Ik denk dat ook en daar is op zich niets mis mee, nmm. Als de eigenaar zekerder is, is dat ook goed voor de hond.alm@ schreef:Dat kan heel goed. Ik denk zelfs dat het gebruik van een snuitje de eigenaar zélf een gevoel van zekerheid en veiligheid geeftranetje schreef:Dat denk ik ookalm@ schreef:Ik denk dat een hond met een snuitje om dondersgoed weet dat ie niet kan bijten en zich daarom gedeisd houdt. Ik kan mij totaal niet voorstellen dat een hond met een snuitje om zich veilig voelt.![]()
Daarom zat dat hondje van TS ook meteen onder tafel toen hij thuis kwam en daar iemand zag waarmee het contact niet zo best is.
Ook dat heeft dus niets te maken met een gevoel van veiligheid.
Eerder (nog meer?) onzekerheid.
Mogelijk ook de reden van het blaffen en eventueel bijten.
En wat mij betreft is er ook niet veel mis om een muilkorf o.i.d. als trainingsmiddel in te zetten om ongewenst gedrag te veranderen naar gewenst gedrag. Maar dan ben ik wel van mening dat je goed over dat hulpmiddel moet nadenken. Een snuitje lijkt mij ook niet het geëigende middel hiervoor
Ja zo'n ding lijkt minder erg doordat het er zacht uitziet, maar als je verder nadenkt, is het lang zo diervriendelijk niet. Net zoals een anti-blafband met citronella diervriendelijker lijkt dan een met een stroomstootje. Het tegendeel is echter waar.