Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dode jonge vossen mogelijk vergiftigd
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Dode jonge vossen mogelijk vergiftigd
Godsamme
Da's hier vlakbij, ik wandel er regelmatig. Voorlopig maar even niet dus...

-
- Zeer actief
Laatste tijd zijn er ook al bomen met horsten omgezaagd. Ziek volk.
-
- Zeer actief
nesten van roofvogels.Jion schreef:Wat zijn horsten?
-
- Zeer actief
Jion schreef:Ah OK.![]()
Belachelijk inderdaad. Heb je daar ook een linkje/berichtje van?
http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... land.dhtml
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Heerlijk kort door de bocht: misschien weidevogelbeschermers, misschien vrijloopkippenhouders, misschien jagers, misschien .....Nanna schreef:Wie doet zulke dingen..![]()
Lameraaie...jagers, die altijd zo begaan zijn met de natuur. Tenminste de natuur die kapot te schieten valt.
Concurrenten mogen aan het gif.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
- Zeer actief
En nemen vrolijk het risico dat hun dure, meestal goed opgeleide honden een hapje nemen van een stevig gekruide snack.Cleva schreef:Nanna schreef:Wie doet zulke dingen..![]()
Lameraaie...jagers, die altijd zo begaan zijn met de natuur. Tenminste de natuur die kapot te schieten valt.
Jagers zijn nogal van het schieten, toch?
-
- Zeer actief
Maar wij hebben geen last van vooroordelen.Jion schreef:Linkje gevonden:
klik
Die laatste zullen dan wel jagers zijn neem ik aan?Volgens de Friese Milieu Federatie moeten de daders worden gezocht onder boeren en 'in kringen die zeggen weidevogels te willen beschermen'.
-
- Zeer actief
Wie zegt mij dat die goed opgeleide honden, niet de module voedsel weigeren bij de KNPV hebben gevolgd?Veenmug schreef:En nemen vrolijk het risico dat hun dure, meestal goed opgeleide honden een hapje nemen van een stevig gekruide snack.Cleva schreef:Nanna schreef:Wie doet zulke dingen..![]()
Jagers zijn nogal van het schieten, toch?
-
- Zeer actief
okidoki, dan pakken we deze bron maar:Tara schreef:Niet zo stoken Korthaar, je bent vervelend.
Buiten dat is het Parool gewoon een kutkrant, want die heeft een heel slechte recensie gegeven over wat er gisteren in het Ziggodome te doen was, dus bij die krant hebben ze duidelijk geen verstand van wat ze schrijven.
http://www.112fryslan.nl/news/10048
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Wij hebben het hier een jaar of 4 geleden gehad verschillende bomen met roofvogelnesten erin omgezaagd, wie het doen ? weidevogelbeschermers, boeren, postduivenhouders, mensen met een hekel aan roofvogels
Wat wel gaaf was, het nest met de Havik was een meter boven de grond blijven hangen en 3 van de 4 jongen hadden de val overleeft en de ouders zijn ze blijven voeren en ze zijn groot geworden.

Wat wel gaaf was, het nest met de Havik was een meter boven de grond blijven hangen en 3 van de 4 jongen hadden de val overleeft en de ouders zijn ze blijven voeren en ze zijn groot geworden.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Geen ideeJion schreef:Wat voor mensen zijn weidevogelbeschermers dan? Wat is er dan zo tof aan weidevogels dat andere dieren het daarvoor moeten ontgelden? Rapen ze eieren? Maken ze foto's? Zijn ze religieus en beschouwen ze weidevogels als heilig?billy schreef:Wij hebben het hier een jaar of 4 geleden gehad verschillende bomen met roofvogelnesten erin omgezaagd, wie het doen ? weidevogelbeschermers, boeren, postduivenhouders, mensen met een hekel aan roofvogels![]()

- iones
- Zeer actief
Ik ben er nog nooit geweest, want honden moeten daar altijd aangelijnd. Dus ga ik er niet heen als mijn honden niet lekker los kunnen.Tallie schreef:GodsammeDa's hier vlakbij, ik wandel er regelmatig. Voorlopig maar even niet dus...
Een buurvrouw heeft kort geleden nog een aantal jagers bezig gezien in Geesteren, hoe ze er in een duiker een aantal jonge vossen uit joegen en neerschoten.
Ik vind het maar niks.
Vossen hebben ook recht om er te zijn. Oke, als er een vos in de buurt is die alle ganzen van iedereen uitmoordt, dan snap ik het nog. Maar om dan gelijk alle vossen af te knallen.... Ik heb daar moeite mee.
Hoe komen mensen toch op het ACHTERLIJKE idee dat alléén mensen mogen leven, jagen en vlees mogen eten????????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Inderdaad arrogantie. Maar dat begint al in kleine dingen, in uitspraken als `het huisdier is er voor het plezier van de mens`. En dat wordt al vaak gewoon gevonden op dit forum.Jion schreef:Dat is het resultaat van een combinatie van domheid en arrogantie; denken dat de mens boven en buiten de natuur staat en dus de natuur naar behoeve naar de hand kan zetten.
Maar het komt allemaal op hetzelfde neer, dat de rechten en behoeftes van mensen zwaarder zouden tellen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Zover is het nog niet, zie nog maar genoeg ganzen.iones schreef: Een buurvrouw heeft kort geleden nog een aantal jagers bezig gezien in Geesteren, hoe ze er in een duiker een aantal jonge vossen uit joegen en neerschoten.
Ik vind het maar niks.
Vossen hebben ook recht om er te zijn. Oke, als er een vos in de buurt is die alle ganzen van iedereen uitmoordt, dan snap ik het nog. Maar om dan gelijk alle vossen af te knallen.... Ik heb daar moeite mee.
Wrede hobby om die vosjes zo te belagen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
iones schreef:Inderdaad arrogantie. Maar dat begint al in kleine dingen, in uitspraken als `het huisdier is er voor het plezier van de mens`. En dat wordt al vaak gewoon gevonden op dit forumJion schreef:Dat is het resultaat van een combinatie van domheid en arrogantie; denken dat de mens boven en buiten de natuur staat en dus de natuur naar behoeve naar de hand kan zetten.
Maar het komt allemaal op hetzelfde neer, dat de rechten en behoeftes van mensen zwaarder zouden tellen.

Ik heb mijn honden toch echt altijd gehad voor mijn plezier.
Als ik er geen plezier aan zou beleven had ik ze niet gekocht.
Ik behoor dus tot degenen op dit forum die dat "gewoon" vinden.
Denk ik?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik sluit me bij jou aan, moet er toch niet aan denken dat ik mijn beesten voor mijn verdriet hadranetje schreef:iones schreef:Inderdaad arrogantie. Maar dat begint al in kleine dingen, in uitspraken als `het huisdier is er voor het plezier van de mens`. En dat wordt al vaak gewoon gevonden op dit forumJion schreef:Dat is het resultaat van een combinatie van domheid en arrogantie; denken dat de mens boven en buiten de natuur staat en dus de natuur naar behoeve naar de hand kan zetten.
Maar het komt allemaal op hetzelfde neer, dat de rechten en behoeftes van mensen zwaarder zouden tellen.![]()
Denk ik?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
renee-uk schreef:ik sluit me bij jou aan, moet er toch niet aan denken dat ik mijn beesten voor mijn verdriet hadranetje schreef:iones schreef:Inderdaad arrogantie. Maar dat begint al in kleine dingen, in uitspraken als `het huisdier is er voor het plezier van de mens`. En dat wordt al vaak gewoon gevonden op dit forumJion schreef:Dat is het resultaat van een combinatie van domheid en arrogantie; denken dat de mens boven en buiten de natuur staat en dus de natuur naar behoeve naar de hand kan zetten.
Maar het komt allemaal op hetzelfde neer, dat de rechten en behoeftes van mensen zwaarder zouden tellen.![]()
Denk ik?

Ik vermoed dat iones het anders bedoelt.
Als dat zo is horen we dat nog wel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Misschien als je er wat meer met de zweep op slaat net als Iones ga je er waarschijnlijk wel meer plezier aan beleven.renee-uk schreef:ik sluit me bij jou aan, moet er toch niet aan denken dat ik mijn beesten voor mijn verdriet hadranetje schreef:iones schreef:Inderdaad arrogantie. Maar dat begint al in kleine dingen, in uitspraken als `het huisdier is er voor het plezier van de mens`. En dat wordt al vaak gewoon gevonden op dit forumJion schreef:Dat is het resultaat van een combinatie van domheid en arrogantie; denken dat de mens boven en buiten de natuur staat en dus de natuur naar behoeve naar de hand kan zetten.
Denk ik?

Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
Jion schreef:Wot?!?!?!ranetje schreef: Ik heb mijn honden toch echt altijd gehad voor mijn plezier.![]()
![]()
![]()
Jij Beul!![]()
Ik denk zo maar dat dat bij jouw honden wederzijds is.
Geldt trouwens ook voor verreweg de meeste katten...

Nieslaan

nooit klachten gekregen van de honden, is dat goed?
- iones
- Zeer actief
Ik heb mijn honden óók voor mijn plezier, net als jij. Want als je er geen plezier aan beleeft moet je er al helemaal niet aan beginnen. Maar wat ik wil zeggen is dat niet alleen mijn éigen plezier en behoeftes tellen. Die van de honden tellen ook.ranetje schreef:![]()
Denk ik?
Voorbeeld. Er zijn veel mensen die echt graag een hond willen. Voor hun plezier.
En toch beginnen ze er niet aan. Want ze hebben te weinig tijd om hun hond alles te bieden wat hij nodig heeft. Snap je? Maar heel veel mensen staan daar helaas niet bij stil. Zijn alleen met eigen behoeftes bezig.
En wettelijk staat ook helemaal niet vast gelegd dat je als mens moet toekomen aan de behoeftes van je dier. Je mag het namelijk gerust opsluiten in een klein hok of bench met een beetje voer en water en je voldoet al. Maar je dier is dan natuurlijk hartstikke ongelukkig.
- ranetje
- Zeer actief
Dat ben ik zeker met je eens.iones schreef:Ik heb mijn honden óók voor mijn plezier, net als jij. Want als je er geen plezier aan beleeft moet je er al helemaal niet aan beginnen. Maar wat ik wil zeggen is dat niet alleen mijn éigen plezier en behoeftes tellen. Die van de honden tellen ook.ranetje schreef:![]()
Denk ik?
Voorbeeld. Er zijn veel mensen die echt graag een hond willen. Voor hun plezier.
En toch beginnen ze er niet aan. Want ze hebben te weinig tijd om hun hond alles te bieden wat hij nodig heeft. Snap je? Maar heel veel mensen staan daar helaas niet bij stil. Zijn alleen met eigen behoeftes bezig.
En wettelijk staat ook helemaal niet vast gelegd dat je als mens moet toekomen aan de behoeftes van je dier. Je mag het namelijk gerust opsluiten in een klein hok of bench met een beetje voer en water en je voldoet al. Maar je dier is dan natuurlijk hartstikke ongelukkig.

Ik dacht eigenlijk dat dat voor heel veel forummers (de meesten?) net zo geldt?
- ranetje
- Zeer actief
Sommige mensen zijn gewoon masochist.Tara schreef:Nou nee hoor, ik heb mijn honden om me er dood aan te ergeren, dat mijn meubels verhabbezakken, dat mijn stucwerk groezelig wordt, dat mijn gazon kapotgepist wordt, dat ik er 's nachts uit moet omdat er weer een pup moet piesen.
Daarom heb ik er ook vijf, zodat ik mij optimaal kan ergeren.

- iones
- Zeer actief
Soms zetten ze iets zo cru neer dat ik die indruk dan weer niet krijg. En trouwens niet alleen op dit forum hoor.ranetje schreef:Dat ben ik zeker met je eens.iones schreef:Ik heb mijn honden óók voor mijn plezier, net als jij. Want als je er geen plezier aan beleeft moet je er al helemaal niet aan beginnen. Maar wat ik wil zeggen is dat niet alleen mijn éigen plezier en behoeftes tellen. Die van de honden tellen ook.ranetje schreef:![]()
Denk ik?
En wettelijk staat ook helemaal niet vast gelegd dat je als mens moet toekomen aan de behoeftes van je dier. Je mag het namelijk gerust opsluiten in een klein hok of bench met een beetje voer en water en je voldoet al. Maar je dier is dan natuurlijk hartstikke ongelukkig.![]()
Ik dacht eigenlijk dat dat voor heel veel forummers (de meesten?) net zo geldt?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oke geef het maar toe ,dat is toch ook een vorm van genietenTara schreef:Nou nee hoor, ik heb mijn honden om me er dood aan te ergeren, dat mijn meubels verhabbezakken, dat mijn stucwerk groezelig wordt, dat mijn gazon kapotgepist wordt, dat ik er 's nachts uit moet omdat er weer een pup moet piesen.
Daarom heb ik er ook vijf, zodat ik mij optimaal kan ergeren.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Vosjes i.d.d vergiftigd:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2291 ... igd__.html
Er komt nog een tijd dat je naar de OVP moet, als je roofwild wilt zien.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2291 ... igd__.html
Er komt nog een tijd dat je naar de OVP moet, als je roofwild wilt zien.
In het kader van wijzer worden - bekijk de documentaire Rotvos eens.Jion schreef: Wat voor mensen zijn weidevogelbeschermers dan?
Er is ongetwijfeld van alles aan te merken op deze docu en wellicht wordt je er helemaal niet wijzer van. Maar de film geeft in ieder geval op redelijk neutrale wijze weer hoe ingewikkeld en complex het allemaal is in NL met vossen en weidevogels en korenwolven etc etc. Is echt de moeite waard!
Ja haha, maar die weidevogelaars vinden ook dat die weidevogels bij het Hollandse landschap horen, en de Korenwolvers dat die hamster erbij hoort - maar dat gaat schijnbaar niet allemaal samen. Of in ieder geval niet in de hoeveelheden die iedereen het liefst zou zien.Jion schreef: Vossen horen gewoon in het Nederlandse landschap, net als allerlei andere predatoren. Dat moet je niet willen 'reguleren'.
Waarom ben jij zo gek op die vos eigenlijk?
Mmm, mijn liefde is iets minder allesomvattend.Jion schreef:Alles wat leeft is me even lief hoor, van luis tot leeuw en van brandnetel tot roos.Waarom ben jij zo gek op die vos eigenlijk?

Wat ik me wel steeds afvraag als dit soort topics op dit forum verschijnen, waarom er zo vaak naar jagers wordt gewezen als de vossen weer eens het haasje zijn? Ik woon midden tussen de jagers én de vossen, maar er is echt geen jager die zijn kruit aan een vos verspild of de vos als een 'concurrent' ziet. En ook hier jaagt men op vogels. Waarom zou dat (of is dat

-
- Zeer actief
Hier wordt de vos het jaarrond bejaagd, anders houden we geen overlast van ganzen, konijnen en duiven voor de schadebestrijding.Jokkebrok schreef: Ik woon midden tussen de jagers én de vossen, maar er is echt geen jager die zijn kruit aan een vos verspild of de vos als een 'concurrent' ziet. En ook hier jaagt men op vogels. Waarom zou dat (of is dat) in Nederland anders zijn?