Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffende hond, wat te doen?
Moderator: moderatorteam
- Charming
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Blaffende hond, wat te doen?
Zoals de titel al aan geeft, heb ik een paar vragen hierover...
Mijn Mechelse herder teef Yena (8 jaar) doet dit namelijk nog al graag en dan maakt ze totaal geen onderscheid in het gebruik en wanneer.
Er zijn diverse situaties dat ze haar stem laat horen.
Voornamelijk wanneer de bel gaat en dan weet ze niet van ophouden.
Ze begint met luid te blaffen en blijft ook na meerdere "stil" commando's (die ze wel kent, maar gewoon negeert op zo'n moment) door grommen/piepen en andere onverwoordbare geluiden maken.
Meestal stuur ik haar op de plaats, omdat ze zenuwachtig rondjes loopt door het huis anders.
Dus dan ligt ze letterlijk te blaffen.
Ik loop op zulke momenten naar haar toe en probeer, (en ik herhaal hierbij probeer) haar af te leiden met lekkers en speelgoed en wat maar binnen handbereik ligt.
Echter reageert ze daar niet op.
Ze stopt pas als iemand binnen is gekomen of als de deur weer wordt dichtgedaan (bij bijvoorbeeld een vriendje van mijn zoontje die vraagt of hij buiten komt spelen, wat nogal vaak gebeurt op een dag)
Heb ook al met een zakje sleutels gegooid naast haar om haar te laten schrikken.
Of net zo lang wachten tot ze rustig is en dan pas openmaken, (zoals CM het altijd doet haha)
Tot in den treure het commando stil geoefend zoals het altijd zo mooi in allerlei opvoedkundige boeken omschreven staat, maar er lijkt tot nog toe geen uit knop op te zitten.
Buiten blaft ze ook graag.
Hierbij is ze selectief, soms wel en soms niet en ook naar het geen waar naar ze blaft is geen pijl op te trekken.
Net of ze denkt bij zichzelf "hmmm, dat moet beblaft worden".
Zodra ik haar los laat gaat ze ook als een gek te keer.
Blaffend om me heen springend.
Heb inmiddels heel wat boeken gelezen, shows van CM bekeken en met haar geoefend, maar ik zou graag van anderen hier op het forum hun bevindingen horen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken/afleren?
Tips en adviezen zijn van harte welkom, je bent nooit te oud om bij te leren is mijn motto.
edit: Even te vermelden nog: Mocht ik deze vraag op de verkeerde plek hebben gezet, dan is dat niet met opzet.
Graag zou ik dan horen waar het geplaatst hoort te worden.
edit 2: Ik weet dat het ook (heb me laten vertellen en veel over gelezen) dat dit soort rassen van nature graag blaffen.
Ik zou het alleen een beetje in willen perken en er controle over hebben tot op zekere hoogte.
Mijn Mechelse herder teef Yena (8 jaar) doet dit namelijk nog al graag en dan maakt ze totaal geen onderscheid in het gebruik en wanneer.
Er zijn diverse situaties dat ze haar stem laat horen.
Voornamelijk wanneer de bel gaat en dan weet ze niet van ophouden.
Ze begint met luid te blaffen en blijft ook na meerdere "stil" commando's (die ze wel kent, maar gewoon negeert op zo'n moment) door grommen/piepen en andere onverwoordbare geluiden maken.
Meestal stuur ik haar op de plaats, omdat ze zenuwachtig rondjes loopt door het huis anders.
Dus dan ligt ze letterlijk te blaffen.
Ik loop op zulke momenten naar haar toe en probeer, (en ik herhaal hierbij probeer) haar af te leiden met lekkers en speelgoed en wat maar binnen handbereik ligt.
Echter reageert ze daar niet op.
Ze stopt pas als iemand binnen is gekomen of als de deur weer wordt dichtgedaan (bij bijvoorbeeld een vriendje van mijn zoontje die vraagt of hij buiten komt spelen, wat nogal vaak gebeurt op een dag)
Heb ook al met een zakje sleutels gegooid naast haar om haar te laten schrikken.
Of net zo lang wachten tot ze rustig is en dan pas openmaken, (zoals CM het altijd doet haha)
Tot in den treure het commando stil geoefend zoals het altijd zo mooi in allerlei opvoedkundige boeken omschreven staat, maar er lijkt tot nog toe geen uit knop op te zitten.
Buiten blaft ze ook graag.
Hierbij is ze selectief, soms wel en soms niet en ook naar het geen waar naar ze blaft is geen pijl op te trekken.
Net of ze denkt bij zichzelf "hmmm, dat moet beblaft worden".
Zodra ik haar los laat gaat ze ook als een gek te keer.
Blaffend om me heen springend.
Heb inmiddels heel wat boeken gelezen, shows van CM bekeken en met haar geoefend, maar ik zou graag van anderen hier op het forum hun bevindingen horen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken/afleren?
Tips en adviezen zijn van harte welkom, je bent nooit te oud om bij te leren is mijn motto.
edit: Even te vermelden nog: Mocht ik deze vraag op de verkeerde plek hebben gezet, dan is dat niet met opzet.
Graag zou ik dan horen waar het geplaatst hoort te worden.
edit 2: Ik weet dat het ook (heb me laten vertellen en veel over gelezen) dat dit soort rassen van nature graag blaffen.
Ik zou het alleen een beetje in willen perken en er controle over hebben tot op zekere hoogte.
***Death can not kill what never dies***
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Blaffende hond, wat te doen?
Nee ik heb haar al vanaf pup.Heavy schreef:Heb je haar pas?
Ook met haar op puppy cursus en elementaire gezeten.
Verder train ik haar heel veel zelf.
Even een beetje ironie erbij:
Ik heb een mbo niveua 4 opleiding dierverzorging gedaan en me in de "hondenkant" verdiept en ben al vanaf klein meisje bezig met honden..
Best wel obsessief ook wel haha.
Ik spaar alle hondenboeken en lees ze keer naar keer, op straat heb ik een hondenradar en vind het heerlijk om andere "nieuwe" rassen te zien en een praatje te maken met de eigenaar.
Ik heb ook altijd snoepjes bij (vraag wel altijd netjes aan de eigenaar of ik er een mag geven), en ben eigenlijk altijd in mijn hoofd wel met honden bezig.
De hond van een ander gaat me prima af om die "op te voeden", en Yena is over het algemeen ook goed opgevoed en kent de meeste commando's, alleen het dóen ervan weigert ze steeds regelmatiger, zeg ik gewoon eerlijk.
Kan de vinger er niet goed op leggen, ik ben daar ook niet objectief in, vandaar mijn vraag hier op het forum.
Soms ziet een buitenstaander het beter omdat die er net een andere kijk op heeft dan ik.
De reden dat ik nu een vraag plaats hierover is omdat het steeds erger lijkt te worden, het geblaf.
Of misschien ook omdat het me nu echt begint te storen de laatste tijd.
(Heb een dochtertje van bijna twee die continu wordt gewekt als ze eindelijk eens slaapt door het doorgaande geblaf, wat ook vervelend is, aangezien kleine kindjes met slaapgebrek grote draken (kunnen) zijn)
-
Dinos
Probeer het eens opnieuw met een geheel ander commando i.p.v stil bv zwijg ,shut en stuk frikandel.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Misschien is dit wat voor jullie
viewtopic.php?f=33&t=271188&hilit=counter

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat is een goed idee.Dinos schreef:Probeer het eens opnieuw met een geheel ander commando i.p.v stil bv zwijg ,shut en stuk frikandel.
Ik zal het eens proberen.
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank je wel., ik ga gelijk even kijken naar je link.Tineke schreef:Misschien is dit wat voor jullie![]()
-
nathalie71
Lees deze graag even mee,
Ik heb zo`n herder in het inimini 
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Charming schreef:Dank je wel., ik ga gelijk even kijken naar je link.Tineke schreef:Misschien is dit wat voor jullie![]()
Ik heb m al gekopieerd enzo, maar dan krijg ik geen gewenst resultaat
- Tineke
- Zeer actief
Hey wat raar ,zoek even op deze titel dan komt het topic vast bovendrijven
Altijd belonen (counter conditioning)

- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar na wat geknip en geplak heb ik volgens het goede voor me, inderdaad met dezelfde titel als.Tineke schreef:Hey wat raar ,zoek even op deze titel dan komt het topic vast bovendrijven![]()
Toch bedankt
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik zie het probleem niet als je hond gaat blaffen als de bel gaat.
Mijn hond doet dit ook. En daar ben ik heel erg blij mee.
Na diverse inbraken heb ik dan ook bewust voor een waakhond gekozen.
Haar zware blaf is echter niet irritant.
Dit in tegenstelling tot een dwergteckeltje wat hier regelmatig op bezoek komt.
Die heeft een hoge sopraan stem. Dat gaat je door merg en been.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Tineke
- Zeer actief
Het niet willen ophouden met blaffen is hier meer het probleem denk ik dan het aanslaan op zichWolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet als je hond gaat blaffen als de bel gaat.
.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zou in alle opzichten consequent en vriendelijk de touwtjes wat strakker aantrekken. Grote kans dat ze je dan heel serieus neemt 

- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Juist.Tineke schreef:Het niet willen ophouden met blaffen is hier meer het probleem denk ik dan het aanslaan op zichWolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet als je hond gaat blaffen als de bel gaat.
.
Ze mag van mij best even aangeven dat zij aanwezig is om het zo maar even te zeggen.
Maar ik wil dit wel in de hand kunnen hebben, en nu blijft ze doorgaan.
Ik ben aan 1 oor doof en kan mensen niet verstaan als ik bij de voordeur sta en zij in de woonkamer door blijft razen als een malle.
Ik zoek dan ook specifiek advies/tips/raad bij hoe ik haar het zwijgen op kan leggen als ik dat wil.
Dus na 2 a 3 keer blaffen dat ze dan ook stil is op het moment dat ik dat wil.
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het stomme is trouwens, dat als er niemand thuis is, zij niet blaft bij mensen die aanbellen.
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
En hoe bedoel je dit dan precies, zeg maar in de praktijk?alm@ schreef:Ik zou in alle opzichten consequent en vriendelijk de touwtjes wat strakker aantrekken. Grote kans dat ze je dan heel serieus neemt
Waar trek ik de touwtjes strakker (voorbeelden graag)?
Consequent ben ik over het algemeen wel.
-
Dinos
Wolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet als je hond gaat blaffen als de bel gaat.
Het zenuwachtige geblaf van een Mechelaar is niet echt zwaar hoor en zeer irritant is mijn mening.
De combi van blaffen en heen en weer ijsberen is in huis is echt wel irritant ,en snap dat t.s daar van af wil.
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat vind ik een slimme manier, zo iets dergelijks merk ik ook wel eens op tegen Yena.Jion schreef:Ik heb niet echt heel erg waakse honden, dus misschien werkt deze tip bij een waakse herder helemaal niet, maar als ze hier aanslaan als de bel gaat dan bedank ik ze, waarna ik de leiding weer overneem. Dus de bel gaat, de honden slaan aan, ik zeg 'heel goed, dank je wel', en dan sta ik op om naar de deur te gaan kijken waarbij ik ze meteen met mijn blik/lichaamstaal naar hun plekje terug wijs en daar eventueel nog een 'zo is het genoeg' bij gebruik.
Ze hebben dan dus wel degelijk een nuttige taak in de vorm van waken en attenderen op 'indringers', maar die taak stopt als ik de boodschap heb begrepen en naar de deur loop. Ze mogen er dus niet in doorslaan.
Dan gaat inderdaad de bel (overigens ook kloppen op het raam) en zij slaat aan, en dan zeg ik zoiets als "vrouwtje hoorde het, het is goed".
En zij blaft door.
Ook als ik bijvoorbeeld mijn stem verhef en wat harder praat (heb een zachte stem van mezelf) en haar een duidelijk "Stil" of soms "Foei" zeg, blijft ze bezig.
Ze schiet wel naar haar plek maar tot op heden werken mijn lichaamstaal en stem etc niet.. Ze blijft blaffen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ga je kijken als ze blaft?
dat deed ik altijd wel, samen met mijn hond kijken, een aai over de bol met de worden 'dank je wel' en overgaan tot de orde van de dag.
als dat niet meteen lukt kun je er ook nog 'klaar' aan koppelen.
totaan mijn muilezelx knuffelherder rita heeft dat altijd prima gewerkt
herplaatser rita heeft dezelfde overmatige blafdrang als jouw hond, maar na een jaar is het nu toch echt een heel stuk minder geworden.
ik heb haar zowat een jaar lang lijfelijk bij de deur weggehaald maar inmiddels kan ik haar negen van de tien keer bij me roepen als ik haar even heb laten blaffen en beloon ik haar voor het komen.
die tiende keer haal ik haar weg en beloon ik pas als ze rustig op haar bed ligt.
maar het heeft dus wel een jaar geduurd voordat we dit bereikt hebben en riet is te paaien met koekjes (al was dat in het begin niet zo) en dat helpt natuurlijk ook.
met roepen, boos worden en dingen gooien zal het er niet uitgaan vrees ik, je 'blaft' op die manier in feite met haar mee
dat deed ik altijd wel, samen met mijn hond kijken, een aai over de bol met de worden 'dank je wel' en overgaan tot de orde van de dag.
herplaatser rita heeft dezelfde overmatige blafdrang als jouw hond, maar na een jaar is het nu toch echt een heel stuk minder geworden.
ik heb haar zowat een jaar lang lijfelijk bij de deur weggehaald maar inmiddels kan ik haar negen van de tien keer bij me roepen als ik haar even heb laten blaffen en beloon ik haar voor het komen.
die tiende keer haal ik haar weg en beloon ik pas als ze rustig op haar bed ligt.
maar het heeft dus wel een jaar geduurd voordat we dit bereikt hebben en riet is te paaien met koekjes (al was dat in het begin niet zo) en dat helpt natuurlijk ook.
met roepen, boos worden en dingen gooien zal het er niet uitgaan vrees ik, je 'blaft' op die manier in feite met haar mee

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Dinos
Op het moment dat je haar naar haar plek stuurt met nieuw commando direct belonen als ze stil is, erg overdreven als bij een pup en frikandel of super lekkers.
Er is vast wel iemand die wil oefenen aan je deur of bij je raam.
Laat ze even aanslaan en stuur ze dan op plek .
Gaat jullie vast lukken succes.
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Inderdaad heel irritant en precies hoe je het omschrijft, ook redelijk zenuwachtig gedrag.Dinos schreef:Wolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet als je hond gaat blaffen als de bel gaat.
Het zenuwachtige geblaf van een Mechelaar is niet echt zwaar hoor en zeer irritant is mijn mening.
De combi van blaffen en heen en weer ijsberen is in huis is echt wel irritant ,en snap dat t.s daar van af wil.
Dit doet ze overigens niet alleen met blaffen, ook buiten is ze meestal een Jackall and Hyde.
Ze kan zo doorslaan in wat ze doet, en op zulke momenten dan is ze ook moeilijk in het gareel te brengen.
Ik besef me dat ze nu misschien een beetje als een "lunatic" klinkt, wat ze absoluut niet is.
Ze is binnen een echte schat van een hond, en ook naar mensen heel aanhankelijk.
De kids (2 en 9 jaar oud) kunnen alles met haar doen, en ook vriendjes en vriendinnetjes vind ze prima.
Maar....
Buiten, jonge jonge, totaal anders.
Heel alert, zenuwachtig, reagerend op elke prikkel en moeilijk terug in het gareel te krijgen.
Ze kent alle commando's maar weigert elke medewerking op zulke momenten.
Tegenwoordig is het nieuwste (er komen buiten steeds meer kolders in haar kop) om voertuigen aan te vallen.
Hierin kijkt ze niet meer zo nauw.
Vrachtwagens daar begon het mee., inmiddels naar elk rijdend/bewegend ding.
Heb hier heel wat uurtjes bloed zweet en tranen aan besteed op verschillende manieren gepoogd te oefenen hiermee in de loop der tijd.
Ook een vriend met een scooter gevraagd om langs haar te heen en weer te blijven rijden op verschillende afstanden van haar en het geoefend terwijl de motor liep en ook terwijl hij uit was.
Ze bleef bezig, ook na weken dagelijkse training met een scooter.
Mijn vriend heeft het ook op verschillende manieren geprobeerd (misschien heeft hij een ander soort energie en lag het wel aan mij, maar ook bij hem doet ze hetzelfde.)
Eigenlijk is het een beetje met al haar gekke gedragingen zo.
We zitten er bovenop, geven het niet na één dag al op en proberen het ook echt een tijdje vol te houden en het een kans te geven, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat ons helpt om haar weer in het gareel te krijgen.
Het is net of ze steeds brutaler wordt.
Net loopt ze langs de woonkamertafel (op neus niveau) en ze pakt gewoon een koekje van het kindje van tafel.
En echt, dat deed ze anders nooit...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
een hond benut de ruimte die ie krijgt, dat is nou eenmaal honden eigen.
misschien moet je toch eerst naar jezelf kijken, naar wat jij anders doet dan vroeger en het roer totaal omgooien.
want het is dus niet alleen het blaffen, het is een totaal gebrek aan overwicht van jou/jullie op de hond en een totaal gebrek aan respect voor jou/jullie van de hond.
ik zou dit heel erg serieus nemen, voordat je het weet heb je echt helemaal niks meer te vertellen over je hond en zo te lezen duurt dat niet meer zo heel erg lang.
misschien moet je toch eerst naar jezelf kijken, naar wat jij anders doet dan vroeger en het roer totaal omgooien.
want het is dus niet alleen het blaffen, het is een totaal gebrek aan overwicht van jou/jullie op de hond en een totaal gebrek aan respect voor jou/jullie van de hond.
ik zou dit heel erg serieus nemen, voordat je het weet heb je echt helemaal niks meer te vertellen over je hond en zo te lezen duurt dat niet meer zo heel erg lang.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Dinos
Oefen met hem als je hem flink hebt afgemat naast de fiets b.v .
-
nathalie71
Soms vallen honden weer even terug in het "hoe ver kan ik ook al weer gaan"-stadium.Charming schreef:Inderdaad heel irritant en precies hoe je het omschrijft, ook redelijk zenuwachtig gedrag.Dinos schreef:Wolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet als je hond gaat blaffen als de bel gaat.
Dit doet ze overigens niet alleen met blaffen, ook buiten is ze meestal een Jackall and Hyde.
Ze kan zo doorslaan in wat ze doet, en op zulke momenten dan is ze ook moeilijk in het gareel te brengen.
Ik besef me dat ze nu misschien een beetje als een "lunatic" klinkt, wat ze absoluut niet is.
Ze is binnen een echte schat van een hond, en ook naar mensen heel aanhankelijk.
De kids (2 en 9 jaar oud) kunnen alles met haar doen, en ook vriendjes en vriendinnetjes vind ze prima.
Maar....
Buiten, jonge jonge, totaal anders.
Heel alert, zenuwachtig, reagerend op elke prikkel en moeilijk terug in het gareel te krijgen.
Ze kent alle commando's maar weigert elke medewerking op zulke momenten.
Tegenwoordig is het nieuwste (er komen buiten steeds meer kolders in haar kop) om voertuigen aan te vallen.
Hierin kijkt ze niet meer zo nauw.
Vrachtwagens daar begon het mee., inmiddels naar elk rijdend/bewegend ding.
Heb hier heel wat uurtjes bloed zweet en tranen aan besteed op verschillende manieren gepoogd te oefenen hiermee in de loop der tijd.
Ook een vriend met een scooter gevraagd om langs haar te heen en weer te blijven rijden op verschillende afstanden van haar en het geoefend terwijl de motor liep en ook terwijl hij uit was.
Ze bleef bezig, ook na weken dagelijkse training met een scooter.
Mijn vriend heeft het ook op verschillende manieren geprobeerd (misschien heeft hij een ander soort energie en lag het wel aan mij, maar ook bij hem doet ze hetzelfde.)
Eigenlijk is het een beetje met al haar gekke gedragingen zo.
We zitten er bovenop, geven het niet na één dag al op en proberen het ook echt een tijdje vol te houden en het een kans te geven, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat ons helpt om haar weer in het gareel te krijgen.
Het is net of ze steeds brutaler wordt.
Net loopt ze langs de woonkamertafel (op neus niveau) en ze pakt gewoon een koekje van het kindje van tafel.
En echt, dat deed ze anders nooit...
Dan moet je ze weer van vooraf aan als pup gaan begeleiden.
Maar dat gedrag wat je aan geeft zat er bij Ferry al in,ik ben daar ook mee bezig.
Het is heel erg lastig bij hem als hij in die focus zit om hem daar uit te krijgen.Buiten dan ook bedoel ik!!!Dan gaat hij te keer tegen honden,katten en kleine kinderen.Binnen is alles oke.
Ferry blaft niet als de bel gaat,Vlinder wel en sinds we hier wonen is dat ook knap irritant geworden.Het helpt vaak wel als ik "niet blaffen"zeg als ik naar de deur ga.
Ik heb wel ergens zo iets gezien dat je de hond leert 3x blaffen en bedanken en dan open kunt doen.Volgens mij is daar ergens een filmpje van.
Ik zal wel eens zoeken.
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
renee-uk schreef:ga je kijken als ze blaft?
*Even een situatie schetsend: Ik zit in de woonkamer op de bank, zij ligt als een vloerkleed ergens in de woonkamer.
Ding-Dong, de bel gaat.
Zij springt overeind en gaat als een idioot te keer, blaffen en trippelend vol opwinding door het huis.
Ik zeg tegen haar: Het is goed vrouwtje heeft het gehoord.
Loop naar de voordeur met de tussendeur dicht, zonder haar.
(Ze is namelijk nogal geneigd achter de kat van de buurman aan te schieten die graag in de buurt voor mijn deur bivakkeert en dan jaagt ze m de boom in wat ik lullig vind voor de kat, en ik vind het gevaarlijk ivm evtuele auto's in de straat.)
Ondertussen blijft zij blaffen en loop ik even terug naar binnen als het al te gek wordt en ik dus niks meer versta, en zeg met een duidelijk ondertoon (zonder schreeuwen of dergelijk) Foei, of stil.
*Ik wil even gezegd hebben ter verduidelijking dat ik de sleutels NAAST of ACHTER haar gooi in de hoop dat het gerinkel haar afleiden, laten schrikken met als doel dat zij stopt met het gedrag van dat moment.
Ik gooi NOOIT spullen naar haar op tegen haar.
(Ik vond het zo onbeholpen staan dat het misschien wel heel raar staat voor andere lezers
- Charming
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Oooow oefening genoeg.Dinos schreef:Op het moment dat je haar naar haar plek stuurt met nieuw commando direct belonen als ze stil is, erg overdreven als bij een pup en frikandel of super lekkers.
Mijn zoontje heeft veel "fans" dus wordt hier regelmatig aangebeld op een dag.
-
nathalie71
Ahh..kijk hier staat ook zo`n soort training; http://www.martingauswebshop.nl/MG-ther ... ch_op2.pdf
-
nathalie71
Charming schreef:Oooow oefening genoeg.Dinos schreef:Op het moment dat je haar naar haar plek stuurt met nieuw commando direct belonen als ze stil is, erg overdreven als bij een pup en frikandel of super lekkers.
Mijn zoontje heeft veel "fans" dus wordt hier regelmatig aangebeld op een dag.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
In de aanleerfase misschien maar niet als een hond dondersgoed weet wat de bedoeling is. Dan zal je, zoals Renee-uk ook al aangeeft de touwtjes weer strakker moeten gaan aantrekken omdat de hond door gebrek aan overwicht de boel zelf gaat invullen. En ik heb de indruk (ik interpreteer het ook maar op eigen wijze) dat dit hier het geval is.nathalie71 schreef:
Soms vallen honden weer even terug in het "hoe ver kan ik ook al weer gaan"-stadium.

-
nathalie71
alm@ schreef:In de aanleerfase misschien maar niet als een hond dondersgoed weet wat de bedoeling is. Dan zal je, zoals Renee-uk ook al aangeeft de touwtjes weer strakker moeten gaan aantrekken omdat de hond door gebrek aan overwicht de boel zelf gaat invullen. En ik heb de indruk (ik interpreteer het ook maar op eigen wijze) dat dit hier het geval is.nathalie71 schreef:
Soms vallen honden weer even terug in het "hoe ver kan ik ook al weer gaan"-stadium.
daarom zei ik ook "hoe ver kan ik ook al weer gaan?"