Hij is de schattigste oud duitse herder pup ooit (wetenschappelijk bewezen!)
En nadat ik een week thuis ben geweest met vakantie gaat helaas het gewone normale leven weer beginnen en moet ik weer naar het werk. Dus ik ben opzoek naar wat tips over hoe je een pup kunt leren alleen thuis te blijven zonder problemene.
even onze situatie schetsen.
Mijn vriendin werkt thuis. Dus in principe is er 24/7 iemand thuis en is hij eigenlijk vrijwel nooit alleen. Maar soms moet zij voor haar werk ook wel eens een dag of twee drie naar het buitenland. Ik werk fulltime maar kan ook thuis werken dus normaal gesproken is het geen probleem en is er altijd iemand(anders hadden we geen pup genomen!).
Maar soms zijn er situaties zoals er nu aan komt. Mijn vriendin moet 10 dagen naar het buitenland, ik ga 7 van die dagen thuis werken maar ik moet 3 van die dagen ivm afspraken bij leveranciers langs dus stitch gaat alleen zijn voor een paar uur, zeg een halve dag ofzo.
Op dit moment zijn we aan het trainen door zo af en toe even 10 minuten met ze tweeen naar buiten te gaan en hem alleen te laten. En we proberen dit iedere dag iets langer te doen. Het gaat met gemixt succes. Soms gaat meneer even zitten te piepen en soms gaat meneer rechtstreeks naar zijn mandje toe om te slapen.
Zijn er nog opmerkingen of tips die jullie hebben om deze training te doen? Ik hoor mensen wel eens iets zeggen over de radio aan zetten? Maar hoe weet ik of hij een skyradio of een 3fm puppy is?