Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

incontinent? onzindelijk?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jardo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford kruising
Aantal honden: 1

incontinent? onzindelijk?

Ongelezen bericht door jardo »

Hallo,
mijn stafford plast en poept sinds kort in huis en in de tuin.

ik heb een hele leuke stafford kruising van ruim 4 jaar genaamd spikey ( reu )
Wij zijn sinds begin maart verhuisd naar een veel groter huis, en met een giga achtertuin. :E:
in het begin plaste hij heel af en toe buiten of in huis, en maar 1 keer in de tuin gepoept.
Wij dachten dat dat kwam omdat hij nu opeens zoveel ruimte had, veel rennen, veel drinken, actieve maag enz.
hij is toen gewoon licht bestraft.
helaas zijn we nu bijna 4 maand verder en het is vanaf de afgelopen 5 weken geëscaleerd.

vandaag heeft hij bijvoorbeeld al 4 keer in huis geplast. snachts 1x en overdag
hij loopt dat heel stiekem weg, en gaat staan met zn achterpoten naar achter staan en zn heup naar beneden.
hij laat het gewoon lopen, ook als je hem betrapt en hem straft.

We laten hem 's ochtends tussen 8 en 9:30 uit
's middags tussen 12 en 14.
's avonds na het avond eten
en rond 11 uur voor het slapen weer.
Als hij dan moet plassen trekt hij gewoon z'n poot op,

soms gebeurt het dat hij 's middags niet uitgelaten kan worden.

er zit geen regelmaat in de ongelukjes, het kan vanaf nu zo een week of 1,5 goed gaan maar dan heeft hij het weer te pakken.
het zelfde heeft hij met poepen, kan zo 2 weken goed gaan en dan opeens poept hij 2 tot 4 keer per dag in huis.

mijn ouders staan op het punt om hem de deur uit te doen en zijn er absoluut klaar mee :L: :boos:
dus ik heb echt dringend hulp nodig :help: :help:

vriendelijke groet, Jardo
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: incontinent? onzindelijk?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oei, dat straffen moeten jullie direct mee stoppen in ieder geval, dat maakt het alleen maar erger.

Je woont thuis, maar het is jouw hond begrijp ik?

Honden kunnen van een verhuizing nogal eens onzeker worden, dus dan kan het gebeuren dat ze eens wat laten lopen. Dan moet je even terug naar de basis: veel uitlaten, veel vertrouwen (en tijd) geven en voorál niet straffen maar opruimen alsof er niets aan de hand is.
jardo
geregistreerd lid

niet straffen???

hoe begrijpt hij dan dat we niet willen dat hij dat niet doet?
zelfde als in de tuin poepen...

het lijkt mij dat hij het gewoon blijft doen? :U: :denken:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als je hem straft gaat hij het stiekem doen. Dan zoekt hij dus plekjes waar jullie het niet kunnen zien. Een hond snapt bij straffen niet dat het niet in huis mag, maar dat het niet in het zicht mag. Wij kunnen makkelijk naar de WC als we nodig moeten plassen of poepen, een hond moet maar wachten tot de baas tijd heeft om een rondje te lopen. Bij een verhuizing en de stress die daar toch bij komt kijken kan een hond even onzindelijk worden. Gewoon weer even net als een pup, veel uitlaten.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik zou ook zeker niet straffen. Je weet niet wat er aan de hand is. Misschien heeft hij iets onder de leden. Of is hij gestressed door de verhuizing en het straffen dat op zijn "ongelukjes" volgt. Een hond poept en plast zelf liever ook niet in zijn nest, hij doet het niet om je te pesten.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Zamunda schreef:Oei, dat straffen moeten jullie direct mee stoppen in ieder geval, dat maakt het alleen maar erger.

Je woont thuis, maar het is jouw hond begrijp ik?

Honden kunnen van een verhuizing nogal eens onzeker worden, dus dan kan het gebeuren dat ze eens wat laten lopen. Dan moet je even terug naar de basis: veel uitlaten, veel vertrouwen (en tijd) geven en voorál niet straffen maar opruimen alsof er niets aan de hand is.
Dat dus.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Een hond die altijd zindelijk was en nu in het nieuwe huis dat niet is, moet gewoon leren dat het nieuwe huis ook een huis is en dus dat je daar niet in moet plassen.
Niet meer straffen, als het gebeurt zonder mopperen opruimen, en weer vaker naar buiten (na de standaarddingen zoals na eten, slapen etc.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Jullie maken verhuizen wel echt een feestje voor de hond he? Hij voelt zich al ongelukkig en is van slag en dan ga je hem ook nog straffen voor ongelukjes...Krijgtie vast veel vertrouwen van....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jardo schreef:Hallo,
mijn stafford plast en poept sinds kort in huis en in de tuin.

ik heb een hele leuke stafford kruising van ruim 4 jaar genaamd spikey ( reu )
Wij zijn sinds begin maart verhuisd naar een veel groter huis, en met een giga achtertuin. :E:
in het begin plaste hij heel af en toe buiten of in huis, en maar 1 keer in de tuin gepoept.
Wij dachten dat dat kwam omdat hij nu opeens zoveel ruimte had, veel rennen, veel drinken, actieve maag enz.
hij is toen gewoon licht bestraft.
helaas zijn we nu bijna 4 maand verder en het is vanaf de afgelopen 5 weken geëscaleerd.

vandaag heeft hij bijvoorbeeld al 4 keer in huis geplast. snachts 1x en overdag
hij loopt dat heel stiekem weg, en gaat staan met zn achterpoten naar achter staan en zn heup naar beneden.
hij laat het gewoon lopen, ook als je hem betrapt en hem straft.

We laten hem 's ochtends tussen 8 en 9:30 uit
's middags tussen 12 en 14.
's avonds na het avond eten
en rond 11 uur voor het slapen weer.
Als hij dan moet plassen trekt hij gewoon z'n poot op,

soms gebeurt het dat hij 's middags niet uitgelaten kan worden.

er zit geen regelmaat in de ongelukjes, het kan vanaf nu zo een week of 1,5 goed gaan maar dan heeft hij het weer te pakken.
het zelfde heeft hij met poepen, kan zo 2 weken goed gaan en dan opeens poept hij 2 tot 4 keer per dag in huis.

mijn ouders staan op het punt om hem de deur uit te doen en zijn er absoluut klaar mee :L: :boos:
dus ik heb echt dringend hulp nodig :help: :help:

vriendelijke groet, Jardo
JBK schreef:Een hond die altijd zindelijk was en nu in het nieuwe huis dat niet is, moet gewoon leren dat het nieuwe huis ook een huis is en dus dat je daar niet in moet plassen.
Niet meer straffen, als het gebeurt zonder mopperen opruimen, en weer vaker naar buiten (na de standaarddingen zoals na eten, slapen etc.)
Dat dus :ok:
En als hij buiten plast dan beloon je dat.

Als hij veel plast, laat die plas dan eens nakijken op blaasontsteking?
Als een reu niet eens zijn poot optilt, maar de plas laat lopen zoals jij vertelt doet hij dat doorgaans niet expres.
Het heeft niets te maken met stout zijn of ongehoorzaam of iets dergelijks.

En een checkup bij de DA als een hond zich anders gedraagt dan normaal is nooit verkeerd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

fes/lou schreef:Jullie maken verhuizen wel echt een feestje voor de hond he? Hij voelt zich al ongelukkig en is van slag en dan ga je hem ook nog straffen voor ongelukjes...Krijgtie vast veel vertrouwen van....
jij maakt van een vraag stellen op een forum echt een feestje hè? een jong persoon die om hulp vraagt zal zich echt geholpen voelen. :engel:
jardo
geregistreerd lid

allemaal vriendelijk bedankt voor de adviezen!

Helpt het om z'n bak met water alleen neer te zetten 15 min voordat ik met hem ga lopen??
of hem belonen als hij het buiten doet?

zou hij zich meer op z'n gemak voelen als ik iedere dag een halfuurtje intensief met hem ga spelen', zowel binnen als buiten.

Groeten Jardo
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jardo schreef:allemaal vriendelijk bedankt voor de adviezen!

Helpt het om z'n bak met water alleen neer te zetten 15 min voordat ik met hem ga lopen??

zou hij zich meer op z'n gemak voelen als ik iedere dag een halfuurtje intensief met hem ga spelen', zowel binnen als buiten.

Groeten Jardo
Nee, vaker uit en belonen voor buiten poepen en plassen helpt.
Een hond moet gewoon water hebben staan.
Wordt er nu dan niet met hem gespeeld?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou geen water afpakken maar gewoon iets vaker uitlaten. Komt vast wel weer goed als de hond aan het huis gewend is en anders even naar de dierenarts.
Afbeelding
jardo
geregistreerd lid

dagmar88 schreef: Nee, vaker uit en belonen voor buiten poepen en plassen helpt.
Een hond moet gewoon water hebben staan.
Wordt er nu dan niet met hem gespeeld?

ik haal hem wel aan en stoei wel wat met hem,
maar ik bedoel echt iedere dag de tijd nemen en volle aandacht gevestigd op hem voor dik half uur.
echt intensief spelen, rennen enz enz. :S: :cheer: :E:
TessaThomas
Zeer actief

Dat zou normaal moeten zijn, iedere dag minimaal een half uur aandacht voor de hond. Maar voor het plassen zou ik gewoon vaker uitlaten en belonen als hij buiten iets doet. Binnen gewoon opruimen zonder iets te zeggen.
Delubo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Het turkse straatschoffie en de kleine haarbal.

Ongelezen bericht door Delubo »

zou zeker even een check-up doen bij een dierenarts. en niet meer straffen! stel dat het een blaasontsteking of iets dergelijks is, is het echt onwijs sneu, hij snapt er dan echt niks van. hij kan er niks aan doen.

mocht er medisch niks aan de hand zijn, zou je terug moeten naar de basis. vaker uitlaten, al is het maar om even snel te plassen en te poepen. hoelang zijn jullie rondes nu?
ranetje
Zeer actief

jardo schreef:allemaal vriendelijk bedankt voor de adviezen!

Groeten Jardo
Waarom vraag je dat?
Drinkt hij zo veel?
In dat geval zeker op korte termijn naar de DA gaan!

Een hond moet gewoon water kunnen drinken als hij dorst heeft.
Dus die bak weghalen is niet verstandig.

Met je hond belonen als hij buiten iets doet, bedoel ik dat je dan goed zo braaf zegt en hem bij voorkeur ook nog iets lekkers geeft voor het buiten plassen/poepen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

laat dat water alsjeblieft staan.
niet alleen is het een eerste levensbehoefte en heeft een hond gewoon dat water nodig, maar je hebt ook kans dat je een hond creëert die vanwege het gebrek aan drinken naar behoefte als een idioot gaat drinken als ie ook maar ergens water of ander vocht kan vinden en dan ben je heel wat verder van huis.

gewoon even een stap terug naar hoe je hem zindelijk gemaakt hebt.
wat vaker naar buiten en zeker niet straffen, je kunt het hem prima leren door elke plas en poep buiten te belonen en dat kan best met je stem, hoeft niet altijd met een koekje ;)
hij doet het niet om jullie te pesten, hij doet het omdat ie moet en het niet op kan houden.
als je zelf zenuwachtig bent moet je ook vaker naar de wc, dat is nou eenmaal bij honden niet anders.

je zou hem eens wat kunstjes kunnen leren met de clicker, maakt niet uit wat voor kunstjes.
je bent dan lekker één op één bezig met je hond en kunt met de clicker heel veel belonen.
dat maakt je hondje wat zekerder, omdat ie dan van jou de bevestiging krijgt dat ie dingen goed doet.
weer net zoals wij, vinden ook honden het fijn om dat te 'horen'.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jardo
geregistreerd lid

ik heb wel het idee dat hij meer drinkt, maar ik koppelde het eigenlijk meteen aan meer spelen, dus meer drinken.
nu plast hij veel, en drinkt hij ook weer veel, waardoor hij weer veel gaat drinken.... en dus weer meer gaat plassen.
Delubo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Het turkse straatschoffie en de kleine haarbal.

Ongelezen bericht door Delubo »

heeft ie moeite met z'n blaas te legen? zijn het kleine plasjes?
jardo
geregistreerd lid

Delubo schreef:heeft ie moeite met z'n blaas te legen? zijn het kleine plasjes?

kleine markering plasjes heeft hij altijd wel gehad, verder doet hij meteen naast het huis een heeele grote plas, zodra we thuis zijn wil hij ook weer drinken.

hij plast dus veel en drinkt daarna ook weer veel, met gevolg dat ie weer veel moet plassen.
Is dat stress/ onwennigheid/angst. of zou dat iets anders zijn ( blaas ontsteking)
mocht het een blaas ontsteking zijn, hoe genees/verhelp je dat??

EDIT:
ik heb net gelezen dat er ook bloed in de urine kan zitten?
Daar heeft hij volgens mij ook geen last van, niet dat hij hier iedere keer binnen doet.
TessaThomas
Zeer actief

Mijn reu had blaasontsteking, zonder bloed. Er kan bloed bij zitten, hoeft absoluut niet. Daarom even een beetje urine inleveren bij de dierenarts. Als hij dan blaasontsteking heeft krijgt hij antibiotica.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

jardo schreef:hij plast dus veel en drinkt daarna ook weer veel, met gevolg dat ie weer veel moet plassen.
Is dat stress/ onwennigheid/angst. of zou dat iets anders zijn ( blaas ontsteking)
Jardo, overleg maandag even met de dierenarts. Vraag of je een urinemonster van je hond kan brengen en ga aan de hand van de uitslag in verder overleg met de DA. Je hebt zoveel vragen en onzekerheden dat het écht beter is om eerst medische oorzaken te laten uitsluiten (danwel behandelen).
Wij kunnen best advies geven hier en het is hartstikke goed dat je hulp vraagt, maar nu is het tijd voor de DA.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Vaak zijn het minuscule bloeddeeltje in de urine: die zie je alleen onder de microscoop. Ik zou eerst maar eens testen. En in nieuwe omgeving moeten ze ook weer leren hoe dat zit met de tuin. Daar kijk ik niet zo van op. Niet zo zeer straffen, wek zijn aandacht en neem hem mee daar waar hij wel mag poepen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

jardo schreef:
Delubo schreef:heeft ie moeite met z'n blaas te legen? zijn het kleine plasjes?

kleine markering plasjes heeft hij altijd wel gehad, verder doet hij meteen naast het huis een heeele grote plas, zodra we thuis zijn wil hij ook weer drinken.

hij plast dus veel en drinkt daarna ook weer veel, met gevolg dat ie weer veel moet plassen.
Zo snel mogelijk naar een DA.
Afbeelding
jardo
geregistreerd lid

ik ben naar de DA geweest hier in Duitsland,met een urine monster.

Nadat hij zo test staafje in de urine had gedoopt gaf hij aan dat er veel eiwit in de urine zat.
hij heeft spike niet onderzocht, wel heeft hij hem een spuitje gegeven bij zn heup.
ik heb 10 TSO tabletten meegekregen van 80 mg.
verder gaf hij aan als het na een week niet over is weer te komen :s
ik ben al met al langer bezig geweest met het invullen van een aanmeldingsformulier als dat ik binnen was. en dat heeft me even 50 euro gekost :s

dat is dus net de reden dat iki liever niet naar een dokter of arts ga (zowel voor mezelf als voor de hond)
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

jardo schreef:ik ben naar de DA geweest hier in Duitsland,met een urine monster.

Nadat hij zo test staafje in de urine had gedoopt gaf hij aan dat er veel eiwit in de urine zat.
hij heeft spike niet onderzocht, wel heeft hij hem een spuitje gegeven bij zn heup.
ik ben al met al langer bezig geweest met het invullen van een aanmeldingsformulier als dat ik binnen was. en dat heeft me even 50 euro gekost :s

dat is dus net de reden dat iki liever niet naar een dokter of arts ga (zowel voor mezelf als voor de hond)
veel eiwitten in de urine wijst op een nierkwaal. vreemd dat die da hem dan niet verder onderzoekt. heb je enig idee waar de spuit voor was?
ranetje
Zeer actief

jardo schreef:ik ben naar de DA geweest hier in Duitsland,met een urine monster.

Ik neem aan dat je de volgende keer dat formulier niet meer hoeft in te vullen?
Scheelt weer tijd.
Enne.... wees blij dat je in Duitsland naar een DA bent gegaan.
Prijzen verschillen natuurlijk, maar ik was hier meer geld kwijt geweest.

Hopelijk is deze behandeling genoeg.
Anders komt de dreiging waar lunaquinty over schrijft dichterbij.
En daarvoor moet je toch ook echt naar de DA met je hond.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jardo schreef: dat is dus net de reden dat iki liever niet naar een dokter of arts ga (zowel voor mezelf als voor de hond)

:wink: Dat hoort bij het hebben van een hond. Ondertussen heb je hem gestraft voor iets wat een medische oorzaak heeft.
Dat is wel heel erg naar. Hoop dat je volgende keer toch sneller gaat of in ieder geval met je DA bespreekt of het handig is om langs te komen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat geef je de hond te eten?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”