Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog een puber... achter het behang plakken?
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Nog een puber... achter het behang plakken?
Waarom maak je het je hond zo moeilijk? Ik denk dat je er een stuk fijnere hond van krijgt als je hem opzet voor succes. En je zegt dat hij een kong heeft, maar ik denk niet dat die dan gevuld is? Je snapt dat de meeste honden een lege kong niet interessant genoeg vinden om er voor in de bench te blijven liggen? En waarom wil je sowieso dat deurtje open? Wat is het probleem om 'm dicht te doen?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
dat beest begrijpt geen zak van wat je van hem wil en op deze manier leer je hem van alles behalve dat wat je wil.
en dan straks weer janken dat ie niet in de bench wil en dat ie niet naar je luistert.
wat een bezopen gedoe zeg, hoe verkloot ik een hond
en dan straks weer janken dat ie niet in de bench wil en dat ie niet naar je luistert.
wat een bezopen gedoe zeg, hoe verkloot ik een hond

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Devel
Omdat ik niet altijd de deur dicht wil hebben als hij erin ligt...Hilde schreef:Waarom maak je het je hond zo moeilijk? Ik denk dat je er een stuk fijnere hond van krijgt als je hem opzet voor succes. En je zegt dat hij een kong heeft, maar ik denk niet dat die dan gevuld is? Je snapt dat de meeste honden een lege kong niet interessant genoeg vinden om er voor in de bench te blijven liggen? En waarom wil je sowieso dat deurtje open? Wat is het probleem om 'm dicht te doen?
Maar goed deurtje gaat weer dicht, probleem is opgelost hoor.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ga nu eerst eens goed aan elkaar wennen, leer elkaars vertrouwen, leer hem simpele dingen, en daarna weer verder.
Je kunt beetje een stapje zachter lopen, dan een stap te hard.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik wil zoveel maar soms is duidelijkheid wat belangrijker dan iets graag willen.
Als de duidelijkheid er is komt zijn wil vanzelf en dus ook wat jij wil.
Als de duidelijkheid er is komt zijn wil vanzelf en dus ook wat jij wil.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik weet het niet hoor Thom maar ik probeer vanaf het begin tegen al mijn herplaatsers heel duidelijk te zijn in wat de huisregels zijn. Waarbij ik weer eerlijk moet zeggen dat ik uit coulance vanwege de plotseling veranderde omstandigheden ook wel eens wat door de vingers heb gezien wat soms tot vervelende gevolgen kan leiden. Duidelijkheid, consequent zijn, rust, regelmaat en voldoende beweging zijn toch wel de sleutelwoorden om een hond zo snel mogelijk te laten wennen en intussen bouw je aan de band.thom schreef:Ga nu eerst eens goed aan elkaar wennen, leer elkaars vertrouwen, leer hem simpele dingen, en daarna weer verder.