maart schreef:ja inderdaad.ranetje schreef:Je hebt hem een serieuze taak gegeven begrijp ik?maart schreef:nee, ik ben beginnen lopen, hond aan mijn middel vast en de hond moest mij vooruit trekken. (ik moest maar zien bij te benen)
Hij nam dat als serieuze taak op en stopte zodoende zijn tijd en energie liever daar in, dan in het aanvallen van auto's.![]()
Tenminste, voor hem wat het jou voorttrekken een zo serieuze taak dat hij nergens anders meer oog voor had.
Wat goed gevonden!
Ik had alles geprobeerd, maar enige dat hij registreerde was 'als ik blijkbaar niet naar de auto's mag kijken, dan MOETEN ze wel razend interessant zijn'![]()
Hij was ondertussen zo'n 8 maanden oud geloof ik en het werd stilaan levensgevaarlijk. Gelukkig wonen we afgelegen en is hier niet veel verkeer, want anders was hij verongelukt vrees ik.
Op een gegeven moment heeft hij het zelfs op een lopen gezet, omdat in de verte een tractor was en hij is die toen gaan inhalen![]()
Dus dan op de boerderij naast ons, ganse dagen op het erf gaan meelopen als de boer bezig was, maar op het erf was niet zo interessant als onverwachts op straat.
het was eigenlijk puur toeval dat ik met lopen begonnen ben toen en ik merkte dat hij dat wel serieus opnam, dat gaan gebruiken dan en zo is het probleem overgegaan terwijl ik er niets aan heb gedaan in feite.
Een heel stom iets, maar o zo effectief gebleken, dus misschien helpt dat ook wel voor andere honden.
En al zou het bij een andere hond iets anders zijn dan voorttrekken.......
Jij hebt iets ontdekt wat hij belangrijk vond en daar maak je gebruik van.
Bij een andere hond kan het ook dit voorttrekken zijn of iets anders dat hij (opeens) beschouwt als een Belangrijke Taak