Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk hondenvoer????
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
welk hondenvoer????
Hoi,
Wij hebben 2 Weimaraners en inmiddels weet ik niet meer welk voer ik moet geven.
Ze hebben allebei last van ''flutpoep''(ja, zo noem ik het maar)
1 van de twee poept een (vaak zachte) drol, 2 stappen later nog meer en dat gaat net zo lang door totdat er op het laatst nog twee druppels uitkomen. Dus poepen gaat bij hem in etappes van 4 keer.
De laatste tijd drinkt hij ook belachelijk veel. Ik hoorde dat dat aan het voer kan liggen (ik ga maandag met hem naar de dierenarts)
Ik kreeg Eukanuba een poosje geleden geadviseerd, daar poepten ze minder van maar ze liepen de hele dag te struinen en jatten alles van mijn aanrecht. Meer van dat voer geven was ook niet goed, heb ik mij laten vertellen.
Ook heb ik Royal Canin selection croque geprobeerd.
Welk voer (wat ook niet zo heel duur is) raden jullie aan?
Wij hebben 2 Weimaraners en inmiddels weet ik niet meer welk voer ik moet geven.
Ze hebben allebei last van ''flutpoep''(ja, zo noem ik het maar)
1 van de twee poept een (vaak zachte) drol, 2 stappen later nog meer en dat gaat net zo lang door totdat er op het laatst nog twee druppels uitkomen. Dus poepen gaat bij hem in etappes van 4 keer.
De laatste tijd drinkt hij ook belachelijk veel. Ik hoorde dat dat aan het voer kan liggen (ik ga maandag met hem naar de dierenarts)
Ik kreeg Eukanuba een poosje geleden geadviseerd, daar poepten ze minder van maar ze liepen de hele dag te struinen en jatten alles van mijn aanrecht. Meer van dat voer geven was ook niet goed, heb ik mij laten vertellen.
Ook heb ik Royal Canin selection croque geprobeerd.
Welk voer (wat ook niet zo heel duur is) raden jullie aan?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er is zo ontzettend veel voer op de markt dat het moeilijk te zeggen is wat bij jouw hond past. De een gaat voor brokken van merk x en de ander zweert bij versvlees. Heel persoonlijk en heel verschillend dus.
Het enige advies wat ik je kan geven is gewoon hier in de voedingsrubriek allerlei soortgelijke topics lezen en kijken wat je aanspreekt. Daarnaast moet je niet te vaak en te snel van voedsel veranderen, want het heeft best wel een tijdje nodig om te kunnen zien hoe je hond erop reageert. Vaak hebben ze in het begin wat dunne ontlasting van nieuw voer, dus neem er gewoon de tijd voor. Tenzij je echt merkt dat je hond er echt slecht op gaat.
Maar lees hier de verschillende topics maar eens door, dan zul je merken dat er echt heeeeeel veel verschillende meningen zijn.
Het enige advies wat ik je kan geven is gewoon hier in de voedingsrubriek allerlei soortgelijke topics lezen en kijken wat je aanspreekt. Daarnaast moet je niet te vaak en te snel van voedsel veranderen, want het heeft best wel een tijdje nodig om te kunnen zien hoe je hond erop reageert. Vaak hebben ze in het begin wat dunne ontlasting van nieuw voer, dus neem er gewoon de tijd voor. Tenzij je echt merkt dat je hond er echt slecht op gaat.
Maar lees hier de verschillende topics maar eens door, dan zul je merken dat er echt heeeeeel veel verschillende meningen zijn.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
- Actief
Tsja....het is inderdaad moeilijk om een keuze te maken....
Ik heb er al veel over gelezen hier.
Als ik van voer veranderde, deed ik dat ook heel geleidelijk of na een aantal dagen alleen vers vlees.
Op Eukanuba deden ze het op zich best goed (het poepen enzo) maar hadden ze wel de hele dag honger, dat vind ik zielig.
Ik heb er al veel over gelezen hier.
Als ik van voer veranderde, deed ik dat ook heel geleidelijk of na een aantal dagen alleen vers vlees.
Op Eukanuba deden ze het op zich best goed (het poepen enzo) maar hadden ze wel de hele dag honger, dat vind ik zielig.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien toch ook een zwaardere brok nodig. Iets wat meer voldoet aan de eisen van energieke honden.
Lastig he?
Ik heb ook tijden lang lopen knoeien met allerlei brokken voordat ik iets gevonden had wat bij mijn honden past. Succes.

Lastig he?
Ik heb ook tijden lang lopen knoeien met allerlei brokken voordat ik iets gevonden had wat bij mijn honden past. Succes.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik ga voor een voer zonder al te veel chemische toevoegingen en met een aanvaardbaar percentage vlees.
bv. Proplan, Nutro, Henne, Canex, Prins enz. en wat ik zelf voornamelijk geef Farmfood (ook goed kwa prijs).
Boven dit alles vind ik compleet versvlees (dit is geen blik!) nog beter.
bv. Proplan, Nutro, Henne, Canex, Prins enz. en wat ik zelf voornamelijk geef Farmfood (ook goed kwa prijs).
Boven dit alles vind ik compleet versvlees (dit is geen blik!) nog beter.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
-
- Actief
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
- mechelaar_fan
- Zeer actief
als je hond problemen heeft met Eukanuba of royal canin moet je een voer nemen waarvan de graanfractie uit hoofdzakelijk uit rijst bestaat (vb pro plan), ofwel diepvriesvoer, dit is echter onpraktisch (je moet het ontdooien).
wat de hoeveelheid betreft, je moet naar je hond kijken. wordt hij dik, geef je minder, wordt hij mager geef je meer en eventueel geef je wat schapenvet bij.
wat de hoeveelheid betreft, je moet naar je hond kijken. wordt hij dik, geef je minder, wordt hij mager geef je meer en eventueel geef je wat schapenvet bij.
-
- Actief
Om de darmflora weer een beetje op peil te krijgen zou ik beginnen met een reinigingskuurmechelaar_fan schreef:als je hond problemen heeft met Eukanuba of royal canin moet je een voer nemen waarvan de graanfractie uit hoofdzakelijk uit rijst bestaat (vb pro plan), ofwel diepvriesvoer, dit is echter onpraktisch (je moet het ontdooien).
van 1 week versvleesvoeding. Dit is echt niet ompraktisch; het is kant-en-klaar voer,
diepvries en hoeft alleen maar ontdooid te worden (NIET in de magnetron ajb!)
'snachts leg je het eruit voor de volgende ochtend, en die ochtend leg je het eruit voor
die avond. (Wel achter slot en grendel natuurlijk, want ze zijn hier zot op!)
Dan is het ook goed op temperatuur.
Daarna kan je het beste 1 of 2 dagen dit versvlees aanhouden. Sommige geven het
door elkaar; smorgens brokken, 's avonds versvlees, maar veel (de meeste, tot nog toe)
raden aan om 1 hele dag versvlees te geven en als je 2 dagen wilt geven; die 2 dagen
dan achter elkaar te geven en de rest van de week brokken. Dat werkt bij mijn
hond ook het beste, maar dat moet je proberen.
Versvleesvoeding is er van verschillende merken (Bibi, energique, carnibest, Rodi)
Ik denk dat je hiermee al echt een vooruitgang boekt.
En dan een goede brok uitzoeken! Tja, lees maar veel op verschillende Topics onder
de "voeding" van dit forum. Het is heel persoonlijk.
Ikzelf ben erg voor een voeding waar niet al te veel chemische rommel inzit. Daar zijn
er inderdaad meerdere van hoor, zoals je hierboven ook al las.
Ook ik voer Farmfood en heb sindsdien nooit meer diaree gezien en geroken.
Maar laat je eens door een goede zaak informeren en kijk eens op verschillende
sites van bovengenoemde merken en kijk gewoon wat jou aanspreekt.
Lezen, lezen, lezen, is het eerste advies. Je leert veel (ook van dit forum) en kan
dan een goede keuze maken. Ga niet van het ene voer naar het andere maar geef
je honden de kans om ook lichamelijk te ontgiften en om te schakelen.
en als het na een maand of 3 echt niet werkt, kan je een andere proberen.
Heb geduld en kijk naar je hond (en inderdaad zijn poep

Lieve groet van Eefy
-
- Actief
-
- Actief
Ik ook. Na een aantal (probeer het 6 of 7 dagen vol te houden) versvlees hoef jeEinda schreef:Ik heb nu alvast Farmfood gekocht maar geef eerst een paar dagen vers vlees; ik ben benieuwd hoe het zal gaan :p:
een nieuwe brok niet meer te mengen met de oude. Je kunt dan in 1 keer omschakelen.
(is zelfs beter).
Laat even weten hoe het gaat na verloop van tijd; ik ben ook benieuwd!
Lieve groet van Eefy
-
- Actief
- Contacteer:
Nu zit ik zo een beetje de voedings topics door te lezen en ik kom heel veel tegen dat als het fout gaat je vers geft en dan over gaat naar andere brokken,waar bij mij de vraag rijst dat vers hier als opknapmiddel wordt gebruikt voor honden die niet lekker lopen op brok maar dat dan dat vers inderdaad alleen als oplapmiddel tussen twee merken brok wordt gegeven,als je hond opknapt op vers waarom blijf je dan geen vers voeren? Ben ik eigenlijk erg benieuwd naar.

- Senta
- Zeer actief
Een reden voor mij is dat de brokken die ik nu voer toch een stuk voordeliger zijn dan vers vlees (men doet het er goed op en eet het graag) en aangezien je vers vlees in de vriezer moet bewaren, is dat bezwaar nr 2.: ik heb niet de ruimte, noch de financien om een tweede vriezer te plaatsen/kopen. Vandaar dus mijn voorkeur voor NatureDiet. Welliswaar in de verpakking gekookt, het bevat vlees dat ook voor menselijke consumptie geschikt is ,bovendien rijst en groente. Er zijn geen kleur-, geur - en smaakstoffen, geen conserveermiddelen en geen soja aan toegevoegd.sylvia* schreef:Nu zit ik zo een beetje de voedings topics door te lezen en ik kom heel veel tegen dat als het fout gaat je vers geft en dan over gaat naar andere brokken,waar bij mij de vraag rijst dat vers hier als opknapmiddel wordt gebruikt voor honden die niet lekker lopen op brok maar dat dan dat vers inderdaad alleen als oplapmiddel tussen twee merken brok wordt gegeven,als je hond opknapt op vers waarom blijf je dan geen vers voeren? Ben ik eigenlijk erg benieuwd naar.
- Cyntha
- Actief
-
- Actief
- Contacteer:
Ja dat is waar vriezer ruimte moet je hebben,ik heb er ook speciaal een vriezer voor aangeschaft,vroeger hadden we voor onzelf gewoon zo'n vriesvakje boven de koelkast.Senta schreef:Een reden voor mij is dat de brokken die ik nu voer toch een stuk voordeliger zijn dan vers vlees (men doet het er goed op en eet het graag) en aangezien je vers vlees in de vriezer moet bewaren, is dat bezwaar nr 2.: ik heb niet de ruimte, noch de financien om een tweede vriezer te plaatsen/kopen. Vandaar dus mijn voorkeur voor NatureDiet. Welliswaar in de verpakking gekookt, het bevat vlees dat ook voor menselijke consumptie geschikt is ,bovendien rijst en groente. Er zijn geen kleur-, geur - en smaakstoffen, geen conserveermiddelen en geen soja aan toegevoegd.sylvia* schreef:Nu zit ik zo een beetje de voedings topics door te lezen en ik kom heel veel tegen dat als het fout gaat je vers geft en dan over gaat naar andere brokken,waar bij mij de vraag rijst dat vers hier als opknapmiddel wordt gebruikt voor honden die niet lekker lopen op brok maar dat dan dat vers inderdaad alleen als oplapmiddel tussen twee merken brok wordt gegeven,als je hond opknapt op vers waarom blijf je dan geen vers voeren? Ben ik eigenlijk erg benieuwd naar.

-
- Actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Komt dat uit Vianen Senta? Ik zag een standje op de Winner van versvlees maardat vacuum verpakt is dat hetzelfde wat jij geeft?Senta schreef:Een reden voor mij is dat de brokken die ik nu voer toch een stuk voordeliger zijn dan vers vlees (men doet het er goed op en eet het graag) en aangezien je vers vlees in de vriezer moet bewaren, is dat bezwaar nr 2.: ik heb niet de ruimte, noch de financien om een tweede vriezer te plaatsen/kopen. Vandaar dus mijn voorkeur voor NatureDiet. Welliswaar in de verpakking gekookt, het bevat vlees dat ook voor menselijke consumptie geschikt is ,bovendien rijst en groente. Er zijn geen kleur-, geur - en smaakstoffen, geen conserveermiddelen en geen soja aan toegevoegd.sylvia* schreef:Nu zit ik zo een beetje de voedings topics door te lezen en ik kom heel veel tegen dat als het fout gaat je vers geft en dan over gaat naar andere brokken,waar bij mij de vraag rijst dat vers hier als opknapmiddel wordt gebruikt voor honden die niet lekker lopen op brok maar dat dan dat vers inderdaad alleen als oplapmiddel tussen twee merken brok wordt gegeven,als je hond opknapt op vers waarom blijf je dan geen vers voeren? Ben ik eigenlijk erg benieuwd naar.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Vaste gebruiker
Nutro hondenvoer is een van de beste die er is, minder uitwerpselen dus
een hoop wordt door de hond opgenomen.
En uiteraard hoeft er ook minder voer gegeven te worden.
http://www.nutro.co.uk/
-
- Actief
- Contacteer:
Alleen zijn het hele kleine brokjes ook die van large breed.Jamn schreef:Nutro hondenvoer is een van de beste die er is, minder uitwerpselen dus
Weet je ook de nederlandse site adres????
Yvon ,
Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

en kleine Novy

dat nutro voor jouw honden het beste is wil niet zeggen dat dat voor iedere hond geldt.Jamn schreef:Nutro hondenvoer is een van de beste die er is, minder uitwerpselen dus
iedere hond is anders.
qyan kreeg ooit nutro en die legde me toch een hopen neer + de ontlasting was er echt geel van. zelfs op proplan poepte die niet zo veel.
volgens de dierenwinkel toen moest ik van nutro ook minder voeren als van proplan, mis, moest meer voeren als van proplan.
iedere hond is anders, de 1 heeft meer nodig, de ander meer!!!wat voor de 1 goed is, werkt bij de ander weer voor geen meter.
kijk naar je hond, kijk naar de ontlasting en kijk wat er in de brok zit
wat maakt het uit dat het kleine brokjes zijn?Novy schreef:Alleen zijn het hele kleine brokjes ook die van large breed.Jamn schreef:Nutro hondenvoer is een van de beste die er is, minder uitwerpselen dus
Weet je ook de nederlandse site adres????
honden kauwen toch niet

volgens mij hebben ze geen nederlandse site
-
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Contacteer:
Nou ik vroeg dit ivm analyse van dit voer
Helaas is deze niet op de site te vonden
http://www.nutro.be/content/nutro.php?st=meerinfo
Helaas is deze niet op de site te vonden
http://www.nutro.be/content/nutro.php?st=meerinfo
Yvon ,
en kleine Novy

en kleine Novy

-
- Zeer actief
www.nutro.nl werkt gewoon hoor...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- derooma
- Vaste gebruiker
Wist je dat EUKANUBA testen doen op honden op een zéér dieronvriendelijke manier ?Einda schreef:Op Eukanuba deden ze het op zich best goed (het poepen enzo) maar hadden ze wel de hele dag honger, dat vind ik zielig.
Ik geef Royal Canin AGR aan onze pup. Het is iets goedkoper dan de gebruikelijke Junior brokken voeding, en het heeft ook niet zo'n aantrekkelijke verpakking, maar qua kwaliteit heeft het alles wat een pup moet hebben aan proteinen, calcium en de rest... en niet echt duur (+/- 25 € voor een zak van 10 kg)

Liefs. Marise, Castaar, en meneer poes...
-
- Actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Heb ze allebei gehad Eukanuba (kreeg hij mee van de fokker) en Royal Canin. (op aanraden van de dierenarts omdat hij diaree had).mechelaar_fan schreef:als je hond problemen heeft met Eukanuba of royal canin moet je een voer nemen waarvan de graanfractie uit hoofdzakelijk uit rijst bestaat (vb pro plan), ofwel diepvriesvoer, dit is echter onpraktisch (je moet het ontdooien).
Ook pedigree heb ik twee dagen geprobeerd (kreeg een gratis staal van 2,5 kg, van staaltje gesproken), toen ging hij geel af.
Sinds hij het diepvriesvoer heeft (wat jullie me hebben aangeraden en ik uitermate blij mee ben) moet hij geen acht keer per dag meer maar max 3 keer. Het beste doet hij het op de lam met rijst compleet. En schone drollekes dat hij heeft.
Ik zet het voer de avond tevoor in de koelkast.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf