Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Tips gevraagd

Ongelezen bericht door flamme »

Goed, ik heb hier een Taran. Een hond met een lief karakter naar mensen maarrrr wel een hond die bij andere honden zijn punt wil maken en die ontzettend lomp is op het moment.

Nu komt er een puppy bij als het goed is over een kleine 3 maanden en ik voorzie dat ik de pupsel wel in bescherming zal moeten nemen in het begin.
Maar, hoe doe ik dat?

Ik werk met een bench en we zijn uiteraard in het begin veel thuis. In het begin slapen we bij de pup.

Maar wat kan ik doen aan Taran zelf? Misschien valt het heel erg mee, maar ik wil wel voorbereid zijn.
Hebben jullie tips?

Ik ben er overigens van overtuigd dat het uiteindelijk prima loopt hoor, maar ik zou graag wat tips hebben de eerste dagen zeg maar.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Tips gevraagd

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik deed het ook zo als Tara het schrijft, werkte hier prima :ok:
Alhoewel ze hier altijd erg voorzichtig zijn met die kleintjes, dat valt niks tegen voor die lomperds :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

luca, mijn witte herder had een hekel aan pups, maar toen ie na een week of drie besefte dat jan echt niet meer weg zou gaan heeft ie hem helemaal geaccepteerd en was hartstikke voorzichtig en speelde liggend met jan.

ik zou ze wat voorzichtig kennis laten maken, pup op je schoot of zo, en van daaruit verder kijken hoe het gaat.
je hebt hondenkennis genoeg om het in goede banen te leiden mocht dat nodig zijn ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Tara schreef:Bench paraat houden. Als er niet op een normale manier gespeeld kan worden, ongeacht wie van de twee er te hard gaat, dan gaan we even voor een afkoelperiode in de bench. Simpel!
En wie weet valt het inderdaad ook wel hartstikke mee. :wink:
Nou van dat dus, alleen is bench bij mij kennel :ok:
Ik heb het zelden nodig gehad overigens...
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Geen gedoe met eten, geen speeltjes, niet springen bij binnenkomen of bezoek, niet samen spelen. Rust in huis. Gewoon helemaal geen gedoe. Dan heb je de minste kans dat de vlam in de pan slaat :wink:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Valerie schreef:Geen gedoe met eten, geen speeltjes, niet springen bij binnenkomen of bezoek, niet samen spelen. Rust in huis. Gewoon helemaal geen gedoe. Dan heb je de minste kans dat de vlam in de pan slaat :wink:
Oh nee ik verwacht niet dat de vlam in de pan slaat. Ik verwacht wel dat Taran op de pup wil meppen en ook wel dat hij hem behoorlijk probeert te domineren. Maar goed, misschien vergis ik me wel vreselijk hoor :wink:

Ik maak me er ook geen grote zorgen over maar ik dacht dat jullie hier mogelijk nog extra tips hadden.

Renee, dank je wel! Dat vind ik uit jouw mond wel een groot compliment :J:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

flamme schreef:
Valerie schreef:Geen gedoe met eten, geen speeltjes, niet springen bij binnenkomen of bezoek, niet samen spelen. Rust in huis. Gewoon helemaal geen gedoe. Dan heb je de minste kans dat de vlam in de pan slaat :wink:
Oh nee ik verwacht niet dat de vlam in de pan slaat. Ik verwacht wel dat Taran op de pup wil meppen en ook wel dat hij hem behoorlijk probeert te domineren. Maar goed, misschien vergis ik me wel vreselijk hoor :wink:

Ik maak me er ook geen grote zorgen over maar ik dacht dat jullie hier mogelijk nog extra tips hadden.

Juist de momenten dat ze met z'n 2e staan te dringen voor een stoepje of elkaar met een knuffel om te oren gooien zijn de momenten dat een hond een pup wilt meppen :mrgreen: Of als ze in hun oor hangen met die gemene puppytandjes :Q:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

flamme schreef:

ik vind dat gewoon en dan zeg ik het ook ;)
je hebt een hoop bereikt met taran en dat is niet altijd even makkelijk geweest.

ik denk dat het best mee zal vallen, al zul je het waarschijnlijk in het begin wel moeten begeleiden tot taran beseft dat ie blijft en bij de roedel hoort ;)
geen zorgen voor morgen en hoe het gaat kun je toch niet voorspellen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Hoe is Taran met pupjes?
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Hier zal ik mij maar helemaal geen zorgen over maken. Je moet veel meer uitkijken dat Tara de pup juist wil verdedigen tegen andere honden. En als Tara is een keer te wild is, dan gilt zo'n pup het uit waar meestal de grote van schrikken terwijl er letterlijk niets aan de hand is

Toch geen pup uit Noura een NVSWHond die nu uit de NVSWH is. Dat is een PRA lijder.
Gr Bertus
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

idorh schreef:Hier zal ik mij maar helemaal geen zorgen over maken. Je moet veel meer uitkijken dat Tara de pup juist wil verdedigen tegen andere honden. En als Tara is een keer te wild is, dan gilt zo'n pup het uit waar meestal de grote van schrikken terwijl er letterlijk niets aan de hand is

Toch geen pup uit Noura een NVSWHond die nu uit de NVSWH is. Dat is een PRA lijder.
Gr Bertus
Bertus please. Graaf eens in je geheugen jongen. Ik ben natasja. Baasje van 3 geweldige Que Chakka Lou hondjes geweest en nu van Taran. Een villa della lupa reutje uit Bantu :wink:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

lijn schreef:Hoe is Taran met pupjes?
De laatste keer dat er een pup was, maar toen was hij bijna een jaar jonger dan wanneer de pup nu komt, was hij lomp. Zeeeeer geïnteresseerd en wist hij niet zo goed wat hij er mee moest. Als ik hem zijn gang had laten gaan dan had de pup wel wat opgelopen. Niet zozeer omdat Taran haar echt wat wilde doen maar gewoon omdat hij zo lomp en onbenullig was en NU wilde weten of als je erop kauwde er geluid uit kwam. Aan de andere kant kon hij met het pupje van mijn nichtje redelijk goed los lopen en dat was een Shi-zu pup.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:
idorh schreef:Hier zal ik mij maar helemaal geen zorgen over maken. Je moet veel meer uitkijken dat Tara de pup juist wil verdedigen tegen andere honden. En als Tara is een keer te wild is, dan gilt zo'n pup het uit waar meestal de grote van schrikken terwijl er letterlijk niets aan de hand is

Gr Bertus
Bertus please. Graaf eens in je geheugen jongen. Ik ben natasja. Baasje van 3 geweldige Que Chakka Lou hondjes geweest en nu van Taran. Een villa della lupa reutje uit Bantu :wink:
Natasja je vraagt toch om tips met een pup bij een oudere hond?
Gr Bertus.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Haha ja, maar ik kreeg de indruk dat je dacht dat ik een pup uit Noura had :wink:

Afijn, ik denk dat je een punt hebt en dat Taran uiteindelijk beschermend zal zijn.
Het gaat me dan ook om de eerste periode, de eerste week waarin ik hem zal moeten begeleiden om goed met de pup om te gaan.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

flamme schreef:
lijn schreef:Hoe is Taran met pupjes?
De laatste keer dat er een pup was, maar toen was hij bijna een jaar jonger dan wanneer de pup nu komt, was hij lomp. Zeeeeer geïnteresseerd en wist hij niet zo goed wat hij er mee moest. Als ik hem zijn gang had laten gaan dan had de pup wel wat opgelopen. Niet zozeer omdat Taran haar echt wat wilde doen maar gewoon omdat hij zo lomp en onbenullig was en NU wilde weten of als je erop kauwde er geluid uit kwam. Aan de andere kant kon hij met het pupje van mijn nichtje redelijk goed los lopen en dat was een Shi-zu pup.
Pupje dus met Taran mee los nemen :ok: komt vast goed. Hij is nu ook al ouder.

vedette vond pupjes altijd al leuk, dus met de komst van Lutèce maakte ik me geen zorgen. Bij thuiskomst even laten ruiken en meteen samen gaan wandelen. Rondje wijk, want het was al donker, maar het pakte beter uit dan ik had durven dromen. vedette was meteen geweldig met de pup! Ik hoop dat het voor jou ook zo uitpakt straks
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

flamme schreef:

Gr Bertus
denk dat ie doelt op je nieuwe pup..
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Oh jeetje, ja natuurlijk :oeps:

Bertus, sorry :roos: ik heb je reactie totaal verkeerd gelezen.

Maar er komt hier, mits alles loopt zoals gepland een Ierse Setter pup over een kleine 3 maanden. Dus iets heel anders dan een Saarloos.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:Oh jeetje, ja natuurlijk :oeps:

Bertus, sorry :roos: ik heb je reactie totaal verkeerd gelezen.

Maar er komt hier, mits alles loopt zoals gepland een Ierse Setter pup over een kleine 3 maanden. Dus iets heel anders dan een Saarloos.
Leuk zeg, van harte met de kleine straks.
Gr Bertus.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
flamme schreef:maar gewoon omdat hij zo lomp en onbenullig was en NU wilde weten of als je erop kauwde er geluid uit kwam.
ik denk dat je er ook niet aan ontkomt om hem dit allemaal even met beleid uit te laten testen en eens hij weet hoe het zit zal je waarschijnlijk eerder taran tegen pup dan pup tegen taran moeten beschermen :wink: .
:lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”