Over 3 weken halen wij onze gordon setter pup op van dan 9 weken oud.
Nu heb ik al veel verschillende dingen gelezen over benchtraining. Als ik het goed begrijp duurt het een tijdje voor je een pup gewend hebt aan de bench. Ik ben 6 weken vrij dus ik hoop dat dat gaat lukken.
Alleen lees ik dat de pup snachts in de bench gaat, en dat de deur dan wel gewoon dicht moet? Maar hij is dan toch nog niet gewend aan de bench, gaat hij dan niet juist iets tegen de bench krijgen?
We zijn van plan om de eerste tijd beneden te slapen, naast de bench, en als dat dan goed gaat, steeds wat verder weg. Is dat een goed idee? We hebben 2 kleine kinderen die af en toe ook 'snachts nog wat aandacht nodig hebben, en ik wil niet dat we dan de hond wakker maken omdat we naar de kinderen moeten of dat de pup de kids wakker maakt. Vandaar dat 1 van ons dan beneden slaapt.
Denken we in de goede richting of hebben jullie er hele andere ideeen over? En zou het moet lukken om na 6 weken (de pup is dan 15 weken) een uur weg te kunnen gaan en de hond in de bench te laten, of is dit wat te positief gedacht?
Bedankt voor de reacties alvast