Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond aangevallen door een tosa, hoe reageren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder
Aantal honden: 1

Hond aangevallen door een tosa, hoe reageren?

Ongelezen bericht door Lin851 »

Zojuist is mijn hond aangevallen door een tosa, of kruising tosa.
Geen idee of het een reu of teef was, hoorde wel dat de hond nog geen jaar oud is.

Het ene moment liepen ze aan de overkant van de weg, het volgende moment sleepte de hond de baas (grote man) de weg over en greep mijn hond.
"uiteraard" kreeg ik de schuld, man vroeg niet hoe het met mijn hond ging, maar deelde mee dat ik mijn hond niet los had moeten laten lopen (?? Hij liep gewoon aangelijnd) en als ik niet zou oprotten zou hij zijn hond los laten.

Van omstanders hoorde ik dat de hond normaal met een muilkorf loopt, dat de hond regelmatig bij het winkelcentrum vast ligt terwijl hij rustig boodschappen doet en dat ook het zoontje van de man regelmatig met deze hond loopt..
Voor zover ik nu weet, heeft de hond aan een aantal keer uitgevallen naar mensen en andere honden.
Maar nu had hij dus mijn hond te pakken..

Maar goed, wat moet je doen in zo'n situatie? Kun je überhaupt iets doen? Ben ze nooit eerder tegen gekomen (gelukkig), maar die baas heeft die hond dus totaal niet onder controle, dus volgende keer grijpt hij mijn hond misschien weer.. :ugh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hond aangevallen door een tosa, hoe reageren?

Ongelezen bericht door Tineke »

Ontwijken zoveel je kan is mijn advies en misschien proberen ene gesprek aan te gaan als jullie beide zonden honden zijn.
Maar gezien de reactie die je nu kreeg vraag ik me af of dat zin heeft :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik zou ook rechtsomkeert maken in het vervolg.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb het pas ook gehad, alleen liep die hond los in een woonwijk en heeft de eigenaar niks gezegd, maar is met hond hun huis in gevlucht. Achteraf hoorde ik dat die hond wel vaker op andere honden klapt en verre van sociaal is. Ik ontwijk het daar, maar mocht ik ze nog een keer tegen komen, spreek ik de eigenaar aan. In jouw geval vraag ik me af of dat nuttig is?

Heeft jouw hond schade?
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 18 jun 2014 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Lin851
Zeer actief

Ik maak zeker rechtsomkeer, maar er zat nu zeker 10 meter tussen ons in. De man is dat hele stuk meegesleurd.

Ik weet ook niet waar hij woont, maar ik ben bang dat het te laat is als ik hem zie (want dan heeft hij ons waarschijnlijk ook gezien)
Lin851
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik heb het pas ook gehad, alleen liep die hond los in een woonwijk en heeft de eigenaar niks gezegd, maar is met hond hun huis in gevlucht. Achteraf hoorde ik dat die hond wel vaker op andere honden klapt en verre van sociaal is. Ik ontwijk het daar, maar mocht ik ze nog een keer tegen komen, spreek ik de eigenaar aan. In jouw geval vraag ik me af of dat nuttig is?

Heeft jouw hond schade?
Gelukkig heeft hij een dikke vacht, een stuk op zijn rug wat minder dik nu :wink: , maar verder niets, godzijdank. De tosa had een bek vol met witte haren,..
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Kun je daar een foto van maken? Ik zou toch een melding maken..
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik zou een wijkagent informeren. Dat ze er in ieder geval maar vast van weten voordat het een keer uit de hand loopt. Misschien het adres proberen te achterhalen? Wat zeggen de andere hondeneigenaren in het park er van?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Lin851 schreef:
TessaThomas schreef:Ik heb het pas ook gehad, alleen liep die hond los in een woonwijk en heeft de eigenaar niks gezegd, maar is met hond hun huis in gevlucht. Achteraf hoorde ik dat die hond wel vaker op andere honden klapt en verre van sociaal is. Ik ontwijk het daar, maar mocht ik ze nog een keer tegen komen, spreek ik de eigenaar aan. In jouw geval vraag ik me af of dat nuttig is?

Heeft jouw hond schade?
Gelukkig heeft hij een dikke vacht, een stuk op zijn rug wat minder dik nu :wink: , maar verder niets, godzijdank. De tosa had een bek vol met witte haren,..
Ah, dat was hier ook, gelukkig. Lastig he? Ik weet wel waar die eigenaar woont, maar ben er niet langs gegaan. Dat was van mijn kant een ordinaire scheldpartij geworden. :schrik: En omdraaien heeft hier ook weinig nut, nu kwam die vanaf 20 meter aangestormd. Ik lees dus ff mee.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Rechtsom keren kan natuurlijk niet altijd,ik mijd sommige mensen met honden ook,althans dat probeer ik.Toch komt zo'n hond plots een hoek om of een zijstraat uit.
Ik weet niet of het zin heeft een melding bij de politie te maken?
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Jeetje wat maken jullie op het forum toch altijd veel asociale mensen mee :schrik: Ik ben blij dat 99% wat ik tegen kom bijna overdreven vriendelijk is..
Zal wel schrikken geweest zijn TS, bizar en oneerlijk dat iemand je dan ook nog eens zo uitfoetert.
Lin851
Zeer actief

Tosa is een vechthond, dat is waar ze voor gefokt zijn, en voor gebruikt worden in japan.
Dat weet je als je zo'n hond koopt.

De hond heeft vaker uitgevallen naar andere honden en mensen, voor zover ik nu weet zonder schade, maar misschien droeg hij toen wel een muilkorf?

Hond loopt normaal met een muilkorf, nu dus niet.
Man laat jonge zoontje met hem lopen.

Mijn hond is niet klein, en weegt een kilo of 35, die hond was een stuk groter en zwaarder, en is nu nog geen jaar,en zal nu dus nog flink uitzwaren.

Mijn dilemma is nu, wat als ik aangifte doe, krijgt die man dan te weten waar ik woon? En al zou hij dat niet te horen krijgen, stel je voor dat ik hem wer zie, en hij heeft zoiets van, ach, jij hebt toch al aangifte gedaan, ik laat mijn hond gewoon los.
De kans dat zijn hond er zonder kleerscheuren vanaf komt is een stuk groter dan voor mijn hond.
En ook voor mensen is een agressieve tosa geen partij
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moord en brand, ( verkrachting ) gillen, hoe meer mensen er op af komen hoe groter de kans is dat je hul krijgt en dat iemand anders de politie belt, en dat er getuigen zijn.
Ik heb mijn hond wel eens vast gezet - terwijl ik een hond weg hield bij hem, - opdat ik dus mijn handen vrij heb - ik gok er in dat geval op, dat honden toch een rem hebben naar mensen, vaak moeten ze een andere hond hebben en geen persoon.
maar zorg dat je zoveel mogelijk mensen om je heen krijgt als bescherming en als getuigen, - ook voor als meneer moeilijk gaat doen
Lin851
Zeer actief

Manu schreef:Jeetje wat maken jullie op het forum toch altijd veel asociale mensen mee :schrik: Ik ben blij dat 99% wat ik tegen kom bijna overdreven vriendelijk is..
Zal wel schrikken geweest zijn TS, bizar en oneerlijk dat iemand je dan ook nog eens zo uitfoetert.

Ja, ben inderdaad flink geschrokken...
Gelukkig is 99% van de baasjes wel vriendelijk, en hoewel honden niet altijd vriendelijk zijn onderling (ik zal de laatste zijn die ontkend dat mijn reu een etterbak kan zijn aan de riem) heb ik tot nu toe gelukkig nog nooit meegemaakt dat een hond zijn baasje zo makkelijk mee de weg over sleurde alsof het baasje niets woog, terwijl ik denk dat die man 80kg of meer woog.
Die hond vertrouw ik voor geen cent, maar dat is tot daar aan toe. Dat die man totaal geen controle over de hond heeft maakt me doodsbang.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Lin851 schreef:Tosa is een vechthond, dat is waar ze voor gefokt zijn, en voor gebruikt worden in japan.
Dat weet je als je zo'n hond koopt.

De hond heeft vaker uitgevallen naar andere honden en mensen, voor zover ik nu weet zonder schade, maar misschien droeg hij toen wel een muilkorf?

Hond loopt normaal met een muilkorf, nu dus niet.
Man laat jonge zoontje met hem lopen.

Mijn hond is niet klein, en weegt een kilo of 35, die hond was een stuk groter en zwaarder, en is nu nog geen jaar,en zal nu dus nog flink uitzwaren.

Mijn dilemma is nu, wat als ik aangifte doe, krijgt die man dan te weten waar ik woon? En al zou hij dat niet te horen krijgen, stel je voor dat ik hem wer zie, en hij heeft zoiets van, ach, jij hebt toch al aangifte gedaan, ik laat mijn hond gewoon los.
De kans dat zijn hond er zonder kleerscheuren vanaf komt is een stuk groter dan voor mijn hond.
En ook voor mensen is een agressieve tosa geen partij
aangifte is niet eens mogelijk, wel kun je melding maken. helaas klinkt dit als het asociale soort baas waar niet mee te praten valt.
zijn er meer mensen bang voor de hond(en baas)? dan is het verstandig om allemaal samen melding te gaan maken. in dat geval kan hij ook niet alleen jouw adres traceren.
een hele vervelende situatie voor jullie zeg.
Lin851
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Moord en brand, ( verkrachting ) gillen, hoe meer mensen er op af komen hoe groter de kans is dat je hul krijgt en dat iemand anders de politie belt, en dat er getuigen zijn.
Ik heb mijn hond wel eens vast gezet - terwijl ik een hond weg hield bij hem, - opdat ik dus mijn handen vrij heb - ik gok er in dat geval op, dat honden toch een rem hebben naar mensen, vaak moeten ze een andere hond hebben en geen persoon.
maar zorg dat je zoveel mogelijk mensen om je heen krijgt als bescherming en als getuigen, - ook voor als meneer moeilijk gaat doen
Getuigen heb ik gelukkig, en van 2 van hen kan ik zeker aan hun gegevens komen.

Er vanuit gaan dat hij echt voor mijn hond ging vind ik inderdaad wel een goede, maar is uitvallen naar mensen met bepaalde kenmerken (huidskleur / bepaalde kleding) een hint dat hij ook mensen zou kunnen grijpen die niet aan die eisen voldoen?
lunaquinty
Zeer actief

misschien niet netjes van mij(en strafbaar), maar ik zou pepperspray meenemen of een tazer. dan kun je in elk geval je hond(en jezelf) beschermen. alles beter dan dat jij straks met een dode hond zit.
Lin851
Zeer actief

lunaquinty schreef:
aangifte is niet eens mogelijk, wel kun je melding maken. helaas klinkt dit als het asociale soort baas waar niet mee te praten valt.
zijn er meer mensen bang voor de hond(en baas)? dan is het verstandig om allemaal samen melding te gaan maken. in dat geval kan hij ook niet alleen jouw adres traceren.
een hele vervelende situatie voor jullie zeg.

Ik heb de hond nooit eerder gezien,maar bij een nabij gelegen winkel wisten ze precies over wie ik het had, dus hij loopt er vaker rond. Ik zal de komende tijd eens rond vragen onder mede honden eigenaren, en melding doen.

Nu was het mijn hond, volgende keer bijt hij een teckel dood, of grijpt een mens.
Lin851
Zeer actief

lunaquinty schreef:misschien niet netjes van mij(en strafbaar), maar ik zou pepperspray meenemen of een tazer. dan kun je in elk geval je hond(en jezelf) beschermen. alles beter dan dat jij straks met een dode hond zit.
Denk dat ik dat inderdaad maar ga doen.
Bizar dat het nodig is, maar als de baas zijn hond niet in bedwang kan houden, dan moet je toch wat..
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik snap dat zeker maar bedenk wel dat met een beetje wind jijzelf en jouw hond ook slachtoffer wordt van pepperspray. Misschien is haarlak of deo dan wat veiliger.
Lin851
Zeer actief

Haarlak it is, zal zo gelijk even langs de etos gaan,ze zullen nu vast van die handige mini busjes hebben voor op vakantie

Politie heeft een melding gehad van mij, ze gaan het in de gaten houden.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Goed dat je het bij de politie gemeld hebt. Ik heb het indertijd bij de gemeente gemeld en die verwezen mij door naar de politie. Ik ben wel bij de eigenaren van de altijd loslopende hond die het op mijn honden had voorzien geweest, maar daar was geen gesprek mee mogelijk. Uiteindelijk zagen de eigenaren de noodzaak van het aanlijnen van hun hond in, toen deze zijn baasje met fiets en al over het asfalt trok om mijn hond te grazen te nemen. Ik ben de hond nooit meer los tegen gekomen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jemig kan mij voorstellen dat je geschrokken bent :ok: Gelukkig niks met je hond :ok:
Afbeelding
Lin851
Zeer actief

Cosmo lijkt nergens last van te hebben, Heeft net nog een uur los in het bos gelopen, en gedraagt zich gelukkig nog steeds netjes naar andere honden :ok:

Merk nu dat ik het feit dat een hond van nog geen jaar, zeker 80kg mens, zonder problemen mee kon slepen, nog wel het ergste vind.
Er heeft eerder een hond in zijn vacht gehangen, maar ik weet dat die man zijn hond kan houden als ze elkaar weer tegen komen, nu weet ik zeker dat deze man dat niet kan, en zijn zoontje zeker niet.

@Antonette,belachelijk dat ze eerst het asfalt van dichtbij moesten bekijken voor ze actie ondernamen..Sommige mensen..
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lin851 schreef:Cosmo lijkt nergens last van te hebben, Heeft net nog een uur los in het bos gelopen, en gedraagt zich gelukkig nog steeds netjes naar andere honden :ok:

Merk nu dat ik het feit dat een hond van nog geen jaar, zeker 80kg mens, zonder problemen mee kon slepen, nog wel het ergste vind.
Er heeft eerder een hond in zijn vacht gehangen, maar ik weet dat die man zijn hond kan houden als ze elkaar weer tegen komen, nu weet ik zeker dat deze man dat niet kan, en zijn zoontje zeker niet.

@Antonette,belachelijk dat ze eerst het asfalt van dichtbij moesten bekijken voor ze actie ondernamen..Sommige mensen..
is gewoon een slappe lul, ik ben maatje Smurf maar no way dat ik mijn hond me over de straat laat sleuren - en ja hij is dik 10 kilo waarder dan ikkes :cool2:
Ik zeg t altijd wel tegen mensen hoor, van denk je nu echt dat ik hem tegen kan houden aan een touwtje, maar als puntje bij paaltje komt dan sta ik als een huis
lunaquinty
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Lin851 schreef:Cosmo lijkt nergens last van te hebben, Heeft net nog een uur los in het bos gelopen, en gedraagt zich gelukkig nog steeds netjes naar andere honden :ok:

is gewoon een slappe lul, ik ben maatje Smurf maar no way dat ik mijn hond me over de straat laat sleuren - en ja hij is dik 10 kilo waarder dan ikkes :cool2:
Ik zeg t altijd wel tegen mensen hoor, van denk je nu echt dat ik hem tegen kan houden aan een touwtje, maar als puntje bij paaltje komt dan sta ik als een huis
dat wilde ik net zeggen.
peter kan dinos met gemak houden, terwijl ze zowat even zwaar zijn(peter weegt niet veel, hahaha).
toen ik lichamelijk nog goed was, liep ik met 2 amerikaanse bullen tegelijk, en toen woog ik 50 kilo.
waarschijnlijk is het ook een kwestie van een man die niet al teveel moeite doet om zijn hond te houden, omdat het hem gewoon niet boeit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”