Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen met Billy

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Problemen met Billy

Ongelezen bericht door Manu »

Jeetje wat bof ik dan met mijn hond :LOL:
Die jat niets van tafels, behalve, oooh behalve, versgebakken chocolate chip cookies. Dan ligt hij kwijlend in zijn mand te wachten tot een van ons de kamer verlaat en sluipt vervolgens naar die tafel. Koekje voor koekje :LOL:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb geen advies om het hem af te leren. Balou wil nog wel eens mijn slippers in zijn bench verstoppen maar daar is het dan ook mee gezegd. Maar Gizmo was andere koek, als ik iets eetbaars op tafel had en de deurbel ging, moest ik het eetbare eerst opbergen anders was het weg. Hij jatte alleen als de deurbel ging en ik even de kamer uit moest.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Haha, wat heb ik dan kéurige honden. :I:
Die jatten hoogstens iets eetbaars van de salontafel als ik de kamer verlaat. Aanrecht, koelkast en aanverwante zaken komen ze niet aan. Of ze zijn te dom. Dat kan ook.

Mijn helaas overleden poes Isis was een ander verhaal. Die ging pontificaal naast mijn bord zitten en begon doodgemoedereerd mee te eten. Vooral spaghetti was favoriet. :mrgreen:
Het brutaalste wat ze ooit had gedaan is bij zoonlief. Die zat met een zak chips op de bank en mevrouw had dat een paar minuten aangekeken. Om vervolgens op de bank te klimmen (ze was te dik om te springen trok zich derhalve aan haar nagels omhoog aan mijn dure leren bank :ugh: ). Vervolgens sprong ze op zijn buik, ging rechtop zitten en trok met één poot op zijn kin de mond open en graaide met de andere poot de halfgekauwde chippies uit zijn mond.
En zoonlief bleef maar met een half openhangende mond stómverbaasd zitten.
Gegíld heb ik.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Lunatic schreef: Ik heb een rode kater gehad die ook alles jatte en alles lekker vond, die zatte rustig een stuk pizza van je bord of de paprikachips uit je handen :LOL:
lijkt net onze rode kater.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze Roemeen jat ook het liefst het eten onder je handen vandaan.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Met Boyke en Sidney zijn we verwend, vandaar dat ik echt heel naïef stomverbaasd toe stond te kijken toen Freddy een boterham van het aanrecht jatte :80: Ik had echt nog nooit gedacht aan de mogelijkheid dat ze zoiets zou doen :LOL: :oohja: Gelukkig blijft het daar bij, dus gewoon een beetje beter opletten volstaat :mann:
anneke bogema

Ongelezen bericht door anneke bogema »

Sinds 3 weken heb ik nu mijn kleine griek en ja, alles wat eten is is niet veilig voor hem. Hij kan niet bij het aanrecht maar probeert het wel. Vanmiddag hing hij al even met zijn achterpoten in de lucht. Ik negeer het maar, afleren lijkt me onbegonnen werk. Als ik aan tafel eet of op de bank, dan let ik wel op. Ik ben hem aan het leren dat hij dan afstand moet houden.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Het zit echt in de familie hoor :engel:

Dana is geen hele goede eter, inmiddels gaat het wel al een stuk beter en kan ze er soms wel van genieten.
Maar eten jatten kan ze als de beste, zelf met haar neus tassen open maken doet ze om erbij te komen.

Ik heb dus inmiddels mijzelf aangeleerd niets meer te laten slingeren en tassen dus ook weg te doen of eten eruit te halen
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Suus heeft eens een hamlap naar binnengezogen, terwijl ik ernaast stond aan het aanrecht. Ik peper ze, kijk naar links, kijk weer naar voren, 1 hamlap van de 5 weg! Secondenwerk, ze heeft niet eens gekauwd.

Ko likte de suikerpot leeg en vrat waxinelichtjes, die moest je dus hoogzetten als je de kamer uitging.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Sterre doet het ook. En ik vind het knap dat anderen er de humor van inzien. Ik vind het een waardeloos trekje. Mijn vorige twee honden deden dat helemaal niet en honden van familie en vrienden ook niet. Toen we Sterre net hadden als herplaatser at ze het eten van je bord en van tafel waar je bij stond. Met veel geduld hebben we dat behoorlijk af kunnen leren. Maar iets op de salontafel zetten en dan even naar de keuken om de rest te halen gaat dus nog altijd niet. Want dan is het weg. Onze aanrecht is altijd leeg. Het is altijd opletten ook als er bezoek is. We zijn er na 8 jaar wel in getraind niks op tafel te laten staan enz. Maar ik blijf het super vervelend vinden.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Luna is een echte ouwe vreter, die eet werkelijk alles en je moet ook gewoon alles opruimen.
Zelfs een zo'n dicht autopotje met kauwgum was eens niet veilig voor haar. Beroerd dat ze er van was.....
Hazel heeft een zeer atletisch figuur zeg maar en eet nu "wel aardig".
Maar eet inderdaad alles wat voor haar lange neus komt wat op een salontafel staat, ja, dat kun je blijkbaar wel gewoon zo naar binnen schrokken. Rare honden die Poedels.
Maar doe geen aardappels door haar brokken heen, die legt ze vakkundig door de hele keuken heen in kleine stukjes. Ook geen ramp want Luna stofzuigt dat direct weer op. Maar een bordje boerenkool vreet Hazel zo voor je neus weg mits "geserveerd" op de salontafel.
Koffie (zonder melk) is ook favoriet bij haar.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Max heeft een keer frituurvet gevreten, had ik het oude frituurvet in een doos met plastic zak gegooid, even af laten koelen dan kan het weg.......hoor ik ineens smak smak, had hij de helft al opgevreten :schrik: daar hebben we nog een tijdje van na kunnen genieten :kotz:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lunatic schreef:Max heeft een keer frituurvet gevreten, had ik het oude frituurvet in een doos met plastic zak gegooid, even af laten koelen dan kan het weg.......hoor ik ineens smak smak, had hij de helft al opgevreten :schrik: daar hebben we nog een tijdje van na kunnen genieten :kotz:
oh goden dat heeft mijn eerste herder ook eens gedaan, manohman wat is die hond ziek geweest.
haar rieten mand kon ik ook weggooien, die was niet meer schoon te krijgen :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

lieke schreef:Haha, wat heb ik dan kéurige honden. :I:
Die jatten hoogstens iets eetbaars van de salontafel als ik de kamer verlaat. Aanrecht, koelkast en aanverwante zaken komen ze niet aan. Of ze zijn te dom. Dat kan ook.

Mijn helaas overleden poes Isis was een ander verhaal. Die ging pontificaal naast mijn bord zitten en begon doodgemoedereerd mee te eten. Vooral spaghetti was favoriet. :mrgreen:
Het brutaalste wat ze ooit had gedaan is bij zoonlief. Die zat met een zak chips op de bank en mevrouw had dat een paar minuten aangekeken. Om vervolgens op de bank te klimmen (ze was te dik om te springen trok zich derhalve aan haar nagels omhoog aan mijn dure leren bank :ugh: ). Vervolgens sprong ze op zijn buik, ging rechtop zitten en trok met één poot op zijn kin de mond open en graaide met de andere poot de halfgekauwde chippies uit zijn mond.
En zoonlief bleef maar met een half openhangende mond stómverbaasd zitten.
Gegíld heb ik.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
oh god ik zie het zo voor mij!

Loki jat niks, hij bedeld alleen maar daar kan ik mijn brood of wat ik ook heb rustig naast zetten en dan weglopen. die oetmeloen staart het dan alleen aan.

Mieska jatte als eeb raaf als het op haar hoogte stond en je lette niet op was het weg.
Afbeelding
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

renee-uk schreef:
Lunatic schreef:Max heeft een keer frituurvet gevreten, had ik het oude frituurvet in een doos met plastic zak gegooid, even af laten koelen dan kan het weg.......hoor ik ineens smak smak, had hij de helft al opgevreten :schrik: daar hebben we nog een tijdje van na kunnen genieten :kotz:
oh goden dat heeft mijn eerste herder ook eens gedaan, manohman wat is die hond ziek geweest.
haar rieten mand kon ik ook weggooien, die was niet meer schoon te krijgen :schrik:
Ja en het kleed, aan alle kanten kwam het eruit :schrik:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Lunatic schreef:
renee-uk schreef:
Ja en het kleed, aan alle kanten kwam het eruit :schrik:
Hahaha.... dat heeft de hond van mijn vriendin ook eens gedaan......oeps :LOL:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”