Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2e hond
Moderator: moderatorteam
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
2e hond
Hoi,
Even een vraagje aan de mensen die bij hun eerste hond later een 2e erbij genomen hebben . Van de week heb ik tot 3 keer toe de pup(5 maanden) van mijn moeder op bezoek gehad voor langere tijd (5 uurtjes) ik ben haar op gaan halen en daarna zijn we eerst een wandeling gaan maken . Dat gaat allemaal goed. Thuis gekomen wil milan snuffelen maar blijft bezig en gaat piepen en heel opdringerig doen (rey/teef gedrag ? ) wat zouden jullie doen . gewoon laten gaan of verbieden en zo rust creeren in huis ? dit ivm met de nieue pup die ik straks in februari op ga halen . Ik heb milan alleen 1 keer eerder langere tijd met een pup gezien en dat ging hardstikke leuk (Rottweiler reu 10 weken). of gaat dit gewoon vanzelf over ?
Even een vraagje aan de mensen die bij hun eerste hond later een 2e erbij genomen hebben . Van de week heb ik tot 3 keer toe de pup(5 maanden) van mijn moeder op bezoek gehad voor langere tijd (5 uurtjes) ik ben haar op gaan halen en daarna zijn we eerst een wandeling gaan maken . Dat gaat allemaal goed. Thuis gekomen wil milan snuffelen maar blijft bezig en gaat piepen en heel opdringerig doen (rey/teef gedrag ? ) wat zouden jullie doen . gewoon laten gaan of verbieden en zo rust creeren in huis ? dit ivm met de nieue pup die ik straks in februari op ga halen . Ik heb milan alleen 1 keer eerder langere tijd met een pup gezien en dat ging hardstikke leuk (Rottweiler reu 10 weken). of gaat dit gewoon vanzelf over ?

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nog even he Rob?!
Een pup heeft wel haar rust nodig, dus daar moet je sowieso op letten natuurlijk. Gebruik je een bench voor Beertje? Dan kan je haar daar mooi de rust geven als ze wilt slapen en ze buiten de bench gewoon het zelf laten uitzoeken.
Zelf ben ik een voorstander van "ze zoeken het maar uit"
, als je maar oplet dat het kleintje wel genoeg rust krijgt en het liefste (zelfs zeer wenselijk) zonder Milan op zijn donder te geven want zo creeër je scheve verhoudingen.
Ik weet wel dat Kaya in het begin vreselijk opgefokt was toen Moritz erbij kwam. Nu was Moritz natuurlijk geen pup, dus op zijn rust hoefde ik niet zo te letten, maar Kaya kwam nauwelijks aan slapen toe: alles, werkelijk alles moest ze in de gaten houden. Dit heeft toch wel een tijd geduurd, ik denk zo'n maand of twee, en toen was ze eindelijk gewend aan hem.

Een pup heeft wel haar rust nodig, dus daar moet je sowieso op letten natuurlijk. Gebruik je een bench voor Beertje? Dan kan je haar daar mooi de rust geven als ze wilt slapen en ze buiten de bench gewoon het zelf laten uitzoeken.
Zelf ben ik een voorstander van "ze zoeken het maar uit"

Ik weet wel dat Kaya in het begin vreselijk opgefokt was toen Moritz erbij kwam. Nu was Moritz natuurlijk geen pup, dus op zijn rust hoefde ik niet zo te letten, maar Kaya kwam nauwelijks aan slapen toe: alles, werkelijk alles moest ze in de gaten houden. Dit heeft toch wel een tijd geduurd, ik denk zo'n maand of twee, en toen was ze eindelijk gewend aan hem.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Na wat opstartproblemen ging het eigenlijk vanzelf, ik heb ze wel met argusogen in de gaten gehouden de eerste tijd maar ze het zoveel mogelijk uit laten zoeken.
Hier was het niet Nika die doorging, maar pup Marouck, en voor haar eigen rust en die van Nika heb ik haar dan ook regelmatig in de bench geparkeerd
Hier was het niet Nika die doorging, maar pup Marouck, en voor haar eigen rust en die van Nika heb ik haar dan ook regelmatig in de bench geparkeerd

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
nog maar 6 weekjes . over 3 weken de eerste keer gaan kijken . hardstikke spannend allemaal ... Wel een stuk duurder die import hondjes 8O ... maar dat geeft niks . ik was inderdaad van plan om een bench te gebruiken voor de rust in huis. Milan was echt vervelend met zo'n klein dametje erbij . net een verliefde puber. ik kan wel rustig tegen hem zeggen dat hij haar met rust moet laten en dan gaat ie ergens liggen slapen totdat die kleine hem weer opzoekt en begint het gepiep van voor af aan ..Stang schreef:Nog even he Rob?!![]()
![]()
Zelf ben ik een voorstander van "ze zoeken het maar uit", als je maar oplet dat het kleintje wel genoeg rust krijgt en het liefste (zelfs zeer wenselijk) zonder Milan op zijn donder te geven want zo creeër je scheve verhoudingen.

Hier hetzelfde, en dat is nog steeds vaak zo, al wordt Cyntha eindelijk een beetje (ietsiepietsieInge schreef:Na wat opstartproblemen ging het eigenlijk vanzelf, ik heb ze wel met argusogen in de gaten gehouden de eerste tijd maar ze het zoveel mogelijk uit laten zoeken.

-
- Zeer actief
Zoveel mogelijk alles op zijn beloop laten. Door je ermee te bemoeien doe je vaak meer fout dan goed.
Verder kun je de pup gewoon in een bench leggen als hij moet rusten...Kan Milan er ook niet bij...
Verder kun je de pup gewoon in een bench leggen als hij moet rusten...Kan Milan er ook niet bij...
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
misschien iets anders, maar goed.. toen Dina nog een klein pupje was, en we bij vrienden logerde met een friese staby, deden we Dina altijd in haar bench.. doek er over dat ze niks meer kon zien.. lag ze uren te slapen, geen piepje niks...
Kan dus misschien ook gewoon t pupje 'opbergen'
voor een paar uurtjes...
Bij dina was het ook zo dat als we dat niet deden die honden maar door gingen, geen seconde rust..lol
Kan dus misschien ook gewoon t pupje 'opbergen'

Bij dina was het ook zo dat als we dat niet deden die honden maar door gingen, geen seconde rust..lol
Please Check Out: http://groups.msn.com/dinadeoostenrijks ... r/homepage
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier eigenlijk hetzelfde. Gun de pup regelmatig rust.
Maar hier was het Daisy die het af en toe wel goed vond.
Die zoch zelf haar rust op. Wat Spike ook wilde.
Het is natuurlijk ook niet nix, zo'n nieuw, klein, lief mormeltje in huis.
Ik weet wel dat Daisy af en toe naar ons keek met een blik, 'wanneer gaat 'ie weer weg?'
Nu is het acht poten op één buik hoor.
Maar hier was het Daisy die het af en toe wel goed vond.
Die zoch zelf haar rust op. Wat Spike ook wilde.
Het is natuurlijk ook niet nix, zo'n nieuw, klein, lief mormeltje in huis.
Ik weet wel dat Daisy af en toe naar ons keek met een blik, 'wanneer gaat 'ie weer weg?'

Nu is het acht poten op één buik hoor.