Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tja.... en we noemen hem/haar.....

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jokkebrok

Re: Tja.... en we noemen hem/haar.....

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Wij kregen een Fries, dus voor z'n naam heb ik mijn pa gebeld en gevraagd of ie de eerste de beste naam uit het Kaatsblad kon voorlezen. Bij Fries nummer 2 idem, en bij Fries nummer 3 ook. Alhoewel die derde Fries eigenlijk een Fransman is.
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Boomer is een boomer en heet dus ook zo. Beer omdat er om de zoveel jaar weer een pup Beer heet. Sjef heet volgens z'n paspoort Ceffie ?, maar tilde gelijk z'n kop op toen Daams op tv chef riep, dus Sjef werd het.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Debster1982
Actief
Mijn ras(sen): American Hairless Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Debster1982 »

One hond heet Kimo Kawaii, roepnaam Kimo.
Kimo Kawaii is een Japans gezegde, het betekend " zo lelijk dat het mooi is". Vonden we zelf wel passen bij een naakthond.
We gebruiken Kimo als roepnaam, wat in een of andere oud Amerikaanse taal trouwe vriend schijnt te betekenen.
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Morris is zijn stamboomnaam. Toen ik wist dat Morris mijn pupje zou worden gebruikte ik zijn naam ook al steeds. Ik was wel van plan om hem zelf een andere naam te geven, maar was er nog niet helemaal over uit wat het zou worden. En toen ik hem ophaalde was ik eigenlijk al zo gewend aan Morris en het past ook bij hem dus is het gewoon Morris gebleven.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Als ik een naam moet hebben komt hij vaak onder de douche of als ik op mn werk zit boven drijven en dat word t dan

Alleen voor een aantal namen van ons nestje wat er nu ligt heb ik op internet gekeken want mn inspiratie voor aparte niet standaard namen beginnend met een A was op een gegeven moment een beetje op ;)

Kenji heet trouwens op de stamboom Coco Chanel en Ziva heet Brenda

Maar ik zag mezelf nou niet echt Coco Chanel !! of Brenda !! roepen naar een Duitse herder
Dus werd het Kenji , en Ziva is vernoemt naar de Ziva van een kennis van me waar ik helemaal weg van was ( dankzij haar hebben we Ziva ook )

Kyto zou K-otic Kyto gaan heten , ik helemaal gelukkig want vond het zo'n gave naam en vriend vond m ook leuk ( die staat meestal een beetje zo :roll: te kijken als ik weer met wat aan kom

Mja komt uit Belgie en net toen mocht je geen dubbele namen meer, dus werd t gewoon Kyto

Moya kwam dus zo in me op onder de douche, Kyara haar 2e naam is afgeleid van onze kennelnaam dus Moya Kyara

En het dametje wat hopelijk gaat blijven gaat Aiyana Ziva heten
Die kwam onder het fietsen met Ziva ineens in me op , en Ziva is naar haar moeder.

Alle pups hebben als 2e naam de naam van mama Brenda of Ziva ( teefjes ) of papa Landi of Chase ( reutjes ) , omdat ik dat mooi vind en ze ook iets van hun ouders mee wilde geven
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

(prinses) Leia heette zo, omdat mijn broer en ik helemaal gek waren op Star Wars. Mijn broer wilde haar Boba Fett noemen, wat natuurlijk niet past bij een lief, schattig puppeteefje. Ik heb toen de naam Leia bedacht.

Shibby heette al Shibby toen ik hem kreeg met 9 maanden. Volgens zijn oude baasje had haar zoontje die naam bedacht. Ik gok dat haar zoontje het uit de film 'dude where's my car heeft gehaald'. Ik ben jaren terug zelf een beetje gaan zoeken op internet wat Shibby nu eigenlijk betekende en kwam toen op het volgende uit:
Shibby wordt gebruikt als feesten (partying), totaal van de kaart na drank (wasted), cool, geweldig (awesome), wiet, goed idee en als iemand "hot" is ben je ook shibby! Ook wordt shibby gebruikt bij het begroeten van iemand, dus eigenlijk gewoon hoi. Shibby wordt ook gezien als een verzamelterm voor positieve dingen.
En dat is nou precies Shibby :I: :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

** Angela ** schreef: en Ziva is vernoemt naar de Ziva van een kennis van me waar ik helemaal weg van was ( dankzij haar hebben we Ziva ook )
DE Ziva? De enige echte Ziva die ik ook ken? :mrgreen: Oma van Bumba?
Perry en Noah

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Yup , geweldige hond was ze

En zo ontzettend lief , Ziva was mijn grote vriendin
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

** Angela ** schreef:Yup , geweldige hond was ze

En zo ontzettend lief , Ziva was mijn grote vriendin
Was zeker een fantastische hond! Gelukkig heeft ze mooie nakomelingen, waardoor we nog vaak aan haar denken :D
Perry en Noah

Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik hou niet van doorsnee namen of namen die je vaak hoort.
Mijn eerste Bouvier heette Dayka.
Haar moeder heette Mayka, dat vonden we wel leuk maar we wilden haar niet hetzelfde als haar moeder noemen.

Een vriendin van me had een kennis met een Hovawart die Devlin heette.
Dat vond ik zo'n mooie naam dat ik mijn 2e Bouvier zo heb genoemd.
Op haar stamboom heette ze Devlin Dex van Dafzicht.

De Bouvier die ik nu heb heet Vinou.
Ze is naar een Briard-reu genoemd die zou heette.
Ik ken die hele hond overigens niet hoor, maar kwam hem ooit tegen op internet en die naam is me altijd bijgebleven.
Eigenlijk zou ze heel anders komen te heten, maar de fokker zou zelf een teefje aanhouden en die had stomtoevallig
bijna de zelfde naam voor hun teefje in gedachten.
Toen werd het dus binnen een dag alsnog Vinou.
Op haar stamboom heet ze overigens Avalous Mystic from the Dogsfarm.
Avalous Mystic is ook zelfverzonnen. Eigenlijk had het Avalon's Mystic from the Dogsfarm moeten worden maar de RvB
kon het handschrift van de fokker denk ik niet lezen :mrgreen:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Oryn kwam ik tegen bij de Ierse namen waar het "wit" betekende, in het Hebreeuws bleek het "weinig" te betekenen en dat klopte wel: weinig wit. Paste ook mooi bij zijn stamboomnaam (bright orion) dus dat was niet zo moeilijk.

Kenji heette in het nest Fozzie, vond ik ook een leuke naam en had wel bij hem gepast. Had eigenlijk al min of meer besloten dat het Fozzie zou gaan worden (ik kon niks leuks vinden) toen ik op een Japanse namensite Kenji tegenkwam. Het betekent "tweede zoon, intelligent, strong and vigorous". Met name het tweede zoon vond ik, met het oog op het veel te jong overlijden van Oryn zeer toepasselijk. Plus het bekte lekker... dus dat was Kenji.

Alfy, Pia en Lara hadden de namen al toen we ze kregen (allemaal herplaatsers/asielhonden) dus dat hebben we niet veranderd
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Mijn eerste hond was een Amstaff reu, en mijn toenmalige partner heeft zijn naam bedacht: Romeo.
Later kwam er een Amstaff teefje bij, en uiteraard werd dat Julia.
Toen Room slechter werd ivm zijn darmen, besloten we een hondje voor Juul erbij te nemen, dat werd een toypoedeltje.
En omdat zij zo anders was dan de twee Staffies, noemden wij haar Anders. Ze had al een naam, maar die vonden wij echt afschuwelijk haha, ze heette Sissi en was toen wij haar kochten bijna 4 jaar.
Nadat Room ingeslapen was, kwam Moos, hij heette al zo en was al bijna 11 jaar. Dat hebben we zo gelaten, en hij is ook echt een Moos.
Even later kwam Blits erbij, een herplaatser van vrienden, ik kende hem al een aantal jaren als Blits, dus zo heet hij gewoon nog altijd. We noemen hem wel meestal 'Blitseman' 'Bliffie' of 'Maatje'.
Na het inslapen van Juul wilden we heel graag weer een Staf/Pit achtige hond. Dat waren we niet van plan, toch werd het weer hetzelfde, en daarom heet ons nieuwe Pitbull teefje dus Tselfde.
:zweep:
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Toen ik Nelson ging halen had ik nog geen naam voor hem. Zijn fokker woont in Engeland op de grens van Norfolk and Suffolk. Als je Norfolk in rijdt staat er een bord: welcome in Norfolk, county of Nelson. Zo zijn we aan zijn naam gekomen. Toen er 1 bij kwam moest deze natuurlijk ook een naam krijgen van een Engelse held, dit werd Monty (naar veldmaarschalk Montgommery). Ik het nu dus ter land en ter zee, de volgende zal dus uit de luchtvaart moeten komen :)

De stamboom naam van Nelson moest met een Q beginnen en na lang zoeken kwam ik op quest for gold. De fokker was hier heel blij mee, want voor 11 pups een naam met een Q verzinnen was nogal een opgave dus de rest heet quest for love/hapiness, etc.
De vader van Monty heet truth or dare op zijn stamboom en aangezien de fokker het hele alfabet gehad had, besloot ze als thema voor dit nest "or" the gebruiken. Na lang twijfelen kwamen we op Yin or Yang. Er van uitgaand dat hij dan zowel geestelijk als lichamelijk goed in balans zou zijn. Gelukkig klopt dit tot nu toe (hij is bijna 11 maanden)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom Xavi staat hier: viewtopic.php?f=1&t=288064

Xena was mijn eerste werk-/sporthondje, in die tijd was Xena de Warrior Princess nog op tv en zo'n type was en is ze nog steeds...

Hond van voormalig clubgenoot heette Zytho, ik vond het wel een leuke naam alleen wil ik alles met een X (waarom die tik weet ik niet) en Xito vond ik wel erg leuk en je hoort het niet zo veel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Brenda, Lara, Ivy, Jady en Lulu heetten al zo toen ze bij ons kwamen en zolang ze niet heel raar zijn, hou ik namen liever zoals ze zijn.
Kane is door man bedacht, Bo is gewoon zo'n naam die opeens op kwam, Pebbles is door een dochter bedacht omdat ze zo blij was dat ze bleef en Tankie heet Tankie omdat hij als pup zo verschrikkelijk klein was, maar toch als een tank tussen de andere pups door stormde.
AfbeeldingAfbeelding
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Mijn nu overleden Airedale heette Galaxy en noemde haar Gally, ze was uit het G nest
Heb nu een pup besproken en noem haar Sascha al wordt het een M nest.
De vorigen heetten Astha en Pancy.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa heette al zo, alleen schreef je het als Zsa Zsa. Wij hebben er ZaZa van gemaakt.
Als ze lief is heet ze Zaatje :roll:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik wil voor de honden graag korte (roep)namen. Ik vond het voor een mannetjeshond best lastig, toen er een reu zou komen.
Vriend wou hem eerst Knutt noemen. Dat wou ik niet, al begreep ik die wel. Ik wou Finn, maar dat kon om persoonlijke reden ook niet.
Uiteindelijk heb ik vriend gevraagd om allerlei buitenlandse voetballers op te noemen en daar kwam Figo in voorbij. Die bleef hangen bij me.

Wat wel leuk is, is dat wij van de fokkers de stamboomnaam mochten kiezen. Omdat hij het enige reutje van het nest was. Moest beginnen met een B.
Wij vonden dat dat aan hun was. Hun wisten toen al dat hij Figo zou gaan heten, toen kwam de man des huizes met Barca. Figo, de voetballer speelde voor Barcelona. En Barca vonden we allemaal mooi. Dus werd het Barca Figo.

Nani had de naam Betty Boop toen ik haar pad kruiste. Wat ik erg leuk vond, maar niet om te roepen. 'Betty!' Nee.
Toen kon ik weer allerlei leuke mannetjesnamen bedenken, maar geen passende naam voor mijn meisje. Uiteindelijk is het Nani geworden, maar eigenlijk gebruik ik dat alleen hier en bij de da. Voor de rest is het Uk. Ze denkt dat ze Hey heet. Daar luistert ze ook naar.
Dat komt denk ik omdat ik als ze uit eigen initiatief naar me toekwam, of de tuin in kwam, ik 'Heeeej!' zei. Dat heeft ze denk ik positief gelinkt.
En ik moet oppassen als ik Figo wil beletten op een daadje, dat ik dan niet streng Hey! roep. Want daar reageert zij dan op.
Het is zo'n makkelijk woordje :ugh:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

blondie schreef:Finn heette Finn en die naam paste hem, Bluffie was en is Bluf, had haar naam ook al dus dat was simpel :tongue:
Jollie heette Lolly. Dat vond toen hij haar kreeg, mijn vriend, een stomme naam, dus werd het Jollie. Past haar wel die naam.
De namen van mij kittens heb ik gegeven toen ik ze zag en kreeg. Paco vond ik mooi een spaanse naam, ook omdat ik een tijd in spanje heb gewerkt. Joe vond ik een leuke naam voor een stoer katje. En het aparte vind ik dat die namen ook best bij de karakters passen.
En straks krijgen we Aki Chase :mrgreen: op weg om te gaan kijken zaten we elkaar te treiteren met namen die zouden kunnen. Ik heb daarna thuis nog wat gekeken, Ambroz leek me ook wel wat, meer ook om de betekenis. Maar Aki, is gewoon Aki en blijft dus ook gewoon zo. Op zijn Spaans (iets anders geschreven) betekent het "hier" en hij komt ook hier wonen dus dat is mooi. En het is een lekkere korte naam. Al is er door deze of gene :hmmm: al (dr)Aki(e) van gemaakt :engel:
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Kisses was gewoon een koosnaam die is blijven hangen. In Spanje spreek ik standaard Engels tegen de honden en tot op de dag van vandaag spreek ik tegen haar Engels en tegen mijn bc Nederlands. Heel apart, maar liever gek dan saai zeg maar.

Ready heet zo omdat zijn kleur in het Engels 'red' heet en hij zoals het een bc betaamd altijd klaar is voor actie.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”