Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffende hond, wat te doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Charming
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Blaffende hond, wat te doen?

Ongelezen bericht door Charming »

Zamunda schreef:Ik heb het idee dat je veel doet met je hond en veel voor haar wil doen en dan vooral op een positieve manier. Dat is ook hoe ikzelf graag werk, maar ik kan uit ervaring vertellen dat een goede brul op z'n tijd ook heel goed werkt en soms ook gewoon nodig is. Dus ik denk dat je te lief bent ;) .
EN NU LUISTEREN :gvd: !!! Zoiets :engel: .
Allereerst bedankt voor het compliment, ik probeer inderdaad een lief baasje te zijn :LOL:
En ik probeer ook zoveel mogelijk te voldoen aan wat zij nodig heeft.

Dat lukt ook niet altijd hoor.
Zijn ook echt wel dagen bij dat ze het een keer moet doen met minder...
Maar zoals ik al zei merk ik dat dan ook aan haar, want dan gaat het energie level ook omhoog en wordt zij onrustig.

Heb ook echt wel momenten dat ik niet zo lief uit de hoek ben gekomen.
Na de zoveelste aanval op een scooter bijvoorbeeld, die ik niet aan zag komen en waarbij ik me de pleuris schrok van haar uithaal en echt net op het nippertje kon voorkomen dat ze in het wiel hing.

Toen heb ik echt wel een schreeuw gegeven, meer zo van "GODVERDOMME DENK ERAAN JIJ".

Ook met fysieke correctie al geprobeerd, een flinke ruk aan de riem.
Of haar in het nekvel grijpen, maar dit was meer omdat ik haar ergens tegen moest houden, en moest vastpakken om schade te voorkomen.
Dat CM gebeuren met een "schopje" doet haar ook niks.

Zodra zij de scooter aan hoort en/of ziet komen, zet ik me schrap en doe mijn best en verlies het kei hard omdat ze keer op keer ernaar uitvalt en er achter aan wilt.
(ook na echt langere periode zeer regelmatig een op een te hebben geoefend met zo'n ding... kennis op scooter en op alle mogelijke manieren benaderd.)
***Death can not kill what never dies***
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

ranetje schreef:
Zamunda schreef:Ik heb het idee dat je veel doet met je hond en veel voor haar wil doen en dan vooral op een positieve manier. Dat is ook hoe ikzelf graag werk, maar ik kan uit ervaring vertellen dat een goede brul op z'n tijd ook heel goed werkt en soms ook gewoon nodig is. Dus ik denk dat je te lief bent ;) .
Als ik dat doe bij blaffen denkt ze "hoi ze blaft mee" :cheer: en verdubbelt haar krachten :mrgreen:
Gezellig :mrgreen: .

Niet echt duidelijk zie ik, maar ik doel hierboven niet zozeer op de blafmomenten. Ik denk dat charming op de momenten dat haar hond zo druk is dat ze niet luistert, daar meer in zou mogen doorzetten. 'Ja, ik begrijp dat het lastig is als je hyper bent, maar NU ga je gewoon ZIT. Klaar :gvd: .'

Op dit stukje doel ik dan voornamelijk:
charming schreef:Als zij teveel energie heeft lukt het haar (en mij) niet goed om bij de les te blijven.
Wanneer ik haar op zo'n moment eerst de overtollige energie laat kwijt raken, dan gaan de "oefeningen" en "taken" die ik haar geef ook beter.
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

Heavy schreef:Dat brokjes strooien kan heel goed werken hoor maar ik weet niet of dat handig is met een kleintje die rond loopt ?
Hoe bedoel je dat?
In de zin van dat ze lelijk zou kunnen doen naar het kindje?

Want het enige wat gebeurt is dat mijn kleine meid die brokjes ook wel lekker vind en erbij gaat zitten bunkeren.

De hond vind dit prima, die is dikke maatjes en deelt graag.
Ze brengt ook altijd het botje naar de kindjes toe, zo van "ook een hapje".

Ook moet ik regelmatig de kleine meid bij de voerbak wegtrekken, want brokken zijn zoveel lekkerder dan mensenvoedsel joh :LOL: :LOL: :LOL:
De hond die tolereert dit allemaal en vind het prima.

De Gouden regels zijn hier dat de plaats van de hond heilig is, daar moeten de kids wegblijven zodat de hond zich ten alle tijden terug kan trekken.
Evenals dat ze de hond met rust moeten laten als ze eet.

Mijn kleine meid leert dit momenteel en sputtert nog wel eens tegen.
Gelukkig is Yena een goedzak met kindjes en laat dit zonder problemen toe.
Waarna ik dus zo nu en dan de kleine meid uit de bak moet vissen waarbij ze samen in alle gezelligheid staan te eten.

Maar zoals ik al zei, dit mogen de kinderen niet en ik probeer hier ook goed op te letten.
Het stelt me wel gerust dat mocht het een keer voorkomen, dat Yena dit dan niet zo erg vind en er zeker geen probleem van maakt.
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

ranetje schreef:
Als ik dat doe bij blaffen denkt ze "hoi ze blaft mee" :cheer: en verdubbelt haar krachten :mrgreen:
Dat zelfde doet Yena buiten als ze van de riem mag.
Het lijkt dan net of ze uit enthousiasme blaft.
Als ik dan tegen haar zeg dat het klaar is, en ook als ik mijn stem verhef dan blaft ze vrolijk verder.

Wanneer ik in deze situatie ben draai ik vaak mijn rug naar haar en loop weg.
Dan stopt ze vaak redelijk snel.

Maar dit type blaffen is net of het blijheid is en opgewondenheid.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Charming schreef: Ze blafte 1 keer en ging daarna als een bezetene als een stofzuiger over de grond.
Met volle bek (overigens hilarisch om te zien) blafte ze nogmaals, maar dat was het dan ook.
Hahahaha ja leuk is dat he, met volle bek blaffen :LOL: Ol doet dat ook nogal eens, dan wordt het echt zo'n weggemoffeld "wufff"je :lol1:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ga vaak fluisteren. Dan zie je verbaasde ogen en gespitste horizonvervuilers :engel:
Afbeelding
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zamunda schreef:
ranetje schreef:

Niet echt duidelijk zie ik, maar ik doel hierboven niet zozeer op de blafmomenten. Ik denk dat charming op de momenten dat haar hond zo druk is dat ze niet luistert, daar meer in zou mogen doorzetten. 'Ja, ik begrijp dat het lastig is als je hyper bent, maar NU ga je gewoon ZIT. Klaar :gvd: .'

charming schreef:Als zij teveel energie heeft lukt het haar (en mij) niet goed om bij de les te blijven.
Wanneer ik haar op zo'n moment eerst de overtollige energie laat kwijt raken, dan gaan de "oefeningen" en "taken" die ik haar geef ook beter.
Ik begrijp wat je bedoelt en er zit ook zeker iets in.
Het werkt voor mij alleen niet zo, die druk op de ketel is te hoog.
Ze gaat dan bijvoorbeeld wel zitten maar alles in en aan haar stuitert en dan stoort dat nogal als je probeert om te oefenen met haar.
Dingen als "volg" hoef ik op zo'n moment niet te verwachten.
Daar is ze gewoonweg te gespannen voor.
Het is net een tijgetje van winnie de pooh dan.
Zenuwachtig ook.

Maar na een half uurtje fietsen of balletje gooien, doet ze diezelfde oefeningen veel rustiger en beheerster zeg maar.
Ze is ook best sterk en ik maar een klein vrouwke dus het is ook makkelijker om haar dan bij de les te houden ipv dat ik een stuiterende hond in het gareel moet brengen fysiek gezien.
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

grover schreef:
Charming schreef: Ze blafte 1 keer en ging daarna als een bezetene als een stofzuiger over de grond.
Met volle bek (overigens hilarisch om te zien) blafte ze nogmaals, maar dat was het dan ook.
Hahahaha ja leuk is dat he, met volle bek blaffen :LOL: Ol doet dat ook nogal eens, dan wordt het echt zo'n weggemoffeld "wufff"je :lol1:
Ja precies, zo klonk het :LOL: :LOL: :LOL:
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

alm@ schreef:Ik ga vaak fluisteren. Dan zie je verbaasde ogen en gespitste horizonvervuilers :engel:
Fluisteren? :80:
Vertel? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Dat er een hond om je heen springt en blaft en dat je dan bijvoorbeeld fluisterend een commando geeft? :blont:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Charming schreef:
alm@ schreef:Ik ga vaak fluisteren. Dan zie je verbaasde ogen en gespitste horizonvervuilers :engel:

Dat er een hond om je heen springt en blaft en dat je dan bijvoorbeeld fluisterend een commando geeft? :blont:
Neeee juist vóór het opwind moment. Dan ga ik fluisteren en moeten ze zich inspannen om te horen wat ik zeg en gaat het spanningsmoment weg. En ik gebruik ook veel handgebaren om te voorkomen dat ik met mijn stem verkeerde signalen geef. Kan ook zijn dat we nu even langs elkaar hen praten :blont:
Afbeelding
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

Heavy schreef:Nou ik bedoelde allebei inderdaad , dat je dochtertje de brokjes gaat opeten .
En ook dat de hond raar gaat doen ja want je zegt wel dat ze alles toelaat van je kinderen maar aan de andere kant zeg je ook dat ze aan het veranderen is :wink:

En bijv een hand brokjes strooien en kind en hond alleen laten om de deur open te maken zou ik nooit doen. Ook al gaat het nu goed het hoeft niet goed te gaan zodra jij de kamer verlaat is het een andere situatie.

Kinderen en de hond zijn nooit maar dan ook nooit alleen zonder toezicht.
Als de bel gaat en ik maak open heb ik of de kleine op de arm, of in de box waar de hond niet bij haar kan en andersom of ze ligt op bed of in de kinderstoel...
Zoals je leest, zat andere opties dan alleen laten :wink:
Kinderen laat ik sowieso nooit alleen bij wat dan ook zonder toezicht, nja de "kleine man (9)" speelt buiten alleen :wink:

De hond is in bepaalde opzichten inderdaad veranderd, maar daar bedoel ik meer mee dat ze vroeger wat meer stuurbaar was buiten.

Binnen in huis is het blaffen vooral storend en dat lijkt erger sinds de kleine meid er is.
Zijn we niet thuis, dan blaft ze niet als er wordt aangebeld.
Zijn we allemaal thuis dan blaft ze niet zo overdreven als dat mijn partner er niet bij is.
En vooral 's avonds (lijkt me ook logisch ergens omdat hier s avonds niet zoveel bezoek komt over het algemeen) blaft ze nog even wat dreigender.

Buiten verzint ze de laatste tijd wel het een en ander ten opzichte van vroeger.
Ze begon met scooters aanvallen (niet de persoon maar het ding zelf) en nu vind ze treinen en vrachtwagens en harde uitlaten ook niet zo tof meer.
Dat stukje breidt zich uit.

Het eten pakken heeft een dubbele kant.
Ze pakt het idd overal vandaan (behalve uit handen) wat niet mag, maar het is ook lastig tegen te gaan als de kleine meid het rond strooit.
Dat verandert over een tijdje ook weer, want de kleine wordt ook groter en dat schept dan weer betere mogelijkheden dan dat waar ik het nu mee moet doen.

Maar ondanks haar "lunatic" praktijken kan ik echt over 1 ding heel tevreden zijn en dat is haar omgang met de kinderen.
En ook buurtkinderen zijn leuk.
Mijn zoon heeft adhd en pddnos en als je zou kunnen zien hoe ze met hem om gaat.
En ook met de kleine meid, zo voorzichtig en zo lief.
Daar is echt géén verandering in te zien en die verwacht ik ook zeker niet, (zonder daarbij adviezen in de wind te willen slaan etc)
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

alm@ schreef:
Charming schreef:

Neeee juist vóór het opwind moment. Dan ga ik fluisteren en moeten ze zich inspannen om te horen wat ik zeg en gaat het spanningsmoment weg. En ik gebruik ook veel handgebaren om te voorkomen dat ik met mijn stem verkeerde signalen geef. Kan ook zijn dat we nu even langs elkaar hen praten :blont:
Ow op die fiets, ik snap m. :oohja: :ok:

Handsignalen doe ik ook, al van pup af aan gebruik ik een combinatie van het commando wat ik geef met stem en daarbij geef ik het handsignaal.
Vind ik erg fijn op die manier.
Zamunda
Zeer actief

Charming schreef:
Zamunda schreef:
ranetje schreef:

Ik begrijp wat je bedoelt en er zit ook zeker iets in.
Het werkt voor mij alleen niet zo, die druk op de ketel is te hoog.
Ze gaat dan bijvoorbeeld wel zitten maar alles in en aan haar stuitert en dan stoort dat nogal als je probeert om te oefenen met haar.
Dingen als "volg" hoef ik op zo'n moment niet te verwachten.
Daar is ze gewoonweg te gespannen voor.
Het is net een tijgetje van winnie de pooh dan.
Zenuwachtig ook.

Maar na een half uurtje fietsen of balletje gooien, doet ze diezelfde oefeningen veel rustiger en beheerster zeg maar.
Ze is ook best sterk en ik maar een klein vrouwke dus het is ook makkelijker om haar dan bij de les te houden ipv dat ik een stuiterende hond in het gareel moet brengen fysiek gezien.
Ik ken jouw hond natuurlijk niet en heb geen ervaring met mechelaars, dus misschien sla ik de plank wel helemaal mis. Maar ik denk dat je juist op die drukke momenten heel veel kunt winnen. Iets nieuws aanleren terwijl de hond stuitert vind ik een slecht idee, maar commando's die ze prima kent moet ze (m.i.) óók op zulke momenten opvolgen. Uiteraard beginnend met de makkelijkste commando's.
Op het moment dat je haar bij die opwinding kunt laten luisteren, gaat dat je m.i. ook helpen tijdens de opwinding met de bel en de scooters.
Misschien moet je eens wat mechelmensen vragen om hun kijk hierop?
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik ken jouw hond natuurlijk niet en heb geen ervaring met mechelaars, dus misschien sla ik de plank wel helemaal mis. Maar ik denk dat je juist op die drukke momenten heel veel kunt winnen. Iets nieuws aanleren terwijl de hond stuitert vind ik een slecht idee, maar commando's die ze prima kent moet ze (m.i.) óók op zulke momenten opvolgen. Uiteraard beginnend met de makkelijkste commando's.
Op het moment dat je haar bij die opwinding kunt laten luisteren, gaat dat je m.i. ook helpen tijdens de opwinding met de bel en de scooters.
Misschien moet je eens wat mechelmensen vragen om hun kijk hierop?[/quote]

Ze gaat op wel zitten en volgt commando s op als het menens is, maar staat bol van de spanning dan.
En ze is zo gespannen dat ze weer op springt bij het minste of geringste wat het moeilijk trainbaar maakt en frustrerend voor beiden.
Vandaar dat ik er voor kies om te trainen nadat zij stoom heeft afgeblazen.
Dus bijvoorbeeld eerst naar de polder fietsen zodat zij al wat energie kwijt is en dan pas oefeningen die ik opbouw met moeilijkheid en concentratie etc.

Scooters is een ander geval.
Dan is ze gewoon bezeten en gaat ze te keer en reageert ze pas op me als dat ding uit zicht is.
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

Heavy schreef:Ik ben geen mechelmens maar dat klopt wel wat je zegt denk ik.
Juist op zo'n stuitermoment moet ze blijven zitten bv.
Natuurlijk lukt dat veel gemakkelijker als ze afgepeigerd is door een half uur fietsen maar ze moet het ook kunnen voor het fietsen.
Ze kan het ook wel als het er echt op aankomt.
Maar dat kost wel volledige concentratie en inspanning van mijn kant uit.
En die concentratie heeft zij weinig tot niet als ze nog niet moe is dus dan vind ik het persoonlijk storend omdat ze te druk is om goed te presteren en ik constant bezig ben om haar aandacht te trekken en in het gareel te houde ipv met de oefening zelf.
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mechelmensen... voel je vrij om te reageren. ;)
Zamunda
Zeer actief

Charming schreef:

Ze gaat op wel zitten en volgt commando s op als het menens is, maar staat bol van de spanning dan.
En ze is zo gespannen dat ze weer op springt bij het minste of geringste wat het moeilijk trainbaar maakt en frustrerend voor beiden.
Dus bijvoorbeeld eerst naar de polder fietsen zodat zij al wat energie kwijt is en dan pas oefeningen die ik opbouw met moeilijkheid en concentratie etc.

Dan is ze gewoon bezeten en gaat ze te keer en reageert ze pas op me als dat ding uit zicht is.
Maar trainen na het afblazen van stoom heeft een andere functie dan trainen op moment dat er druk op de ketel zit. Dat laatste ga je nu uit de weg.
Dat ze bij het minste of geringste weer opspringt is logisch, ze heeft het nooit geleerd. M.i. is dit dus een kwestie van aanleren (trainen én opvoeding).

Maar goed, ik lees enkel dat je het te moeilijk vindt, niet of je denkt dat het je wat zou kunnen opleveren. Ik denk dat ik mijn advies wel duidelijk gemaakt heb, dus ik hou het even hierbij.
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zamunda schreef:
Charming schreef:

Maar trainen na het afblazen van stoom heeft een andere functie dan trainen op moment dat er druk op de ketel zit. Dat laatste ga je nu uit de weg.
Dat ze bij het minste of geringste weer opspringt is logisch, ze heeft het nooit geleerd. M.i. is dit dus een kwestie van aanleren (trainen én opvoeding).

Maar goed, ik lees enkel dat je het te moeilijk vindt, niet of je denkt dat het je wat zou kunnen opleveren. Ik denk dat ik mijn advies wel duidelijk gemaakt heb, dus ik hou het even hierbij.
Die indruk wil ik absoluut niet wekken, ik wil juist erg graag leren.
Ik probeer alleen aan te geven dat het op die manier zonder stoom afblazen totaal niet om oefeningen gaat maar om haar in het gareel houden.

En dat stukje dat moet ik eerst leren, haar in het gareel hebben zonder dat zij stoom af heeft geblazen met als doel inderdaad haar oefeningen te kunnen laten doen in een drukke omgeving, zonder stoom afblazen daarvoor.

Op dit moment nog een bridge to far. Maar zeer zeker geef ik je gelijk dat het uiteindelijk ook zo geoefend moet worden.
En dat is ook waar ik in kleine stapjes naar toe wil.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dan laat je haar zitten, of liggen net zolang tot de onrust uit haar lijf is.
kan wel even duren, maar op een gegeven moment gebeurt dat wel en dan kun je verder.
wordt ze weer hyper, ga je weer pas verder als ze rustig is.

dat kun je thuis ook doen, alleen werken vanuit rust; is ze hectisch gebeurt er gewoon helemaal niks.
ik denk dat het kwartje vrij snel zal vallen als je dat consequent volhoudt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Charming schreef:Mechelmensen... voel je vrij om te reageren. ;)
Voormalig en al gereageerd
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

renee-uk schreef:dan laat je haar zitten, of liggen net zolang tot de onrust uit haar lijf is.
kan wel even duren, maar op een gegeven moment gebeurt dat wel en dan kun je verder.
wordt ze weer hyper, ga je weer pas verder als ze rustig is.

dat kun je thuis ook doen, alleen werken vanuit rust; is ze hectisch gebeurt er gewoon helemaal niks.
ik denk dat het kwartje vrij snel zal vallen als je dat consequent volhoudt.

Dat doe ik inderdaad thuis ook zo, bijvoorbeeld met voer geven moet ze rustig gaan zitten voor ze het krijgt.
En bij het riem omdoen, ook dat doe ik niet eerder dan zoals jij al zegt, dan dat ze rustig is.
Thuis/binnen gaat dit op zich ook redelijk.

Buiten wil ik dit ook uitbreiden, maar voor nu nog erg lastig.
Het is gewoon een totaal andere hond buiten...
Mensen denken regelmatig vanwege haar energie dat ze met een jonge hond te maken hebben, terwijl ze in september alweer 9 wordt haha.

Maar nog werk zat te doen voor mij/ons en ik wil iedereen hartelijk bedanken voor hun tips en reacties.
Daar kan ik wat mee :E:
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dinos schreef:
Charming schreef:Mechelmensen... voel je vrij om te reageren. ;)
Voormalig en al gereageerd
Haha top, bedankt :E:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Charming schreef:
Dinos schreef:
Wolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet als je hond gaat blaffen als de bel gaat.
Mijn hond doet dit ook. En daar ben ik heel erg blij mee.
Na diverse inbraken heb ik dan ook bewust voor een waakhond gekozen.
Haar zware blaf is echter niet irritant.
Dit in tegenstelling tot een dwergteckeltje wat hier regelmatig op bezoek komt.
Die heeft een hoge sopraan stem. Dat gaat je door merg en been.

Het zenuwachtige geblaf van een Mechelaar is niet echt zwaar hoor en zeer irritant is mijn mening.
De combi van blaffen en heen en weer ijsberen is in huis is echt wel irritant ,en snap dat t.s daar van af wil.
Inderdaad heel irritant en precies hoe je het omschrijft, ook redelijk zenuwachtig gedrag.
Dit doet ze overigens niet alleen met blaffen, ook buiten is ze meestal een Jackall and Hyde.
Ze kan zo doorslaan in wat ze doet, en op zulke momenten dan is ze ook moeilijk in het gareel te brengen.

Ik besef me dat ze nu misschien een beetje als een "lunatic" klinkt, wat ze absoluut niet is.
Ze is binnen een echte schat van een hond, en ook naar mensen heel aanhankelijk.
De kids (2 en 9 jaar oud) kunnen alles met haar doen, en ook vriendjes en vriendinnetjes vind ze prima.

Maar....

Buiten, jonge jonge, totaal anders.
Heel alert, zenuwachtig, reagerend op elke prikkel en moeilijk terug in het gareel te krijgen.
Ze kent alle commando's maar weigert elke medewerking op zulke momenten.
Tegenwoordig is het nieuwste (er komen buiten steeds meer kolders in haar kop) om voertuigen aan te vallen.
Hierin kijkt ze niet meer zo nauw.
Vrachtwagens daar begon het mee., inmiddels naar elk rijdend/bewegend ding.

Heb hier heel wat uurtjes bloed zweet en tranen aan besteed op verschillende manieren gepoogd te oefenen hiermee in de loop der tijd.
Ook een vriend met een scooter gevraagd om langs haar te heen en weer te blijven rijden op verschillende afstanden van haar en het geoefend terwijl de motor liep en ook terwijl hij uit was.
Ze bleef bezig, ook na weken dagelijkse training met een scooter.
Mijn vriend heeft het ook op verschillende manieren geprobeerd (misschien heeft hij een ander soort energie en lag het wel aan mij, maar ook bij hem doet ze hetzelfde.)

Eigenlijk is het een beetje met al haar gekke gedragingen zo.
We zitten er bovenop, geven het niet na één dag al op en proberen het ook echt een tijdje vol te houden en het een kans te geven, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat ons helpt om haar weer in het gareel te krijgen.

Het is net of ze steeds brutaler wordt.
Net loopt ze langs de woonkamertafel (op neus niveau) en ze pakt gewoon een koekje van het kindje van tafel.
En echt, dat deed ze anders nooit... :O:
Je begrenst haar niet... daardoor gaat zij dus steeds meer de regie nemen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Charming schreef:
renee-uk schreef:ja weet je, ergens gaat het fout dus en als je dat wil veranderen zul je je aanpak van je hond moeten veranderen.
zoals je het nu doet werkt het niet, anders had je hier geen topic over geopend.

naar mijn mening, maar die baseer ik uiteraard op wat ik hier lees, is het de hond die bij jullie de dienst uitmaakt en daar ligt het hele probleem.

- je bent niet leuker dan de scooters, dus vermijd je die maar zoveel mogelijk.
- er ligt overal eten dus kun je het minder goed in de gaten houden.
- je laat het van haar bui afhangen wat je met je haar gaat doen.
je laat haar dus gewoon de dienst uitmaken en daar maakt zij dan weer gebruik van.
zoals ik in mijn eerste post al zeg 'een hond benut de ruimte die ie krijgt, dat is nou eenmaal honden eigen' en dat is precies wat er bij jullie gebeurt.
je hond krijgt veel te veel ruimte om dingen zelf in te vullen en naar believen uit te voeren en dat doet ze dan ook.

ik zou daar zo snel mogelijk mee stoppen en de touwen eens behoorlijk aan gaan trekken: minder privileges en een hele berg meer plicht.
alleen op die manier krijg je je hond terug op de plek waar ze hoort en dat is niet, zoals het nu gaat, boven aan de ladder ;)

Scooters vermijd ik inderdaad het liefste omdat ik vaak ook de buggy duw tegelijk.
En dan is het voor alle partijen beter om ze uit de weg te gaan momenteel.
Ik ben er erg druk mee geweest omdat te oefenen met haar maar omdat ze het blijft doen ontwijk ik ze liever zodat ze de kans niet krijgt en ik haar op goed gedrag kan belonen.

Als ik merk dat ze nog te vol is met energie hebben focus oefeningen op zo n moment nog geen zin. Dan kies ik er eerst voor haar die energie kwijt te laten raken.

Binnen in huis is het enige waar ik tegen aan loop dat blaffen om alles.

Eten pakken vind ik eerlijk gezegd lastig ( maar wil ik graag aan werken) omdat de kleine meid nogal wat rond strooit en ik dus soms net te laat ben met "don t touch". Alsik dit wel op tijd doorheb blijft ze er ook af.
De commando s die ik haar geef doet ze binnen wel gelijk.

Maar eerlijk toegegeven ze is de diva hier en verwend, en na jullie adviezen ga ik daar eens goed op letten inderdaad.
Neem een dag vrij, hond mee, veel eten mee en ga langs een drukke provinciale weg zitten met name in de spits. Auto/scooter = eten.
En dat doe je een dag of 2 a 3...
Geen jagen/uitvallen meer op auot's
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Weet niet of het al gezegt is maar zou als er iemand aan de voordeur staat gewoon de hond meenemen . zorg dat er een korte grip aan je hond hangt .
Laat haar een paar x zonder dat er iemand voor de deur staat zien waar die lekkere brokjes inzitten en voor dienen die je gaat geven bij de voordeur als er iemand aan de deur staat.
Heb je de controle over haar en niet datje moet schreeuwen en vloeken naar een hond waar een duer tussen zit en daardoor geen controle over hebt.

Oh en even die pet af zetten dat het je eigen hond is waardoor jje uit het oog verliest wat en hoe je nu moet handelen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Weet niet of het al gezegt is maar zou als er iemand aan de voordeur staat gewoon de hond meenemen . zorg dat er een korte grip aan je hond hangt .
Laat haar een paar x zonder dat er iemand voor de deur staat zien waar die lekkere brokjes inzitten en voor dienen die je gaat geven bij de voordeur als er iemand aan de deur staat.
Heb je de controle over haar en niet datje moet schreeuwen en vloeken naar een hond waar een duer tussen zit en daardoor geen controle over hebt.

Oh en even die pet af zetten dat het je eigen hond is waardoor jje uit het oog verliest wat en hoe je nu moet handelen.
Yep dit. Of een halsband met handvat om doen zodat je haar altijd mee kan nemen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

malinois schreef:
bouvierpoedel schreef:Weet niet of het al gezegt is maar zou als er iemand aan de voordeur staat gewoon de hond meenemen . zorg dat er een korte grip aan je hond hangt .

Yep dit. Of een halsband met handvat om doen zodat je haar altijd mee kan nemen.
Ja dat bedoelde ik met korte grip aan je hond = halsband met handvat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ah ik dacht een korthouder maar vind er iets aanhangen nooit zo prettig voor een hond. Zeker voor t type hond wat alles ziet, voelt en hoort.
Afbeelding
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

malinois schreef:
Charming schreef:
Dinos schreef:
Wolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet als je hond gaat blaffen als de bel gaat.
Mijn hond doet dit ook. En daar ben ik heel erg blij mee.
Na diverse inbraken heb ik dan ook bewust voor een waakhond gekozen.
Haar zware blaf is echter niet irritant.
Dit in tegenstelling tot een dwergteckeltje wat hier regelmatig op bezoek komt.
Die heeft een hoge sopraan stem. Dat gaat je door merg en been.

Het zenuwachtige geblaf van een Mechelaar is niet echt zwaar hoor en zeer irritant is mijn mening.
De combi van blaffen en heen en weer ijsberen is in huis is echt wel irritant ,en snap dat t.s daar van af wil.
Inderdaad heel irritant en precies hoe je het omschrijft, ook redelijk zenuwachtig gedrag.
Dit doet ze overigens niet alleen met blaffen, ook buiten is ze meestal een Jackall and Hyde.
Ze kan zo doorslaan in wat ze doet, en op zulke momenten dan is ze ook moeilijk in het gareel te brengen.

Ik besef me dat ze nu misschien een beetje als een "lunatic" klinkt, wat ze absoluut niet is.
Ze is binnen een echte schat van een hond, en ook naar mensen heel aanhankelijk.
De kids (2 en 9 jaar oud) kunnen alles met haar doen, en ook vriendjes en vriendinnetjes vind ze prima.

Maar....

Buiten, jonge jonge, totaal anders.
Heel alert, zenuwachtig, reagerend op elke prikkel en moeilijk terug in het gareel te krijgen.
Ze kent alle commando's maar weigert elke medewerking op zulke momenten.
Tegenwoordig is het nieuwste (er komen buiten steeds meer kolders in haar kop) om voertuigen aan te vallen.
Hierin kijkt ze niet meer zo nauw.
Vrachtwagens daar begon het mee., inmiddels naar elk rijdend/bewegend ding.

Heb hier heel wat uurtjes bloed zweet en tranen aan besteed op verschillende manieren gepoogd te oefenen hiermee in de loop der tijd.
Ook een vriend met een scooter gevraagd om langs haar te heen en weer te blijven rijden op verschillende afstanden van haar en het geoefend terwijl de motor liep en ook terwijl hij uit was.
Ze bleef bezig, ook na weken dagelijkse training met een scooter.
Mijn vriend heeft het ook op verschillende manieren geprobeerd (misschien heeft hij een ander soort energie en lag het wel aan mij, maar ook bij hem doet ze hetzelfde.)

Eigenlijk is het een beetje met al haar gekke gedragingen zo.
We zitten er bovenop, geven het niet na één dag al op en proberen het ook echt een tijdje vol te houden en het een kans te geven, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat ons helpt om haar weer in het gareel te krijgen.

Het is net of ze steeds brutaler wordt.
Net loopt ze langs de woonkamertafel (op neus niveau) en ze pakt gewoon een koekje van het kindje van tafel.
En echt, dat deed ze anders nooit... :O:
Je begrenst haar niet... daardoor gaat zij dus steeds meer de regie nemen.
Dat hebben inderdaad meerdere mensen mij gezegd de afgelopen dagen, en daar ga ik ook zeker wat mee doen.
Dank je wel voor je reactie
Charming
Vaste gebruiker
Contacteer:

malinois schreef:
Charming schreef:
renee-uk schreef:ja weet je, ergens gaat het fout dus en als je dat wil veranderen zul je je aanpak van je hond moeten veranderen.
zoals je het nu doet werkt het niet, anders had je hier geen topic over geopend.

naar mijn mening, maar die baseer ik uiteraard op wat ik hier lees, is het de hond die bij jullie de dienst uitmaakt en daar ligt het hele probleem.

- je bent niet leuker dan de scooters, dus vermijd je die maar zoveel mogelijk.
- er ligt overal eten dus kun je het minder goed in de gaten houden.
- je laat het van haar bui afhangen wat je met je haar gaat doen.
je laat haar dus gewoon de dienst uitmaken en daar maakt zij dan weer gebruik van.
zoals ik in mijn eerste post al zeg 'een hond benut de ruimte die ie krijgt, dat is nou eenmaal honden eigen' en dat is precies wat er bij jullie gebeurt.
je hond krijgt veel te veel ruimte om dingen zelf in te vullen en naar believen uit te voeren en dat doet ze dan ook.

ik zou daar zo snel mogelijk mee stoppen en de touwen eens behoorlijk aan gaan trekken: minder privileges en een hele berg meer plicht.
alleen op die manier krijg je je hond terug op de plek waar ze hoort en dat is niet, zoals het nu gaat, boven aan de ladder ;)

Scooters vermijd ik inderdaad het liefste omdat ik vaak ook de buggy duw tegelijk.
En dan is het voor alle partijen beter om ze uit de weg te gaan momenteel.
Ik ben er erg druk mee geweest omdat te oefenen met haar maar omdat ze het blijft doen ontwijk ik ze liever zodat ze de kans niet krijgt en ik haar op goed gedrag kan belonen.

Als ik merk dat ze nog te vol is met energie hebben focus oefeningen op zo n moment nog geen zin. Dan kies ik er eerst voor haar die energie kwijt te laten raken.

Binnen in huis is het enige waar ik tegen aan loop dat blaffen om alles.

Eten pakken vind ik eerlijk gezegd lastig ( maar wil ik graag aan werken) omdat de kleine meid nogal wat rond strooit en ik dus soms net te laat ben met "don t touch". Alsik dit wel op tijd doorheb blijft ze er ook af.
De commando s die ik haar geef doet ze binnen wel gelijk.

Maar eerlijk toegegeven ze is de diva hier en verwend, en na jullie adviezen ga ik daar eens goed op letten inderdaad.
Neem een dag vrij, hond mee, veel eten mee en ga langs een drukke provinciale weg zitten met name in de spits. Auto/scooter = eten.
En dat doe je een dag of 2 a 3...
Geen jagen/uitvallen meer op auot's
Dit is dat counter conditioning toch?
Dat wilde ik al proberen met verkeer inderdaad.
Gisteren namelijk die tip gelijk in de praktijk uitgetest met het aanbellen hier binnen, en dat werkte super.
Stond er echt van te kijken, zo simpel en zo groots pakte het uit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”