Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatsers en vraagprijs.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Herplaatsers en vraagprijs.

Ongelezen bericht door malinois »

-Saskia- schreef:
malinois schreef:Ik ben een.paar keer geweest destijds drama... ik wilde Xantos niet neenemen dat moest, oh ja en deed ipo dan was je sowieso uitgesloten voor welke hond dan ook.
Verder werkte ik 16 uur verdeeld over 4 dagen dat kon ook echt niet. Nou stik er dan maar in.
Verder bkeef hij 100% eigendom van t asiel.
In het plaatselijke asiel is dat ook zo. Drie pagina's aan contract met wat je wel of niet mag doen.
Hond moet verplicht in de woonkamer gehouden worden, er mag geen pakwerk mee gedaan worden, men is verplicht een afgevaardigde van het asiel binnen te laten om het dier te controleren, hond mag niet los niet in het openbaar, niet meedoen aan wedstrijden, moet verplicht gecastreerd en jaarlijks gevaccineerd worden, etc :piew:
Precies.. nou hou hem dan maar lekker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef: Wat een moeilijk gedoe. Zo krijg je toch nooit een hond herplaatst. Ik zou dat ook niet hoeven hoor. Ik vind het prima de asielprijs te betalen maar dan moet de hond wel mijn eigendom worden en verder geen verplichtingen. Een plaatsing is ook een kwestie van vertrouwen en als je het als asiel niet vertrouwt moet je daar dan ook geen hond plaatsen.
Dit dus. Ik heb daar echt geen zin in. Prijs heb ik absoluut geen probleem mee. Contact houden ook niet maar verder beslis ik graag zelf over mn eigen dieren wat goed is en wat niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij hebben ook een zeer goede ervaring met asiel in Almelo gehad , leuk contact ,ook nu nog en niks geen bemoeienis verder hoe of wat wij moeten doen.
Niet fokken ,wat wij uiteraard ook nooit van plan zijn met haar ,vind ik vanuit hun positie gezien wel begrijpelijk.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik zal daar dan wel te burgerlijk ongehoorzaam voor zijn :mrgreen:
In dat asiel sta ik dan van ja en amen te knikken en voorts doe ik wat ik helemaal zelf wil.
Alsof ze je achterna komen. Die hebben wel wat beters te doen.
Dat doe ik ook rustig alleen had ik toen ook al een site waar pakwerkfoto's op stonden dus was al gelijk einde verhaal. En werkte dus veel te veel 16 uur dat kon ik dus niet ineens terugdraaien dat had ik al gezegd...
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier ook nog nooit problemen met asielhonden gehad hoor. Het stond in een paar contracten wel dat de hond eigendom van het asiel bleef, maar in praktijk merkte we daar echt niet van. Nooit controle gehad. Alle dieren die via asiel kwamen waren intact, zowel de teef als de reuen. Entingen op orde en een chip en medische controle gehad.

En zelfs honden in asiel gezien die ze juist niet in huis wilde plaatsen, maar als erfhond en honden die we hebben laten schouwen door de landmacht omdat ze niet geschikt waren als gewone huishond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”