Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar goed voedingsadvies te verkrijgen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Re: Waar goed voedingsadvies te verkrijgen?

Ongelezen bericht door Meike »

Lastig zeg. Renske lijkt me een goed alternatief als je geen rauw wilt geven. Daarnaast is er ook luchtgedroogd voer, dat is ook rauw maar wel droog dus. Het merk Ziwi Peak heeft een hert-variant en een lam-variant die goed geschikt zijn.http://www.voerwijzer.com/ziwi-peak-luchtgedroogd

Voor professioneel voedingsadvies vind ik Tannetje Koning heel goed. Ook bij Any Aminal kun je terecht voor goed advies.
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door hondje »

Wil wel rauw geven, kreeg ze vanaf pup af (KVV) aan en wordt volgende maand 4 maar wil gewoon niet goed gaan een langere tijd. Heb wel eens voor een maand BARF gekocht maar was een drama met protioneren (weggedaan daarom zag het ECHT niet zitten) en diersoorten vinden qua bot en organen enzo. Als je hond er maar een paar mag is het gewoon lastig.

Hoe lang een bepaalde voeding testen? Gister weer veel gras eten en misselijk, vandaag overgegeven. Wordt erger dus nu na andere voeding maar misschien alleen de wisseling en een week aankijken?
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
hondje
Zeer actief

Ziwi-Peak hert kan ik niet geven want Hert kan ze niet tegen. Lam is nu ook een twijfelgeval maanden gegeven naast paard, konijn en eend maar ja in ene gaat het weer mis met haar maag en darmen. Wil ik nu opnieuw elimineren met vers heb ik sowieso een probleem want langere tijd of voor altijd minder dan 4 diersoorten gaat niet.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
hondje
Zeer actief

Het ging niet goed op de Renske. Ze heeft iedere dag overgegeven. Maandagochtend naar de dierenarts gereden en Royal Canin Hypoallergenic opgehaald daar deed ze het de vorige keren (2x kort gebruikt) goed op om de boel rustig te krijgen. Maandagmiddag mee begonnen. Ging goed tot gisteravond. Ze wou niet eten dus 2 van de 3 maaltijden overgeslagen. Vanmorgen kotsen met gras erbij en zojuist ook wat bloed erin. Mijn vriend heeft haar blikvoer gegeven met konijn die we nog hebben staan, ze is nu wel met overgeven gestopt omdat haar buikje weer vol zit maar nu? Als dit ook niet goed gaat ga ik vanmiddag wel terug naar de dierenarts en zeker als ze de brok niet wil eten. Hoop dat het bloed was van het overgeven???
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bij mijn honden zit er vaker wat bloed bij als ze gras spugen.

Rot zeg. Misschien heeft je dierenarts wat blikken hills z/d om alles weer een beetje rustig te krijgen?
http://www.medicanimal.com/setSessionLo ... AtM88P8HAQ
hondje
Zeer actief

Mijn vriend is einde van de middag naar de dierenarts gegaan omdat ze in de middag weer had overgegeven. Ze heeft nu prik tegen de misselijkheid gehad en ook medicijnen voor de komende 5 dagen. Vrijdag belt de dierenarts om te vragen hoe het gaat. Ze heeft net 3 brokjes gegeten. Niet veel maar ja. Ben vergeten te vragen naar het voer, moest het huidige blijven geven.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Meike
Zeer actief

Je zou voor goed voedingsadvies naar een dierenarts kunnen gaan die zich heeft verdiept in voeding, zoals Tannetje Koning, Erwin Gijtenbeek, Caspar Broekman of Wim de Leeuw. Met deze symptomen lijkt me de kans groot dat het niet puur de voeding is. Succes en ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden.
hondje
Zeer actief

Ze heeft nadat ze bij de dierenarts geweest is niet meer overgegeven. Haar maag is volgens mij ook weer aardig rustig want ze kauwt ook bijna geen gras meer en eerst was dat echt obsessief. Ze eet alleen in de ochtend een beetje van de brokken, de rest van de dag niets. Ze eet een derde van wat ze zou moeten eten al de hele week. Lijkt haar zelf niets te deren al vindt ik het zelf wat rot idee.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
dagmar88
Zeer actief

Heb je al geprobeerd ze eerst even te laten weken met wat heet water er over?
hondje
Zeer actief

Nee kan ik wel even doen
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
hondje
Zeer actief

Ha ha maffe hond. Loop naar de keuken met de bak die er al de hele dag staat. Giet er warm water over heen en ze ziet mij met een vork erin (deed ik altijd de KVV mee los maken) rent naar haar eetplek in de woonkamer en gaat staan kwispelen. Neemt een hapte en dacht bah wordt bedonderd. Ik loop de kamer uit en hoor knabbel knabbel heeft ze stiekem de bak in een keer leeg :hmmm: . Nou ja buikje is weer vol doe ik het zo wel voorlopig ook goed voor het vochtgehalte :D
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
hondje
Zeer actief

Haar buikje is meteen weer lekker bol. Ze was een beetje ingevallen in de flanken :D
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
dagmar88
Zeer actief

hondje schreef:Ha ha maffe hond. Loop naar de keuken met de bak die er al de hele dag staat. Giet er warm water over heen en ze ziet mij met een vork erin (deed ik altijd de KVV mee los maken) rent naar haar eetplek in de woonkamer en gaat staan kwispelen. Neemt een hapte en dacht bah wordt bedonderd. Ik loop de kamer uit en hoor knabbel knabbel heeft ze stiekem de bak in een keer leeg :hmmm: . Nou ja buikje is weer vol doe ik het zo wel voorlopig ook goed voor het vochtgehalte :D

:LOL: Ja, het ruikt lekkerder en het gaat makkelijker naar binnen, maar daar heeft ze wel een beetje gelijk in.
Fijn dat ze haar bakje leeg heeft :ok:
Mijn honden eten ook minder trouwens met die warmte, die gaan straks lekker aan het yoghurtijs. Zo'n brokkenprutje zou je ook in de kong in kunnen vriezen.
hondje
Zeer actief

Nu net de laatste portie naar binnen van de soep. En boer erna :D

Ik ben van haar slecht eten niet gewend, vrat altijd heel snel en erna boertje. Als pup wou ze al geen brokken eten dus meteen op KVV gezet maar ja nu moet ze wel :lol1:

Zo lang het goed gaat met haar maag laat ik het maar zo met die brok want heb gewoon geen zin meer in een hond met maagpijn en wisselende ontlasting, 's-nachts eruit moeten etc.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zou ik ook doen hoor, als iets werkt en er is rust, gewoon even laten en misschien wel voor altijd, het gaat er toch om wat werkt
hondje
Zeer actief

Het gaat helaas nog niet lekker. Het warm water over de voeding heeft 1.5 dag geholpen. Daarna weer hongerstaking. Een ander merk van de dierenarts meegekregen (Specific) maar dat wou ze na 1x al niet eten (ging ze van overgeven). Toen zat ik dus met mijn handen in het haar want het staken duurde maar. Heb haar nog de Acana vis aangeboden zak die ik had liggen wou ze ook niet eten.

Toen bedacht ik mij dat ik nog Renske had liggen. Die nam ik altijd mee als ik een daagje naar mij ouders ga. De konijn/ eend ging ze van spugen. De lam krijgt ze nu een aantal dagen alleen gaat ze weer obsessief gras kauwen (nog niet overgeven) en heeft ze 2x in huis gepoept met diarree erachter aan. Dit heeft ze nog NOOIT gedaan als volwassen hond. Ze heeft sowieso eigenlijk nooit echt diarree. De laatste keer was vannacht om 03.00 uur. Na 2 gebroken nachten er wel klaar mee.

Heb zojuist een afspraak gemaakt bij Tannetje de Koning. Ga dinsdag was precies nog een plek (maandag werken ze niet) Zat eerst te twijfelen morgen naar mijn eigen dierenarts te gaan maar heb een flauw vermoeden dat ik daar niet verder mee ga komen. Of ze moet natuurlijk iets anders dan allergie onder de leden hebben maar dat zal Tannetje ook wel kunnen onderzoeken daar dat een gewone dierenarts is. Ben erg benieuwd.

Mijn vriend wil niet mee vind het maar vaag dat met kruiden etc. maar ja ik wil het een kans geven. Baad het niet dan schaad het niet toch en kan anders altijd nog naar de gewone arts op het dorp of een doorverwijzing vragen.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Als ik je verhaal zo lees, doet het me denken aan mijn vroegere hond. Deze hond had dezelfde klachten, die jouw hondje heeft. We zijn toen in de medische mallemolen terecht gekomen en na een bioptie van maag/darmen, bleek dat de hond een heliobactor pylori bacterie had. Uiteindelijk is dit overgegaan door hem kokosolie en colostrumtherapie te geven.

Misschien heb je hier wat aan?
Groetjes Charlie

Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Is de alvleesklier al eens onderzocht? Als die slecht werkt kunnen ze ook gaan overgeven en diarree van krijgen
hondje
Zeer actief

Bedankt voor de reacties. Vanmorgen heeft ze weer overgegeven helaas. Dat leek te stoppen maar niet dus. Vervolgens komt ze binnen, geef haar eten en kwispelen. Ben ook gewoon wezen lopen vandaag.

Ga bovenstaand meenemen bij de afspraak van morgen.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Meike
Zeer actief

Hoe gaat het nu? Heeft Tannetje een oorzaak kunnen vinden, of een oplossing?
hondje
Zeer actief

Het gaat al beter gelukkig. Ze gaf aan dat het wel even kon duren. Toen we er wegreden en even in het bos gingen lopen heeft ze overgeven en erna nog iedere week 1 x.

Ik heb kruiden gekregen voor 3 weken en L-glutamine. Beide moet ik 2x daags een half schepje geven door het voer. Moet gewoon de KVV, 4 diersoorten blijven geven. Verder moet ik haar later in de avond voeren, 19.00 uur ipv 18.00 uur. Ze geeft namelijk voornamelijk gal/spuug over. Haar maag ik gauw leeg.

Daarentegen moet ik haar minder voer geven, 150 gr ipv 200 gram die ze kreeg en in de avond een halve eendennek. Dit vult langer. Ze vindt ze erg lekker. Mocht ook konijnenbot geven maar dit vindt ik in die kleine porties zeer moeilijk te geven en te gevaarlijk qua scherpe punten en inslikken.

Moest haar na 3 weken mailen hoe het ging, ga ik zo doen. Dan volgende waarschijnlijk een reinigingskuur. Wat dat inhoud ga ik nog vragen.

Verder raadde ze aan haar de komende 3 jaar niet in te enten, alleen Weil moest ik over nadenken. Ook dat ga ik even navragen wbt vaccicheck hoe vaak dat moet en zo. Lees daar verschillende dingen over.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
dagmar88
Zeer actief

Heb je misschien een voedseldroger? Dan zou je kleine bolletjes van haar kvv of mager vlees van de diersoorten die ze wel mag hebben kunnen drogen.
Kun je haar 's ochtends een beetje van geven om niet te spugen en in kleine stukjes gebroken als beloning.
hondje
Zeer actief

Heb geen droger. Als ze in de ochtend overgeeft is het vaak vroeg in de ochtend 05.30 uur ofzo of vlak voor de eerste ronde rond 8 uur. Maar kan ze misschien dan wel wat kleins geven als ik wakker ben. Dat is vaak het probleem wordt in de ochtend vroeg wakker gepiept, hoor ze uit bed gaan en dan is het vaak te laat. Van de week in de ochtend vroeg 3 x over het bed heen brr. Gekke is dat mevrouw daarna weer kwispelend onder de dekens kruipt. Ze is niet zielig erna. Dat is gelukkig alleen als ze iets verkeerds heeft gegeten hoe klein dat ook was dan heeft ze echt maagpijn maar kotst ze dan vaak weer niet maar wordt wel wakker gemaakt midden in de nacht of in de ochtend vroeg omdat ze naar buiten wil om gras te eten. Gelukkig komt dat nog zelden voor.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
hondje
Zeer actief

dagmar88 schreef:Heb je misschien een voedseldroger? Dan zou je kleine bolletjes van haar kvv of mager vlees van de diersoorten die ze wel mag hebben kunnen drogen.
Kun je haar 's ochtends een beetje van geven om niet te spugen en in kleine stukjes gebroken als beloning.
Kan wel eens rondkijken voor een droger. Heb ik tenminste snacks die zeker weten niet met andere diersoorten in contact zijn gekomen. Had bij Zooplus een keer snacks besteld en daar kreeg ze last van. Waren denk ik niet helemaal vrijgehouden van andere diersoorten.

Ze kan overigens ook niet tegen hertenoren, lamsoren en lamspensstaven. Denk te droog voor haar tenminste dat dacht de arts. Konijnenvleesblokjes ging altijd wel. Zijn wat vettiger denk ik.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
dagmar88
Zeer actief

Precies, wel zo veilig en ze hoeven helemaal niet duur te zijn.
Ik heb deze:
http://www.aximax.nl/catalog/bomann-dr4 ... 82562.html
hondje
Zeer actief

Oh dat valt zeker mee. Eindelijk een idee voor een verjaardagscadeau wat ik kan vragen.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Misschien snap ik het niet goed maar je schrijft dat je hondje het goed deed/doet op Tinlo, in ieder geval de hele winter. Waarom blijf je daar dan niet gewoon op? Een allergie voor voedsel speelt het hele jaar door en niet 1 seizoen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
hondje
Zeer actief

Klopt blijf ik bij alleen voor de misselijkheid gaf Tannetje aan dat ik haar bot moest gaan voeren dus dat gaan doen.

Ik was eerst naar de arts op het dorp gegaan omdat ik dacht dat ze weer allergisch aan het worden was voor de diersoorten (veel gras eten en spugen) die ze kreeg. Daarom brok van de dierenarts gaan proberen (2 soorten) maar werd van kwaad tot erger. Toen naar Tannetje gegaan voor advies. Werd er erg onzeker van. Nu dus de ondersteuning gehad met de chinese kruiden en L-Glutamine.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”