Hij wil graag snuffelen en als een vreemde gewoon blijft staan geeft hij zelf aan wanneer hij geaaid wil worden. Als je over hem heen hangt, zomaar probeert te aaien of lokken is hij er vandoor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Space bubble
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Space bubble
Pjotr heeft het er ook niet op.
Hij wil graag snuffelen en als een vreemde gewoon blijft staan geeft hij zelf aan wanneer hij geaaid wil worden. Als je over hem heen hangt, zomaar probeert te aaien of lokken is hij er vandoor.
Raar gedoe volgens hem.
Voor Charlie heb ik ook tape op de vloer geplakt. Om haar aan te geven waar mijn persoonlijke zone begint met clickeren 
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou niet weten waarom die hond perse aan haar geplakt moet zitten? Ik hoef ook geen mensen in mijn aura, zal bij honden ook wel zo zijn. Sommige zitten aan je geplakt en willen allen maar aangeraakt en gekroeld worden en sommige honden hebben daar helemaal geen behoefte aan.
Ik denk dat als zij de hond moet aanlijnen dat deze hond dat gewoon toe laat. Daarvoor hoeft ze niet 500x eerst dichtbij te komen.
En wat een verschrikkelijke broeken heeft ze aan
Ik denk dat als zij de hond moet aanlijnen dat deze hond dat gewoon toe laat. Daarvoor hoeft ze niet 500x eerst dichtbij te komen.
En wat een verschrikkelijke broeken heeft ze aan
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Met telkens andere bijpassende crocsFafo schreef:En wat een verschrikkelijke broeken heeft ze aan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Inge O schreef:caat*'s pa heeft dit weekend in ieder geval ontdekt dat de persoonlijke bubble van mijn honden eindigt waar omarmen begint![]()
.
Heb je daar toevallig ook een filmpje van?
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
haha heel herkenbaar, Popeye ziet er veel mensen heel aaibaar uit omdat ze zo klein is...maar dat lukt ze niet, ze is ze altijd te snel af en kunnen ze er net niet bij.
Zo gauw ze gaan zitten, zit ze op schoot! Ook met spelen met de bal precies buiten bereik blijven haha, alleen bij mij komt ze dicht(er)bij!
Zo gauw ze gaan zitten, zit ze op schoot! Ook met spelen met de bal precies buiten bereik blijven haha, alleen bij mij komt ze dicht(er)bij!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
pom heeft een heel klein bubbeltje en denkt dat iedereen zo'n klein bubbeltje heeft. Raskwaaltje geloof ik
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
riet zou wel graag alleen op de wereld zijn denk ik: die heeft een echte 'space' bubble, reikend tot ver in het heelal.
wij mogen er nog net bij in, maar dat is het wel
wij mogen er nog net bij in, maar dat is het wel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dinthe heeft géén bubble.
Nouja, wel als je gaat dwingen trouwens, maar verder niet, dan is ze all over je.
Chaconne heeft er geen als haar initiatief er eerst is maar is dat van een ander er eerst dan is ze vertrokken.
Ze wil best op andermans voeten zitten en zo, maar zodra ze gaan klitten is ze weg.
En bij stabijs moet je je sowieso altijd even voorstellen.
Dat vind ik altijd wel raar, dat mensen verwachten dat alle honden het normaal vinden als je eraan gaat zitten.
Dus dat zeg ik dan altijd: Je moet je wel eerst even voorstellen
En dan blijken mensen dat best te kunnen en is er niks meer aan de hand.
Nouja, wel als je gaat dwingen trouwens, maar verder niet, dan is ze all over je.
Chaconne heeft er geen als haar initiatief er eerst is maar is dat van een ander er eerst dan is ze vertrokken.
Ze wil best op andermans voeten zitten en zo, maar zodra ze gaan klitten is ze weg.
En bij stabijs moet je je sowieso altijd even voorstellen.
Dat vind ik altijd wel raar, dat mensen verwachten dat alle honden het normaal vinden als je eraan gaat zitten.
Dus dat zeg ik dan altijd: Je moet je wel eerst even voorstellen
En dan blijken mensen dat best te kunnen en is er niks meer aan de hand.
- ranetje
- Zeer actief
OepsInge O schreef:neeranetje schreef:Inge O schreef:caat*'s pa heeft dit weekend in ieder geval ontdekt dat de persoonlijke bubble van mijn honden eindigt waar omarmen begint![]()
.
![]()
Heb je daar toevallig ook een filmpje van?.
en dan nog wel bij attack off all dogs![]()
. en daarna bij relax.
ze keken allebei zoen attack ook een beetje zo
![]()
.
Als ik me goed herinner heb ik indertijd uit veiligheidsoverwegingen niemand aangeraakt.
Ze hadden overigens ook veel meer aandacht voor de vierpotigen die mee kwamen.
Later op de dag heb ik hier en daar wel wat aangeraakt, maar dat was op verzoek.
Attack heeft toen als ik me goed herinner geen verzoek ingediend.
Jammer dat er geen filmpje is.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Klein, klein... Eerder geen wat betreft Ayleen.sbientje schreef:pom heeft een heel klein bubbeltje en denkt dat iedereen zo'n klein bubbeltje heeft. Raskwaaltje geloof ik
Moest ook zo lachen op de Doe Dag: speelden binnen een seconde. Wat nou zichzelf voorstellen.... Voorstellen kan je ook later wel doen.
- ranetje
- Zeer actief
Ik doe niet aan het indienen van verzoekenInge O schreef:attack ziet dat verzoeken indienen andersom : wil iemand echt 'intiem' knuffelen met haar dan moet er eerst een verzoek bij háár ingediend worden maar die moeite kan je je wel sparen want dat zal nooit gehonoreerd wordenranetje schreef: Attack heeft toen als ik me goed herinner geen verzoek ingediend.
.
relax had wel een verzoek ingediend maar dat was voor een kriebeltje, niet voor een omhelzing.
Graag of heel niet.
En bij Attack is dat dus heel niet
Wel lef om een onbekende hond te gaan omhelzen
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Bij Kiyoshi moest ik heel lang hurken anders kwam hij niet in de buurt
bij vreemde strekt hij ook een beetje om te snuffelen.
Jigzy beukt die bubbels gewoon kapot
Jigzy beukt die bubbels gewoon kapot
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Doran heeft een behoorlijke bubble bij andere en honden, bij mij totaal niet gelukkig 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- JipJanneke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 3
Maizy heeft dus echt geen bubbel, die springt iedere wildvreemde die we tegenkomen op straat het liefst in zijn nek geloof ik
Holly heeft bij vreemden een hele grote bubbel, al is hij kleiner geworden sinds we Maizy hebben. Dat was ook de bedoeling van haar komst, pakte heel goed uit gelukkig. Nog steeds kan ze het niet hebben als vreemden buiten, vooral mannen, iets te veel koetsjie-koe gaan doen en gericht op haar af komen, dan kan er nog wel een grom vanaf. Heb ooit bezoek gehad van een mannelijke collega die per se kennis wilde maken met Holly. Hij ging er zelfs plat voor op de grond liggen, mafketel. Hoe meer moeite hij ervoor deed, hoe verder weg Holly was. Het is hem dus ook niet gelukt om kennis te maken.
Holly heeft bij vreemden een hele grote bubbel, al is hij kleiner geworden sinds we Maizy hebben. Dat was ook de bedoeling van haar komst, pakte heel goed uit gelukkig. Nog steeds kan ze het niet hebben als vreemden buiten, vooral mannen, iets te veel koetsjie-koe gaan doen en gericht op haar af komen, dan kan er nog wel een grom vanaf. Heb ooit bezoek gehad van een mannelijke collega die per se kennis wilde maken met Holly. Hij ging er zelfs plat voor op de grond liggen, mafketel. Hoe meer moeite hij ervoor deed, hoe verder weg Holly was. Het is hem dus ook niet gelukt om kennis te maken.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca heeft een kleintje met honden en met mensen geen. Dumas met honden een grote maar met mensen geen. Csiva met mensen een enorme! Met honden wisselend 
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Skye heeft een space bubbel bij één van onze katten
verder wilt hij knuffelen met iiiieeeddeerreeenn
-
lets have fun
Floor heeft helemaal geen bubble en walst ook zo de persoonlijke ruimte van anderen binnen 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier 2 hele grote bubbels.
Hoewel, eigenlijk 3, als ik die van mij mee tel.
Hoewel, eigenlijk 3, als ik die van mij mee tel.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Nou ja eigenlijk logisch als je daar even over nadenkt.
Ik zou ook niet willen dat iedere vreemde me zomaar in de nek springt en gaat knuffelen.
Bovendien komt het ook behoorlijk dreigend over als je je voorover buigt over zo'n krummel.
Rasta vindt dat mensen er voor hem zijn om geknuffeld te worden
Ik zou ook niet willen dat iedere vreemde me zomaar in de nek springt en gaat knuffelen.
Bovendien komt het ook behoorlijk dreigend over als je je voorover buigt over zo'n krummel.
Rasta vindt dat mensen er voor hem zijn om geknuffeld te worden
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Hier thuis heb ik de bubbel haha. Ol niet, die is nog steeds overtuigd van het feit dat hij op de wereld is voor kroelings en dat iedereen daar dan ook gehoor aan moet geven. 90 procent doet dat dan ook 
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Misty heeft een selective bubble, de meeste mensen mogen er niet bij, bepaalde mensen zijn echter geen enkel probleem. Honden zullen eerst een heel keuringsproces moeten doorstaan.
Shadow heeft maar een klein bubbeltje, knuffelen is namelijk zijn hobby.
Shadow heeft maar een klein bubbeltje, knuffelen is namelijk zijn hobby.