Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer wat geleerd vandaag, eten samen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Weer wat geleerd vandaag, eten samen

Ongelezen bericht door blondie »

Jol wordt een beetje vadsig de laatste tijd, en we snapten er niets van. Zoveel eten krijgt ze niet, ze vreet soms het kattenvoer ook op, maar van het hondenvoer krijgt ze veel minder dan dat Bluf krijgt. En toch wordt ze ronder en ronder. En Bluf is af en toe gewoon te schraal.
Als ik thuiskom van de ochtendwandeling zet ik eerst de bak neer voor Jol, die in mijn beleving minder snel eet. Dan zet ik verder weg bij de achterdeur de bak neer voor Bluf, die normaliter alles altijd opschrokt.
Ik loop dan eigenlijk altijd direct weg de deur uit om te gaan werken.
Nu hoorde ik de laatste tijd wel gegrauw en op het moment dat ik de deur uitliep lag Bluf al ineens bij de voordeur, maar ik dacht altijd dat de grauw kwam omdat ze langs Jol liep nadat ze haar bak had leeggevretst en dat Jol nog aan het eten was.
Vandaag dus weer en om een of andere reden liep ik terug, ik werd getriggerd door het snauwen :o
Bluf stond alweer in de gang en ik loop langs haar heen kamer en keuken in en daar zie ik Jol bij de bijna volle bak van Bluf bij de achterdeur :80: én in haar eigen bak zat ook nog vlees :roll:
Die kleine grauwt gewoon Bluf weg bij haar bak en vreet zich gewoon vol :oohja:

Morgen dus maar even als mediator erbij blijven tot ze hun bakjes leeggegeten hebben.
Dit heb ik nooit bedacht trouwens.. dit scenario. In de avond krijgen ze ook eten samen maar dan speelt dit niet, dan zijn wij erbij denk en heeft ze het lef niet denk ik :19:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Re: Weer wat geleerd vandaag, eten samen

Ongelezen bericht door Dee »

Zo houden ze je lekker bezig.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Dit heb ik hier met de katten. Otto wacht doorgaans netjes tot Jet is uitgegeten.

Maar de katten als het blikvoertijd is. Lola en Bela eten in de keuken. Lara en Jesse zijn wat terughoudend naar Jet, die eten op de trap. Daar blijf ik vaak even bij staan. Is Jesse uitgegeten, dan schuift hij een tree omhoog naar Lara, die loopt dan weg. Komt Bela eraan, die schuift Jesse weg om het bakje van Lara leeg te likken.

Stelletje stelletje, hier.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Oh dat is wel een beetje sneu voor Bluf :mrgreen: Kan ik hier ook niet doen hoor, de honden zonder toezicht samen laten eten. Deed het wel eens totdat ik zag dat Floor in 2 happen haar bak leeg schrokt en daarna gewoon aan die van Rufus begint. Waarop Rufus niet meer in de buurt van zijn bak durft te komen. Nu zou je misschien denken dat hij dan wel leert om sneller te eten maar dat is dus niet zo :19:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Arme Bluf :F:
Luna flikte dat in het begin ook bij Max als ik even niet oplette en Max de lieve goedsul :I: deed dan gewoon een stapje opzij voor haar. Toen ik haar betrapte heb ik haar één keer heel duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was :mann: en toen was het over.

Om dit soort dingen te voorkomen hebben ze nu allemaal hun vaste plaats om te eten en te snoepen en mogen ze niet elkaars bak uitlikken of kijken of iemand nog een stukje bot heeft. Er is nog nooit rottigheid geweest, maar dat wil ik graag zo houden en dit is de simpelste manier die prima werkt :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik snap niet dat je weg gaat als je honden aan het eten zijn, gewoon 5 minuten eerder opstaan :wink:
Je weet nooit wat voor strijd er om eten kan ontstaan.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

germ het arme kind krijgt gewoon nog maar 1x per dag eten! hahaha

hier moest het ook hoor. lola heeft haar hele leven met lange tanden gegeten en sam als een bootwerker. ik had hun bakken de eerste jaren in zo'n standaard en dan zat 1 van ons erbij op een krukje om lola rustig te laten eten als sam klaar was.

in het nieuwe huis kregen we meer ruimtes beneden en zijn ze apart gaan eten. de een in de keuken, de ander in de bijkeuken
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Daar waar ik normaliter eerst de bak voor Jol neerzette en dan pas voor Bluf doe ik het nu anders. Eerst Bluf, en die eet behoorlijk snel. En dan de bak voor Jol. Ging perfect vanochtend, bakken hadden ze beiden leeg tegelijkertijd en ik vertrok vrolijk naar mijn werk :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

blondie schreef:Daar waar ik normaliter eerst de bak voor Jol neerzette en dan pas voor Bluf doe ik het nu anders. Eerst Bluf, en die eet behoorlijk snel. En dan de bak voor Jol. Ging perfect vanochtend, bakken hadden ze beiden leeg tegelijkertijd en ik vertrok vrolijk naar mijn werk :mrgreen:
:ok:
Soms is het zo simpel :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”