Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geobsedeerd door vriend
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Geobsedeerd door vriend
Dux is geobsedeerd door mijn vriend. Hij wilt alles met hem doen, alleen maar bij hem zijn. Als ik beneden ben en mijn vriend boven gaat hij onder aan de trap piepen, heeft geen interesse in mij. Buiten als ik met Dux loop en mijn vriend met Dana wilt hij alleen naar hem toe, als hij voor mij loopt gaat hij trekken (dit laat ik uiteraard niet toe) en als hij achter mij loopt wilt hij niet lopen.
Als ik alleen thuis ben is het bijna geen probleem met de bench, hij piept ene keer en ik zeg nee en hij stopt en gaat chillen. Is mijn vriend thuis (wij samen) dan blijft hij piepen.
Buiten is het inmiddels zo dat mijn vriend hem geen aandacht geeft als ik hem uitlaat en ik ben diegene die koekjes geeft. Ik geef de hele dag eten.
Wat moet ik hiermee? Hij is buiten amper te bereiken als hij alleen maar naar mijn vriend wilt...
Als ik alleen thuis ben is het bijna geen probleem met de bench, hij piept ene keer en ik zeg nee en hij stopt en gaat chillen. Is mijn vriend thuis (wij samen) dan blijft hij piepen.
Buiten is het inmiddels zo dat mijn vriend hem geen aandacht geeft als ik hem uitlaat en ik ben diegene die koekjes geeft. Ik geef de hele dag eten.
Wat moet ik hiermee? Hij is buiten amper te bereiken als hij alleen maar naar mijn vriend wilt...

-
Safari
Re: Geobsedeerd door vriend
Vriend een poosje thuislaten.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Zou ik ook doen. Samen met Dux dingen ondernemen, zodat jullie echt met z'n tweetjes bezig zijn.Safari schreef:Vriend een poosje thuislaten.
Het kan ook heel goed een periode zijn. Luna had dat ook met een half jaar. Ze luisterde prima naar ons allebei, maar trok veel meer naar mijn vriend toe. Dat is ook wel een periode andersom geweest.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier is het niet zo extreem, maar Jura vindt mijn vriend wel degelijk meer de baas dan dat ze mij de baas vindt. Dit is vooral te merken als ik een paar dagen minder met haar bezig kan zijn. Ik vind dat prima, zolang ze maar luistert naar mij als mijn vriend er niet bij is.
Maar ik doe wel veel met haar juist om onze band goed te houden, zelf veel initiatieven nemen (samen wandelen, spelen, trainen, ontspannen zonder mijn vriend er bij). We hebben zo onze eigen dingen die zij dan weer niet met mijn vriend doet en andersom ook.
En wanneer we met z'n drie lopen dan laat ik mijn vriend gewoon 'de baas' zijn en bemoei ik me er niet mee. Omdat ik heb gemerkt dat dit voor Jura gewoon veel logischer en duidelijker is.
Maar ik doe wel veel met haar juist om onze band goed te houden, zelf veel initiatieven nemen (samen wandelen, spelen, trainen, ontspannen zonder mijn vriend er bij). We hebben zo onze eigen dingen die zij dan weer niet met mijn vriend doet en andersom ook.
En wanneer we met z'n drie lopen dan laat ik mijn vriend gewoon 'de baas' zijn en bemoei ik me er niet mee. Omdat ik heb gemerkt dat dit voor Jura gewoon veel logischer en duidelijker is.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
als vriendje maar half zoveel met rita gedaan had als ik, had ik het met rietje ook wel kunnen vergeten.
honden hebben net zo goed een voorkeur als wij.
door toch met dux bezig te blijven en inderdaad ook alleen samen met hem dingen te ondernemen kun je in elk geval je positie van 'goede tweede' veiligstellen
honden hebben net zo goed een voorkeur als wij.
door toch met dux bezig te blijven en inderdaad ook alleen samen met hem dingen te ondernemen kun je in elk geval je positie van 'goede tweede' veiligstellen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die hond ziet ook wel dat jij zo verliefd naar dat lekkere ding kijkt.
2 optie's , hond de deur uit of vriendje.
2 optie's , hond de deur uit of vriendje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, man lief heeft een klick met Sneeuw, en toch trekt ze net als Gil naar mij toe, geeft niets, maar als hij gaat lopen met haar, dan blijf ik thuis, en hij doet dingen met haar, en ik houdt me dan even afzijdig.
honden lijken ook gewoon een keuze te maken, net zo goed.
mijn dochter vind ze allebei lief, maar als zij met ze knuffeld en ik sta op dan lopen ze zo weg, lekker onbeleefd, nou doeiiiii
niet zo heel veel aan te veranderen denk ik
honden lijken ook gewoon een keuze te maken, net zo goed.
mijn dochter vind ze allebei lief, maar als zij met ze knuffeld en ik sta op dan lopen ze zo weg, lekker onbeleefd, nou doeiiiii
niet zo heel veel aan te veranderen denk ik
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vriend thuislaten en aandachtsoefeningen doen.
Zoals hier staat beschreven: klikkerdeklik
Zoals hier staat beschreven: klikkerdeklik
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
We hebben afgesproken dat we Dux eerst eten in zijn kong krijgt en dat wij dan ondertussen Dana uitlaten (oefenen met alleen zijn). Dit gaat goed, hij mist ons niet tijdens zijn konglebberen
(geen idee hoe hij het vindt als hij klaar is en wij nog niet thuis).
En daarna ga ik met Dux een wandelingetje maken door het dorp om te oefenen met drukte, fietsers, scootmobielen, rollators, winkelkarretjes enz. Hij vindt andere mensen nog erg leuk om naar toe te lopen.
En daarna ga ik met Dux een wandelingetje maken door het dorp om te oefenen met drukte, fietsers, scootmobielen, rollators, winkelkarretjes enz. Hij vindt andere mensen nog erg leuk om naar toe te lopen.