Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eilandhonden
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Eilandhonden
Het altijd zo gewraakte 'laat ze maar los' is meestal dan ook echt het beste 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien wel beideTara schreef:Ik denk ook dat het met een rothond gewoon niet zo fijn woont op een eiland. Iets met ons kent ons en zo.
Ja, ófff...De Terschellingenezen hebben gewoon een betere smaak qua honden.
Die Terschellinger honden zijn er vast ook wel behoorlijk aan gewend, aan al die gasten.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik kom veel op terschelling met de chartervaart. In de chartervaart stikt het van de stabijtjes en ze laten zichzelf uit. Die van mij ook. We liggen dan aan de Willem Barentszkade en ze blijft aan de voetgangerszijde van de weg. Het is wel eens gebeurd dat 1 van onze gasten dacht dat ze mijn hond ergens had gezien, en had hem mee terug aan boord genomen. Bleek het een heel andere stabijNanna schreef:Hier op Terschelling heel veel Stabijna's.
In het dorp zie je ze ook regelmatig lopen, alleen of in een groepje. Zonder baas. Gaat met de aangelijnde honden van de vakantiegangers helemaal prima, geen onvertogen woord.
Op het strand veel jachthonden(wel met baas), vooral Labradors zijn oververtegenwoordigd. En ook daar weer: geen blaf, geen grom, niks.
Ook mijn honden mengen zich regelmatig met een groepje voorbijkomende honden. Snuffelsnuffel en houdoe maar weer.
Zou dat nou te maken hebben met het laid-back eilandgevoel?![]()
Moet wel erbij zeggen dat ik hier maar héél weinig meer territoriale rassen zie of het type hond dat graag een punt maakt. Dat is een zeldzaamheid en áls ie er loopt is het meestal eigenlijk ook wel een hendige. Alleen de Maremma op West heeft zo zijn principes![]()
Kijk, dat de vakantiehond geen drukte maakt vind ik eigenlijk wel logisch, dit is zijn turf niet. Maar dat ook de eilandhonden het allemaal wel gescheten zit vind ik uitermate komisch
Voorheen wilde ik haar steeds bij me houden, maar ze struint veel liever langs de kade en speelt met andere honden, dan dat ze steeds op het schip moet blijven. Omdat veel schepen het zelfde rondje varen, kom je ze dagelijks tegen en de honden kennen elkaar dus ook goed. En inderdaad, het kan allemaal daar. Ook in het dorp gebruik ik vaak geen lijn.

- iones
- Zeer actief
Veel stabijna´s??? Wat grappig! Die heb ik ook een. Heb je foto´s? Zijn ze ook kortharig, mooi zwart met witte sokken en witte bef?
Yep, het werkt veel minder spanning in de hand dan aan de lijn of deels aangelijnd, wat nog erger is.Jaap* schreef:Het altijd zo gewraakte 'laat ze maar los' is meestal dan ook echt het beste
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ouders wonen met een rothond op een eiland, en die hond zie je gewoon niet op het strand.
Denk dat het ook te maken heeft met de ruimte, waardoor er minder spanningen ontstaan. En dat alles losloopt inderdaad. Onze honden zijn sowieso vaker op ons (bal) en de zee gericht dan op andere honden op het strand. Vraag me wel af hoeveel eilandhonden je in deze periode tegen zal komen. Op Schier is het nu toch voornamelijk onbekende honden van toeristen.
Denk dat het ook te maken heeft met de ruimte, waardoor er minder spanningen ontstaan. En dat alles losloopt inderdaad. Onze honden zijn sowieso vaker op ons (bal) en de zee gericht dan op andere honden op het strand. Vraag me wel af hoeveel eilandhonden je in deze periode tegen zal komen. Op Schier is het nu toch voornamelijk onbekende honden van toeristen.
Groetjes Eva
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Heb ik dan zo'n rare hond dat haar gedrag beter is aan de lijn?Jaap* schreef:Het altijd zo gewraakte 'laat ze maar los' is meestal dan ook echt het beste
Ben benieuwd, we gaan een weekendje Texel doen. Hopelijk gedraagt ze zich een beetje
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Ja maar dat weet je als eigenaar als je een stoere nanny dog aanschaftNanna schreef:Ik kom helemaal geen klapkaken tegen. Ik heb welgeteld in de afgelopen week één keer een kort aangelijnde Bordeaux Dog gezien en dat was op dat gebied helemaal dat.Marco88 schreef:je zal er ook geen loslopende klapkaken tegenkomen vermoed ik zo
En ja, misschien komt dat type hond ook niet op het strand omdat daar verder alles losloopt en sfeervol komt buurten
Fijn, kun je je stoere vechthond achterlaten in het warme huisje om naar het strand te gaan....
- Gollum
- Zeer actief
Mijn Lab gedraagt zich voorbeeldig, het is die skrielkip waar ik op moet lettenNanna schreef:Ik zag op het strand ook een blonde Lab aan een lange lijn hoor. Omdat ze anders continu in de problemen kwam.Gollum schreef:Heb ik dan zo'n rare hond dat haar gedrag beter is aan de lijn?Jaap* schreef:Het altijd zo gewraakte 'laat ze maar los' is meestal dan ook echt het beste
Ben benieuwd, we gaan een weekendje Texel doen. Hopelijk gedraagt ze zich een beetje
Eten jatten bij andere mensen, kinderen omgooien, gemaakte zandkastelen vernielen, bedelen bij voorbijgangers, overal ballen jatten. Allemaal heel lief bedoeld maar je krijgt er de grootste ruzie om![]()
Ik zou trouwens doodmoe worden van zo'n hond.
Mika kan echt niet los bij etende mensen, die is in staat het zo uit de mond te jatten. En enge honden moeten uitgekafferd worden.
We gaan het zien, normaal gaan we op vakantie als het rustig is. Ik denk dat we nu wel meer mensen gaan tegenkomen. Ik doe alvast een schietgebedje
- Paisley
- Zeer actief
Het verbaast me eigenlijk dat het sommigen van jullie zo verbaast. Ik kom uit een dorp waar ook alles los liep. En daar kwam je ook geen asociale honden tegen. En de honden die elkaar niet liggen, hebben de ruimte om elkaar te ontlopen.
Pas toen ik naar de stad ging, kwam ik voor het eerst staffords, bulldogs etc tegen. En ik verbaas me ook vaak over hoe krampachtig sommige mensen praten over het los lopen van de lijn, maar dat komt dus doordat we een ander uitgangspunt hebben.
Wij hebben toen onderandere een Rottweiler reu gehad en die was ook hartstikke sociaal en liep ook altijd los.
Tuurlijk zijn er wel eens irritaties en kleine probleempjes zoals honden die in een tuin zitten te schijten of een hond die eten jat, maar daar wordt op een hele andere manier opgelost dan in de stad - waar het er altijd op neer komt dat de hond vast moet.
Veel toleranter.
Pas toen ik naar de stad ging, kwam ik voor het eerst staffords, bulldogs etc tegen. En ik verbaas me ook vaak over hoe krampachtig sommige mensen praten over het los lopen van de lijn, maar dat komt dus doordat we een ander uitgangspunt hebben.
Wij hebben toen onderandere een Rottweiler reu gehad en die was ook hartstikke sociaal en liep ook altijd los.
Tuurlijk zijn er wel eens irritaties en kleine probleempjes zoals honden die in een tuin zitten te schijten of een hond die eten jat, maar daar wordt op een hele andere manier opgelost dan in de stad - waar het er altijd op neer komt dat de hond vast moet.
Veel toleranter.

- Gollum
- Zeer actief
Dat is volgens mij echt het verschil tussen een stad en een dorp. Zodra er meer ruimte is voor iedereen worden mensen en honden een stuk relaxter lijkt het wel.Paisley schreef:Het verbaast me eigenlijk dat het sommigen van jullie zo verbaast. Ik kom uit een dorp waar ook alles los liep. En daar kwam je ook geen asociale honden tegen. En de honden die elkaar niet liggen, hebben de ruimte om elkaar te ontlopen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
En aan de mensen die er wonen. Ik woon in een dorp en 5 van de 10 honden zouden gewoon los kunnen lopen, geen probleem. Die andere 5 honden zijn bij wijze van 2 honden die vast zouden moeten, omdat ze een gevaar voor zichzelf vormen en 2 die een gevaar voor anderen vormen en 1 die gewoon vast loopt, omdat het niet de makkelijkste is. Je merkt een enorm verschil tussen mensen die hier opgegroeid zijn, mensen die hier al jaren wonen en mensen die er pas net een paar jaar wonen. (En officieel val ik onder die laatste, maar qua mentaliteit niet) Die hier opgegroeid zijn of al jaren wonen zijn niet zo moeilijk, als de hond geen overlast veroorzaakt kijkt iedereen maar wat hij of zij doet. Veroorzaken ze wel overlast zijn ze minder makkelijk. Maar de 'nieuwe' mensen willen of alles vast, of laten hun hond loslopen terwijl die bij de 5 honden hoort die niet los zouden kunnen.
Ik denk dat je op zo'n eiland helemaal geen zin hebt in een moeilijke hond en als je die toevallig treft ervoor zorgt dat niemand er last van heeft. Het ons kent ons en de sociale controle zorgt toch voor de gemoedelijke sfeer, denk ik.
Ik denk dat je op zo'n eiland helemaal geen zin hebt in een moeilijke hond en als je die toevallig treft ervoor zorgt dat niemand er last van heeft. Het ons kent ons en de sociale controle zorgt toch voor de gemoedelijke sfeer, denk ik.
- ranetje
- Zeer actief
Hoe bedoel je dat?iones schreef:Veel stabijna´s??? Wat grappig! Die heb ik ook een. Heb je foto´s? Zijn ze ook kortharig, mooi zwart met witte sokken en witte bef?Yep, het werkt veel minder spanning in de hand dan aan de lijn of deels aangelijnd, wat nog erger is.Jaap* schreef:Het altijd zo gewraakte 'laat ze maar los' is meestal dan ook echt het beste
-
Winston
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
Ik merk ook verschil met honden hier in de stad en de honden uit een dorp. Dat ligt waarschijnlijk aan de eigenaren hier. Honden in de stad zijn meer gefrustreerd vind ik. Mijn honden worden echt vaak lastig gevallen hier, zowel door honden aan de lijn als loslopers. Het zal wel ook met de mentaliteit te maken hebben.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik weet niet op welke manier je bedoeld, maar ik bedoel confrontaties met andere honden.Gollum schreef:Heb ik dan zo'n rare hond dat haar gedrag beter is aan de lijn?Jaap* schreef:Het altijd zo gewraakte 'laat ze maar los' is meestal dan ook echt het beste
Voor zandkastelen kapot maken zou ik hem aangelijnd houden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Gollum
- Zeer actief
Ja dat bedoel ik ook hoorJaap* schreef:Ik weet niet op welke manier je bedoeld, maar ik bedoel confrontaties met andere honden.Gollum schreef:Heb ik dan zo'n rare hond dat haar gedrag beter is aan de lijn?Jaap* schreef:Het altijd zo gewraakte 'laat ze maar los' is meestal dan ook echt het beste
Voor zandkastelen kapot maken zou ik hem aangelijnd houden
Mika is veel meer ontspannen aan de lijn dan los in confrontatie met andere honden. Los vind ze dat ze als een debiel moet gaan blaffen tegen honden en aan de lijn maakt ze voorzichtig en rustig contact of ze loopt netjes met me mee langs de honden.
Het gaat best goed eigenlijk, ik had het me veel drukker voorgesteld hier. Alleen vond Mika de boot niet zo'n succes
Maar de eilandhonden tot nu toe zijn inderdaad erg relaxt, Gol heeft al twee vakantieliefdes, een Jack hussel die ze eigenlijk niet zag zitten en zijn broer de vette zwarte Lab. Gol ging voor de vette Lab, ze maakte helemaal dansjes voor hem
Zandkastelen laten ze heel, Gol pist er alleen overheen
- iones
- Zeer actief
Stadsmensen hebben ten eerste ander soort honden. In dorpen zie je bijvoorbeeld veel minder vaak de `stoere rassen` die niet zo sociaal zijn naar andere honden dan in dorpen.Winston schreef:Ik merk ook verschil met honden hier in de stad en de honden uit een dorp. Dat ligt waarschijnlijk aan de eigenaren hier. Honden in de stad zijn meer gefrustreerd vind ik. Mijn honden worden echt vaak lastig gevallen hier, zowel door honden aan de lijn als loslopers. Het zal wel ook met de mentaliteit te maken hebben.
Daarnaast hebben honden in de stad reden om gefrustreerd te zijn. Daar zijn meer regels, minder mogelijkheden voor honden. Lekker altijd aan het lijntje lopen en even los mogen op een strontveldje van 20 x 20 meter. Nou, dan heb je wat als hond....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
S@ndr@
- Zeer actief
hier liep het voorheen ook allemaal op straat, of lagen los in de deuropening of er voor en idd het ging prima, t was alleen soms hommeles als er een hond uitbrak die nooit losliep.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb ook wel het idee dat honden in de stad gewoon niet zo gelukkig zijn normaal gesproken. Meer frustraties en meer gegrom en gekrijs aan de lijnen.
Wat ik denk dat de oorzaak is is dat men op terschelling en verder overal waar de ruimte is een jonge hond op laat groeien zonder lijn. Waarom zou je op een strand je pup aanlijnen?
Die jonge honden leren dus met ruimte sociaal gedrag aan. Een tegenligger heeft ook de hond los normaal gesproken in de duinen of op het strand. Loslopende honden leren sociaal gedrag aan. Aangelijnde honden waar hier op dit forum altijd zo belangrijk over wordt gedaan leren niks. Die winden zich op aan een riem en kunnen vervolgens nergens heen met hun emoties en drang tot interactie.
Pups die naar ander honden rennen en er kennis mee maken leren. Andere honden waar pups en jonge honden op af komen rennen leren ook sociaal gedrag. En dat soort mooie leermomenten kom je vooral tegen op plaatsen waar honden nog behandeld worden als hond en lekker los mogen. In de stad mag dat niet en daar raken honden gefrustreerd.
Want als je hond van jongs af aan leert dat de ene hond wel en de andere hond niet van hem gediend is leert hij vanzelf ook zijn gedrag te doseren. Ik ben dus wel voorstander van honden kennis laten maken in losloopgebieden en niet altijd direct je hond aan te lijnen als er andere honden lopen. Tenminste, als je hond daar sociaal genoeg voor is.
Voor mij heeft het dus minder met de ruimte direct en met de rassen te maken alswel met de manier waarop honden op het platteland en desnoods op een eiland groot worden. Dat is op de Spaanse manier. Spaanse honden die in grote asielen hebben gezeten zijn nl meestal net zo sociaal als de eilandhonden. Die hebben op hun falie gekregen van honden die geen zin hadden in contact. Die hebben gespeeld met leuke honden en die hebben met pups en honden van het eigen geslacht leren omgaan. Dat allemaal zonder riem en zonder baasjes die zich gaan bemoeien. Dan pas kan een hond normaal gedrag gaan vertonen.
Ik kom al mijn hele leven op Terschelling met honden. De ene socialer dan de andere. Maar inderdaad, zelden of nooit dat er een lokale hond op mijn honden is gedoken of anders problemen heeft gemaakt. Honden in strandtenten vind ik dus ook geen enkel probleem itt veel andere mensen.
Wat ik denk dat de oorzaak is is dat men op terschelling en verder overal waar de ruimte is een jonge hond op laat groeien zonder lijn. Waarom zou je op een strand je pup aanlijnen?
Die jonge honden leren dus met ruimte sociaal gedrag aan. Een tegenligger heeft ook de hond los normaal gesproken in de duinen of op het strand. Loslopende honden leren sociaal gedrag aan. Aangelijnde honden waar hier op dit forum altijd zo belangrijk over wordt gedaan leren niks. Die winden zich op aan een riem en kunnen vervolgens nergens heen met hun emoties en drang tot interactie.
Pups die naar ander honden rennen en er kennis mee maken leren. Andere honden waar pups en jonge honden op af komen rennen leren ook sociaal gedrag. En dat soort mooie leermomenten kom je vooral tegen op plaatsen waar honden nog behandeld worden als hond en lekker los mogen. In de stad mag dat niet en daar raken honden gefrustreerd.
Want als je hond van jongs af aan leert dat de ene hond wel en de andere hond niet van hem gediend is leert hij vanzelf ook zijn gedrag te doseren. Ik ben dus wel voorstander van honden kennis laten maken in losloopgebieden en niet altijd direct je hond aan te lijnen als er andere honden lopen. Tenminste, als je hond daar sociaal genoeg voor is.
Voor mij heeft het dus minder met de ruimte direct en met de rassen te maken alswel met de manier waarop honden op het platteland en desnoods op een eiland groot worden. Dat is op de Spaanse manier. Spaanse honden die in grote asielen hebben gezeten zijn nl meestal net zo sociaal als de eilandhonden. Die hebben op hun falie gekregen van honden die geen zin hadden in contact. Die hebben gespeeld met leuke honden en die hebben met pups en honden van het eigen geslacht leren omgaan. Dat allemaal zonder riem en zonder baasjes die zich gaan bemoeien. Dan pas kan een hond normaal gedrag gaan vertonen.
Ik kom al mijn hele leven op Terschelling met honden. De ene socialer dan de andere. Maar inderdaad, zelden of nooit dat er een lokale hond op mijn honden is gedoken of anders problemen heeft gemaakt. Honden in strandtenten vind ik dus ook geen enkel probleem itt veel andere mensen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat stadsmensen ander soort honden hebben zal best kloppen. Misschien dat er wat minder pitbulls ed in dorpen wonen omdat daar ook een ander slag mens woont. Als je lekker buiten wil wonen heb je ook iets romantisch en als je iets romantisch hebt dan zit je niet te wachten op een hond die bekend staat als hondendoder of kinderbijter oid. Maar de mensen die buiten wonen hebben weer veel sneller herders en andere grote waak en verdedigings-rassen. En of die nu altijd zoveel prettiger zijn in de omgang is voor mij nog de vraag. Op terschelling zie je weinig herders en weinig pitbulls en co. Dat het daar prettiger is voor mensen met honden snap ik best. Ik loop ook 100 keer liever op Terschelling met Bas dan door een wijk ergens in een stad.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Nu heb ik een ras waar wel een kop op zit en resideer ik in de randstad, maar ik herken geen van de uitingen over stadshonden.
Mijn honden hebben wel moeten leren met andere honden om te gaan omdat je geen stap kunt zetten zonder een andere hond tegen te komen.
Dat geldt voor iedere hond die we tegenkomen.
Kunnen loslopen heeft niet alleen van doen met sociaal gedrag naar andere honden, maar ook met jachtpassie en lompigheid naar mensen (zandkastelen slopen etc), dat laatste is meer beperkend in stedelijk gebied dan in gebieden waar je geen anderen tegenkomt.
Wel kan ik me voorstellen dat de voorkeur voor bepaalde honden op de eilanden groter is ( zo een als dat leuke beest van de hoek wil ik ook!) en dat er ook homogeniteit is in de manier van opvoeden. Je vraagt toch aan elkaar hoe je iets aanpakt en je ziet hoe anderen het doen.
Mijn honden hebben wel moeten leren met andere honden om te gaan omdat je geen stap kunt zetten zonder een andere hond tegen te komen.
Dat geldt voor iedere hond die we tegenkomen.
Kunnen loslopen heeft niet alleen van doen met sociaal gedrag naar andere honden, maar ook met jachtpassie en lompigheid naar mensen (zandkastelen slopen etc), dat laatste is meer beperkend in stedelijk gebied dan in gebieden waar je geen anderen tegenkomt.
Wel kan ik me voorstellen dat de voorkeur voor bepaalde honden op de eilanden groter is ( zo een als dat leuke beest van de hoek wil ik ook!) en dat er ook homogeniteit is in de manier van opvoeden. Je vraagt toch aan elkaar hoe je iets aanpakt en je ziet hoe anderen het doen.
- ranetje
- Zeer actief
Hoe bedoel je dat nou?laeken schreef:Ik heb ook wel het idee dat honden in de stad gewoon niet zo gelukkig zijn normaal gesproken. Meer frustraties en meer gegrom en gekrijs aan de lijnen.
Waarom zou je in een losloopgebied je hond aanlijnen als er een andere hond aankomt?
Ik roep Ita bij me als ik een aangelijnde hond tegen kom en ik zie dat ze plannen heeft om daar naar toe te gaan.
Dan lijn ik haar nog steeds niet aan trouwens, dat is niet nodig.
Dat heeft toch juist alles te maken met ruimte en vrijheid?laeken schreef:Voor mij heeft het dus minder met de ruimte direct en met de rassen te maken alswel met de manier waarop honden op het platteland en desnoods op een eiland groot worden. Dat is op de Spaanse manier. Spaanse honden die in grote asielen hebben gezeten zijn nl meestal net zo sociaal als de eilandhonden. Die hebben op hun falie gekregen van honden die geen zin hadden in contact. Die hebben gespeeld met leuke honden en die hebben met pups en honden van het eigen geslacht leren omgaan. Dat allemaal zonder riem en zonder baasjes die zich gaan bemoeien. Dan pas kan een hond normaal gedrag gaan vertonen.
Van honden die bij strandtenten horen hangt het af van hoe die honden zelf zijn.
Als ze territoriumdrift hebben en hun terrein "bewaken" kan je problemen krijgen.
Zijn ze gewend aan gasten met hond dan is er doorgaans geen probleem.
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Ik herken me ook niet in de uitingen over stadsmensen en honden. En ik ben toch echt een stadsmens in hart en nieren. Het is echt onzin dat de hele randstad volzit met gefrustreerde honden. Als ik wil kan ik met mn hond alle kanten op. Ik vermoed met een hond met jachtpassie zelfs meer. En uitdagingen en trainingmomenten zat!
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Naast de dorpshonden heb ik dan weer slechte ervaringen met honden die nog wat meer buiten de kern wonen, de boerderij honden. Hier in Nl valt het wel mee en tegenwoordig lijkt het over de grens ook wat minder te worden ivm strenge regels maar ik ben toch heel wat klote honden tegen gekomen die gewoon los over een erf struinde en dan dachten dat ze dit moesten verlaten als er een wandelaar voorbij kwam. Ik heb de littekens nog op mijn knie staan. Een vriend van ons gaat om die reden in Wallonië altijd wandelen met een paar stenen in zijn zak.
Is het op de eilanden veiliger om je hond los te laten lopen met verkeer b.v. ? Ik kan me voorstellen dat als de toeristen weer wieberen zijn dat je meer ruimte en rust hebt en dat dit ook voor de honden geld. Loslopen ? Waar zou je naar toe moeten ? Dus erg ver verdwalen kunnen ze ook niet. Ik moet toch echt ook nog eens naar de eilanden, ben er nog niet geweest. Klinkt wel leuk (maar dan niet in het hoogseizoen (denk ik)
Is het op de eilanden veiliger om je hond los te laten lopen met verkeer b.v. ? Ik kan me voorstellen dat als de toeristen weer wieberen zijn dat je meer ruimte en rust hebt en dat dit ook voor de honden geld. Loslopen ? Waar zou je naar toe moeten ? Dus erg ver verdwalen kunnen ze ook niet. Ik moet toch echt ook nog eens naar de eilanden, ben er nog niet geweest. Klinkt wel leuk (maar dan niet in het hoogseizoen (denk ik)
- Paisley
- Zeer actief
Nou, verdwalen kun je wel zeker hoor! Ik ken een Terschellingse die haar hond 10 dagen kwijt is geweest op Terschelling. Een vauve, en uit eindelijk heeft een strandjutter hem op de hoogte van de eerst slenk op gepikt, terwijl ze hem kwijt raakte in Midsland. Ze heeft alle dagen gezocht maar in de duinen heb je te weinig overzicht om een groot gebied te kunnen overzien.cornelia schreef:
Dat is jaren terug en hij is nooit meer afgelijnd.
In het hoogseizoen kun je nog heerlijk de eenzaamheid op zoeken op Terschelling. Als je West, West aan zee en Midsland aan zee overslaat, heb je nog vaak het idee dat je de enige toerist bent