Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doe eens rustig aan jij
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Doe eens rustig aan jij
Hier ook en ik kan daar zo van genietenInge O schreef:hier zijn ze nogal extravert wat dat betreftLunatic schreef: Prachtige hondentaal trouwens.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Heb geprobeerd via firefox (link in de zoekbalk geplakt) en nu kan ik het weer zienInge O schreef:hmmmm, raarrrrrrr![]()
.
Blijft prachtig dat filmpje van Attack en Ita
- ranetje
- Zeer actief
Het begin van het "gesprek" was iets luiddruchtiger jaInge O schreef:ranetje schreef:Heb geprobeerd via firefox (link in de zoekbalk geplakt) en nu kan ik het weer zienInge O schreef:hmmmm, raarrrrrrr![]()
.
![]()
Blijft prachtig dat filmpje van Attack en Ita![]()
en ik vind het nog steeds vreselijk jammer dat ik al niet veel eerder was beginnen te filmen want dit stukje was maar het einde van het attack-versus-ita verhaal.
Ita was aanvankelijk helemaal niet zomaar van plan "haar" mooie, verder uitgegraven, kuil op te geven.
Dat Attack die eerste kuil al langer had voor hij verder werd uitgegraven vond Ita eigenlijk niet ter zake doen.
Daar kwam ze van terug.
Zonder dat er ook maar één enkele fysieke aanraking was van beide kanten ..........als ik me goed herinner?
Ze mocht dat tweede kuiltje naast de kuil van Attack, waar ze aan was begonnen, ook niet afmaken.
Dat vond Attack te dichtbij
Het was ook wel een beetje een halfslachtige quasi poging van Ita.
Die diepe kuil trok nog wel erg
- ranetje
- Zeer actief
Een herinnering KLIKInge O schreef:ik spreek je niet tegen want ik weet er niks meer vanranetje schreef: ..........als ik me goed herinner?
.
Ik had het ook niet helemaal goed.
Die kuil was helemaal door Ita gegraven
En die kleine kuil waar ze aan het eind van het filmpje zogenaamd aan verder wilde gaan had Rana gegraven
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Dit maakte ik dus ook vanmorgen mee, ik kwam een puppy tegen.
Puppy deed eigenlijk erg onbeleefd tegen sem..
Wat doet het baasje, tilt ze haar pup op.
Dit was zo'n goede leermoment voor de pup geweest.
Sem is ook meester in, in laten zien wat wel en niet hoort.
Maarja, het is ook een herder he, heeel gevaarlijk

Puppy deed eigenlijk erg onbeleefd tegen sem..
Wat doet het baasje, tilt ze haar pup op.
Dit was zo'n goede leermoment voor de pup geweest.
Sem is ook meester in, in laten zien wat wel en niet hoort.
Maarja, het is ook een herder he, heeel gevaarlijk
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Haha, wat schattig! Vooral dat black-and-heel-veel-tan-pupje gaat zich te buiten aan aandachttrekkerij. Blijft maar naar haar toe rennen en zich op zijn/haar ruggetje stortenInge O schreef: en hier spelen sette-en-pupjes het 'corrigeer mij alsjeblief mamma' - spelletje![]()
https://www.youtube.com/watch?v=9Ena_ktPaU0
Nanna's filmpje vind ik naar om te zien: angstige nerveuze pup en die grote hond vertrouw ik voor geen meter
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
De corrigerende/waarschuwende blik ken ik goed, die zie ik hier ook regelmatig, maar in het filmpje van Nanna ontgaat het me eigenlijk.
- Ήυs
- Zeer actief
Ik vind dat die pup helemaal niet wild en respectloos is eigenlijk. En ik vind het gedrag van de oudere hond helemaal niet prettig om te zien, de pup wordt daar terecht zenuwachtig van. Vind heel veel spanning in de oudere hond zitten. Fay kan ook zo als de oudere hond reageren, maar als ik dát gedrag dan niet corrigeer dan komt me er een correctie waarvan de pup meteen getraumatiseerd raakt.
- Ήυs
- Zeer actief
Oh Inge die laatste twee filmpjes! Prachtig!
Ik heb dat een moeder zo nog nooit zien doen met haar pups, vind het erg mooi om te zien! En vond jouw commentaar ook erg grappig
'bijt ze maar in stukjes'
Is dat iets wat in elk nest gebeurt? De moeder die op een zo'n speelde manier de honden leert hoe ze onderdanig moeten zijn?
Ik heb dat een moeder zo nog nooit zien doen met haar pups, vind het erg mooi om te zien! En vond jouw commentaar ook erg grappig
Is dat iets wat in elk nest gebeurt? De moeder die op een zo'n speelde manier de honden leert hoe ze onderdanig moeten zijn?
- ranetje
- Zeer actief
Ik denk dat hier net zoiets speelt als het "dominant" zijn van een hond waar bezwaar tegen wordt gemaakt (o.a. door mijInge O schreef:en dan toch is het steeds meer in de mode om te ontkennen dat honden rangordegevoelig zijn, ik snap dan echt niet wat voor zinnige uitleg ze aan dit gedrag kunnen geven (tot nu toe zwijgen ze er ook halstarrig over trouwens).tekkel schreef:Haha, wat schattig! Vooral dat black-and-heel-veel-tan-pupje gaat zich te buiten aan aandachttrekkerij. Blijft maar naar haar toe rennen en zich op zijn/haar ruggetje stortenInge O schreef: en hier spelen sette-en-pupjes het 'corrigeer mij alsjeblief mamma' - spelletje![]()
https://www.youtube.com/watch?v=9Ena_ktPaU0Wat een leuke moeder is Sette
![]()
dat aandachttrekkende pupje is overigens baby-relaxje, die is ondertussen heel wat minder onderdanig naar mamma sette.
Het gedrag op dat leuke filmpje zou ik trouwens niet direct grote rangordegevoeligheid noemen.
Krijg niet de indruk dat de pups zo vreselijk veel behoefte hebben om hun onderdanigheid te tonen, maar het meer als spel zien.
- ranetje
- Zeer actief
Ja juist wel als spel.en onderdanigheid tonen kan geen spel zijn? het is dus toeval dat ze allemaal op de rug gaan liggen en zachtjes in de nek gepakt worden? ze hadden dus net zo goed toevallig kunnen blijven staan en in een achterpoot gebeten worden?
En zeker bij zo'n mams
Al zie ik dat dus niet direct als "rangordegevoeligheid".
Over dat andere onderwerp was ik geen 200e discussie van plan
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ja precies, dit lijkt mij echt het spelenderwijs oefenen van een heel serieus gedragspatroon - dat naar mijn idee zeker rangordegerelateerd is. Prachtig fimpje trouwens. Die van Inge, bedoel ik.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik heb heeel lang geleden gezien een film over wolven gezien waarbij papa wolf dit ook deed met de puppen die voor het eerst buiten kwamen. Het is mij bijgebleven omdat er dus 1 pup was die geen overgave liet zien en daarom werd gedood. Gevoelig zieltje dat ik benInge O schreef:ik denk zelfs ook door de pups - net zoals je jachtspelletjes en prooispelletjes hebt heb je ook spelletjes die dienen om de sociale interactie te oefenen en daar is dit er eentje van.Heavy schreef:Ik denk dat het juist wel rangorde bepalend is maar omdat ze het zo ontzettend lief en zacht en aardig doet het als spelen gezien wordtdoor de lezers dan he niet door de pups
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....

[/url]