Weet niet wat je er zelf allemaal al mee gedaan hebt (wellicht een topic openen?) maar ik weet dat het erg moeilijk is en ik ken jou hond natuurlijk niet... maar ik zie hier nu gelukkig wel enige verbetering
Weer ff een kleine update dus:
Na mijn laatste update zat er echt een hele slechte periode tussen, twas weer een drama en god wat ben je er dan klaar mee!!
Wellicht weer een loops teefje, kan bijna niet anders met 85.0000000 honden in deze wijk.
Maar goed, daarna ging het gelukkig weer beter en ik moet zeggen dat het al een tijdje goed gaat. Hij trekt soms nog wel hoor en het verschilt erg per dag.. maar ik maak s avonds steeds vaker een lange wandeling waarbij we ook even gaan joggen. Ik ga dan naar het industrieterrein vlakbij. De weg er naartoe, door de wijk, is dan het lastigst want daar zijn allemaal geuren dus wil hij nog wel trekken. Maar eenmaal daar gaat het veel beter. Ik loop dan midden op de weg (asfalt, is toch geen verkeer daar) zodat er weinig geurtjes zijn en ik wijs dan aan waar hij mag gaan snuffelen. Ondertussen eens ergens op klimmen,springen en samen dingen ontdekken. Hij wordt daar echt rustig van! Ik kan dan ook vrij dichtbij de wijk nog normaal met hem lopen, hij liep laatst gewoon een hele kilometer naast me

En me maar aan kijken steeds en afwachten waar ik naartoe zou gaan.. en wachten op een akkoord of hij naar dat bosje mocht ja of nee

(ik wil namelijk niet dat hij steeds alle kanten op schiet, das best gevaarlijk namelijk en vervelend)
Ach ik kan daar zo van genieten! Zelfs katten negeert ie dan, hij kijkt even en loopt dan gewoon door. Zodra je dan weer in de wijk komt wordt het wel lastiger hoor, want die geuren. Maar de terugreis verloopt altijd duizend maal beter dan de heen reis, voor mij een teken dat er iig iets goed gaat!
Tis wel zo dat er veel "terugval" dagen/weken tussen zitten en daar baal ik dan gigantisch van. Maar al met al is er wel een stijgende lijn en als dit zo door gaat, moet het helemaal goed komen