Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In het donker naar park of bos, wie doet het?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: In het donker naar park of bos, wie doet het?
Ik loop ook rustig in het donker in het bos, soms vind ik het wel eng vooral als mijn honden ineens tegen de bosjes gaan staan blaffen.
Maar ik loop alleen s'ochtends in het bos in het donker s'avonds hangen er veel te veel gasten rond.
Maar ik loop alleen s'ochtends in het bos in het donker s'avonds hangen er veel te veel gasten rond.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hylos
- Zeer actief
Hier in de wijk heb je ook stukken park, loop er wel in het donker maar fijn vind ik het niet echt. Nu hoef ik met met Xavi wellicht geen zorgen te maken maar toch loop ik er liever niet 

- Wimbo
- Actief
- Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
- Aantal honden: 0
Ach, ik woon in een dorp en je kent de meeste mensen uit je omgeving dan ook wel. Daarbij komt het volgende fenomeen voor: iedereen laat ongeveer rond 23.00 uur zijn hond uit; alsof ze het afspreken. Nu hebben we vlak bij ons huis sowieso een park waar de meeste Poe** en Pla***. Dus ontstaat er een soort van wandelgroep die elkaar wel in de gaatjes houdt. Dus niet echt gevaarlijk.
Voor de rest is het een rustig dorpje met weinig verkeer 's avonds en een vreemde (!) zie je al van mijlenver aankomen. En wat ik al zei, je (her)kent de mensen en de auto's wel.
Voor de rest is het een rustig dorpje met weinig verkeer 's avonds en een vreemde (!) zie je al van mijlenver aankomen. En wat ik al zei, je (her)kent de mensen en de auto's wel.
No woef like a good woef...
-
- Zeer actief
inbraak moord en doodslag zijn meestal bekenden, tot zover t is veilig.
maar ik ga wel lopen als iedereen nog slaapt, in de avond voel ik me ook niet echt lekker op mijn gemak, midden in de nacht dan weer wel. als iedereen maar zo vriendelijk is om in zijn nest te gaan liggen

maar ik ga wel lopen als iedereen nog slaapt, in de avond voel ik me ook niet echt lekker op mijn gemak, midden in de nacht dan weer wel. als iedereen maar zo vriendelijk is om in zijn nest te gaan liggen

- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik durf met die van mij wel in het donker het bos in. Het gebeurt eigenlijk zelden, maar ik heb er geen moeite mee.
Ze blijven dan wel aangelijnd i.v.m. wild wat ik niet zie (zo nachtblind als de pest) en zij wel.
Ze blijven dan wel aangelijnd i.v.m. wild wat ik niet zie (zo nachtblind als de pest) en zij wel.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Tsja, ligt wat mij betreft aan de hond(en) die je hebt. Met 2 Tatra's durf ik het bos wel in in het pikkedonker, kom maar op
. Maar met mijn kleine schrielkip van 13kg blijf ik verre van het bos als het donker is.
Laatst verklaarden mijn collega's me nog voor gek toen ik vertelde dat ik de dag ervoor 's middags in het bos wandelde en 1 of andere schreeuwende gek in een paadje tegenkwam. Ben met mun hart in mun keel omgedraaid en teruggelopen naar het hoofdpad, schijtlaars
. Maar goed, zij vonden het dus al vreemd dat ik alleen in het bos ga lopen, maar overdag moet dat toCh kunnen. Onze dame heeft toch haar beweging nodig. En hier buiten het dorp tussen de weilanden kan ik net zo goed een gek tegenkomen.
Maar in het donker voor mij dus geen bos/park. Ronde door de buurt en rand van het dorp, verder gaat deze schijtlijster dan niet. Genieten dus nu van die lange dagen

Laatst verklaarden mijn collega's me nog voor gek toen ik vertelde dat ik de dag ervoor 's middags in het bos wandelde en 1 of andere schreeuwende gek in een paadje tegenkwam. Ben met mun hart in mun keel omgedraaid en teruggelopen naar het hoofdpad, schijtlaars

Maar in het donker voor mij dus geen bos/park. Ronde door de buurt en rand van het dorp, verder gaat deze schijtlijster dan niet. Genieten dus nu van die lange dagen

-
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ik breek overdag al vaak genoeg bijna mijn nek, dus in het donker in het
bos is voor mij niet zo'n goed idee....
Weet niet hoe het komt hoor maar ik zet mijn voeten vaak raar neer of
ik stap weer in een kuiltje of zo.
Maar niet omdat ik bang ben voor iets of iemand volgens mij is het
overdag gevaarlijker buiten.
bos is voor mij niet zo'n goed idee....
Weet niet hoe het komt hoor maar ik zet mijn voeten vaak raar neer of
ik stap weer in een kuiltje of zo.
Maar niet omdat ik bang ben voor iets of iemand volgens mij is het
overdag gevaarlijker buiten.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
In parken is het anders, maar zouden er 's nachts veel enge, boefachtige mensen in het bos zijn en wat zijn hun bezigheden daar dan?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
kabouters aanranden en heksen slopen zou anders geen idee hebben waarom mensen met slechte bedoelingen daar gaan zitten er komt zelde iemand snacht die kiezen wel een buurt park of iets andersj.werkman schreef:In parken is het anders, maar zouden er 's nachts veel enge, boefachtige mensen in het bos zijn en wat zijn hun bezigheden daar dan?
In de laatste 3 weken zijn er 2 werknemers van ASML aangevallen (beide naar het ziekenhuis voor behandeling) op een fietspad tussen Veldhoven en Eindhoven. 's Avonds rond 'n uur of half twaalf.
Ik vind het overdag al niet tof om alleen naar de bossen te gaan.
Ik vind het overdag al niet tof om alleen naar de bossen te gaan.
Ik loop ook gerust in het donker met Beike in het park, geen problemen/moeite mee.
Is alleen even extra goed opletten bij tegenliggers, maar voor de rest maakt het me niks uit.
Beike is vrij waaks in het park, dus dat schrikt denk ik ook wel wat af, mocht er iemand lopen die iets van plan zou zijn.
Maar maak me daar niet zo druk om, ben daar niet zo bang voor.
Is alleen even extra goed opletten bij tegenliggers, maar voor de rest maakt het me niks uit.
Beike is vrij waaks in het park, dus dat schrikt denk ik ook wel wat af, mocht er iemand lopen die iets van plan zou zijn.
Maar maak me daar niet zo druk om, ben daar niet zo bang voor.
- Wimbo
- Actief
- Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
- Aantal honden: 0
Toch jammer dat er tegenwoordig van alles-en-nog-wat gebeurt... (Droomt weg..... weet je nog, vroegûh....) 

No woef like a good woef...
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
toen hadden we alleen nog geen pjoeter om t de wereld in te schoppen 

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Ik (vrouw) loop regelmatig s avonds laat met de hond.
Ook langs de gevangenis (ga er vanuit dat ze daar goed in de gaten worden gehouden), langs hangjongeren (2 jaar ervaring leert dat tot nu toe de enigste reacties zijn; ohh, wat een mooie hond! Mag ik m aaien? Wat is hij lief!.)
We struinen ook dwars door het bos heen. Enigste waar ik niet te veel over na moet denken is zelfmoorden, een aantal jaar geleden hadden mensen een speurtocht uitgezet in het bos voor een kinderfeestje, en tijdens de speurtocht ontdekten ze iemand die zich had opgehangen in het bos. *ril*
Ook langs de gevangenis (ga er vanuit dat ze daar goed in de gaten worden gehouden), langs hangjongeren (2 jaar ervaring leert dat tot nu toe de enigste reacties zijn; ohh, wat een mooie hond! Mag ik m aaien? Wat is hij lief!.)
We struinen ook dwars door het bos heen. Enigste waar ik niet te veel over na moet denken is zelfmoorden, een aantal jaar geleden hadden mensen een speurtocht uitgezet in het bos voor een kinderfeestje, en tijdens de speurtocht ontdekten ze iemand die zich had opgehangen in het bos. *ril*