In principe wel natuurlijk daarom doe ik ook liever regelmatig een stukje dan achter elkaar te knippen. Ik vind dit in elk geval prettiger dan een tangetje zonder blaadje want dan is het echt gokwerk, vooral bij zwarte nagels.Inge O schreef:een heel verschil!
wel, toch? want als één laagje eraf niet voldoende is moet je nog eentje en nog eentje enz. en zo kan je ook weer in het leven zitten.alm@ schreef:Heb je geen tang met een blaadje erachter? Dan kan je nooit te ver knippen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie doet er mee met hondje laten afvallen?
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ze ziet er echt prachtig uit met haar slanke lijfje!laeken schreef:Nu nog de nagels. Die zijn te lang. Ik moet die korter krijgen. Tang is er, nu de lef nog om het te doen. Ik zie geen leven dus dat wordt tricky. Inmiddels weet ik dat zodra de kern zwart wordt je bij het leven komt. Snel maar eens gaan proberen. Moet lukken. Trimmen is gelukt, afvallen is gelukt dus die nagels lukken ook wel. Daarna het gebit. Dat lijkt goed maar daar ga ik binnenkort eens echt goed naar kijken.
En wat betreft die nagels: ik heb zo'n tang, maar ik vind het een doodeng ding. Kom ik dus weer met mijn verkooppraatje, maar ik zweer echt bij een dremel. Bij Lilo hoef ik alleen haar duimnagels te doen, de rest slijt vanzelf, maar ze biedt uit zichzelf een pootje aan als ze ziet dat ik dat ding pak. En dan heb ik het over die tut die nog steeds bang is voor de stofzuiger en denkt dat de wereld vergaat als ze een schuurmachine hoort bij de buren.
Bij Jack was het altijd veel meer werk, de nagels van zijn voorpoten werden wel lang maar raakten de grond niet goed. En als ik dan met jack bezig was kwam Lilo er ook steeds tussendoor en kreeg ik een poot in mijn gezicht. Want zij moest ook. Echt nul angst, nooit pijn, nul risico.
Gewoon heel langzaam aan wennen, bergen koekies geven en hoera roepen en desnoods je eigen nagels ermee doen (dat gaat prima en echt waanzinnig supersnel

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Super dat je Basje zo goed laat afvallen en fijn om te lezen dat je al verbeteringen ziet door haar betere lijntje
. Het wordt weer een echt hondje
.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ze ziet er goed uit Marc

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Jeetje wat ziet ze er goed uit!!!! Absoluut geen rolmops meer!!! Top!!!
Woezel gaat vanaf nu op paardenvlees.... Hij valt niet af en eet nog maar 80 gram per dag.
Yoghurt lust ie niet, sperziebonen niet, komkommer niet, wortel niet... etc etc etc.
Woezel gaat vanaf nu op paardenvlees.... Hij valt niet af en eet nog maar 80 gram per dag.
Yoghurt lust ie niet, sperziebonen niet, komkommer niet, wortel niet... etc etc etc.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Bas heeft ook maar 1 winterpeen opgeknaagd. Sindsdien lust ze ze niet meer. Maar bonen en wortels gekookt door de kvv gaat gelukkig nog steeds erg goed. Dat vindt ze heerlijk! 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
zo zaten wij ook een keer in het levenInge O schreef:een heel verschil!
wel, toch? want als één laagje eraf niet voldoende is moet je nog eentje en nog eentje enz. en zo kan je ook weer in het leven zitten.alm@ schreef:Heb je geen tang met een blaadje erachter? Dan kan je nooit te ver knippen.

Bas ziet er goed uit

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
zo zaten wij ook een keer in het levenInge O schreef:wel, toch? want als één laagje eraf niet voldoende is moet je nog eentje en nog eentje enz. en zo kan je ook weer in het leven zitten.alm@ schreef:Heb je geen tang met een blaadje erachter? Dan kan je nooit te ver knippen.

Bas ziet er goed uit

ik gisteren ook

[/quote]
Vandaag niet?

Ik vind het ook echt eng. Ook al hebben wij een tang met zo'n blad.
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
Hoe gaat het nu met Basje? 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Bas ziet er goed uit zeg! Gollum is inmiddels twee kilo afgevallen en ziet er ook al een stuk beter uit, ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Wat ben je mooi Bas! Lola zat vandaag op 10,3, die blijft mooi op gewicht dus. Wat nagels betreft, ik pak altijd een stukje schuurpapier en wikkel dat om iets stevige. En dan vijlen maar. Knippen vindt lola een oorlog waard terwijl vijlen prima gaat. Succes!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo dan wat een verandering en verbetering zeg, snap heel goed dat beter beweegt, top hoor!
-
- Zeer actief
Even dit topic omhoog.
Jamie moet ook afvallen. Ze wordt alleen maar dikker. Ze krijgt maar 20 gr brokjes in totaal op een dag. Vind het een beetje sneu om nog minder te geven. Vandaag maar vlees gehaald bij de dierenwinkel, van energique. Misschien gaat dat beter.
Jamie moet ook afvallen. Ze wordt alleen maar dikker. Ze krijgt maar 20 gr brokjes in totaal op een dag. Vind het een beetje sneu om nog minder te geven. Vandaag maar vlees gehaald bij de dierenwinkel, van energique. Misschien gaat dat beter.
-
- Zeer actief
Sanner schreef:Even dit topic omhoog.
Hier ging Energique heel erg goed. Nu voer ik een Duits gekocht voer dat "Petman Barf in one" heet. Echt kleine rondjes met vlees, groente en bot erin. Bevalt heel goed en maakt nog magerder. Misschien wel wat voor jou. Ze verkopen dat bij het Futterhaus in Duitsland. Elk rondje is 25 gram dus dat is erg handig voor kleine hondjes. Bas eet 1 rondje smorgens en 3 rondjes om 6 uur

Laatst gewijzigd door laeken op 17 sep 2014 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Dit, ik vind het echt een aanrader, zeker geen dikmaker en super handig met die porties voor hele kleine hondjes.

- Ήυs
- Zeer actief
Ik moet me hier ook melden
Fay zit aan de light brokken. Arm dier. Ze heeft honger en afvallen doet ze geloof ik niet.
Ahja! Energique ga ik eens halen.

Ahja! Energique ga ik eens halen.