Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatsers en vraagprijs.
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Herplaatsers en vraagprijs.
Bij mij komen de meeste dieren ook op me pad en ja als de klik er is waarom niet heeft niks met nobele gedachten te maken of zo
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als het een hond is die ik graag wil betaal ik de vraagprijs. Ik kijk niet naar wat een hond kost, mits ik het kan betalen uiteraard. Dan kan een andere hond wel gratis zijn maar is dan niet net die ene hond waar ik een klik mee heb. En als die geld kost of een in verhouding hoog bedrag dan is dat maar zo. Geld is maar geld en ik hecht er niet aan. Tot op zekere hoogte natuurlijk want wil wel de rekeningen kunnen betalen 

- Miepmiept
- Zeer actief
Wil best iets betalen voor een fijne, goed opgevoede en stabiele herplaatser maar moet natuurlijk wel reëel blijven.
Hier waren de herplaatsers gratis, maar vooral de Beagle was bloed, zweet en tranen. Mijn ouders die regelmatig moesten oppassen zijn er nog niet overheen. Als er visite is die helemaal wegzwijmelen bij hem en oh wat lief, wat een schatje. Komt nog altijd de reactie 'Jaja, je moest eens weten!'.
Kan hier nog rustig herplaats komen ooit, maar nooit zomaar meer hond 'redden'. Zal dan wel kritisch kijken... Het is dan wel allemaal goed gekomen met de Beagle maar wel ontzettende lange weg geweest.
Hier waren de herplaatsers gratis, maar vooral de Beagle was bloed, zweet en tranen. Mijn ouders die regelmatig moesten oppassen zijn er nog niet overheen. Als er visite is die helemaal wegzwijmelen bij hem en oh wat lief, wat een schatje. Komt nog altijd de reactie 'Jaja, je moest eens weten!'.

Kan hier nog rustig herplaats komen ooit, maar nooit zomaar meer hond 'redden'. Zal dan wel kritisch kijken... Het is dan wel allemaal goed gekomen met de Beagle maar wel ontzettende lange weg geweest.
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
- Aantal honden: 1
heb je hier al gekeken devel? http://www.herplaatsingstaffords.nl/ En volgens mij is er ook een facebook groep, de warme mand die be3middeld met het herplaatsten van staffords.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Sinds 2 weken hebben ze een herplaatser in huis.petertje schreef:heb je hier al gekeken devel? http://www.herplaatsingstaffords.nl/ En volgens mij is er ook een facebook groep, de warme mand die be3middeld met het herplaatsten van staffords.

- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
haha, ff wat gemist geloof ik, nachtdiensten zijn denk niet zo goed voor methom schreef:Sinds 2 weken hebben ze een herplaatser in huis.petertje schreef:heb je hier al gekeken devel? http://www.herplaatsingstaffords.nl/ En volgens mij is er ook een facebook groep, de warme mand die be3middeld met het herplaatsten van staffords.

Hahaha. Jup. Sinds een week of 2 is Darko hier. Hij is net 8 maanden geworden en leert snel. 

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik denk dat het ook een vraag/aanbod ding is.
Bij paarden, daar praat je niet over herplaatsen maar over verkopen. Daar kost een volwassen ingereden paard vele malen meer dan een veulen. Maar er zijn maar weinig mensen die een veulen willen. Het kost je minimaal 3 jaar voordat je hem kan gaan inrijden. Toch kost de training van een paard veel minder tijd dan de training van een hond, omdat je er maar een uurtje of twee per dag mee bezig bent en de rest van de tijd staat hij in de wei of op stal. Een hond heb je 24/7 de zorg over.
Ook bij paarden geldt dat wanneer hij in de M heeft gelopen, dat niet persé ook bij zijn nieuwe eigenaar kan. Toch wordt het nauwelijks als argument gezien om de prijs te drukken. Een goed ingereden paard is gewoon geld waard, en als je het er zelf niet uit krijgt als ruiter, dan kun je gewoon niet rijden
Ik vind dat daar onder de honden nog steeds een beetje een taboe op heerst. Je hond verkopen. Dat doe je niet, vinden veel mensen.
Bij paarden, daar praat je niet over herplaatsen maar over verkopen. Daar kost een volwassen ingereden paard vele malen meer dan een veulen. Maar er zijn maar weinig mensen die een veulen willen. Het kost je minimaal 3 jaar voordat je hem kan gaan inrijden. Toch kost de training van een paard veel minder tijd dan de training van een hond, omdat je er maar een uurtje of twee per dag mee bezig bent en de rest van de tijd staat hij in de wei of op stal. Een hond heb je 24/7 de zorg over.
Ook bij paarden geldt dat wanneer hij in de M heeft gelopen, dat niet persé ook bij zijn nieuwe eigenaar kan. Toch wordt het nauwelijks als argument gezien om de prijs te drukken. Een goed ingereden paard is gewoon geld waard, en als je het er zelf niet uit krijgt als ruiter, dan kun je gewoon niet rijden

Ik vind dat daar onder de honden nog steeds een beetje een taboe op heerst. Je hond verkopen. Dat doe je niet, vinden veel mensen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, voor mij geldt het voor een paard net zo als voor een ander huisdier. Eenmaal voor gekozen blijft hij/zij tot aan de dood, tenzij ik écht niet meer kan voldoen aan de welzijnsbehoeften van het dier.
Daarnaast, hoeveel van de herplaatsers die aangeboden worden kun je qua opvoedingsniveau vergelijken met een goed opgeleid paard? De meeste honden zijn nauwelijks opgevoed en hebben daarnaast zelfs gedragsproblemen.
Daarnaast, hoeveel van de herplaatsers die aangeboden worden kun je qua opvoedingsniveau vergelijken met een goed opgeleid paard? De meeste honden zijn nauwelijks opgevoed en hebben daarnaast zelfs gedragsproblemen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Precies. De honden die qua opvoedings/opleidingsniveau kunt vergelijken worden wel verkocht voor een flink bedrag. De verhoudingen liggen ook anders qua prijs. Je moet bij die paarden er eigenlijk een 0 afhalen en dan zijn de prijzen vergelijkbaar met de prijzen van herplaastsers of pups.Zamunda schreef:Daarnaast, hoeveel van de herplaatsers die aangeboden worden kun je qua opvoedingsniveau vergelijken met een goed opgeleid paard? De meeste honden zijn nauwelijks opgevoed en hebben daarnaast zelfs gedragsproblemen.
Tussen de 1 en 2000 euro heb je wel een paard waar je nog van alles aan moet doen. Als je er een 0 afhaalt komt dat best overeen met een herplaatser en vaak zelfs ook met een pup. Afstamming en predikaten maken een veulen duurder, net als een pup. Alleen de goed opgeleide honden die verkocht worden zijn een veel kleiner deel van de populatie dan die goed opgeleide paarden.
- iones
- Zeer actief
Ik weet dat bepaalde rassen erg geliefd zijn en dan is de aanschafprijs, ook in geval van herplaatsers hoog. Hoewel ik 400 euro wel heel veel vind. Ik denk ook dat die mensen met hun hond blijven zitten en deze voor die prijs niet geplaatst krijgen.
Andere rassen kun je bijna gratis nog niet kwijt, waaronder de staffords waarvan er ontzettend veel op marktplaats staan en in het asiel zitten. Reden eigenlijk om dit ras niet meer te fokken want de kans is te groot dat de pups later in het herplaatsingscircuit komen.....
Ook jack russels zitten veel in de herplaating. Een ongecompliceerde hond zal men sneller geld voor vragen dan een hond met wat issues waar aan gewerkt moet worden.
Ga op je gevoel af. Een klik is op zich wel wat geld waard. En als je van de hond veel gaat houden, wordt hij zoveel waard dat hij onbetaalbaar is.
Andere rassen kun je bijna gratis nog niet kwijt, waaronder de staffords waarvan er ontzettend veel op marktplaats staan en in het asiel zitten. Reden eigenlijk om dit ras niet meer te fokken want de kans is te groot dat de pups later in het herplaatsingscircuit komen.....
Ook jack russels zitten veel in de herplaating. Een ongecompliceerde hond zal men sneller geld voor vragen dan een hond met wat issues waar aan gewerkt moet worden.
Ga op je gevoel af. Een klik is op zich wel wat geld waard. En als je van de hond veel gaat houden, wordt hij zoveel waard dat hij onbetaalbaar is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Met paarden heb je een andere band dan met honden.Sanchis schreef:Ik denk dat het ook een vraag/aanbod ding is.
Ook bij paarden geldt dat wanneer hij in de M heeft gelopen, dat niet persé ook bij zijn nieuwe eigenaar kan. Toch wordt het nauwelijks als argument gezien om de prijs te drukken. Een goed ingereden paard is gewoon geld waard, en als je het er zelf niet uit krijgt als ruiter, dan kun je gewoon niet rijden![]()
Een hond hecht zich veel meer aan jou. Een paard is meer gehecht aan de paarden waarmee hij samen leeft.
En de hond leeft bij jou in huis, een paard is op stal. Vaak niet eens op eigen plaats of erf, maar in pensionstalling en dan zie je hem maar een paar uur op een dag.
Daarnaast kost een paard veel meer geld en energie in onderhoud dan een hond. Mensen zijn hierdoor gedwongen om zich zakelijker op te stellen dan bij honden.
Als je met je paard niet meer kunt rijden, moet je een ander paard kopen. En wat doe je dan met het paard waarop je niet meer kunt rijden? Voor veel mensen is zo´n paard aanhouden financieel vaak niet haalbaar. Met een hond is dat een ander verhaal.
En er worden wel paarden herplaatst, maar dat zijn paarden waar men niets meer mee kan.
Zelf breng ik zo´n dier als hij persé weg moet nog liever eigenhandig naar de slager, dan dat ik hem toevertrouw aan andere mensen. Want het gaat té vaak verkeerd. Gelukkig verkeer ik in de situatie dat ik mijn oude paard gewoon hier oud kan laten worden zodat hij dit erf slechts dood verlaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Het is ook nooit goed zeg met herplaatsers. Mijn eerste Engelse bull was een herplaatser, heb ik 600 euro voor betaald.
Met liefde, ze was het meer dan waard.
Paar jaar geleden heb ik een Engelse bull op marktplaats gezet, gratis.
Ik had haar als pup verkocht en na twee jaar terug gekregen.
Ik kon haar zelf niet houden omdat ze direct overhoop lag met mijn andere honden.
Dus goede baas gezocht, gratis, op marktplaats.
Man man, wat krijg je dan een bak ellende over je heen van fokkers.
Valse concurrentie ! Ik moest geld voor haar vragen ! Ik verpestte de markt !
Dat slaat toch helemaal nergens op ? Als ik mijn hond gratis weg wil geven moet ik dat zelf weten.
En ook nog fokkers die haar graaaaag op wilden halen. Maar toen ik zei dat ze gecastreerd was was de interesse weg.
Vreemd he.
Met liefde, ze was het meer dan waard.
Paar jaar geleden heb ik een Engelse bull op marktplaats gezet, gratis.
Ik had haar als pup verkocht en na twee jaar terug gekregen.
Ik kon haar zelf niet houden omdat ze direct overhoop lag met mijn andere honden.
Dus goede baas gezocht, gratis, op marktplaats.
Man man, wat krijg je dan een bak ellende over je heen van fokkers.
Valse concurrentie ! Ik moest geld voor haar vragen ! Ik verpestte de markt !
Dat slaat toch helemaal nergens op ? Als ik mijn hond gratis weg wil geven moet ik dat zelf weten.
En ook nog fokkers die haar graaaaag op wilden halen. Maar toen ik zei dat ze gecastreerd was was de interesse weg.
Vreemd he.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien omdat een hond om een andere reden wordt aangeschaft en veel dichterbij leeft dan een paard?Sanchis schreef:Ik denk dat het ook een vraag/aanbod ding is.
Ook bij paarden geldt dat wanneer hij in de M heeft gelopen, dat niet persé ook bij zijn nieuwe eigenaar kan. Toch wordt het nauwelijks als argument gezien om de prijs te drukken. Een goed ingereden paard is gewoon geld waard, en als je het er zelf niet uit krijgt als ruiter, dan kun je gewoon niet rijden![]()
Zomaar een idee hoor

Er is (in vergelijking met veulens/paarden) wel een "handel" in honden die al opgeleid zijn voor een bepaald vakgebied.
Reeds voor een behoorlijk deel afgerichte jachthonden worden ook wel te koop aangeboden.
En dan voor bepaald flink meer dan de puppyprijs.
Zoiets kan ook bij waak- en verdedigingshonden en misschien ook wel bij getrainde schaapsherders het geval zijn?
Maar dan hebben we het denk ik niet meer over herplaatshonden ..........
- Zoie
- Zeer actief
ik heb niet alles gelezen , toch even mijn mening .
Als je een huisdier in huis haalt , ga je de levenslange verplichting aan goed voor het dier te zorgen , in elk opzicht . Waarom je het doet , is jouw particuliere overweging .
Als je die verplichting op enig moment om welke reden dan ook niet kunt of wilt nakomen , mag je blij zijn als iemand die verplichting van je wil overnemen .
De enige zorg die je zou moeten hebben is dat je dier goed terecht komt .
Als je een huisdier in huis haalt , ga je de levenslange verplichting aan goed voor het dier te zorgen , in elk opzicht . Waarom je het doet , is jouw particuliere overweging .
Als je die verplichting op enig moment om welke reden dan ook niet kunt of wilt nakomen , mag je blij zijn als iemand die verplichting van je wil overnemen .

- Zoie
- Zeer actief
misschien is het verschil : een hond als gebruiksvoorwerp , en een hond als huisdier . En soms lopen die zaken door elkaar .Tara schreef:Eigenlijk best wel raar bedenk ik mij nu ineens.Zoie schreef:ik heb niet alles gelezen , toch even mijn mening .
In de jachthondenwereld worden er nog wel eens afgerichte honden verkocht, en die zijn vaak niet zo heel goedkoop.
Dat zijn soms nestkeuzes van een fokker die er niet of niet meer mee kan fokken, of honden die speciaal voor de verkoop zijn afgericht.
Uiteraard worden er ook om verscheidene redenen honden ter herplaatsing aangeboden, en vaak genoeg zijn dat ook honden die afgericht zijn. Of ze net zo doelgericht zijn getraind als die eerste categorie laat ik dan even in het midden, maar je kunt in beide gevallen gewoon een training oppakken.
Voor herplaatsers is men over het algemeen niet echt bereid te betalen. Raar is dat, en waar zit dat dan in, zo zit ik me ineens af te vragen...
Want een afgerichte hond verkopen, of een afgerichte hond herplaatsen lijkt dus verschil te maken.

- iones
- Zeer actief
Een hond ís en blijft een levend wezen. Zelfs in de paardenwereld begrijpen mensen dat een dier geen gebruiksvoorwerp is. Ook al willen ze een dier vaak wel als dusdanig degraderen als het gaat om economische redenen.Zoie schreef:
misschien is het verschil : een hond als gebruiksvoorwerp , en een hond als huisdier . En soms lopen die zaken door elkaar .
Nu zijn we al zover dat we honden niet meer als gebruiksvoorwerp zien. Nu de andere dieren nog.
Nou voor mij echt niet hoor, in de sledehondensport gebeurt het ook maar mij niet gezien...hond bij mij is en blijft bij mij ...(zeg natuurlijk nooit nooit je weet niet waar je voor komt te staan maar dat moet dan iets "ernstigs" zijn wil ik honden weg doen en dan komt verkoop niet eens in me op) geen haar op mijn hoofd die eraan denkt als ze eenmaal goed getraind zijn ze ineens te gaan verkopen.Tara schreef:Eigenlijk best wel raar bedenk ik mij nu ineens.Zoie schreef:ik heb niet alles gelezen , toch even mijn mening .
In de jachthondenwereld worden er nog wel eens afgerichte honden verkocht, en die zijn vaak niet zo heel goedkoop.
Dat zijn soms nestkeuzes van een fokker die er niet of niet meer mee kan fokken, of honden die speciaal voor de verkoop zijn afgericht.
Uiteraard worden er ook om verscheidene redenen honden ter herplaatsing aangeboden, en vaak genoeg zijn dat ook honden die afgericht zijn. Of ze net zo doelgericht zijn getraind als die eerste categorie laat ik dan even in het midden, maar je kunt in beide gevallen gewoon een training oppakken.
Voor herplaatsers is men over het algemeen niet echt bereid te betalen. Raar is dat, en waar zit dat dan in, zo zit ik me ineens af te vragen...
Want een afgerichte hond verkopen, of een afgerichte hond herplaatsen lijkt dus verschil te maken.
- Wicky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Golden Retriever x Labrador
Ik ben toevallig op zoek naar een herplaatser en de reden dat ik daarvoor kies is omdat ik geen pup wil en liever voor een hond ga die al een klein beetje de basis in zich heeft. Daarnaast wil ik zo'n afgedankt dier toch ook graag een kans geven. Zelf heb ik nog nooit huisdieren via marktplaats o.i.d. in huis genomen, dat is altijd via een asiel gegaan. Ik heb dan er dan ook echt geen moeite mee om de adoptie kosten te betalen. Al zal ik voor een hond waar de eigenaar zo graag van af wil echt geen honderden euro's gaan neerleggen. Als je het beste voor hebt met je dier maar je kan er door omstandigheden niet goed voor zorgen, dan ga je voor het beste huis wat je kan vinden en niet voor het geld.nanoekie schreef:Ik verbaas me altijd over dit sort topics en probeer me dan ook te verplaatsen in de mensen die een hond zoeken. Ik vraag me dan altijd af wat de reden is dat ze voor een herplaatser gaan? Is het de nobele gedachte om een arm beessie een goed huis te geven of ben je toch gewoon op zoek naar een leuk maatje? Wat is jou motivatie dat een dier zo min mogelijk mag kosten omdat de huidige eigenaar de waarde van de kameraadschap van een hond niet kan inschatten of het fatsoen niet heeft er goed voor te zorgen? Wat is de waarde van een levend wezen?
Groet,
Marjolein
Marjolein
- iones
- Zeer actief
Bij mij is de kans ook heel klein dat er ooit nog een pup komt Wicky. Ik ga ook voor herplaatsers die op zoek zijn naar een goed adres.
Hier ook bewust gekozen voor een herplaatser met kennis dus tot een jaar ongeveer. Darko was 7 maanden toen we hem kwamen halen. Was niet gratis maar dan hebben we ook heel veel spullen en eerlijkheid mee gekregen, als ik dat allemaal had moeten aanschaffen had ik meer kwijt geweest. En het belangrijkste hij is lief en gezond.
- Zoie
- Zeer actief
ik verbaas me dan op mijn beurt weer over deze post .nanoekie schreef:Ik verbaas me altijd over dit sort topics en probeer me dan ook te verplaatsen in de mensen die een hond zoeken. Ik vraag me dan altijd af wat de reden is dat ze voor een herplaatser gaan? Is het de nobele gedachte om een arm beessie een goed huis te geven of ben je toch gewoon op zoek naar een leuk maatje? Wat is jou motivatie dat een dier zo min mogelijk mag kosten omdat de huidige eigenaar de waarde van de kameraadschap van een hond niet kan inschatten of het fatsoen niet heeft er goed voor te zorgen? Wat is de waarde van een levend wezen?
Voor mij persoonlijke gevoel zo gelden:
onhandelbare hond: niets betalen
persoonlijke omstandigheden, hoe flauw misschien ook: afhankelijk van leeftijd, papieren en omstandigheden betalen tot ongeveer de helft van de pupprijs
Overlijden ed (derde herplaats hond): symbolisch bedrag, bv voerkosten van een maand.
Ik heb ooit een Saar reu moeten herplaatsen, geode bekenden gaven toen aan hem op te willen nemen: zij kregen hem gratis en hij is nu 13 jaar en ze hebben al zeker 6 jaar plezier van hem. Had ik binnen mijn kennissen kring geen koper gevonden had er best betaald mogen worden, net als dat ik bereid ben tot de helft van de pupprijs neer te leggen voor een herplaatser met stamboom die gezond is en geen grote gedragsproblemen heeft.
Wij hebben een hondje genomen , en we zochten helemaal geen hond . We hebben een prijs aan het asiel betaald die m.i. niet marktconform is , maar so what . Niemand verrrijkt zich .
De aanschafprijs van een hond is in vrijwel alle gevallen een schijntje van wat de hond tijdens zijn hele levenscyclus kost . Vandaar mijn redenering dat je blij mag zijn als iermand je hond zondermeer overneemt .
Als je hond iets waard is op de vrije markt , kan je je hond natuurlijk verhandelen . Althans volgens de wet . Ik zal me er verder niet in mengen , maar chic vind ik het niet .

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
Ik vind de vraagprijzen soms echt te zot voor woorden..
Ik heb mijn 1e Basenji voor € 150,- opgehaald en kreeg allerlei spullen erbij.
Vervolgens een pup van 6 maanden gekocht voor hetzelfde bedrag.
Vorig jaar via een stichting een stamboomhond (waarvan z'n stamboompapieren verloren zijn) in huis gehaald voor maar liefs € 300,-! Vervolgens moest hij verplicht gecastreerd worden aangezien hij dekreu was geweest. En hoppa, ff € 150,- meer betalen!
Achteraf kwam ik erachter dat hij geen entingen, chipcontrole etc heeft gehad bij die stichting. Dus klacht ingediend en gezegd dat ik € 450,- betalen belachelijk vindt voor een hond die een maand in een buitenverblijf heeft gezeten en geen veterinaire controle heeft gehad.
Ik heb mijn 1e Basenji voor € 150,- opgehaald en kreeg allerlei spullen erbij.
Vervolgens een pup van 6 maanden gekocht voor hetzelfde bedrag.
Vorig jaar via een stichting een stamboomhond (waarvan z'n stamboompapieren verloren zijn) in huis gehaald voor maar liefs € 300,-! Vervolgens moest hij verplicht gecastreerd worden aangezien hij dekreu was geweest. En hoppa, ff € 150,- meer betalen!
Achteraf kwam ik erachter dat hij geen entingen, chipcontrole etc heeft gehad bij die stichting. Dus klacht ingediend en gezegd dat ik € 450,- betalen belachelijk vindt voor een hond die een maand in een buitenverblijf heeft gezeten en geen veterinaire controle heeft gehad.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat zal mij dan ook altijd weerhouden om asielhonden te nemen. Als die verplichtingen, regeltjes en moetjes. Als ik een hond koop is ie van mij dus beslis ik over hoeveel ik werk, of ie intact blijft of niet en hoe ik mn andere honden hou. Hun prima recht om daarover te oordelen maar dan haal ik ze wel via (nu) mp. Dusty kwam ook uit de particulier (krantje) niks mis mee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik had Rock als 5 maanden oude intacte pup ook uit het asiel gehaald. We hebben de asielprijs betaald en kregen alleen zijn entboekje en een papiertje met veel plezier van uw nieuwe huisdier mee. Dus niks geen contract of regeljes.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou ik t geen probleem vinden op die manier...alm@ schreef:Ik had Rock als 5 maanden oude intacte pup ook uit het asiel gehaald. We hebben de asielprijs betaald en kregen alleen zijn entboekje en een papiertje met veel plezier van uw nieuwe huisdier mee. Dus niks geen contract of regeljes.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben een.paar keer geweest destijds drama... ik wilde Xantos niet neenemen dat moest, oh ja en deed ipo dan was je sowieso uitgesloten voor welke hond dan ook.
Verder werkte ik 16 uur verdeeld over 4 dagen dat kon ook echt niet. Nou stik er dan maar in.
Verder bkeef hij 100% eigendom van t asiel.
Verder werkte ik 16 uur verdeeld over 4 dagen dat kon ook echt niet. Nou stik er dan maar in.

- alm@
- moderator
Volgens mij zijn het als het erg écht op aankomt contractjes waar je gevoegelijk je achterwerk mee kunt afvegen.

- alm@
- moderator
Wat een moeilijk gedoe. Zo krijg je toch nooit een hond herplaatst. Ik zou dat ook niet hoeven hoor. Ik vind het prima de asielprijs te betalen maar dan moet de hond wel mijn eigendom worden en verder geen verplichtingen. Een plaatsing is ook een kwestie van vertrouwen en als je het als asiel niet vertrouwt moet je daar dan ook geen hond plaatsen.malinois schreef:Ik ben een.paar keer geweest destijds drama... ik wilde Xantos niet neenemen dat moest, oh ja en deed ipo dan was je sowieso uitgesloten voor welke hond dan ook.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In het plaatselijke asiel is dat ook zo. Drie pagina's aan contract met wat je wel of niet mag doen.malinois schreef:Ik ben een.paar keer geweest destijds drama... ik wilde Xantos niet neenemen dat moest, oh ja en deed ipo dan was je sowieso uitgesloten voor welke hond dan ook.
Hond moet verplicht in de woonkamer gehouden worden, er mag geen pakwerk mee gedaan worden, men is verplicht een afgevaardigde van het asiel binnen te laten om het dier te controleren, hond mag niet los niet in het openbaar, niet meedoen aan wedstrijden, moet verplicht gecastreerd en jaarlijks gevaccineerd worden, etc