezig met m'n hondje terug vinden onder die vacht.
vanmiddag een trimding gehaald en dat werkt erg goed. Ik heb er al een emmer wol vanaf. Dat zal ook wel erg fijn zijn voor d'r. Ik heb dus nog geen taillefoto gemaakt, die volgt nog ( als ik die taille heb gevonden ).

Haha, ben benieuwd!
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Ik ben nog niet klaar met haar, maar zij was wel klaar met mij :mrgreen:

Een goede foto is nog niet gelukt. Enige dat ze hoefde te doen was even mooi staan, maar dat snapte ze niet.
Ze ging steeds zitten, als ik dan achteruit liep met een lokgeluidje kwam ze een stukje naar me toe en ging weer zitten met een blik van 'En nu?'
Nu is ze moe. :pffff:
Ik kiek d'r vanavond wel als ze hun uitlaatronde gaan doen. Het valt me nog enigzins mee in ieder geval.
Dee
Zeer actief

Afbeelding
Die rare krans is echt haar. Ze had in haar nek heel veel wol en op twee plekken langer haar. Zoals ik al zei, is ze nog niet klaar, maar ik had haar genoeg gepest voor vandaag.

Afbeelding

Ze krijgt ongeveer 100 gr. Smuldier per dag nu. Moet er bij zeggen dat ik soms wel voor m'n gevoel een beetje extra doe, omdat ik het zo weinig vind :mrgreen:
Maar qua snoepjes verder op de dag, krijgt ze niet veel extra. Alleen van vriend na het uitlaten 1 minifrolicje. Die zijn makkelijk te vervangen door iets gezonders.
En af en toe gedroogd vlees ( kip of bullepeesje o.i.d. ) om te kauwen. Maar niet dagelijks.
Ik ben heel niet van het afwegen en zo. Dus ik moet wel even alle tips nalezen die hier o.a. gegeven zijn. Ze heeft wel een mooi buikje aan de onderkant, het zit bij haar ook meer om haar ribben. Maar daar is ze ook vrij breed.

edit: foto vergeten
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik zou ook heel graag willen dat Mica een kilo al zou vallen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ze weegt 4 kilo en is echt een bolletje :jank:
Ze kan een wandeling van een uur zonder problemen meelopen, maar ze gaat nooit ver bij me vandaan. Ze snuffelt wat, duikt eens een bosje in en hobbelt verder op haar dooie gemakkie met me mee.
Ze maakt zich nergens druk om, is totaal niet geïnteresseerd in andere honden, speelt nooit ( ook niet met Jop), rennen doet ze zelden, zwemmen weigert ze en ze gaat nooit even uit haar plaatje.

Thuis ligt ze in haar favoriete houding ( op haar rug ) op de bank of op schoot en heeft ze helemaal geen zin in beweging.
Kortom... ze is eigenlijk al dood maar weet dat zelf nog niet :LOL:

Ze gaat heel graag mee op de fiets, dat vindt ze geweldig ( in de mand hè niet ernaast ) en gaat verder overal mee naartoe zolang het mogelijk is. Het is wel het liefste en aanhankelijkste hondje die ik ooit gehad heb :I:

Ik ga meedoen met het afvalprogramma voor kleine prinsesjes :mrgreen: Vanaf morgen ga ik haar voer weer afwegen en start ik met 2 x 30 gram kvv per dag. Geen snoepjes meer, alleen een half pensstaafje voor we gaan slapen. En een extra wandelingetje, samen... zonder Jop.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Dee
Zeer actief

wat krijgt Mica nu dan?
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Dee schreef:wat krijgt Mica nu dan?
Ook zo rond de 30 gram per keer denk ik.. maar ik weeg het niet meer af dus het zou net zo goed 40 gram kunnen zijn. Op het oog is het altijd weinig wat ze krijgt, dus ik moet gewoon de weegschaal er weer bij pakken.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Mica kan toch ook gewoon naast de fiets?
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Lotte werd ook dikker en zat toen nog op degomeat. Eerst 200gram per dag en daarna 2/3e worst dus zo'n 133 gram per dag.

Daar viel ze wel mee af maar ze ging enorm veel rotzooi (poep e.d.) eten op straat en dat kwam er 's nachts weer uit :P

Ik ben toen naar rollen gaan zoeken van 250 gram zodat ik een halve rol per dag kon geven omdat ik dit makkelijker vond. Ze krijgt nu dus 125 gram per dag in 2x per dag en heeft hier een heel mooi lijntje bij. Ze eet ook geen rotzooi meer en ik denk dat , dat is omdat dit misschien een betere kwaliteit vlees is? (oervoer)

Ze mag wel meer voer maar wij zijn erg zwak en geven haar veel extraatjes :P Bij oervoer zit bevroren vis dat krijgt ze af en toe (een vrij groot stuk makreel/kabeljauw etc) en elke dag wel 1 of 2 mergkoekjes, een dentastick en als wij iets eten wat zij mag krijgt ze dat ook (fruit, brood, groente) Als we niks extra's zouden geven moet ze geloof ik 175gram per dag oervoer krijgen.

Het ziet eruit als 1 grote eetlepel voer per keer, ik vind dat ook heel weinig omdat ik hiervoor een bouvierxmechel had veel meer mocht :P

Ze weegt +- 7-8kg en loopt 5-10km per dag, is 1 jaar en een half jaar geleden gecastreerd. Ze lijkt niet hongerig meer, terwijl ik dat op degomeat wel vond (buiten rotzooi eten etc) .
Kan het ook zijn dat ze meer honger had vlak na het castreren en dat dit afneemt?
laeken
Zeer actief

Dee schreef:Afbeelding
Die rare krans is echt haar. Ze had in haar nek heel veel wol en op twee plekken langer haar. Zoals ik al zei, is ze nog niet klaar, maar ik had haar genoeg gepest voor vandaag.

Afbeelding

Ze krijgt ongeveer 100 gr. Smuldier per dag nu. Moet er bij zeggen dat ik soms wel voor m'n gevoel een beetje extra doe, omdat ik het zo weinig vind :mrgreen:
Maar qua snoepjes verder op de dag, krijgt ze niet veel extra. Alleen van vriend na het uitlaten 1 minifrolicje. Die zijn makkelijk te vervangen door iets gezonders.
En af en toe gedroogd vlees ( kip of bullepeesje o.i.d. ) om te kauwen. Maar niet dagelijks.
Ik ben heel niet van het afwegen en zo. Dus ik moet wel even alle tips nalezen die hier o.a. gegeven zijn. Ze heeft wel een mooi buikje aan de onderkant, het zit bij haar ook meer om haar ribben. Maar daar is ze ook vrij breed.

edit: foto vergeten
Ik zie Bas en ik zie dezelfde vetverdeling en dezelfde BMI ongeveer. Ik denk dus dat je er ook goed aan doet om haar nog wat te laten afvallen. Leuk!

Bij ons is het verkeerd gegaan vandaan. Ik had 1 burger ontdooit omdat Bas nu 1 burger per dag mag. Mijn partner verteld dat het voer vanaf nu 1 burger is. Bas kreeg dus als ontbijt 1 burger ipv 1/4 burger want ik lag nog te slapen. :oohja: :engel: :jank:

Vanaf morgen kunnen we dus weer verder met het dieet en vanavond maar een halve met veel bonen :LOL: :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Anja schreef:Ik zou ook heel graag willen dat Mica een kilo al zou vallen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ze weegt 4 kilo en is echt een bolletje :jank:
Ze kan een wandeling van een uur zonder problemen meelopen, maar ze gaat nooit ver bij me vandaan. Ze snuffelt wat, duikt eens een bosje in en hobbelt verder op haar dooie gemakkie met me mee.
Ze maakt zich nergens druk om, is totaal niet geïnteresseerd in andere honden, speelt nooit ( ook niet met Jop), rennen doet ze zelden, zwemmen weigert ze en ze gaat nooit even uit haar plaatje.

Thuis ligt ze in haar favoriete houding ( op haar rug ) op de bank of op schoot en heeft ze helemaal geen zin in beweging.
Kortom... ze is eigenlijk al dood maar weet dat zelf nog niet :LOL:

Ze gaat heel graag mee op de fiets, dat vindt ze geweldig ( in de mand hè niet ernaast ) en gaat verder overal mee naartoe zolang het mogelijk is. Het is wel het liefste en aanhankelijkste hondje die ik ooit gehad heb :I:

Ik ga meedoen met het afvalprogramma voor kleine prinsesjes :mrgreen: Vanaf morgen ga ik haar voer weer afwegen en start ik met 2 x 30 gram kvv per dag. Geen snoepjes meer, alleen een half pensstaafje voor we gaan slapen. En een extra wandelingetje, samen... zonder Jop.
Je beschrijft Bas en als ze rond is is het ook voor haar veel beter om daar nu wat aan te doen. Super dat je ook meedoet en ik ben benieuwd hoe ver je komt. Voor de hond is afvallen gewoon goed.
Ik merk dat Bas al iets afgevallen is omdat ze al een poosje geen 200 gram meer krijgt maar rond de 150 gram. En heel stiekem heb ik al het idee dat ze wat aktiever begint te worden. :ok: Gister heeft ze echt veel sneller en meer gelopen tijdens het wandelen. Nu was het ook lekker koel. Maar ik zie iets van verbetering. Ook sprong ze eergister over mijn partners benen heen de bank op. Normaal moeten we vrij baan maken, benen omhoog en kussens aan de kant anders haalt ze de bank niet en glijdt ze onverrichter zaken als een klomp vlees de bank weer af. :ugh: :engel: Dus ze kan nu in elk geval weer hoog springen. :cheer:
Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik heb een tijd geleden ook aan die uitdaging gestaan bij het hondje van mijn oma. Weliswaar omdat mijn oma steeds meer achteruit ging en de hond soms wel 5 keer per dag eten kreeg, en leverworst kaas ed. Van alles tussendoor.
Een maltezer die inmiddels bijna 8 kg woog.... Wat wij hebben gedaan is alles verpakken in porties voor 1 dag, voor 's ochtends en voor 's avonds. Het ging om brokken dus dat is misschien wat makkelijker. Verder heb ik de hond ook veel uitgelaten, vaak korte stukken dus maximaal een half uurtje per keer, maar wel een keer of 5/6 per dag.

Ik heb inderdaad al de tip gezien om een kong in te vriezen, dat doe ik met Sam nu ook vaak met het warme weer...
Waar Sam trouwens een moord voor doet is komkommer! Misschien heeft Bas ook wel iets dergelijks wat ze lekker vindt maar waar weinig in zit. Gedroogde long is ook meer lucht dan wat anders dus dat krijgt ze ook vaak. Niet dat Sam af hoeft te vallen maar misschien heb je er wat aan.

Trouwens ik heb bij de action laatst zo'n koekblik gehaald met allemaal koekvormpjes er in (klein). Daar doe ik het voer van Sam wel eens in, is ze lekker lang bezig met zoeken en het is makkelijk schoon te maken.

Ik zat nog te denken over de calorieën verbranden, ik weet dat het bij een mens het geval is dat er ook een bepaalde tijd na-verbranding is van calorieën, dus na het sporten. Bijvoorbeeld na het sporten is er een kwartier naverbranding, ongeacht de tijd die je gesport hebt. Dus als je een uur hebt gesport heb je een kwartier naverbranding, maar sport je twee keer een half uur (met rust ertussen), heb je dus in totaal een half uur naverbranding van calorieën. Ik heb geen idee hoe dit met een hond zit want ik leer voor sport & mensen. Maar misschien zou je het eens kunnen vragen ergens? Dan kun je dus de lange wandeling misschien in stukjes knippen of wat vaker tussendoor ff een half uurtje pauze nemen...
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”