Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Re: Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Ongelezen bericht door Anja »

Nou... er is toch wel wat misgegaan de laatste tijd met het "op het oog" ongeveer 30 gram voeren.
Ik dacht dat ik die hoeveelheid wel kon dromen maar toen ik vanmorgen 30 gram afwoog was dat wel heel weinig vergeleken met wat er normaal in haar bakje zit. Ik denk dat ze soms wel 2 of 2.5 x zoveel kreeg :mep: Dom dom!!
De weegschaal blijft dus vanaf nu op het aanrecht staan.
Geen snoepjes of extraatjes gehad vandaag, ook niet van mijn kinderen. Die moet ik wel goed in de gaten houden ( de kinderen ) want ze ( Miek en Jop ) kunnen zich wel heel aandoenlijk gedragen als ze met ze mee willen eten en ze voeren ze rustig een halve boterham met gebakken ei.
Roxywoezel schreef:Mica kan toch ook gewoon naast de fiets?
Nee daar begin ik niet aan, ze is 20 cm hoog en met die 10 cm korte pootjes moet ze een aardig tempo maken om mij op mijn langzaamste fietstempo bij te kunnen houden. Het moet wel leuk blijven voor haar.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Laeken, al op de weegstaal gestaan met Bas? Ik doe het morgen.
Wij hebben vandaag zo'n 5/6 km gelopen, de honden iets meer. Ik heb bij het eten geven niet ietsje meer gedaan, maar een lullig stukje vlees gegeven.
Een nette 90/100 gram denk ik.

Ik moet wel zeggen dat ik ietsje vals speel, want we gaan bijna naar de Ardennen. Daar gaat flink gewandeld worden. :zweep:
Dee
Zeer actief

Oh ja, we hadden het vandaag over hoe Nani op mij gericht is. Ik ga dat toch een beetje mis/gebruiken.
Ik ga geen ster worden in gebalanceerd eten, lukt me bij mijn vriend ook al niet. Ik hou het dus op Smuldier, maar dan wat minder. Alles wat ze ernaast krijgt, gezond. En ik ga haar uitdagen meer te bewegen. Dat kan nu mooi ingebouwd worden, omdat we vakantie hebben en vriend Figo bij zich kan houden.
Het bakje Smuldier word nu mooi verdeeld tussen Figo en Nani. Ben al blij dat ik dat dagelijks klaar heb staan. Figo is net mooi op gewicht. En qua ontlasting gaat het bij beide goed nu. Dus hier een andere aanpak, ondanks de weinig bewegende 'prinsjesjes'. Ik ga haar toch uitdagen meer te bewegen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier gaat het goed. Bas eet met smaak haar bonen en 2 lepeltjes kvv deze morgen. Vanavond de rest van het burgertje en dan weer aangevuld met bonen. Ze poept er goed op en bedelt niet om meer. Ben zo benieuwd hoe ze zal worden. Ik probeer echt richting slank te voeren en te zorgen dat ze gewoon minder last heeft van de warmte, haar gewicht en haar lichaam. Hoe slanker hoe sportiever dus ook daar zie ik mogelijkheden. Ik heb een foto van haar gevonden van toen ze er net was. Nog lang zo bespierd niet met dunne dijen en een iel front maar wel mooi slank. :ok:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura is ook op dieet, bij haar houdt dat in even geen extraatjes meer, want er zit nu echt een laagje spek op de ribben... :roll:
Gister dus geen tussendoortjes dat pikte ze gelukkig snel op en er werd niet geschooid.

Hoop dat het jullie allemaal goed lukt, het lijkt mij enorm lastig zo'n kleine uk die zo weinig mag eten.

Bij Jura kan ik er echt veel inschuiven en ze wordt maar heel langzaam dan iets dikker. Ik denk dat er nu een halve kilo af mag ongeveer (ze weegt iets van 30 kilo) maar ik ga niet op de weegschaal staan met haar. Zodra de ribben weer te voorschijn komen is het goed.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik ben begonnen met kleine stukjes "joggen" met Mica. Omdat ze nooit uit zichzelf eens een beetje tempo maakt, maar altijd wel dicht in mijn buurt wil blijven ga ik dus steeds stukjes rennen.
Hoewel ik zelf bijna dood neerval na 100 meter :ugh: , maakt ze wel een sprintje om dicht bij me te blijven :I:
Gelukkig is het niet zulk best weer en kom ik weinig mensen tegen :LOL:

Ze heeft wel de hele dag trek, als ik maar een vin verroer rent ze ( jaja dan kan ze het wel) heel verwachtingsvol naar de keuken. Morgen ga ik diepvries sperzieboontjes halen en vul ik haar voer aan.
Ik vind het zielig als ze de hele dag honger heeft :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Dee
Zeer actief

Leuk om te lezen. Ja het is lastig met zo'n kleine die wel eten wil.
Ben bang dat we hier ook gaan hardlopen. Vriend heeft t al n paar keer gevraagd. Voor Figo hoeft t qua gewicht niet. Voor mij ook niet en ik haat sport. Maar Nani kan t wel gebruiken.
laeken
Zeer actief

Hardlopen heeft hier geen zin, dat kan en wil Bas niet. Ze heeft er de bouw ook niet voor. Lopen doen we en dan zo lang en vaak mogelijk. Ik ben de afgelopen dagen vaak 2 x een dik uur gaan wandelen ipv 1 keer per dag. Ze wandelt nl 1 keer per dag normaal gesproken maar dan gaan we dus ook altijd ergens naartoe. En flink wandelen. Hier geen poep en piesrondjes omdat ze de hele dag in en uit kan lopen en dus haar behoefte in het maisveld of op het grasveld naast het huis doet. Of in de tuin. In de avond en ochtend wandelen is hier ook lastig omdat we hier in Duitsland geen stoepen hebben. Dus als er veel auto's rijden dan loop je op straat met je hondje strak rechts en slingert ze even naar links dan moet ik oppassen dat ze niet platgereden wordt. En 4 keer per dag ergens met de auto heen gaat niet gebeuren :engel: :wink:

Tegenwoordig loop ik dus elke ochtend of middag en evt in de avond als er weinig verkeer is nog een rondje door het dorp en daarna een stukje door het bos van ongeveer een uur.

Bas wordt al dunner. Ik ben daar heel erg blij mee. Ik denk ook dat 100 gram iets te weinig voer is want ze valt echt af. Heel mooi, we gaan zeker zo door maar ze moet me niet te mager worden straks. Dus als doel bereikt is gaan we waarschijnlijk wat meer moeten voeren omdat ze nu wel erg snel af aan het vallen is. Ze heeft al een opgetrokken buikje en ook het ribbenvet trekt zich al terug van achter op de ribben meer naar de voorkant. Ze springt nu al beter en heeft gister op een vleugellamme mus gejaagd als een dolle. Die loopt hier al een poos rond het huis en Bas gaat er dan als een raket achteraan. Kostte haar 10 minuten graven en zoeken tussen de stenen en het hout terwijl de mus al weg was. Ik dacht, laat gaan, laat verbranden dat vet :E:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Haha gaat goed dus :E:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Roompie schreef:Haha gaat goed dus :E:

Zeker, dat denk ik tenminste want er bestaat ook nog zoiets als wishful thinking :engel: In elk geval eet ze nu strak 100 gram per dag en als ik haar voerborden zo bekijk is dat minstens de helft van wat ze kreeg als het niet nog minder is. :oohja: Misschien kreeg ze wel 250 gram per dag. Want ik mag nu maar 1 eetlepel in de voerbak doen smorgens en in de avond is het ook echt niks wat ze krijgt. Misschien 2-3 volle eetlepels aangevuld met bonen. Ik doe 50% bonen en ze kakt nu ook bonendrollen. Een goed teken want ze neemt er dus niks van op en poepen gaat nu ook makkelijker dan eerder. Geen vieze kont meer want ze had echt donkere plakpoep drolletjes. Nu grote brokkendrollen met stukken boon erin :E: En ze vindt nu de bonen erg lekker. Net zo lekker als vlees en likt dus de laatste boon op uit haar bordje.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Dat is mooi want dan zit jij als baas ook niet met het gevoel dat jij Bas eten geeft wat ze niet lekker vind.
Maar heb je een foto als het al zo goed zichtbaar is volgens jou? Dan beoordeel ik wel of het wishful thinking is :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier gaat het ook goed. Het gaat niet snel maar dat hoeft ook niet. Ze is inmiddels 3,5 kilo kwijt en er moet nog 2,5 kilo af. Dan is ze écht heel schraal maar dat is wel het best voor haar artrosepootjes.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ziet er goed uit Alma! Hoeveel weegt ze nu?
Perry en Noah

Afbeelding
alm@
moderator

duitse herder schreef:Ziet er goed uit Alma! Hoeveel weegt ze nu?
29.5 en ze moet naar 27 kilo :wink:
Afbeelding
alm@
moderator

Waarom geven sommigen hun honden eigenlijk 2x per dag voer?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Hein doet ook aan de lein.
Hij is nu prima maar dan wel op erg, erg weinig eten. Twee keer per dag een klein schoteltje voer.
Het zal wel kloppen, ik vond het een kattenportie maar hij is dan ook niet zo gek veel groter dan een flinke kat.
Het vetschortje verdwijnt heel langzaam.

Gelukkig zeurt hij niet, behalve om aandacht en spelletjes. Hij heeft wel van die kluiven om op te knagen.

Mooi, want die hond van jou leek op een voetbal met pootjes :pffff: :schrik: :LOL:
Kunnen we binnenkort wandelen met onze slanke honden. Nu wij nog! :engel:
Afbeelding
alm@
moderator

Nanna schreef:
alm@ schreef:Waarom geven sommigen hun honden eigenlijk 2x per dag voer?
Ik doe dat ook hoor. En ik heb slanke honden :pffff:
Als ik ze maar 1 x geef dan mag ik wachten op plassen gal.
Geen last van hier maar dat komt misschien omdat ze na de laatste avondronde nog een snackje krijgen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb 1 galspuger, maar ze krijgen tussendoor zoveel vreten dat 1x per dag genoeg is. Gelukkig.
laeken
Zeer actief

Ik geef twee keer per dag omdat Bas net een koe is. Zodra haar maag leeg is gaat ze stokjes en gras eten tot ze gaat spugen of ik moet de drolletjes wegwassen omdat ze door gras en hout aan haar kont blijven kleven. Daarom eet ze smorgen nu 1 eetlepel ongeveer en in de avond 3 eetlepels of twee. De burgers van 100 gram gaan dus in twee etappes. Ook denk ik dat een hond wel graag wat suiker in het bloed heeft overdag. Of dat ergens op slaat weet ik niet :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

laeken schreef:Ik geef twee keer per dag omdat Bas net een koe is. Zodra haar maag leeg is gaat ze stokjes en gras eten tot ze gaat spugen of ik moet de drolletjes wegwassen omdat ze door gras en hout aan haar kont blijven kleven. Daarom eet ze smorgen nu 1 eetlepel ongeveer en in de avond 3 eetlepels of twee. De burgers van 100 gram gaan dus in twee etappes. Ook denk ik dat een hond wel graag wat suiker in het bloed heeft overdag. Of dat ergens op slaat weet ik niet :engel:

ik vind jou zo'n lieve hondenpapa :I:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik ben ook al een tijd bezig met mijn speklapje hier. Op een gegeven moment werd ze niet eens meer smaller als ze nat was :schrik: :schrik: Terwijl ze een enorme vacht heeft.

Inmiddels is ze alweer aardig op de rit, ze krijgt weer een beetje en figuurtje. Ze kreeg van mijn ouders nog al eens tussendoortjes, dat kan nu niet meer dus dat scheelt.
sjm
Zeer actief

Jion schreef:Hier krijgen ze 3 keer per dag. :schrik: Plus tussendoortjes. :mrgreen:

Ik heb de indruk dat ze liever vaak eten dan veel, dus vandaar.
Isa eet liever veel en vaak :goeie: Isa eet alles, altijd, binnen 1 sec op. Ok, het is een vreetzak :schrik:
sjm
Zeer actief

Jion schreef:
sjm schreef:
Jion schreef:Hier krijgen ze 3 keer per dag. :schrik: Plus tussendoortjes. :mrgreen:

Ik heb de indruk dat ze liever vaak eten dan veel, dus vandaar.
Isa eet liever veel en vaak :goeie: Isa eet alles, altijd, binnen 1 sec op. Ok, het is een vreetzak :schrik:
Hier zouden ze ook voortdurend vreten als ze mochten kiezen. Monsters zijn het...
Echt he.. Ik vraag me wel eens af hoe dat past in zo'n klein hondje. Ze weegt maar 2,6/2,7 kg ofzo en is kleiner dan de katten. Wáár laat ze dat eten dan? Als je haar haar gang laat gaan zou ze meer eten dan haar eigen formaat denk ik..
alm@
moderator

Ik voer in één keer de portie. Eerst lekker lang wandelen dan thuis na een half uurtje eten en vervolgens ligt de hele meuk de rest van de avond lekker uit te buiken.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

laeken schreef:Ik geef twee keer per dag omdat Bas net een koe is. Zodra haar maag leeg is gaat ze stokjes en gras eten tot ze gaat spugen of ik moet de drolletjes wegwassen omdat ze door gras en hout aan haar kont blijven kleven. Daarom eet ze smorgen nu 1 eetlepel ongeveer en in de avond 3 eetlepels of twee. De burgers van 100 gram gaan dus in twee etappes. Ook denk ik dat een hond wel graag wat suiker in het bloed heeft overdag. Of dat ergens op slaat weet ik niet :engel:
Ik ben 2x gaan voeren bij mijn vorige honden,de één had epilepsie de ander cushing en volgens de dierenarts was 2x voeren beter ivm met het insuline gehalte in het bloed,dan krijg je minder pieken en dalen.Dan kwam er een herderpup bij en dan is het twee maal voeren gebleven.
Roompie
Zeer actief

Ik voer ook 2x per dag. Ik denk dat mijn honden dat leuker vinden. Ze zijn beide gek op eten en dan hebben ze 2 hoogtepuntjes extra per dag :mrgreen:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

alm@ schreef:
duitse herder schreef:Ziet er goed uit Alma! Hoeveel weegt ze nu?
29.5 en ze moet naar 27 kilo :wink:
Dan valt het gewicht nog reuze mee :ok: Noah weegt nu ook 29,5 kilo.
Perry en Noah

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:
Cleva schreef:Hein doet ook aan de lein.
Hij is nu prima maar dan wel op erg, erg weinig eten. Twee keer per dag een klein schoteltje voer.
Het zal wel kloppen, ik vond het een kattenportie maar hij is dan ook niet zo gek veel groter dan een flinke kat.
Het vetschortje verdwijnt heel langzaam.

Gelukkig zeurt hij niet, behalve om aandacht en spelletjes. Hij heeft wel van die kluiven om op te knagen.

Mooi, want die hond van jou leek op een voetbal met pootjes :pffff: :schrik: :LOL:
Kunnen we binnenkort wandelen met onze slanke honden. Nu wij nog! :engel:
Zo erg was het ook weer niet!
Ik vind Hein en Bas allebei niet te dik. Dus ik denk dat ik gek ben :Q: :F:
Bas valt overigens af.

Ik ben vandaag naar een goede dierenzaak gegaan en daar is mij verteld dat bonen ergens giftig zijn voor honden. Je kan ze prima geven maar dat beter niet elke dag weken achter elkaar. Ik heb dus wortels gehaald en die moet ik pureren rauw en dan smaakvol maken met een scheutje yoghurt. Gaan we proberen. Dan kan ik afwisselen. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Lijkt me ook handiger met pureren zelf :engel: Ik zag erg tegen het pureren van rauwe wortels op eigenlijk :oohja:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Jeetje, Jion, wat een super tip van die wortel. Bas knaagt op niks maar een stuk winterpeen heeft ze net op het gras heerlijk liggen opknagen. Fantastisch idee! Zelfs een pensstaafje eet ze niet. Maar een winterpeen is blijkbaar heerlijk voor een hond. En ze kan dat eten zonder dat ze er dik van wordt. Echt fantastisch!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”