Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup zo vroeg wakker

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: pup zo vroeg wakker

Ongelezen bericht door crutz »

BessieTurf schreef:
NoaPup schreef: We hebben de etenstijden idd wat veranderd, laatst vleesmaal rond 20:30 uur, dat is na de laatste langere wandeling.
Rond 23:00 uur nog een kort wandelingetje, een klein handje brokjes (die ze op dat moment niet op eet, pas 's morgens denk ik) en dan slapen.
Het is verstandiger om minimaal 8 uur tussen vlees en brokken in te laten omdat de vertering van beiden verschillend is. Of bedoel je met brokken gedroogd vlees?

Dat ja allang achterhaald, kan zelfs prima in 1 maaltijd.
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

crutz schreef:
BessieTurf schreef:
Het is verstandiger om minimaal 8 uur tussen vlees en brokken in te laten omdat de vertering van beiden verschillend is. Of bedoel je met brokken gedroogd vlees?
Laat ik toch overal lezen en horen dat het niet kan. Heb jij misschien wat meer informatie voor mij, links naar website of wat dan ook? Ik ben hier wel heel benieuwd naar!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

BessieTurf schreef:
crutz schreef:
BessieTurf schreef:
Laat ik toch overal lezen en horen dat het niet kan. Heb jij misschien wat meer informatie voor mij, links naar website of wat dan ook? Ik ben hier wel heel benieuwd naar!
Ik heb die "zonde" zelf wel begaan bij mijn honden.
Vers vlees met een handje brokken er door.
Geeft totaal geen problemen :ok:
Ook totaal geen verschil in stevigheid en geur van de ontlasting.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat is idd achterhaald.
Kijk eens op http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=57705.0
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
BessieTurf
Actief

malinois schreef:Dat is idd achterhaald.
Kijk eens op http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=57705.0
Bedankt voor de link :ok:
Ik lees er [edit] geen [/edit] keiharde achterhaling in, maar meer dat het niet persé een keihard gegeven is dat brokken en vlees niet samen kunnen. KVV en brok lijkt me gezien de mening van genoemde Straus geen juiste combi daar ze schrijft dat botten niet tegelijk met brokken gegeven dienen te worden vanwege de verschillende vertering en in complete kvv zit bot.

Het neigt allemaal naar dat combineren niet per definitie fout is, maar ook niet per definitie goed. De hond lezen dus, zoals altijd.
Laatst gewijzigd door BessieTurf op 20 jun 2014 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kvv zijn oa gemalen botten of bij sommige kvv's alleen een calciumsuplement.. Hele vleesbotten en brok zijn vaak wat minder in combi.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ja dat is met alles de ene hond eet alles en gaat prima de andere zit van t zelfde eten onder de jeuk en weer een volgende poept alles onder.
Geen enkele hond is t zelfde maar t is allang achterhaald dat je t nooit mag mengen. Laat staan dat er 8 uur tussen moet zitten. Zit ook geen logica in.
Afbeelding
BessieTurf
Actief

Inge O schreef:
maar er is net zo min een keihard bewijs voor dat tegelijkertijd niet kan, dat is ook alleen maar door een paar zogenaamde experts beweerd en daarna op het net een eigen leven gaan leiden.
Eens.
Mooi hè, hoe alles op het internet een eigen leven gaat leiden. Het is net het spelletje wat we vroeger op school deden toen we iets in het oor van het klasgenootje naast je fluisterden en wat zo de hele kring rond moest. Het eindverhaal was altijd heel anders dan het begin :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”