Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Normaal?
Moderator: moderatorteam
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Normaal?
Mijn reu heb ik gehaald toen hij 8 weken was, de tweede dag in huis had hij al een gevecht met mijn oudste teef.
Mijn teef liep naar een bot waar de pup een paar uur eerder op had liggen knagen. Hij vloog naar de teef toe en begon gelijk te vechten, de haren vlogen door de kamer, mijn teef vocht in het begin nog terug maar naar een seconden of vijf koos ze het hazenpad. Ik ben daar erg van geschrokken toen, en had nog nooit meegemaakt dat een pup van 8 weken een volwassen hond zo aan kon vliegen. Het is daarna niet meer voorgekomen gelukkig. Dit is toch geen normaal gedrag? Op deze vraag heb ik eigenlijk nooit een antwoord gekregen. Nou hoop ik dat een van jullie hier een heldere kijk op heeft.
Mijn teef liep naar een bot waar de pup een paar uur eerder op had liggen knagen. Hij vloog naar de teef toe en begon gelijk te vechten, de haren vlogen door de kamer, mijn teef vocht in het begin nog terug maar naar een seconden of vijf koos ze het hazenpad. Ik ben daar erg van geschrokken toen, en had nog nooit meegemaakt dat een pup van 8 weken een volwassen hond zo aan kon vliegen. Het is daarna niet meer voorgekomen gelukkig. Dit is toch geen normaal gedrag? Op deze vraag heb ik eigenlijk nooit een antwoord gekregen. Nou hoop ik dat een van jullie hier een heldere kijk op heeft.
groetjes monique
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- cuatro
- Actief
Schaf je een Gos d'atura aan zou ik zeggen.mechelaar_fan schreef:zo'n pup wil ik ook!

In het nest zaten twee teven en drie reuen.
Toen ik informatie zocht over dit ras, heb ik nergens kunnen vinden dat de reuen zo dominant van aard zijn.
Nou moet ik zeggen dan mijn reu een vrij onstabiel karakter heeft.
Hij "flipt" makkelijk. Spaans temperament zeg ik altijd

Ik weet nooit vantevoren hoe hij zal reageren op bepaalde situaties, ligt aan zijn bui. Dus ben ik in alle situaties maar op mijn hoede.
Als ik tijdens de wandeling een reu tegen kom, gaat hij de ene keer door het lint en een andere keer reageert hij helemaal niet.
groetjes monique
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- cuatro
- Actief
- cuatro
- Actief
Hij is inmiddels 6 jaar geworden, maar deze vraag heeft mij toch al die tijd bezig gehouden.
Maar er zijn dus meer pups die dit kunnen doen. Ik had het zelf namelijk nog nooit meegemaakt.
Ik weet nu wel dat het geen ras voor beginners is.
Het nestbroertje werd agressief naar de eigenaars, deze hebben de hond in laten slapen.
Van een reu uit een ander nest heb ik gezien dat hij de man des huizes aan viel. Dit was op een clubmatch,de hond ging te keer tegen een paar reuen maar hij kon er niet bij, hij draaide zich om en greep de man. Deze had flinke wonden aan zijn hand, je kon zo op het bot kijken.
Dit zijn de incidenten die ik ken, ik weet ook niet of er meer van dit soort incidenten zijn. Ik hoop het niet in ieder geval.
Maar er zijn dus meer pups die dit kunnen doen. Ik had het zelf namelijk nog nooit meegemaakt.
Het nestbroertje werd agressief naar de eigenaars, deze hebben de hond in laten slapen.
Van een reu uit een ander nest heb ik gezien dat hij de man des huizes aan viel. Dit was op een clubmatch,de hond ging te keer tegen een paar reuen maar hij kon er niet bij, hij draaide zich om en greep de man. Deze had flinke wonden aan zijn hand, je kon zo op het bot kijken.
Dit zijn de incidenten die ik ken, ik weet ook niet of er meer van dit soort incidenten zijn. Ik hoop het niet in ieder geval.
groetjes monique
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Fijne hondjescuatro schreef:Hij is inmiddels 6 jaar geworden, maar deze vraag heeft mij toch al die tijd bezig gehouden.

- cuatro
- Actief
Teven schijnen wel heel mild te zijn. Uitzonderingen daargelaten.
En ook niet alle reuen gedragen zich macho. Een man vermeldde mij dat hij ook een gos op de club had en die noemde ze godvertura.
Mijn reu doet het op het clubterrein ook harstikke goed.
Ik moet hem alleen geen "vrij" geven, grote kans dat die weer een reu gaat uitdagen. Er zijn ook dagen bij dat hij zich wel heel mild gedraagt.
Mijn reu is meestal alleen agressief tegen reuen, en enkele teven wil hij ook nog wel eens op hun plaats zetten, maar tegen mensen is hij heel lief hoor.
Behalve dan tegen de aan drugsverslaafde glazenwasser, daar laat ik hem niet bij.
En ook niet alle reuen gedragen zich macho. Een man vermeldde mij dat hij ook een gos op de club had en die noemde ze godvertura.

Mijn reu doet het op het clubterrein ook harstikke goed.
Ik moet hem alleen geen "vrij" geven, grote kans dat die weer een reu gaat uitdagen. Er zijn ook dagen bij dat hij zich wel heel mild gedraagt.
Mijn reu is meestal alleen agressief tegen reuen, en enkele teven wil hij ook nog wel eens op hun plaats zetten, maar tegen mensen is hij heel lief hoor.

groetjes monique
- cuatro
- Actief
Dat vind ik het moeilijke van het ras, dat ze telkens anders kunnen reageren.
Van de week liepen we s'avonds hier door de wijk. Zag hij ergens binnen iemand op de bank zitten, kan hij in een keer flippen. Dat zijn wel de keren dat ik hem snel weer rustig heb en dat hij het daarna nooit meer doet.
Of met de wandeling, er kunnen honderden vrachtwagens langs rijden, maar in een keer wil hij dan een vrachtwagen aanvallen.
Ik vermoed dat hij ervan schrikt, dat hij zo druk bezig is met snuffelen en dat er dan ineens een vrachtwagen langs komt rijden. Dat vind ik het onstabiele van hem.
En hij kan al te keer gaan als hij maar denkt dat er een hond loopt, komt er iemand aan lopen met een tas op wielen :p: .
Als hij dat door heeft is hij weer rustig. Dit doet hij natuurlijk ook niet altijd, net wat ik zei, het ligt aan zijn bui.
Van de week liepen we s'avonds hier door de wijk. Zag hij ergens binnen iemand op de bank zitten, kan hij in een keer flippen. Dat zijn wel de keren dat ik hem snel weer rustig heb en dat hij het daarna nooit meer doet.
Of met de wandeling, er kunnen honderden vrachtwagens langs rijden, maar in een keer wil hij dan een vrachtwagen aanvallen.
Ik vermoed dat hij ervan schrikt, dat hij zo druk bezig is met snuffelen en dat er dan ineens een vrachtwagen langs komt rijden. Dat vind ik het onstabiele van hem.
En hij kan al te keer gaan als hij maar denkt dat er een hond loopt, komt er iemand aan lopen met een tas op wielen :p: .
Als hij dat door heeft is hij weer rustig. Dit doet hij natuurlijk ook niet altijd, net wat ik zei, het ligt aan zijn bui.
groetjes monique