Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tips bij puber...
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: tips bij puber...
Ja wel wat ouder als Skye, maar wel ook in de pubertijd. Dus er is nog hoop voor ons allebei 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
waarom laat je je dan frustreren?
misschien zou je voor jezelf ook de lat eens wat minder hoog moeten leggen.
als je hond het eerst wel goed deed en nu niet meer is daar een reden voor.
dan kun je die reden wel bij je hond of bij de zogenaamde puberteit leggen maar de enige die daar verandering in kan brengen ben je zelf.
misschien zou je je eigen aanpak eens onder de loep kunnen nemen, die zal voor een pup toch echt anders moeten zijn dan voor een opgroeiende hond.
meegroeien met je hond noemen ze dat ook wel.
er vanuitgaan dat alles vanzelf wel goed komt als die magische puberteitskapstok verdwijnt, is je kop in het zand steken, dat gaat echt niet gebeuren.
maar goed, ik heb nooit honden in de puberteit gehad dus ik zal er ook wel niks van begrijpen.
misschien zou je voor jezelf ook de lat eens wat minder hoog moeten leggen.
als je hond het eerst wel goed deed en nu niet meer is daar een reden voor.
dan kun je die reden wel bij je hond of bij de zogenaamde puberteit leggen maar de enige die daar verandering in kan brengen ben je zelf.
misschien zou je je eigen aanpak eens onder de loep kunnen nemen, die zal voor een pup toch echt anders moeten zijn dan voor een opgroeiende hond.
meegroeien met je hond noemen ze dat ook wel.
er vanuitgaan dat alles vanzelf wel goed komt als die magische puberteitskapstok verdwijnt, is je kop in het zand steken, dat gaat echt niet gebeuren.
maar goed, ik heb nooit honden in de puberteit gehad dus ik zal er ook wel niks van begrijpen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hier dus wel. De problemen verdwenen nagenoeg vanzelf. Ik heb wel altijd geprobeerd te trainen met voer en de bal als beloning, maar daar had ze in de pubertijd lak aan. Nu is ze veel makkelijker te motiveren en te trainen. Ze is veel serieuzer en baasgerichter.renee-uk schreef:er vanuitgaan dat alles vanzelf wel goed komt als die magische puberteitskapstok verdwijnt, is je kop in het zand steken, dat gaat echt niet gebeuren.

- *Skye*
- Zeer actief
@Renee: Tsja... waarom ik me laat frustreren. Waarschijnlijk omdat ik het te graag goed wil doen. En daar wil ik zeker mee aan de slag. Wat jij zegt, de lat minder hoog voor mezelf leggen. Mijn man wilde alleen een hond als hij goed zou luisteren, dus misschien ben ik er daarom wat te veel op gefocust. Skye is er nu eenmaal en hij gaat toch niet meer weg en meer dan mijn best doen kan ik natuurlijk niet doen. En ik had gewoon nooit verwacht dat er zoveel mensen over zoveel onderwerpen recht tegenover elkaar zouden staan in de hondenwereld. Zelfs bij mijn hondenschool hebben 4 trainers, 4 totaal verschillende aanpakken.
Ik ben op zoek naar een manier waarop het werkt en dus zoals jij zegt niet mijn kop in het zand steken en wachten totdat de magische pubertijdskapstok voorbij gaat. Mijn manier werkte tot een paar weken geleden goed, nu komt hij in een andere fase en ik wil inderdaad graag meegroeien.
@Inge O: dankjewel voor je duidelijke tips. Ik ga dit zeker uitproberen. Ik neem een portie extra geduld mee en al moet ik die 5u blijven zitten, ik wacht geduldig af tot hij komt.
Wat overtrainen had ik een ander beeld, maar zoals jij het uitlegt snap ik hem ook idd wel.
Ik moet zeggen dat ik me al een heel stuk minder zorgen maak als dat ik eerst deed, ben alleen wel zoekend in hoe ik het aan moet pakken. Want niets doen werkt natuurlijk ook niet.
Nogmaals super bedankt voor het meedenken.
Ik ben op zoek naar een manier waarop het werkt en dus zoals jij zegt niet mijn kop in het zand steken en wachten totdat de magische pubertijdskapstok voorbij gaat. Mijn manier werkte tot een paar weken geleden goed, nu komt hij in een andere fase en ik wil inderdaad graag meegroeien.
@Inge O: dankjewel voor je duidelijke tips. Ik ga dit zeker uitproberen. Ik neem een portie extra geduld mee en al moet ik die 5u blijven zitten, ik wacht geduldig af tot hij komt.
Wat overtrainen had ik een ander beeld, maar zoals jij het uitlegt snap ik hem ook idd wel.
Ik moet zeggen dat ik me al een heel stuk minder zorgen maak als dat ik eerst deed, ben alleen wel zoekend in hoe ik het aan moet pakken. Want niets doen werkt natuurlijk ook niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
goed zo!*Skye* schreef:@Renee: Tsja... waarom ik me laat frustreren. Waarschijnlijk omdat ik het te graag goed wil doen. En daar wil ik zeker mee aan de slag. Wat jij zegt, de lat minder hoog voor mezelf leggen. Mijn man wilde alleen een hond als hij goed zou luisteren, dus misschien ben ik er daarom wat te veel op gefocust. Skye is er nu eenmaal en hij gaat toch niet meer weg en meer dan mijn best doen kan ik natuurlijk niet doen. En ik had gewoon nooit verwacht dat er zoveel mensen over zoveel onderwerpen recht tegenover elkaar zouden staan in de hondenwereld. Zelfs bij mijn hondenschool hebben 4 trainers, 4 totaal verschillende aanpakken.
ik ga duimen dat je het evenwicht tussen je hond opvoeden en trainen en op een ontspannen manier met hem bezig zijn gauw gaat vinden.
je zult zien dat het dan allemaal nog een stuk leuker wordt!
(misschien helpt het als je je zelf voorhoudt dat je van een kind uit groep 8 ook niet hetzelfde niveau als dat van een eindexamenkandidaat kunt verwachten en dat dat bij opgroeiende hondjes niet anders is

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hadden ook nooit puberende honden, maar nu hebben we er 1 die het gelijk voor 4 honden doet.
Ik moest er er ook even aan wennen dat hij niet meer perfect luisterde. Dus ook wij doen nu even stapjes terug in de training en met wandelen.
Had ook een tuig en lange lijn aan hem hangen, maar die is hij natuurlijk kwijtgeraakt
Ik moest er er ook even aan wennen dat hij niet meer perfect luisterde. Dus ook wij doen nu even stapjes terug in de training en met wandelen.
Had ook een tuig en lange lijn aan hem hangen, maar die is hij natuurlijk kwijtgeraakt

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Euh.... Whahahanathalie schreef:Had ook een tuig en lange lijn aan hem hangen, maar die is hij natuurlijk kwijtgeraakt
- dagmar88
- Zeer actief
nathalie schreef:Wij hadden ook nooit puberende honden, maar nu hebben we er 1 die het gelijk voor 4 honden doet.
Hier dan behalve Charlie geen pups, maar op Tibbe na hebben ze allemaal wel een periode gehad dat ze meer durven, zich losmaken en grenzen op blijven zoeken.
Zeker bij degenen die minder baasgericht zijn was het zoeken naar de juiste knoppen. Bij Charlie duurde dat láng
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik heb ook nog nooit een puberende hond gehad.
Ik doe hier vanaf dag één alles spelenderwijs, ik ga ook niet wandelen met mijn puppen, we gaan samen de wereld ontdekken, samen bloemetjes besnuffelen e.d. zo ben ik altijd de leukste en komen ze graag naar me toe voor een knuffel en wat lekkers
Ik doe hier vanaf dag één alles spelenderwijs, ik ga ook niet wandelen met mijn puppen, we gaan samen de wereld ontdekken, samen bloemetjes besnuffelen e.d. zo ben ik altijd de leukste en komen ze graag naar me toe voor een knuffel en wat lekkers
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- *Skye*
- Zeer actief
Dankjewel, ik hoop het ook. Nu klinkt het misschien alsof ik me alleen maar druk loop te maken, maar dat is zeker niet zo. Er wordt hier naast de momentjes dat het even niet helemaal goed gaat ook heel veel genoten, gespeeld en geknuffeld.renee-uk schreef: goed zo!
ik ga duimen dat je het evenwicht tussen je hond opvoeden en trainen en op een ontspannen manier met hem bezig zijn gauw gaat vinden.
je zult zien dat het dan allemaal nog een stuk leuker wordt!
(misschien helpt het als je je zelf voorhoudt dat je van een kind uit groep 8 ook niet hetzelfde niveau als dat van een eindexamenkandidaat kunt verwachten en dat dat bij opgroeiende hondjes niet anders is)
Het is ook niet zo zeer dat hij het goed moet doen, maar ik zelf moet het goed doen van mezelf. De frustratie is meer naar mezelf, dan naar hem.
nathalie schreef:Wij hadden ook nooit puberende honden, maar nu hebben we er 1 die het gelijk voor 4 honden doet.
Dat is even wennen dan voor jullie. Het zal natuurlijk ook per hond verschillend zijn. Knap dat hij de lange lijn en tuig is kwijt geraakt.
Ik had toch gedacht (of moet ik zeggen gehoopt;)) dat het met een border collie wel goed zou zitten met de baasgerichtheiddagmar88 schreef: Hier dan behalve Charlie geen pups, maar op Tibbe na hebben ze allemaal wel een periode gehad dat ze meer durven, zich losmaken en grenzen op blijven zoeken.
Zeker bij degenen die minder baasgericht zijn was het zoeken naar de juiste knoppen. Bij Charlie duurde dat láng
Lijkt me erg fijn om een manier te hebben waarop het goed werkt. Hier kan ik iets van leren. Het lijkt wel alsof Skye kan gedachtenlezen. Die knuffel of wat lekkers komt hij ook zeker wel halen. Maar op het moment dat ik nu echt even wil 'trainen' lijkt hij wel doof. Ik zal waarschijnlijk dan een hele andere houding aannemen waardoor hij er op deze manier op reageert. Dus de truc zit hem denk ik in de ontspanning en vrijheid.Lunatic schreef:Ik heb ook nog nooit een puberende hond gehad.
Gisterenavond ging mijn man duiken en ik ben met Skye lekker mee gegaan. Heb een heerlijke wandeling gemaakt met hem en hij heeft lekker gezwommen. Heb hem deze keer aan de flexlijn gelaten en dat ging eigenlijk heel prima. Hij had de vrijheid die hij wilde en ik kon lekker ontspannen lopen. Eigenlijk iedere aanwijzing die ik gaf volgde hij op. Hij liep bijvoorbeeld met een balletje in zijn bek en als hij dan aangelopen kwam zonder bal en ik zei: Ga de bal eens pakken. Dan ging hij braaf de bal pakken. Het was gewoon een fijne ontspannen wandeling, zonder gedoe. Ik was ontspannen, Skye had het naar zijn zin en zonder dat ik erg in had, voelde hij goed aan wat ik wilde en deed hij het ook.
Vanochtend hadden we onze eerste puppy agility les gepland staan. Je gaat dan spelenderwijs aan de slag met agility, maar bijvoorbeeld de balkjes liggen gewoon op de grond. Je oefent dan ook bv de tunnel of paaltjes. Ik had nog zitten twijfelen om hem af te zeggen. In mijn hoofd zou het alleen nog maar meer mogelijkheden geven tot falen. Ik zou dan van alles van hem willen en hij zou het waarschijnlijk toch niet doen. De trainer heeft zelf heel veel ervaring in border collies dus toch besloten om te gaan. Het was echt super leuk en het ging heel goed. Ik ben echt met een heel goed gevoel naar huis gegaan. Skye is bijna de hele les los geweest en het is heel erg gericht op een positieve en blije benadering. Hij vond het erg leuk om te doen en bleef met zijn aandacht goed bij mij. Ook als hij even wat afgedwaald was en ik riep hem kwam hij ook gewoon goed naar me toe.
Al met al even genoten van een paar positieve ervaringen en me wel gerealiseerd dat hij het misschien niet perfect doet en ik zal ook niet altijd precies doen wat ik zou moeten, maar dat maakt niet uit. We leren allebei elke dag weer van elkaar en zolang ik niet vergeet te genieten komt het vast goed.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, als ik dat wist, was dat tuig nu niet kwijt. Er hing voor 50 euro nieuw spul aan die hond. En ineens was het Chuck zonder spul. Rotzak.Zamunda schreef:Euh.... Whahahanathalie schreef:Had ook een tuig en lange lijn aan hem hangen, maar die is hij natuurlijk kwijtgeraakt. Hoe heeft ie dat gedaan dan???

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh, wat een rothondnathalie schreef:Ja, als ik dat wist, was dat tuig nu niet kwijt. Er hing voor 50 euro nieuw spul aan die hond. En ineens was het Chuck zonder spul. Rotzak.Zamunda schreef:Euh.... Whahahanathalie schreef:Had ook een tuig en lange lijn aan hem hangen, maar die is hij natuurlijk kwijtgeraakt. Hoe heeft ie dat gedaan dan???
- Paisley
- Zeer actief
Kijk, dat ging toch hartstikke goed!*Skye* schreef: Skye is bijna de hele les los geweest en het is heel erg gericht op een positieve en blije benadering.

- *Skye*
- Zeer actief
Ja ik ben hartstikke trots. Het was alleen wel een privé les dus heel veel afleiding was er nog niet
maar het was een leuk begin en we hebben het echt naar ons zin gehad!
- Paisley
- Zeer actief
- *Skye*
- Zeer actief
Tnx!!
Gisterenavond had hij weer iets nieuws bedacht. Gaan zitten blaffen in de bench met het naar bed gaan. Hij slaapt al zo lang hij hier is
(op de eerste anderhalve week na) in die bench, op die plek en dit heeft hij echt nog nooit gedaan. De eerste anderhalve week heeft hij in de slaapkamer in de bench geslapen en dat ging heel snel heel goed, daarna is hij naar benden verhuisd en we hebben er nog nooit dol mee gehad 's nachts.
Mijn eerste gedachte was, negeren, dan houdt het vanzelf op. Maar het werd alleen maar erger. Na ruim een kwartier heb ik vanuit de slaapkamer gezegd: 'Skye stil!!' en toen hij stil was 'ggooeedzoooo'. Na een kwartiertje begon hij weer en heb ik meteen gezegd dat hij stil moest zijn. Gewoon alleen kort het commando. En weer beloond toen hij stil was. Toen heeft hij gelukkig de hele nacht doorgeslapen.
Ik heb gewoon naar mijn eigen gevoel geluisterd wat te doen en dat gevolgd en geprobeerd om niet te veel na te denken over wat ik zou moeten doen volgens alle theorieën en meningen. Het heeft gewerkt dus heeft me weer wat extra zelfvertrouwen gegeven.
Vanochtend in het bos had ik hem even los gelaten, het ging zo goed aan de flex dat ik het wel even wilde proberen. Ineens was daar iemand met een hond aan de lijn. Normaal let ik altijd heel goed op, maar deze persoon was me niet opgevallen. Skye ging er meteen op af en ik heb zo enthousiast als ik kon geroepen: Sskkyyeee kom eens kiiijjjkkenn!!! En na even een rondje om de hond+baasje heen kwam hij meteen op mij af gestormd. Toen ik merkte dat hij echt op weg naar mij was heb ik 'hier' geroepen en hem heeeeeel goed beloond want hij kwam gewoon helemaal naar me toe. Nog even mijn excuses aangeboden aan het baasje van de hond want ik wil niet dat hij zomaar op iemand afstormt, maar al met al weer een hele positieve ervaring. Daarna nog even los laten lopen en wat gespeeld zodat hij niet het hierkomen linkte aan aanlijnen.
Al met al, ben ik blij!
Gisterenavond had hij weer iets nieuws bedacht. Gaan zitten blaffen in de bench met het naar bed gaan. Hij slaapt al zo lang hij hier is
(op de eerste anderhalve week na) in die bench, op die plek en dit heeft hij echt nog nooit gedaan. De eerste anderhalve week heeft hij in de slaapkamer in de bench geslapen en dat ging heel snel heel goed, daarna is hij naar benden verhuisd en we hebben er nog nooit dol mee gehad 's nachts.
Mijn eerste gedachte was, negeren, dan houdt het vanzelf op. Maar het werd alleen maar erger. Na ruim een kwartier heb ik vanuit de slaapkamer gezegd: 'Skye stil!!' en toen hij stil was 'ggooeedzoooo'. Na een kwartiertje begon hij weer en heb ik meteen gezegd dat hij stil moest zijn. Gewoon alleen kort het commando. En weer beloond toen hij stil was. Toen heeft hij gelukkig de hele nacht doorgeslapen.
Ik heb gewoon naar mijn eigen gevoel geluisterd wat te doen en dat gevolgd en geprobeerd om niet te veel na te denken over wat ik zou moeten doen volgens alle theorieën en meningen. Het heeft gewerkt dus heeft me weer wat extra zelfvertrouwen gegeven.
Vanochtend in het bos had ik hem even los gelaten, het ging zo goed aan de flex dat ik het wel even wilde proberen. Ineens was daar iemand met een hond aan de lijn. Normaal let ik altijd heel goed op, maar deze persoon was me niet opgevallen. Skye ging er meteen op af en ik heb zo enthousiast als ik kon geroepen: Sskkyyeee kom eens kiiijjjkkenn!!! En na even een rondje om de hond+baasje heen kwam hij meteen op mij af gestormd. Toen ik merkte dat hij echt op weg naar mij was heb ik 'hier' geroepen en hem heeeeeel goed beloond want hij kwam gewoon helemaal naar me toe. Nog even mijn excuses aangeboden aan het baasje van de hond want ik wil niet dat hij zomaar op iemand afstormt, maar al met al weer een hele positieve ervaring. Daarna nog even los laten lopen en wat gespeeld zodat hij niet het hierkomen linkte aan aanlijnen.
Al met al, ben ik blij!
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Ik heb ook regelmatig honden die op me afstormen en niet luisteren naar de baas om terug te komen.
Max vind het reete gezellig als er een hondje komt buurten en al helemaal als ze gewoon vriendelijk zijn en als de click er is willen spelen.
maar goed, het is een heel verschil of er een hondje komt buurten die gewoon wil kennis maken of zelfs spelen, of een vervelende hond die wil armpje drukken of zelfs aggresief is.
Max vind het reete gezellig als er een hondje komt buurten en al helemaal als ze gewoon vriendelijk zijn en als de click er is willen spelen.
maar goed, het is een heel verschil of er een hondje komt buurten die gewoon wil kennis maken of zelfs spelen, of een vervelende hond die wil armpje drukken of zelfs aggresief is.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Het is niet zo moeilijk, als je het eenmaal weetLunatic schreef:Lijkt me erg fijn om een manier te hebben waarop het goed werkt. Hier kan ik iets van leren. Het lijkt wel alsof Skye kan gedachtenlezen. Die knuffel of wat lekkers komt hij ook zeker wel halen. Maar op het moment dat ik nu echt even wil 'trainen' lijkt hij wel doof. Ik zal waarschijnlijk dan een hele andere houding aannemen waardoor hij er op deze manier op reageert. Dus de truc zit hem denk ik in de ontspanning en vrijheid.*skye* schreef:Ik heb ook nog nooit een puberende hond gehad.
Ik maak overal gebruik van en benoem alles, dus als de kleine pup aan je been geplakt loopt, wat de meeste in het begin doen, ga ik enthousiast belonen, goedzooooo...lekkers erin en dat steeds maar voor een minuutje ofzo, na een week ga ik er voorzichtig een commando aan plakken, volg, goedzo dat is volg
Het terugkomen doe ik met de fluit, bij de laatste 2 puppen had ik het makkelijk, daar was het ze in het nest al geleerd met eten, dus hoefde ik het alleen te onderhouden, fluiten is rennen want dan krijg ik lekkers
Verder doe ik veel spelen, dus tijdens de wandeling een speeltje mee en die dan heel makkelijk verstoppen, eerst gaan we die dan samen zoeken en dat is leuk
Als ze een maand of 6 zijn vraag ik iets meer van ze, als ik tenminste zeker weet dat ze echt weten wat ik vraag en ze dat ook goed kunnen, als ik dan bijv. zit zeg, dan wil ik ook echt dat ze gaan zitten, mochten ze dat niet meteen doen dan wacht ik geduldig af en speel voor lantaarnpaal. Terug fluiten (hier dus) doe ik tijdens de wandelingen regelmatig, geef ze dan wat lekkers, vertel ze hoe braaf ze zijn en geef ze weer vrij, zo blijft het altijd leuk om terug te komen, zelfs als ze met andere honden aan het spelen zijn
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten op te schrijven voor je, succes en vergeet vooral niet te genieten, voor je het weet zijn ze groot
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- *Skye*
- Zeer actief
@Marco: Zelf vind ik het nooit vervelend als er een hond even komt buurten als Skye aan de lijn zit, maar nu heb ik het geluk dat Skye het ook niet erg vind om aan de lijn te zitten en te buurten met een andere hond.
Niet alle honden (en baasjes) zijn daar natuurlijk van gediend, dus eigenlijk heb ik liever niet dat Skye zomaar op iedere hond afrent. Dit voorkom ik door hem alleen los te laten als ik niemand zie in de omgeving, maar ik geloof dat deze mevrouw gewoon stiekem achter een boom verstopt stond ofzo
(grapje natuurlijk). Ik weet wel dat Skye alleen maar even hallo komt zeggen, maar dat weet die persoon natuurlijk niet. Ik merk wel dat, nu Skye iets ouder wordt, hij wel heel goed aanvoelt welke hond zin heeft om te spelen en voor welke hond hij beter de andere kant op kan gaan.
@Lunatic: Je hebt het heel duidelijk omschreven en snap helemaal wat je bedoeld. Het moet inderdaad vooral leuk zijn samen.
Pfff... hou op over dat ze snel groot zijn. Hij is nu al geen puppy meer... Gaat zo snel!!
Moet ook zeggen dat ik toen ik dit topic opende echt even een dipje had zelf. Nu merk ik dat ik er gelukkig weer een stuk ontspannender mee om ga en dan lijkt het ineens allemaal weer makkelijker te gaan. Ik vraag gewoon niet te veel van hem en maak er meer een spelletje van. Hij blij, ik blij!
Niet alle honden (en baasjes) zijn daar natuurlijk van gediend, dus eigenlijk heb ik liever niet dat Skye zomaar op iedere hond afrent. Dit voorkom ik door hem alleen los te laten als ik niemand zie in de omgeving, maar ik geloof dat deze mevrouw gewoon stiekem achter een boom verstopt stond ofzo
@Lunatic: Je hebt het heel duidelijk omschreven en snap helemaal wat je bedoeld. Het moet inderdaad vooral leuk zijn samen.
Pfff... hou op over dat ze snel groot zijn. Hij is nu al geen puppy meer... Gaat zo snel!!
Moet ook zeggen dat ik toen ik dit topic opende echt even een dipje had zelf. Nu merk ik dat ik er gelukkig weer een stuk ontspannender mee om ga en dan lijkt het ineens allemaal weer makkelijker te gaan. Ik vraag gewoon niet te veel van hem en maak er meer een spelletje van. Hij blij, ik blij!