Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser en namen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Herplaatser en namen.

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ja :ok:

Muis was 5 en een half jaar oud toen ze kwam en heette
Zitah :oeps:

Dat pastte echt zoooo niet bij haar... het is gewoon geen Zitah hondje :mann:
Na een week of wat heb ik haar omgedoopt tot Muis
Omdat het een echte Muis is :I:

Mijn vriend weet niet beter dan dat ze Muis heet en naar hem luistert ze het best tegenwoordig :LOL:
Mijn neefjes noemen haar nog weleens Zitah en Als ze ECHT ECHT ECHT luisteren moet gil ik ook Zitah
Daar heeft ze haar cursussen en commando's op geleerd en dat blijft erin zitten merk ik
Toen ik een tijdlang behendigheid liep ik gillend door het parcour heen: "Zitah-Muis hoooog - Sssitttaaa dooooooor - Muissss hoog en hoog en Zitah Muis overrrrrrr" :engel: :LOL:

daar vroegen ze bij inschrijving of ze een dubbele naam had - zoals Anne-Marie of Marie Jose - omdat ik Zitah Muis opgaf... :mann:
Elf
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elf »

Wief heette Shiva toen ze bij mij kwam. Daar heb ik eerst Iva van gemaakt. Tijdens het roepen werd dat vaak Ief. En na een paar maanden haar als een echt wief, boerend en al op de bank zien zitten, was de naam Wief snel ontstaan ;)
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Hond went heel snel aan nieuwe naam, als je in de zelfde klank blijft is er niet eens een probleem.
In dit geval dus b.v Danko , maar ook aan de naam madelief zal hij snel wennen als je daar voor zou kiezen.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jeda heette Punky :schrik: en Akira was Kyra. Nu ben ik nogal van het verbasteren en roep ik negen van de tien keer Wiet. Hangjongeren hier in de buurt vinden haar naam cool :cool2:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Bambi heette Pietje :ugh:
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bulley schreef:Bambi heette Pietje :ugh:
:mrgreen:
Ita heette al zo toen ik haar kreeg.
En van tijd tot tijd heet ze Piet :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Geen problemen hier mee ervaren bij het veranderen. Hoe Bas eerst heeft geheten weten we niet. Winnie heette al wel zo, en hebben we zo gelaten. Monty had altijd Shumbwa geheten en op 12 jarige leeftijd dus tot Monty omgedoopt bij ons. Mano heette eigenlijk Armano ofzo (weet het niet eens precies meer) Ringo heette Ringel, maar die was toch doof, dus al hadden we die schaap genoemd. Norah heette bij de vorige eigenaar Noortje (maar wij hadden al een Moortje en mijn zus een Floor(tje)), we zijn dicht bij haar naam gebleven, maar daar heeft ze wel even aan moeten wennen, maar koekjes doen wonderen. Santos is Santos gebleven.

Het maakt echt niet uit. Probeer meestal wel dicht bij de naam te blijven als die duidelijk is. Zo was er ooit een hondje in asiel die dol op mij was. Een dwergpincher van 12 jaar. Die heette Pino: echt niet dat ik hem zo ging roepen op straat. Dus dat werd Kino.
Afbeelding
Winston
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Winston »

Een naam veranderen is hier nooit een probleem geweest. De nieuwe naam hoeft helemaal niet te lijken op de oude naam. Gewoon vaak de nieuwe naam noemen (aandacht trekken) en bij reactie, hup wat lekkers geven. Binnen een paar dagen zullen honden vaak hun nieuwe naam snappen.

Denk trouwens ook maar aan asiels enzo die gevonden honden een nieuwe naam geven. Volgens mij is dat nooit echt een groot probleem.
Elf
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elf »

Winston schreef:Een naam veranderen is hier nooit een probleem geweest. De nieuwe naam hoeft helemaal niet te lijken op de oude naam. Gewoon vaak de nieuwe naam noemen (aandacht trekken) en bij reactie, hup wat lekkers geven. Binnen een paar dagen zullen honden vaak hun nieuwe naam snappen.

Denk trouwens ook maar aan asiels enzo die gevonden honden een nieuwe naam geven. Volgens mij is dat nooit echt een groot probleem.
Nooit geweten trouwens, meestal toch een naam gekozen die er qua klank op lijkt. Ik ben van plan altijd herplaatsers te nemen, dus goed dat ik dit weet. Zeker gezien sommige honden echt tenenkrommende namen hebben, haha.
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Hier in het asiel is het zo als de hond wordt afgestaan met naam dat blijft die in het asiel zo(nieuwe eigenaren zijn vrij om dat weer te veranderen) Gevonden honden die plaatsbaar worden krijgen een naam en elke week is er een letter.
En dat is knap lastig als je in de Y-week 15 namen moet verzinnen (is incl de gevonden katten bijv).
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Tja, Silky hebben we hier in opvang gekregen en omdat er niemand voor haar kwam hebben we haar een half jaar later geadopteerd. Dus ze heeft hier altijd Silky geheten en hoewel ik het een stomme naam vind, hebben we het toch maar zo gehouden.
En Nina heette ook al zo, maar dat vind ik wel een leuke naam :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hoorde net van de beheerder van de r.v. dat Murdog nu Nikos gaat heten. :O:
Zijn vierde naam, hoop dat hij eraan kan wennen. :wink:
Plaats reactie