Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er ervaring met zwavelteershampoo?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Wie heeft er ervaring met zwavelteershampoo?

Ongelezen bericht door Le Grand »

Bowie heeft wel eens last van jeuk, en dan ook overal: pootjes, buik, staart enz. We zijn al een keer naar de dierenarts geweest en die dacht nog niet aan een allergie of zo. Hij vond het ook wel meevallen. Er valt aan z'n huid ook niets te zien. Ook als we aan het spelen zijn (afleiding) is er niets aan de hand. Nu dacht ik, zal ik hem eens wassen met zwavelteershampoo. Wie gebruikt dat weleens?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ervaring met zwavelteershampoo?

Ongelezen bericht door Pemba »

Wel berkenteershampoo, helpt tegen schilfers en jeuk. Maar het stinkt wel hoor al is het per merk verschillend hoe hard het stinkt.
Afbeelding
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

Ja, bij mijn vorige hond kalmeerde zwavelteershampoo de huid. Hij had geen extreme jeuk ofzo hoor. Maar zo af en toe had hij wel wat meer last en dan hielp die shampoo goed. Die van Jean peau stinkt het minst. En als de hond eenmaal is opgedroogd is de nare geur sowieso weg.

Mocht je hond echt ergere klachten krijgen, met kapotbijten van de huid dan kan ik je echt malaseb via de dierenarts aanbevelen. Hond van mijn ouders heeft echt heel erg veel jeuk gehad en dat is nu onder controle door hem afhankelijk van de klachten eens per week of soms om de 2 weken met die shampoo te wassen. Dierenarts wilde hem in eerste instantie op prednison zetten maar vond hem nog te jong (1 jaar). Daarom eerst malaseb shampoo geprobeerd en gelukkig nooit hoeven uitwijken naar prednison.
Le Grand
Zeer actief

Ik ga het vanmiddag proberen en hoop dat het wat helpt voor Bow. Heb gelukkig de Jean Peau zwavelteershampoo, dus dan ga ik tijdens het wassen hopelijk niet om zeep :wink:
Afbeelding
Le Grand
Zeer actief

We zijn nu een dag verder en helaas Bowie krabt nog steeds. Vond wel dat z'n vacht er van opgeknapt was. Ik was bang dat het wat zou 'vilten' maar het tegenovergestelde was waar. Z'n vacht is juist wat losser. Verder is dat jeuken wel vaag. Als we wandelen, spelen. slapen dan is er niets aan de hand maar als hij zo'n aanval heeft dan krabt hij rustig een kwartier en dan ook op z'n hele lijf. Rug, buik, poten, staart, snuit enz. Dus een vaag verhaal. Nog maar even afwachten. We zijn sinds een week gestopt met tussendoortjes, hij krijgt alleen z'n brok op basis van eend en een hypoallergeen koekje. Het is lastig maar nog zeker niet hopeloos als dit niet lukt gaan we maar vers voeren.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik deed mijn allergie hond 3 x per week wassen met berkenteershampo. Werkte bij hem ontzettend goed, zo goed dat hij de laatste jaren AB en pred vrij was. Jeuk was na 1 keer wassen niet over, maar je merkte we'll verschil, zijn vacht herstelde heel snel ervan. Werkt natuurlijk niet bij elke hond, dat is met alles zo, maar zou het niet zo snel opgeven :W:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Le Grand
Zeer actief

Monky, misschien heb je wel gelijk. Ik ga contact opnemen met z'n trimster en even googlen op berkenteershampoo. Bowie heeft een plukvacht en het wassen is wel een klus hoor. Maar goed ik ga dat toch nog maar een paar keer doen, alles beter dan aan de medicijnen.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik gebruikte het altijd voor paarden met jeuk en eczeem. Werkte geweldig! Om de dag wassen en het kalmeert een flink stuk :ok:
Je handen gaan er wel van stinken.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik ben ook begonnen met berkenteer shampoo, om de dag wassen begrijp ik en hoe lang moet je dat doen? Iemand een idee?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”