een goede fokker probeert het ras te verbeteren, door nieuwe bloedlijnen te gebruiken, en de beste reu en teef bij elkaar te zetten.nathalie schreef:Even hoor, ik ben absoluut tegen wat ts wil doen, maar denk je nou werkelijk dat alle honden, die gefokt zijn bij fokkers, iets toevoegen aan het ras? Over het algemeen gaan bijna alle pups gewoon als huishond weg. Wordt er niks voor het ras aan toegevoegd hoor.lunaquinty schreef:de asiels zitten vol, marktplaats staat vol, waarom zou je nog meer honden gaan fokken die ook nog eens helemaal niets toevoegen aan het ras?
grote kans dat een aantal van de pups(je hebt het over 2/3 nesten) op mp komt te staan, want jr's zijn niet het makkelijkste ras.
daarbij kun je met een contract werken, maar dat contract is niet rechtsgeldig, want voor de wet is een hond een ding.
alsjeblieft, begin er niet aan!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dekreu
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: Dekreu
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, hij is niet aangesloten bij de RvB. Daar kan een persoon niet bij aangesloten zijn namelijk.lunaquinty schreef:de fokker van luna is aangesloten bij de rasvereniging en de RVB, maar hij heeft 60 fokhonden liggen, alleen al bordeauxdoggen. daarnaast fokt hij ook met engelse en franse bullen. een typische broodfokker dus, maar dan wel 1 die nog steeds stambomen op zijn pups krijgt.
En "nog steeds" stambomen? Waarom niet, als hij met stamboomhonden fokt? Stambomen zijn afstammingsbewijzen. Geen garantiebewijzen.
En ja, een broodfokker kan ook prima met stambomen fokken.
Hij kan zelfs dit soort hoeveelheden fokken en toch een goede fokker zijn. Hoeft niet, maar kan wel.
Of iemand wel of niet een goede fokker is heeft niets te maken met de hoeveelheid honden die hij heeft.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En hoe weet je dat? Kun je erin kijken?lunaquinty schreef:een goede fokker probeert het ras te verbeteren, door nieuwe bloedlijnen te gebruiken, en de beste reu en teef bij elkaar te zetten.
Ik probeer mijn rassen te behouden. Verbeteren, dat vind ik pretentieus geklets. Wie zegt dat ik of een ander zo goed weet wat "beter" is?
Beter, kijk maar eens wat veel fokkers beter vonden door de jaren heen en waar dat ons gebracht heeft.
Bij rassen met allerlei problemen, ik zie er niet zoveel verbetering in.
Behouden, dat lijkt me een nobeler streven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nathalie probeert te zeggen dat hele nesten gewoon verkocht worden als huishond en de fokkers ondanks hun schreeuwerij van verbeteren en in stand houden zelf niets aanhouden waarmee ze dat allemaal kunnen proberen te doen.lunaquinty schreef:een goede fokker probeert het ras te verbeteren, door nieuwe bloedlijnen te gebruiken, en de beste reu en teef bij elkaar te zetten.nathalie schreef:Even hoor, ik ben absoluut tegen wat ts wil doen, maar denk je nou werkelijk dat alle honden, die gefokt zijn bij fokkers, iets toevoegen aan het ras? Over het algemeen gaan bijna alle pups gewoon als huishond weg. Wordt er niks voor het ras aan toegevoegd hoor.lunaquinty schreef:de asiels zitten vol, marktplaats staat vol, waarom zou je nog meer honden gaan fokken die ook nog eens helemaal niets toevoegen aan het ras?
grote kans dat een aantal van de pups(je hebt het over 2/3 nesten) op mp komt te staan, want jr's zijn niet het makkelijkste ras.
daarbij kun je met een contract werken, maar dat contract is niet rechtsgeldig, want voor de wet is een hond een ding.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Nathalie probeert te zeggen dat hele nesten gewoon verkocht worden als huishond en de fokkers ondanks hun schreeuwerij van verbeteren en in stand houden zelf niets aanhouden waarmee ze dat allemaal kunnen proberen te doen.lunaquinty schreef:een goede fokker probeert het ras te verbeteren, door nieuwe bloedlijnen te gebruiken, en de beste reu en teef bij elkaar te zetten.nathalie schreef:Even hoor, ik ben absoluut tegen wat ts wil doen, maar denk je nou werkelijk dat alle honden, die gefokt zijn bij fokkers, iets toevoegen aan het ras? Over het algemeen gaan bijna alle pups gewoon als huishond weg. Wordt er niks voor het ras aan toegevoegd hoor.lunaquinty schreef:de asiels zitten vol, marktplaats staat vol, waarom zou je nog meer honden gaan fokken die ook nog eens helemaal niets toevoegen aan het ras?

-
- Zeer actief
Wij fokken om onze financiele zaken te verbeteren en in stand te houden staat ook zo gek op je site.Nanna schreef:De tem verbeteren rechtvaardigt wellicht de steeds hoger wordende vraagprijs

-
- Zeer actief
Wij fokken om onze financiele zaken te verbeteren en in stand te houden staat ook zo gek op je site.Nanna schreef:De tem verbeteren rechtvaardigt wellicht de steeds hoger wordende vraagprijs

- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Met een beetje goede wil zou de RvB best zulke ´nette broodfokkers´ kwijt kunnen. In de statuten van de FCI staat namelijk onder c) Obligations of all members and contract partners:lunaquinty schreef:de fokker van luna is aangesloten bij de rasvereniging en de RVB, maar hij heeft 60 fokhonden liggen, alleen al bordeauxdoggen. daarnaast fokt hij ook met engelse en franse bullen. een typische broodfokker dus, maar dan wel 1 die nog steeds stambomen op zijn pups krijgt.
´· to expel the persons who breed and/or sell dogs with economic purposes exclusively and/or who violate the code of breeding ethics as defined in Art.12 of the standing orders.´
Nou is dat woordje ´exclusively´ natuurlijk een lastige. Maar als zo´n fokker bijvoorbeeld nooit op shows komt met zijn fokhonden, zou je best een goede kans maken volgens mij.
Hanneke
Ja, je kunt ook broodfokken onder de vlag van de rasvereniging. Gebeurt bij de goldens ook. Maar daar ging het nu even niet over. Het ging over de term erkende fokkers. En dat zo'n erkening niet bestaat.lunaquinty schreef:de fokker van luna is aangesloten bij de rasvereniging en de RVB, maar hij heeft 60 fokhonden liggen, alleen al bordeauxdoggen. daarnaast fokt hij ook met engelse en franse bullen. een typische broodfokker dus, maar dan wel 1 die nog steeds stambomen op zijn pups krijgt.lets have fun schreef:Iemand die bij een rasvereniging is aangesloten zal zichzelf nooit erkende fokker noemen. Wanneer jij dat dan wel doet wordt het erg verwarrendInger1993 schreef:Bedankt voor de tips over de onderzoeken...
We nemen de tijd om het uitgebreid uit te zoeken en in de tussentijd heeft Abi nog heerlijk de tijd om op zijn gemak uit te groeien.
De overige berichten : Ik ga me niet nog een keer verdedigen .... over waarom ik het wil of waarom ik het niet moet doen.
Uiteraard denk ik wel na of ik het meerdere keren zal laten doen of niet, maar dit zal ook afhangen van wat en wie er op ons pad komt en wat hun de pups kunnen bieden.
Over de verschillende soorten fok.
Natuurlijk kan een hobbyfokker aangesloten zijn bij een rasvereniging.
Dat zal ik ook niet ontkennen.
Maar over het algemeen is de onderscheiden het makkelijkst te maken als erkende fokker in de zin aangesloten bij rasvereniging e.d., hobbyfokker en broodfokker.
Dit zijn de termen waarin er over de verschillende soorten fok gepraat worden, in elk geval bij mij in de buurt...
Daarnaast maakt het hele verhaal ook niet bijzonder veel uit voor onze keuze.Het is handiger wanneer iedereen dezelfde namen hanteerd
Alleen broodfokkers noemen zichzdlf erkende fokkers. In tegenstelling tot rasverenigingfokkers.
-
- Zeer actief
Je vergeet dat ze hun geld verdienen met stambomen verkopen.Laboriginals schreef:Met een beetje goede wil zou de RvB best zulke ´nette broodfokkers´ kwijt kunnen. In de statuten van de FCI staat namelijk onder c) Obligations of all members and contract partners:lunaquinty schreef:de fokker van luna is aangesloten bij de rasvereniging en de RVB, maar hij heeft 60 fokhonden liggen, alleen al bordeauxdoggen. daarnaast fokt hij ook met engelse en franse bullen. een typische broodfokker dus, maar dan wel 1 die nog steeds stambomen op zijn pups krijgt.
´· to expel the persons who breed and/or sell dogs with economic purposes exclusively and/or who violate the code of breeding ethics as defined in Art.12 of the standing orders.´
Nou is dat woordje ´exclusively´ natuurlijk een lastige. Maar als zo´n fokker bijvoorbeeld nooit op shows komt met zijn fokhonden, zou je best een goede kans maken volgens mij.
Hanneke
Als dat terug loopt junnen ze ook wel opdoeken.
Wat die shows daar nu mee te maken hebben volgens jou snap ik ook niet.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tara schreef:Ik geloof er niks van, bewijs maar eens dat het om het geldelijk gewin gaat, en zolang de dieren er goed verzorgd in vogelkooitjes bij liggen kraait er geen haan naar hoor. Wat rukt het de FCI of die honden ooit op shows komen?Laboriginals schreef:Met een beetje goede wil zou de RvB best zulke ´nette broodfokkers´ kwijt kunnen. In de statuten van de FCI staat namelijk onder c) Obligations of all members and contract partners:lunaquinty schreef:de fokker van luna is aangesloten bij de rasvereniging en de RVB, maar hij heeft 60 fokhonden liggen, alleen al bordeauxdoggen. daarnaast fokt hij ook met engelse en franse bullen. een typische broodfokker dus, maar dan wel 1 die nog steeds stambomen op zijn pups krijgt.
Hanneke
Pas met een LID medewerker over gehad. De regels vd raad voor kennels en fok frequentie voldoen niet aan de wettelijke normen

De RvB neemt genoegen met 4m2, wettelijk (maten overigens in nieuwe wetgeving niet meer kunnen vinden maar volgens die man wel nog zo, wacht nog op correctie link) 7m2
Fokfrequentie RvB dekken mag na 10mnd na dekking en max 2 nesten per 24 mnd (dekken na 10mnd na dekking is nest ook al na 10mnd) en wettelijk nu 1 nest per 12mnd.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
@Hanneke : Dankjewel voor je toevoeging !
Dat is zeker iets om op te letten
Dat is zeker iets om op te letten

- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Stel dat de RvB zo´n commerciële fokker zou willen weigeren op grond van de FCI-statuten. Dan moet de RvB kunnen aantonen dat die fokker uitsluitend om commerciële redenen fokt. Zo staat het in de FCI-regels. Dat zal heel moeilijk zijn. Zo´n grote fokker komt dan natuurlijk met het argument dat hij het echt niet alleen maar om het geld doet, maar zeker ook om ´een bijdrage te leveren aan het ras, uit liefde voor het ras´ of weet ik veel. Stel dat die persoon ook showt met zijn honden, of werkproeven doet als het om werkhonden gaat. Dan heeft hij daarmee een sterke troef in handen om te bewijzen dat het hem echt wel om de kwaliteit van het ras gaat en niet alleen om het geld. Maar andersom, als die persoon helemaal niks met zijn honden doet behalve fokken, dan staat hij al minder sterk.bouvierpoedel schreef:Wat die shows daar nu mee te maken hebben volgens jou snap ik ook niet.
Waarmee ik maar wil zeggen, dat het heel moeilijk zal zijn om een nette commerciële fokker uit de georganiseerde kynologie te zetten, alleen maar op grond van het feit dat hij bedrijfsmatig fokt. Als er meer aan de hand is bij zo´n fokker, wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Hanneke
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Ik denk dat je bij sommige rassen echt wel kunt verbeteren of een poging doen tot verbeteren ipv gewoon behouden.Marjoleine schreef:En hoe weet je dat? Kun je erin kijken?lunaquinty schreef:een goede fokker probeert het ras te verbeteren, door nieuwe bloedlijnen te gebruiken, en de beste reu en teef bij elkaar te zetten.
Ik probeer mijn rassen te behouden. Verbeteren, dat vind ik pretentieus geklets. Wie zegt dat ik of een ander zo goed weet wat "beter" is?
Beter, kijk maar eens wat veel fokkers beter vonden door de jaren heen en waar dat ons gebracht heeft.
Bij rassen met allerlei problemen, ik zie er niet zoveel verbetering in.
Behouden, dat lijkt me een nobeler streven.
Als ik alleen al kijk naar de epi bij de groenendaeler, zou mijn doel zijn dat te verminderen (hoe, wel een idee, maar ik heb al ondervonden dat redelijk wat Groenendaeler mensen daar niet mee kunnen lachen

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn punt is dat je niet weet of je dan verbetert.vania schreef: Ik denk dat je bij sommige rassen echt wel kunt verbeteren of een poging doen tot verbeteren ipv gewoon behouden.
Als ik alleen al kijk naar de epi bij de groenendaeler, zou mijn doel zijn dat te verminderen (hoe, wel een idee, maar ik heb al ondervonden dat redelijk wat Groenendaeler mensen daar niet mee kunnen lachen)
Want als je uitsluit om die epi weg te krijgen, komt er wat anders boven.
Dus je kunt beter zorgen dat het onder controle is en niet vermeerdert en misschien wel, zonder uitsluiten of in elk geval overmatig uits;uiten de zaak wat inperken.
Maar wie rücksichtslos gaat selecteren om iets weg te krijgen krijgt de ellende een paar generaties later tien keer zo hard binnen met andere problemen.
En dat mensen dat niet begrijpen, dát is nou net de reden dat er zoveel problemen zijn.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Helemaal mee eens.Marjoleine schreef:Mijn punt is dat je niet weet of je dan verbetert.vania schreef: Ik denk dat je bij sommige rassen echt wel kunt verbeteren of een poging doen tot verbeteren ipv gewoon behouden.
Als ik alleen al kijk naar de epi bij de groenendaeler, zou mijn doel zijn dat te verminderen (hoe, wel een idee, maar ik heb al ondervonden dat redelijk wat Groenendaeler mensen daar niet mee kunnen lachen)
Dus je kunt beter zorgen dat het onder controle is en niet vermeerdert en misschien wel, zonder uitsluiten of in elk geval overmatig uits;uiten de zaak wat inperken.
Maar wie rücksichtslos gaat selecteren om iets weg te krijgen krijgt de ellende een paar generaties later tien keer zo hard binnen met andere problemen.
En dat mensen dat niet begrijpen, dát is nou net de reden dat er zoveel problemen zijn.

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Oke, ik snap je, ik bedoelde het alleen niet zoMarjoleine schreef:Mijn punt is dat je niet weet of je dan verbetert.vania schreef: Ik denk dat je bij sommige rassen echt wel kunt verbeteren of een poging doen tot verbeteren ipv gewoon behouden.
Dus je kunt beter zorgen dat het onder controle is en niet vermeerdert en misschien wel, zonder uitsluiten of in elk geval overmatig uitsluiten de zaak wat inperken.

Alleen maar uitsluiten heeft geen nut, daar ben ik het mee eens, maar ik heb bv al wel ondervonden dat redelijk wat groenendaeler fokkers/mensen er helemaal tegen zijn om er bv een ander ras/zelfs andere variëteit in te fokken om zo een poging te doen om het beter onder controle te houden of vers bloed binnen te halen en zo het ras proberen te verbeteren (of toch de epi?)
Binnen de Belgische herder moet er eigenlijk toch een mogelijkheid zijn om de variëteiten te kruisen? (ik weet dat het in sommige landen al gebeurd en mag, maar hier dus niet)
Van wat ik weet (en dat is nu ook weer niet zo heel veel en veel info van andere fokkers) zit er bv redelijk weinig epi bij de Laekense, dan snap ik niet waarom je daar dan geen variëteitskruising op doet (aja ik weet dat het iets met de vacht te maken heeft, net als er redelijk wat show groenendaeler fokkers er absoluut tegen zijn om de "werklijnen" te gebruiken) om zo toch een poging te doen om gezondere honden op de wereld te zetten dan dat er nu rondlopen, dus beter.
Of zeg ik nu iets heel raars en ergs?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wacht nou maar eerst voordat je hond uberhaupt volwassen is, een hond van 9 maanden is toch vaak nog heel anders, zowel qua karakter als qua bouw. Wie weet is het straks wel een onhandelbare draak, en dan zit jij de halve wereld al lekker te maken met puppy's.
-
- Actief
- Contacteer:
@Apple : Als je goed terug gelezen had, had je gezien dat ik dat al lang begrepen had 

-
- Actief
- Aantal honden: 3
Tara schreef:Erkende fokkers BESTAAN NIET. De hele term erkenning geeft ruimte voor allerlei interpretaties, waarvan er niet één correct is.
Laat dat nou maar gewoon vallen, dan kom je wat dat aangaat ook niet voor verrassingen te staan.
Het schept geen duidelijkheid, het schept alleen maar heel veel verwarring.
En het maakt wel degelijk wel veel uit voor jullie keuze, want door die term te gebruiken geef je zelf ten onrechte invulling aan iets niet bestaands.
Na dergelijke opmerkingen hier zo vaak gelezen te hebben kan ik het toch niet meer nalaten daar eens op te reageren.lets have fun schreef: Iemand die bij een rasvereniging is aangesloten zal zichzelf nooit erkende fokker noemen. Wanneer jij dat dan wel doet wordt het erg verwarrendHet is handiger wanneer iedereen dezelfde namen hanteerd
Alleen broodfokkers noemen zichzdlf erkende fokkers. In tegenstelling tot rasverenigingfokkers.
Om te beginnen bij de RvB;
Zo spreekt deze van erkende rasverenigingen. link
Deze erkende rasverenigingen spreken op hun site vervolgens weer van erkende fokkers;
Hier even 2 willekeurige voorbeelden (de eerste die ik via Google vond):
linkFokkers/Pups
Fokkers aangesloten bij Commedia
Deze erkende Kennels/Fokkers zijn aangesloten bij de Rasvereniging COMMEDIA en voldoen aan alle eisen die gesteld zijn. Zij fokken volgens de erecode van de vereniging en de pups worden in huis grootgebracht.
linkIn de onderstaande lijst zijn de namen vermeld van Beaglefokkers, die aan een aantal regels voldoen:
Zij zijn minimaal één jaar lid van de Beagle Club Nederland.
Zij fokken hun nesten conform het Verenigingsfokreglement (VFR) van de Beagle Club Nederland (U kunt hier het Verenigingsfokreglement (VFR) downloaden of via de download pagina.).
Zij maken bij verkoop van hun puppies gebruik van de aan het fokbeleid verbonden model koopovereenkomst van de Beagle Club Nederland. U kunt hier de model koopovereenkomst downloaden of via de download pagina.
Onze aangesloten fokkers zijn officieel erkend en mogen het logo erkende fokker Beagle Club Nederland op hun website en in alle communicatie gebruiken.
Nu wil ik graag geloven dat erkende fokkers niet bestaan maar concludeer dan wel dat er alles aan gedaan wordt om potentiële pupkopers op het verkeerde been te zetten

-
- Actief
- Contacteer:
Helemaal eens met Achi....
Om het nog simpeler te maken... een rasvereniging erkend sommige fokkers wel, en andere niet.
Een ander woord voor erkenning is vaak aanvaarding.
Fokkers worden aanvaard als ze zich aan het reglement van de rasvereniging houden.
Zomaar met de term erkenning smijten is inderdaad vrij broodfokker achtig.
Want door wie wordt je erkend?
En zegt deze erkenning iets over de gezondheid van de pups?!
Maar als ze bijvoorbeeld erkend worden door een rasvereniging, zegt het vaak al heel veel meer...
Om het nog simpeler te maken... een rasvereniging erkend sommige fokkers wel, en andere niet.
Een ander woord voor erkenning is vaak aanvaarding.
Fokkers worden aanvaard als ze zich aan het reglement van de rasvereniging houden.
Zomaar met de term erkenning smijten is inderdaad vrij broodfokker achtig.
Want door wie wordt je erkend?
En zegt deze erkenning iets over de gezondheid van de pups?!
Maar als ze bijvoorbeeld erkend worden door een rasvereniging, zegt het vaak al heel veel meer...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Erkend door de Raad van Beheer.Achi schreef:Na dergelijke opmerkingen hier zo vaak gelezen te hebben kan ik het toch niet meer nalaten daar eens op te reageren.
Om te beginnen bij de RvB;
Zo spreekt deze van erkende rasverenigingen. link
Dat staat ook op de banner die je mag voeren als je erkend bent als RV.
Het punt is natuurlijk dat het woord erkend te pas en te onpas wordt gebruikt. Alleen hoort er wel altijd achter te staan door wie iets of iemand dan erkend is.
Ik ben bijvoorbeeld erkend door mijn vader (handig, hij was toch al met mijn moeder getrouwd).
Als ik alleen maar zeg dat ik erkend ben vragen mensen toch ook door wie dan?
Maar gek genoeg vraagt geen mens dat over fokkers.
Misschien moeten sommige RV's duidelijker zijn maar kopers kunnen ook gewoon leren nadenken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Het zal mijn achterdochtige geest zijn, maar ik zou vragen waarom ie dan is erkend en wat die RV dan doet.Nanna schreef:Als ik als totale leek zou horen van een fokker dattie erkend is OMDAT ie is aangesloten bij de RV zou me dat heel logisch in de oren klinken hoor
Ik wil dan weten wat het inhoudt, zoiets.
Maar ja, Henk en Ingrid zal dat wel niks boeien.
Goeie griebels. Daar komen de kliekjes weer 

Doet me trouwens denken aan die vlaggen van trimsalons die "erkend zijn door de KvK". Dat vind ik zoiets raars. Moet nog steeds opzoeken wat dat nu betekent. Dat ze gewoon ingeschreven zijn bij de kamer van koophandel? Dat is verder geen enkele prestatie, je hoeft alleen maar wat te betalen, maar daarvoor mag de vlag dan uit????Marjoleine schreef:Het punt is natuurlijk dat het woord erkend te pas en te onpas wordt gebruikt. Alleen hoort er wel altijd achter te staan door wie iets of iemand dan erkend is.
Ok.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
Zelfs als Henk en Ingrid ergens achterdochtig zijn, zullen ze vaak toch dat schattige hondje waar ze al verliefd op zijn toch nemen. Al is het alleen al om hem te redden.Marjoleine schreef:Het zal mijn achterdochtige geest zijn, maar ik zou vragen waarom ie dan is erkend en wat die RV dan doet.Nanna schreef:Als ik als totale leek zou horen van een fokker dattie erkend is OMDAT ie is aangesloten bij de RV zou me dat heel logisch in de oren klinken hoor
Gelukkig zijn er ook nog verstandige mensen.Winston schreef:Zelfs als Henk en Ingrid ergens achterdochtig zijn, zullen ze vaak toch dat schattige hondje waar ze al verliefd op zijn toch nemen. Al is het alleen al om hem te redden.Marjoleine schreef:Het zal mijn achterdochtige geest zijn, maar ik zou vragen waarom ie dan is erkend en wat die RV dan doet.Nanna schreef:Als ik als totale leek zou horen van een fokker dattie erkend is OMDAT ie is aangesloten bij de RV zou me dat heel logisch in de oren klinken hoor
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
Gelukkig wel. Alleen helaas dat nog veel mensen de broodfok in stand houden. Ik ken er zelf een aantal die tegen willens en wetens toch zo'n hond hebben aangeschaft en zichzelf nog op de borst kloppen ook als redder in nood.Marion. schreef:Gelukkig zijn er ook nog verstandige mensen.Winston schreef:Zelfs als Henk en Ingrid ergens achterdochtig zijn, zullen ze vaak toch dat schattige hondje waar ze al verliefd op zijn toch nemen. Al is het alleen al om hem te redden.Marjoleine schreef:Het zal mijn achterdochtige geest zijn, maar ik zou vragen waarom ie dan is erkend en wat die RV dan doet.Nanna schreef:Als ik als totale leek zou horen van een fokker dattie erkend is OMDAT ie is aangesloten bij de RV zou me dat heel logisch in de oren klinken hoor
Het is natuurlijk wel waar dat broodfokkers steeds geraffineerder worden in hun acties. Voor welwillende mensen is het dan uiteraard goed om dit allemaal te weten. Helaas willen ontzettend veel mensen zoals bijvoorbeeld Henk en Ingrid nog liever gisteren dan vandaag een hond en zullen vaak niet eens de moeite nemen zich te verdiepen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dank de hemel dat ik een ras fok dat Henk en Ingrid niet kennen, en als ze het kennen vinden ze het lelijk en stom.
Het ergste wat je ras kan overkomen is dat het populair wordt en dat je daardoor dergelijk publiek krijgt als pupkopers.
Het ergste wat je ras kan overkomen is dat het populair wordt en dat je daardoor dergelijk publiek krijgt als pupkopers.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
het lijkt mij onmogelijk om op die schaal te fokken en toch alle pups goed te socialiseren. het is een feit dat ze met luna een nest hebben gefokt voor ze 1 jaar oud was, maar ja, op die pups hebben ze gewoon geen stamboom aangevraagd, dus geen haan die ernaar kraait.Marjoleine schreef:Nee, hij is niet aangesloten bij de RvB. Daar kan een persoon niet bij aangesloten zijn namelijk.lunaquinty schreef:de fokker van luna is aangesloten bij de rasvereniging en de RVB, maar hij heeft 60 fokhonden liggen, alleen al bordeauxdoggen. daarnaast fokt hij ook met engelse en franse bullen. een typische broodfokker dus, maar dan wel 1 die nog steeds stambomen op zijn pups krijgt.
En "nog steeds" stambomen? Waarom niet, als hij met stamboomhonden fokt? Stambomen zijn afstammingsbewijzen. Geen garantiebewijzen.
En ja, een broodfokker kan ook prima met stambomen fokken.
Hij kan zelfs dit soort hoeveelheden fokken en toch een goede fokker zijn. Hoeft niet, maar kan wel.
Of iemand wel of niet een goede fokker is heeft niets te maken met de hoeveelheid honden die hij heeft.
de RvB weet heel goed dat die fokker niet deugt, maar ze doen niets.