Klopt. Het is inderdaad wel iets typisch staff. Bezoek gaat met blauwe plekken weg op deze manier en dat kan niet de bedoeling zijn. Rust is iets heel belangrijks om aan te leren. Zorg ook dat hij rustig blijft als een van jullie binnen komt.Jaap* schreef:Bij de honden die zo druk zijn die ík ken word het echt een enorme chaos als je die zogenaamd gecontroleerdRoompie schreef:Ik zou dus aangelijnd Darko het bezoek laten 'ontvangen'. Zo kan hij niet alle kanten oprennen en heb jij hem iets meer onder controle. Even laten snuffelen en dan vastleggen of in de bench. Als je dat maar lang genoeg volhoud dan legt hij de link wel.
Oh en natuurlijk wel belonen als hij wel toevallig even stil staat en rustig is.wilt laten kennismaken.
Ik ben er echt een voorstander van om er niet eerder iets mee te doen dan dat er een bepaalde mate van rust is. Die onrust mag nooit tot succes leiden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen verwelkomen- heel druk enthousiast.
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Mensen verwelkomen- heel druk enthousiast.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik weet niet of het mogelijk is, maar je zou zodra mensen aan bellen Darko in de tuin kunnen doen en de mensen eerst rustig laten zitten.
Dan als Darko in de tuin een beetje rustig is en iedereen zit hem binnen laten dan zal die alsnog iedereen af gaan, maar wel wat beheerster denk ik zo doet mijn schoonmoeder het met haar hond. En zo zou ik het zelf doen als ik een hond had die zo opgewonden zou raken door bezoek.
Dan als Darko in de tuin een beetje rustig is en iedereen zit hem binnen laten dan zal die alsnog iedereen af gaan, maar wel wat beheerster denk ik zo doet mijn schoonmoeder het met haar hond. En zo zou ik het zelf doen als ik een hond had die zo opgewonden zou raken door bezoek.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Dus in feite zijn staffords dan dus onbereikbaar? Hoe willen mensen het dan voor elkaar krijgen dat ze normaal met andere honden doen? Ik geloof niet dat als je dit gedrag een paar keer corrigeert je daarna niet iets kan beïnvloeden aan de hond met houding en lichaamstaal. En als ik ergens ben en ik zie dat de hond vriendelijk doch onstuimig is dan verstijf ik ook en dan werkt dat meestal prima. Want wat je nu in feite zegt is dat een drukke opgewonde stafford onbereikbaar is. Dan wordt opvoeden een lastige kwestie verwacht ik.dagmar88 schreef:Het zou me verbazen en zou mijn bezoek nooit op die manier met de honden om laten gaan.laeken schreef:Jij of het bezoek moet je hond bij dit gedrag laten weten dat je het niet zo wil. Verstarren, aankijken en belonen bij oren naar achter en zachtjes doen. Dan laten weten dat hij lief is en jij ook. Maar of dat werkt bij een overmatig drukke hond en mensen die niet snappen wat je wil is natuurlijk de vraag.
Begrijpen ze niets van. Tibbe onder normale omstandigheden van mij wel. Op zo'n moment niet.![]()
Verder begrijpen zover mijn ervaring gaat dan honden heel erg goed wat verstijven en aankijken betekent. Beter dan wegduwen, zeggen dat het niet mag en in geruzie belanden met een hond. Ik ben er nl echt niet van gediend dat een hond mij bespringt, in mijn handen hapt en op mijn schoot komt ploffen op een niet zachtzinnige manier. Die hond bonjour ik er echt af.
Dan hebben we hier precies de reden te pakken dat je deze honden nooit normaal krijgt met honden op straat. Want ik ken geen enkele hond die gediend is van dergelijke ontmoetingen en dat draait altijd uit op mot. Nu zijn staffords ook vaak veel te opgewonden bij vreemde honden. Ik persoonlijk denk overigens wel dat je dat bij kan schaven maar ik snap dat daar de meningen over verdeeld zijn. Ik denk nl dat een rottweilerteefje dit betreffende hondje in 30 seconde in de pas kan laten lopen. Zeker op deze leeftijd. En waarom kunnen wij dat dan niet? Wuilus hield niet van bullenpups en staffies. Cleo ook niet. Beide dames corrigeerde een keer fiks en dan kwam bullenpup kruipend en met het tongetje naar buiten opnieuw zeer beschaafd kennis maken. Varkentje was zo gewassen eigenlijk.Ik ken geen enkele jonge stafford die niet zo heeft gereageerd.Dat heb je met mensblije lompe hondjes met een overdosis energie.
Charlie heeft zichzelf en haar lijf wat meer onder controle, dus beuken en kopstoten is er gelukkig niet meer bij.
Uit zichzelf bedenkt ze helemaal niet dat iets pijn kan doen, dat heeft ze geleerd door heel streng grenzen aan te geven.
Dat kan prima. Als bezoek dat wil en toestaat. Wil bezoek dat niet en wil bezoek dat de hond eraf gaat dan moet dat wel kunnen. In geval van de TS begrijp ik dat alles erg opdringerig, ongecontroleerd en hardhandig gaat. Daar ben ik zelfs als hondenliefhebber echt niet van gediend. Hondjes mogen bij mij prima op schoot maar ze vragen dat wel eerst en gedragen zich dan kalm en onderdanig. Het is een privilege en geen recht van de hond. Ik ben helemaal niet streng maar Bas vraagt ook of ze op schoot mag en dat hebben al mijn honden zo gedaan. Als ze op de bank wild werden dan was het enige dat ik hoefde doen mezelf groot maken, de honden aankijken en dan dropen ze af of dimden in. Dat verwacht ik ook van honden. Je moet ze wel onder controle houden en krijgen want anders moet ik ze niet bij me hebben. Leuk hoor, wild enthousiasme maar ik vind dat gewoon niet alleen positief. Wel lief en begrijpelijk maar er komen ook kinderen, oudere mensen en andere honden over de vloer. Dan heeft mijn hond zich echt te gedragen.Vroeger duurde het langer, nu ligt ze met een minuut of tien gelukzalig bij het bezoek op schoot te maffen. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.Anders gaat hij vast of weg bij het bezoek.
Dat staat er niet en vind het behoorlijk vervelend dat dat er van gemaakt wordt.
En nee, drie van de vier begrijpen dat niet, de vierde vat het van een onbekende als een bedreiging op.
Ik houd niet van intimideren en wegduwen of mijn bezoek de honden op laten voeden. Dat doe ik zelf wel.
Ik had het over contact met bezoek, niet met honden.
-
Devel
Darko zal geen hond zijn die veel met andere honden in contact komt. Daarnaast de honden die ik ben tegen gekomen doen hem eigenlijk geen bal. Hij kijkt erna en vind het eigenlijk wel best ookal gaat de andere hond uit zijn dak, en moet zeggen daar ben ik dan wel weer blij mee haha, geen getrek of gesjor aan de lijn omdat hij er graag heen wilt snuffelen ofzo.
Momenteel als baas thuis komt is hij in de bench, laat hem kalm worden en dan mag hij eruit, dan is het ook geen gespring of druk gedoe. Als ik thuis kom precies het zelfde, we kijken niet naar hem totaal niets tot hij rustig is en hier voor ons werkt dat. Voor de visite zal het blijven oefenen die ziet hij natuurlijk niet iedere dag. Maar ik denk dat als we daarbij het zelfde volhouden het wel moet lukken. Het happen wordt gelukkig ook al een stuk minder.
Momenteel als baas thuis komt is hij in de bench, laat hem kalm worden en dan mag hij eruit, dan is het ook geen gespring of druk gedoe. Als ik thuis kom precies het zelfde, we kijken niet naar hem totaal niets tot hij rustig is en hier voor ons werkt dat. Voor de visite zal het blijven oefenen die ziet hij natuurlijk niet iedere dag. Maar ik denk dat als we daarbij het zelfde volhouden het wel moet lukken. Het happen wordt gelukkig ook al een stuk minder.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier ligt het ook aan het bezoek, ze kunnen het heel netjes, maar als mensen beginnen te kirren als ze binnen komen dan vragen ze erom, dan ga ik me er niet mee bemoeien, wil je besprongen worden door 4 enthousiaste honden, prima veel plezier 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jammer dat je niet even uit wil leggen wat er niet staat want het is niet mijn bedoeling een vervelende reactie te schrijven.dagmar88 schreef: Dat staat er niet en vind het behoorlijk vervelend dat dat er van gemaakt wordt.
En nee, drie van de vier begrijpen dat niet, de vierde vat het van een onbekende als een bedreiging op.
Ik houd niet van intimideren en wegduwen of mijn bezoek de honden op laten voeden. Dat doe ik zelf wel.
Ik had het over contact met bezoek, niet met honden.
Ik vind het zelf vervelend dat je net doet alsof verstijven en het wegduwen van een onbekende hond intimiderend zou zijn. Een hond die springt, rond aan het rennen is en in mijn handen bijt is normaal gesproken totaal niet geïntimideerd van een duw. En het spijt me, maar ik ben niet zo van het besprongen worden en honden die ongevraagd op schoot komen. Dan zeg ik toch echt even, nee, dat doen we niet en dan duw ik ze weg.
Het verstijven en jezelf groot maken is juist heel duidelijk. Dat doe ik al jaren met mijn eigen honden en dat helpt prima. Het helpt ook prima bij honden van iemand anders. Als ik bij Martijn ben en Hein wil de hele tijd aandacht en op schoot dan duw ik hem gewoon weg, verstijf en kijk naar 1 punt. Dan kalmeert hij al snel en dan krijgt hij een aai en dan spelen we kalm en lief verder zonder bijten en zonder gespring op schoot ed.
Ik snap dat je zelf je honden wil opvoeden maar dat zal dan wel inhouden dat jij zorgt dat bezoek niet besprongen, in handen gehapt en op schoot gesprongen wordt. Sta jij dat toe zoals de situatie waar ik nu even vanuit ga dan moet je bezoek het dus zelf regelen. En als je moeilijke honden hebt die zich snel bedreigd voelen en die niet weggeduwd kunnen worden dan horen die in mijn ogen dus niet op schoot bij vreemden. Niet dat ik zeg dat dat voor jou honden zou gelden maar even algemeen dan maar.
Ik vraag me ook echt af of je honden dat niet zullen begrijpen. Want ik merk dat elke hond de universele signalen wel begrijpt normaal gesproken. Zelfs Bas snapt dat als ze aandacht blijft vragen op het vervelende af dat ik als ik dan verstijf echt niet meer gediend ben van gekrab op mijn borst en buik en gezeur. Dan draait ze zich om en gaat naast me liggen. Totaal niet geïntimideerd maar ze begrijpt dat gewoon omdat dat hondentaal is. Eva werkte dat ook goed bij. Die ging wel eens in discussie met de baas. Dan maakte ik mezelf groot, keek strak langs haar heen en bewoog pas weer als zij het goed begon te maken door onderdanig te doen. Een soort time out in contact. De meeste honden remmen dan erg af in hun opdringerige gedrag en ik heb het afgekeken van mijn eigen honden. Die deden dat ook bij vreemde honden. Kwam er een hond bij Cleo de bek likken wat ze niet erg leuk vond dan verstijfde ze ook, maakte ze zich ook groot en dan staarde ze ook naar de hond. Vrijwel elke hond begreep meteen dat ze even wat meer ruimte moesten geven en uit de persoonlijke zone van Cleo moesten verdwijnen.
Dat heeft echt niks met intimideren te maken als in de negatieve zin van dat woord.
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
precies... en dat ook blijven doen, niet 1 keer maar telkens. Werkt hier heel goed.Roompie schreef:Ik zou dus aangelijnd Darko het bezoek laten 'ontvangen'. Zo kan hij niet alle kanten oprennen en heb jij hem iets meer onder controle. Even laten snuffelen en dan vastleggen of in de bench. Als je dat maar lang genoeg volhoud dan legt hij de link wel.
Oh en natuurlijk wel belonen als hij wel toevallig even stil staat en rustig is.

Lizzy & Faya, de oppashondjes
-
laeken
- Zeer actief
langs de hond heen. Maar dat geldt niet voor Bas want dat is een engeltje Vwbt beschaafd gedrag.Jion schreef:Leaken, kijkt jouw bezoek dan strak naar de hond of naar een punt langs de hond heen?
-
laeken
- Zeer actief
Honden doen dat ook zo bij elkaar en al mijn honden begrepen dat gedrag ook van mensen heel goed.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Zo denk ik er ook over! Maar dan gaat het bij mij op 1 hond. Als het gekir van het bezoek en het getier van Jessie niet stopt, plant ik wel tussendoor een terloopse tip, indien mijn bezoek er een eind aan wil maken. Want tijdens dat kirren komt hier en daar wel eens een subtiel signaal bij me binnendruppelen dat ze het wel genoeg vinden.Lunatic schreef:Hier ligt het ook aan het bezoek, ze kunnen het heel netjes, maar als mensen beginnen te kirren als ze binnen komen dan vragen ze erom, dan ga ik me er niet mee bemoeien, wil je besprongen worden door 4 enthousiaste honden, prima veel plezier
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)