Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een godvergeten triestigheid.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Wat een godvergeten triestigheid.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoe kun je zoiets in huis halen, opsluiten in een klein hok met stroom op het hek :gvd: ,bench ,in de tuin isoleren, geen beweging geven en dan nog gaan lopen roepen dat je zo bezorgd bent en zo gegaan bent en je van dat beest houd. :U:

Stond ook versteld van de aantallen , 250 tot 300.000 :80: :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Re: Wat een godvergeten triestigheid.

Ongelezen bericht door iones »

Wat gek dat je nou juist díe man veroordeelt. Hij heeft tot dusver weinig keuze gehad, maar deze keuze gaf hem ook geen vrede. Hij heeft niet voor niets hulp in geroepen. Die moeite zou hij nooit genomen hebben als hij onverschillig was geweest.

Zoveel honden zitten in een ren dag in dag uit en mogen er dan een uurtje of misschien 2 uurtjes eruit op een dag. Die honden zitten óók in isolatie. En dat vind je toch ook normaal?
Ik niet trouwens.
Een hond is een roedeldier. Die moet je niet eenzaam opsluiten.
En ik ben er toch al niet van om dieren hun vrijheid af te pakken. Ik pak ze liever een keer wat harder aan zodat sommige onbenullen mij voor dierenbeul uitmaken, dan dat ik ze hun vrijheid afneem. Want dat vind ík nou erg!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Ja en er schijnen zelfs wolfskruisingen in Nederland te zijn, er was hier laatst nog een topic over.
Het is natuurlijk harstikkuh stoer zo'n half wild dier in huis te hebben. :ugh:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
bouvierpoedel
Zeer actief

Het gaat niet om de gemiddelde herder of Fifi maar over een mix van een wild dier waarvan het wilde de overhand neemt in wat hij voelt en hem motiveerd in bijna een 100 % in wat hij doet.
Jij gaat ook geen half wolf aanschaffen Iones omdat je weet wat dat inhoud.
Daar gaat het juist om ,iedereen kan nadenken voordat hij een wild beest gaat aanschaffen wat dat voor dat beest inhoud.
Net als lopen mauwen achteraf dat je bedonderd bent en je een broodfukpup in je klauwen gestopt het gekregen.
Dit is even iets anders dan een gewone hond opsluiten voor een paar uurtjes.
Net als er gezegt werd je kunt een poema/panter ook niet in huis halen en verwachten dat het een huiskat word.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Jij gaat ook geen half wolf aanschaffen Iones omdat je weet wat dat inhoud.
Daar zeg je wat.
Ik doe dat inderdaad niet nee en ik hoop dat Cesar Millan dat in dat filmpje ook duidelijk maakt, ik heb het niet af gezien. Maar daar ligt in principe een goede les in.

Maar veel mensen schaffen dan wel geen halve wolf aan, maar mensen willen wel grootschalig stoere honden als staffords. Zonder te weten wat dat inhoudt. En dat houdt heel wat meer in dan de lieve huishondjes die jij of ik aanschaffen.
Die honden hebben duidelijkheid nodig, veel beweging, goede opvoeding. De meeste mensen kunnen dat niet bieden.

En dan zijn er mensen die een hond willen om een bepaalde behoefte op te vullen maar op hun beurt zelf niet voldoen aan de behoefte van de hond. Veel jagers bijvoorbeeld die hun jachthond in de ren doen en daar de hele dag in laten zitten `want ze moeten nu eenmaal werken`. Na hun werk als ze thuis zijn is het te donker om nog echt iets met de hond te gaan doen in de winter.

Moet je voor de gein eens doen, op marktplaats bij dieren kijken. En vul bij `zoek` eens in `spoed`, en kijk wat er te voorschijn komt bij de honden.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

wie neemt er nou een wolf als huisdier.
Beetje kerel neemt een grizzly beer
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Marco88 schreef:wie neemt er nou een wolf als huisdier.
Beetje kerel neemt een grizzly beer
Scheel wel in aanschaf van voer als hij af en toe een been of arm van je opvreet.
Maar ja aan alle lol in het leven komt daar ook een einde aan. :engel:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Er stond laatst op Marktplaats ook een advertentie dat er een nestje Hybrids verwacht werd. De liefste gezinshond met het uiterlijk van een wolf :ugh:
Tux
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tux »

Dit filmpje is al heel oud. Komt uit seizoen 5 van de The Dog Whisperer.
Oud filmpje of niet een wild dier in huis halen doe je gewoon niet.
Zo'n dier heeft een hele sterke leider, heeeeel veeeeel beweging en mentale uitdagingen nodig.
Ja ik ben gek op wolven maar om er nou 1 in huis te halen... Nee, ook niet als het een kruising is met een huishond.
Wolven horen in de natuur te leven niet in een huis/tuin.
Vind ook eigenlijk dat het kruisen/verkopen van wolven verboden moet worden.
iones
Zeer actief

Tux schreef:.
Vind ook eigenlijk dat het kruisen/verkopen van wolven verboden moet worden.
Inderdaad, het is idioterie.

Het is misschien een triest filmpje, maar ik ben al blij dat de eigenaar het leven van zijn hond wel verbeteren en daar energie in steekt. Hij heeft dan wel iets doms gedaan met de aanschaf van dat dier, maar hij probeert het nog recht te zetten. I.p.v. hem op een site als marktplaats te zetten of naar het asiel te brengen, waar de hond kansloos wordt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Dacht dat het in NL verboden was.

Ach het is misschien wel lief en te waarderen dat ze hulp zochten en er iets veranderd is , maar dat is maar een fractie van alles en bevredigd nog niet aan een 20% van dat beest zijn natuurlijke behoefte. Een gewone hond zou al knettergek worden zo gehouden en behandeld te worden.
Maar goed ze kunnen zich lekker op de schouder kloppen dat ze het er maximale uithalen en goed voor dat beest zijn . Wat weer anderen motiveert om zo'n xsing aan te schaffen want het kan toch gewoon met lichtelijke aanpassingen.
Zo'n beest zou gewoon in beslag moeten worden genomen omdat je er in principe niet goed voor bent.
iones
Zeer actief

In beslag genomen en dan?
Plaatsen bij een geschikter persoon? Gaat dat wel lukken? Hoeveel geschiktere personen zouden er zijn? Afmaken dan maar?
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:In beslag genomen en dan?
Plaatsen bij een geschikter persoon? Gaat dat wel lukken? Hoeveel geschiktere personen zouden er zijn? Afmaken dan maar?
Zijn ook nog opvang voor deze xsingen waar ze wel meer met de wolfkant om kunnen gaan en beest een beter leven krijgt past bij zijn behoefte en gevoel van ruimte.

Leven in een kleine kennel op beton zonder afleiding dan een rondje wandelen aan de riem is voor een gewone huishond al geen leven laat staan voor een halve wolf . Ja dan kun je maar beter uit je lijden verlost worden .
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Nanna schreef:Er zijn mensen die droomvangers in hun auto hebben en truien met wolven er op. En een tribal op hun arm.
Zodat ze zich een beetje de stoere woudloper kunnen wanen als ze weer zitten te kniezen achter hun bureau in de kantoortuin. :19:
De volgende gaat een stap verder en neemt, om exact dezelfde redenen, een wolf. Kijk mij eens wilde dierenfluisteraar zijn en kijk mij eens interactie met een wild dier kunnen hebben. :roll:
De bewonderende blikken van het andere geslacht missen dan ook hun uitwerking op kruishoogte niet.

En de wolf mag de prijs daarvoor betalen.

Nu heb ik een neppert natuurlijk maar ik heb deze reactie ook wel eens gehad als ik met hem over straat liep :F:
En dat zonder droomvanger, zonder wolventrui, zonder tribal en nog belangrijker, zonder kantoorbaan :wink:

Ik ben overigens tegen het houden van wolven en hybrides. Omdat ik geloof dat we die hier in Nederland niet het leven kunnen bieden wat prettig is voor de dieren.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
iones schreef:In beslag genomen en dan?
Zijn ook nog opvang voor deze xsingen waar ze wel meer met de wolfkant om kunnen gaan en beest een beter leven krijgt past bij zijn behoefte en gevoel van ruimte.

Leven in een kleine kennel op beton zonder afleiding dan een rondje wandelen aan de riem is voor een gewone huishond al geen leven laat staan voor een halve wolf . Ja dan kun je maar beter uit je lijden verlost worden .
Leven op een stukje beton is inderdaad wat mij betreft ook geen optie, maar er zal toch wel meer in hebben gezeten om er uit te halen, voor Cesar Millan dan dat?

Van de opvang van zulke xlingen ben ik niet op de hoogte. Het zou mooi zijn al die er inderdaad zouden zijn. Dan zou dat de beste optie zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”