Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zou graag wat meningen/advies hebben
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
Ik zou graag wat meningen/advies hebben
Ik zit met wat vragen.
Heb getwijfeld of het iets is wat ik hier kan voorleggen,maar besloten het toch te doen.
Fleur,onze boxer, komt uit pittige ouders,maar is een zachtaardige hond.
Altijd al geweest.
Alleen zijn vreemde kleine hondjes een probleem aan het worden. Ik zeg er vreemde bij,omdat ik zelf vijf kleine honden heb,waar ze prima mee overweg kan.
Ook de hondjes die zij al vanaf jongs af aan kent,gaan prima. Oa de shihtzu pups die hier geboren zijn, en bekende van het wandelen.
Waar ook hele felle bij zitten,zoals een stoer jackrusseltje en een heel dominant chihuahuatje.
Allemaal geen probleem en ze pikt er alles van.
Nu ongeveer een jaar geleden, liep ik met drie honden inclusief Fleur.
Er kwam een shihtzu reutje aan,deze snauwde en Fleur legde hem grommend plat.
Ik schrok zelf best wel en de eigenaar ook.
Die schreef op facebook dat zijn hondje bijna vermoord was,zo eng zag het er blijkbaar uit voor hem.
We zijn er met een goed gesprek wel uitgekomen.Het hondje had geen schade gelukkig
Ik dacht aangezien ik dit van fleur niet kende,dat het een eenmalig incident was,
maar niet veel later gebeurde het nog een x met een klein hondje.
Sindsdien laat ik Fleur niet meer los op plekken waar kleine hondjes zijn die we niet kennen.
Ik merkte dat zodra een klein hondje snauwde zij meteen die neiging krijgt.
Ik heb zelf ook kleine hondjes en kan me goed indenken dat dat voor een klein hondje en diens eigenaar absoluut niet prettig is.
De laatste tijd, gromt ze aan de riem ook tegen sommige kleine honden die langslopen,zonder dat deze iets doen van snauwen of lip optrekken oid.
Het lijkt of ze ze steeds minder kan verdragen.
De kleine honden die ze al lang kende,een stuk of 8 in totaal blijft prima gaan,en daar toont fleur onderdanige lichaamstaal bij.
Mijn oplossing is dus aanlijnen bij aanwezigheid van kleine hondjes die we niet kennen.
Elke ochtend speelt Fleur met haar beste vriend,een boxer en zo kan ze haar energie prima kwijt.
Wij doen dit op een veld waar geen andere honden komen.
De schoonzus van de eigenaar van deze boxer heeft twee markiesjes.
Zij denkt juist dat ik het anders aan moet pakken.
Zij was dus ook gekomen met haar twee markiesjes.
Deze kwamen hard keffend uit de auto.
Ik durfde Fleur eigenlijk niet los te laten,was dus heel gespannen.
Maar de eigenaresse bleef volhouden dat het echt goedkwam en heb het gedaan.
Fleur rende erheen,legde er 1 plat,al grommend en na een minuutje of wat liepen ze samen te spelen.
Als ik haar nu zie met die hondjes kan Fleur er zonder enige moeite mee overweg en spelen en rennen ze samen.
Ook gaat Fleur wel eens met de hondenuitlaatservice mee van mn nicht. Met alle honden gaat het prima,groot en klein.
1 jackrusseltje, die erg gromt als hij zn bal heeft ze de eerste x flink tegen gegromd en dat was het.
Mijn nicht heeft alleen totaal geen last van de spanning die ik wel in mn buik voel op zo'n moment.
Zou het mijn spanning dan zijn?
Is Fleur gewoon erg kieskeurig geworden?
Is het zoals de vrouw van de markiesjes zei: hele normale hondentaal?
Doe ik er goed aan kleine hondjes te vermijden of juist niet? maak ik het zo juist erger?
Ze gebruikt absoluut geen tanden,maar een boxer weegt toch flink wat,en ik vind dat eng met kleinere hondjes,dat is toch ook zo?
Heb getwijfeld of het iets is wat ik hier kan voorleggen,maar besloten het toch te doen.
Fleur,onze boxer, komt uit pittige ouders,maar is een zachtaardige hond.
Altijd al geweest.
Alleen zijn vreemde kleine hondjes een probleem aan het worden. Ik zeg er vreemde bij,omdat ik zelf vijf kleine honden heb,waar ze prima mee overweg kan.
Ook de hondjes die zij al vanaf jongs af aan kent,gaan prima. Oa de shihtzu pups die hier geboren zijn, en bekende van het wandelen.
Waar ook hele felle bij zitten,zoals een stoer jackrusseltje en een heel dominant chihuahuatje.
Allemaal geen probleem en ze pikt er alles van.
Nu ongeveer een jaar geleden, liep ik met drie honden inclusief Fleur.
Er kwam een shihtzu reutje aan,deze snauwde en Fleur legde hem grommend plat.
Ik schrok zelf best wel en de eigenaar ook.
Die schreef op facebook dat zijn hondje bijna vermoord was,zo eng zag het er blijkbaar uit voor hem.
We zijn er met een goed gesprek wel uitgekomen.Het hondje had geen schade gelukkig
Ik dacht aangezien ik dit van fleur niet kende,dat het een eenmalig incident was,
maar niet veel later gebeurde het nog een x met een klein hondje.
Sindsdien laat ik Fleur niet meer los op plekken waar kleine hondjes zijn die we niet kennen.
Ik merkte dat zodra een klein hondje snauwde zij meteen die neiging krijgt.
Ik heb zelf ook kleine hondjes en kan me goed indenken dat dat voor een klein hondje en diens eigenaar absoluut niet prettig is.
De laatste tijd, gromt ze aan de riem ook tegen sommige kleine honden die langslopen,zonder dat deze iets doen van snauwen of lip optrekken oid.
Het lijkt of ze ze steeds minder kan verdragen.
De kleine honden die ze al lang kende,een stuk of 8 in totaal blijft prima gaan,en daar toont fleur onderdanige lichaamstaal bij.
Mijn oplossing is dus aanlijnen bij aanwezigheid van kleine hondjes die we niet kennen.
Elke ochtend speelt Fleur met haar beste vriend,een boxer en zo kan ze haar energie prima kwijt.
Wij doen dit op een veld waar geen andere honden komen.
De schoonzus van de eigenaar van deze boxer heeft twee markiesjes.
Zij denkt juist dat ik het anders aan moet pakken.
Zij was dus ook gekomen met haar twee markiesjes.
Deze kwamen hard keffend uit de auto.
Ik durfde Fleur eigenlijk niet los te laten,was dus heel gespannen.
Maar de eigenaresse bleef volhouden dat het echt goedkwam en heb het gedaan.
Fleur rende erheen,legde er 1 plat,al grommend en na een minuutje of wat liepen ze samen te spelen.
Als ik haar nu zie met die hondjes kan Fleur er zonder enige moeite mee overweg en spelen en rennen ze samen.
Ook gaat Fleur wel eens met de hondenuitlaatservice mee van mn nicht. Met alle honden gaat het prima,groot en klein.
1 jackrusseltje, die erg gromt als hij zn bal heeft ze de eerste x flink tegen gegromd en dat was het.
Mijn nicht heeft alleen totaal geen last van de spanning die ik wel in mn buik voel op zo'n moment.
Zou het mijn spanning dan zijn?
Is Fleur gewoon erg kieskeurig geworden?
Is het zoals de vrouw van de markiesjes zei: hele normale hondentaal?
Doe ik er goed aan kleine hondjes te vermijden of juist niet? maak ik het zo juist erger?
Ze gebruikt absoluut geen tanden,maar een boxer weegt toch flink wat,en ik vind dat eng met kleinere hondjes,dat is toch ook zo?
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: Ik zou graag wat meningen/advies hebben
op zich doet ze dus (nog) niets verkeerds. ze gromt en legt ze plat, en dat is goede hondentaal. ik begrijp wel dat je bang bent dat ze misschien een keer meer doet dan dat, omdat ze een stuk groter is.
ik denk dat ze alleen even duidelijk wil maken dat ze niet met zich laat sollen.
ik denk dat ze alleen even duidelijk wil maken dat ze niet met zich laat sollen.
- kipo
- Zeer actief
Ik kan me goed voorstellen dat het iemand met een of meer kleine hondjes echt niet grappig is, als je je hondje(s) door een grommende boxer tegen de grond gedrukt ziet worden. Maar vermijden lost nooit iets op. Kun je niet gaan oefenen op klein hondje in beeld = aandacht bij jou, eventueel in combinatie met meer contact met kleine honden waar mogelijk.
- Mirella
- Zeer actief
Dat idee heb ik idd ook.
De eigenaren van de eerste 2x waren alleen in die mate boos,wat ik ook wel begrijp.
dat ik het al niet aandurf vanwege eventuele reacties van baasjes.
De eigenaren van de eerste 2x waren alleen in die mate boos,wat ik ook wel begrijp.
- Mirella
- Zeer actief
Door middel van belonen,als ze haar aandacht op mij houd?kipo schreef:Ik kan me goed voorstellen dat het iemand met een of meer kleine hondjes echt niet grappig is, als je je hondje(s) door een grommende boxer tegen de grond gedrukt ziet worden. Maar vermijden lost nooit iets op. Kun je niet gaan oefenen op klein hondje in beeld = aandacht bij jou, eventueel in combinatie met meer contact met kleine honden waar mogelijk.
Dat kan ik wel gaan proberen
-
lunaquinty
- Zeer actief
wij maken het in het bos vaker mee dat een hond grommend tegen de grond wordt gewerkt, en de baasjes begrijpen dat, omdat hun eigen hondje zich niet gedraagt, of een verkeerde houding heeft. het ziet er akelig uit, maar stelt op zich niets voor, en de bewuste honden begrijpen de boodschap altijd heel goed.Mirella schreef:Dat idee heb ik idd ook.
- kipo
- Zeer actief
Ja, eerst beginnen zonder andere hondjes in de buurt en dat opbouwen.Mirella schreef: Door middel van belonen,als ze haar aandacht op mij houd?
-
lunaquinty
- Zeer actief
vorige week deed dinos het trouwens nog bij een bordeauxdog die over onze chi heen dreigde te walsen. maar ja, dan zijn het 2 grote honden, en niet een grote die een kleintje corrigeert.
is fleur gesteriliseerd? zo niet, dan moet ze misschien loops worden, en dan kunnen ze tijdelijk een wat korter lontje hebben.
is fleur gesteriliseerd? zo niet, dan moet ze misschien loops worden, en dan kunnen ze tijdelijk een wat korter lontje hebben.
- Mirella
- Zeer actief
ze kan idd elk moment loops worden.lunaquinty schreef:vorige week deed dinos het trouwens nog bij een bordeauxdog die over onze chi heen dreigde te walsen. maar ja, dan zijn het 2 grote honden, en niet een grote die een kleintje corrigeert.
Zou sterrilisatie nog een positieve uitwerking kunnen hebben op dit gedrag?
- Mirella
- Zeer actief
oke ga ik mee beginnen.kipo schreef:Ja, eerst beginnen zonder andere hondjes in de buurt en dat opbouwen.Mirella schreef: Door middel van belonen,als ze haar aandacht op mij houd?
- Mirella
- Zeer actief
oke,dus misschien maak ik me heel druk om iets wat eigenlijk niet heel vreemd islunaquinty schreef:wij maken het in het bos vaker mee dat een hond grommend tegen de grond wordt gewerkt, en de baasjes begrijpen dat, omdat hun eigen hondje zich niet gedraagt, of een verkeerde houding heeft. het ziet er akelig uit, maar stelt op zich niets voor, en de bewuste honden begrijpen de boodschap altijd heel goed.Mirella schreef:Dat idee heb ik idd ook.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou het toch proberen te vermijden , ze heeft tenslotte niets op te lossen met vreemde hondjes dat doe jij wel.
Als het mijn hond was zou ik het zien te voorkomen en als er een hondje komt waarvan je denkt dat het niet goed gaat zou ik zelf de regie overnemen en dat haar niet laten doen.
De regie overnemen betekent ook zo'n klein snauwertje even laten weten dat hij/ zij moet opzouten
En natuurlijk kun je haar aandacht vasthouden en dat belonen maar ik zou toch ook even mijn ongenoegen uiten als ze over kleine hondjes heen walst terwijl jij dit niet wilt.
Dan heb ik het over vreemde hondjes uiteraard als ze haar eigen roedelgenootjes op hondse wijze iets duidelijk maakt zonder schade vind ik dat toch anders.
Als het mijn hond was zou ik het zien te voorkomen en als er een hondje komt waarvan je denkt dat het niet goed gaat zou ik zelf de regie overnemen en dat haar niet laten doen.
De regie overnemen betekent ook zo'n klein snauwertje even laten weten dat hij/ zij moet opzouten
En natuurlijk kun je haar aandacht vasthouden en dat belonen maar ik zou toch ook even mijn ongenoegen uiten als ze over kleine hondjes heen walst terwijl jij dit niet wilt.
Dan heb ik het over vreemde hondjes uiteraard als ze haar eigen roedelgenootjes op hondse wijze iets duidelijk maakt zonder schade vind ik dat toch anders.
Laatst gewijzigd door Tineke op 21 jul 2014 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
lunaquinty
- Zeer actief
het kan het juist verergeren, dus alleen om deze reden zou ik dat zeker niet laten doen.Mirella schreef:ze kan idd elk moment loops worden.lunaquinty schreef:vorige week deed dinos het trouwens nog bij een bordeauxdog die over onze chi heen dreigde te walsen. maar ja, dan zijn het 2 grote honden, en niet een grote die een kleintje corrigeert.
het kan heel goed zijn dat het na haar loopsheid weer over is, en ze weer gewoon alle hondjes leuk vindt.
- kipo
- Zeer actief
Ik spreek niet tegen dat teven tegen en tijdens de loopsheid wat feller kunnen zijn, maar in je OP schrijf je dat dit al een jaar speelt, ze zal niet al een jaar (bijna) loops zijn. Sterilisatie zou ik niet om deze reden doen, iig nu nog niet, haar gedrag is niet extreem en de de spanning die jij voelt zal ook meespelen en die verdwijnt ook niet (meteen) als je Fleur laat steriliseren.Mirella schreef: ze kan idd elk moment loops worden.
Dat het niks voorstelt, maakt het in mijn ogen nog niet acceptabel. Ik zou er iig niet blij van worden als mijn kleine hondje ineens door een formaat boxer tegen de grond gewerkt wordt. Ik word niet hysterisch en als er geen gaten zijn, ga ik ook geen ruzie zoeken, maar leuk of nodig vind ik het ook niet.lunaquinty schreef:wij maken het in het bos vaker mee dat een hond grommend tegen de grond wordt gewerkt, en de baasjes begrijpen dat, omdat hun eigen hondje zich niet gedraagt, of een verkeerde houding heeft. het ziet er akelig uit, maar stelt op zich niets voor, en de bewuste honden begrijpen de boodschap altijd heel goed.Mirella schreef:Dat idee heb ik idd ook.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vind het nog net gedrag hoor.Ze hoeft zich ook niet af te laten grommen en blaffen. Maar als jij die angst houd geheid dat jouw hond het meer gaat vertonen en misschien wel escaleerd in erger. Ales je het geen probleem vind gewoon de hond lekker aan de lijn houden en bij diegeen laten spelen die je kent.
Oh en nee niet laten steriliseren/castreren ,teven worden er meestal niet leuker op..
Oh en nee niet laten steriliseren/castreren ,teven worden er meestal niet leuker op..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- kipo
- Zeer actief
Ik dacht dat Mirella met vermijden bedoelde dat ze kleine hondjes wilde ontwijken en dat lost imo niks op, want dan kun je Fleur niet leren wat je van haar wil. Vermijden als in zorgen dat ze dit gedrag niet meer vertoont, ben ik het wel mee eens.Tara schreef:Precies. Als je niet leuk kunt doen, dan hou je je er maar gewoon lekker buiten.Tineke schreef:Ik zou het toch proberen te vermijden , ze heeft tenslotte niets op te lossen met vreemde hondjes dat doe jij wel.
- Tineke
- Zeer actief
Een verkeerde houding heeft wat moet ik me daarbij voorstellen?lunaquinty schreef:wij maken het in het bos vaker mee dat een hond grommend tegen de grond wordt gewerkt, en de baasjes begrijpen dat, omdat hun eigen hondje zich niet gedraagt, of een verkeerde houding heeft. het ziet er akelig uit, maar stelt op zich niets voor, en de bewuste honden begrijpen de boodschap altijd heel goed.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Mirella
- Zeer actief
ik denk idd dat dit de beste optie is, ik kan het wel ondertussen trainen,maar het rustigste voor ons is denk ik aan de lijn,en spelen met de bekenden.bouvierpoedel schreef:Vind het nog net gedrag hoor.Ze hoeft zich ook niet af te laten grommen en blaffen. Maar als jij die angst houd geheid dat jouw hond het meer gaat vertonen en misschien wel escaleerd in erger. Ales je het geen probleem vind gewoon de hond lekker aan de lijn houden en bij diegeen laten spelen die je kent.
Is voor iedereen het rustigst denk ik.
- Mirella
- Zeer actief
thanxTineke schreef:Ik zou het toch proberen te vermijden , ze heeft tenslotte niets op te lossen met vreemde hondjes dat doe jij wel.
De regie overnemen betekent ook zo'n klein snauwertje even laten weten dat hij/ zij moet opzouten![]()
- Mirella
- Zeer actief
Zij wilde eerst als de kleintjes onderling een conflictje hadden ingrijpen,dat wilde ik dus ook niet vanwege het formaat verschil, en dat wist ze ook heel snel.
Als zoiets nu gebeurt kijkt ze gelijk naar mij zo van vrouwtje,los jij dat even op.
Daar ben ik erg blij om.
Als zoiets nu gebeurt kijkt ze gelijk naar mij zo van vrouwtje,los jij dat even op.
Daar ben ik erg blij om.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als ik lees dat jij je het erg aantrekt wat een ander zegt zou ik het lekker zo houden.Mirella schreef:ik denk idd dat dit de beste optie is, ik kan het wel ondertussen trainen,maar het rustigste voor ons is denk ik aan de lijn,en spelen met de bekenden.bouvierpoedel schreef:Vind het nog net gedrag hoor.Ze hoeft zich ook niet af te laten grommen en blaffen. Maar als jij die angst houd geheid dat jouw hond het meer gaat vertonen en misschien wel escaleerd in erger. Ales je het geen probleem vind gewoon de hond lekker aan de lijn houden en bij diegeen laten spelen die je kent.
Ik heb een bouvier lopen die dat doet , zie haar overprikkeld worden en doe haar aan de lijn maar ben soms ook te laat.
Dus meestal loopt ze gewoon vast.

- Mirella
- Zeer actief
Hoe zou jij reageren,als zo n baasje dan boos wordt?bouvierpoedel schreef:Als ik lees dat jij je het erg aantrekt wat een ander zegt zou ik het lekker zo houden.Mirella schreef:ik denk idd dat dit de beste optie is, ik kan het wel ondertussen trainen,maar het rustigste voor ons is denk ik aan de lijn,en spelen met de bekenden.bouvierpoedel schreef:Vind het nog net gedrag hoor.Ze hoeft zich ook niet af te laten grommen en blaffen. Maar als jij die angst houd geheid dat jouw hond het meer gaat vertonen en misschien wel escaleerd in erger. Ales je het geen probleem vind gewoon de hond lekker aan de lijn houden en bij diegeen laten spelen die je kent.
Ik heb een bouvier lopen die dat doet , zie haar overprikkeld worden en doe haar aan de lijn maar ben soms ook te laat.
- Mirella
- Zeer actief
ik kan het wel een beetje uitleggen,
de tweede x dat het misging, was een man met een jackrussel.
Ik vroeg aan hem,zal ik haar even aanlijnen en hij zei,nee dat gaat wel goed.
Tien sec later hing het beestje in Fleurs lip.
Fleur legde hem meteen plat. De man greep in een seconde tijd fleur bij haar rugvel en smeet haar 3 meter weg. Ze gilde het uit.
Hij riep: ik schop haar dood.
Ik heb al die tijd met man en macht aan zijn jas gehangen,op zijn rug gehangen om hem van haar weg te houden.
Hij draaide zich om, en heeft mij toen achter elkaar in mijn gezicht gestompt. Heb een week niks kunnen horen.
Dit alles voor de ogen van mijn kinderen, misschien verklaart dit waarom ik gelijk enorme buikpijn heb als er een los klein hondje aankomt.
Fleur legde hem meteen plat. De man greep in een seconde tijd fleur bij haar rugvel en smeet haar 3 meter weg. Ze gilde het uit.
Ik heb al die tijd met man en macht aan zijn jas gehangen,op zijn rug gehangen om hem van haar weg te houden.
Hij draaide zich om, en heeft mij toen achter elkaar in mijn gezicht gestompt. Heb een week niks kunnen horen.
Dit alles voor de ogen van mijn kinderen, misschien verklaart dit waarom ik gelijk enorme buikpijn heb als er een los klein hondje aankomt.
- kipo
- Zeer actief
Mirella schreef:ik kan het wel een beetje uitleggen,
- Mirella
- Zeer actief
is ook gebeurd,hebben ze hem gelijk meegenomen naar buro. maar zelfde avond was hij weer vrij,politie heeft een getuigenoproep gedaankipo schreef:Mirella schreef:ik kan het wel een beetje uitleggen,
Dit alles voor de ogen van mijn kinderen, misschien verklaart dit waarom ik gelijk enorme buikpijn heb als er een los klein hondje aankomt.Ik had daar toch op zijn minst aangifte van gedaan. Wat een idioot.
maar daar heeft niemand op gereageerd.
-
lunaquinty
- Zeer actief
wat erg dat je zoiets mee hebt gemaakt. het verklaart wel waarom fleur zo reageert. ten eerste is ze gebeten, en ten tweede voelt ze jouw angst.Mirella schreef:ik kan het wel een beetje uitleggen,
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Uitleggen dat er niet veel aan de hand is , veel gebler en weinig wol.Mirella schreef:Hoe zou jij reageren,als zo n baasje dan boos wordt?bouvierpoedel schreef:Als ik lees dat jij je het erg aantrekt wat een ander zegt zou ik het lekker zo houden.Mirella schreef:ik denk idd dat dit de beste optie is, ik kan het wel ondertussen trainen,maar het rustigste voor ons is denk ik aan de lijn,en spelen met de bekenden.bouvierpoedel schreef:Vind het nog net gedrag hoor.Ze hoeft zich ook niet af te laten grommen en blaffen. Maar als jij die angst houd geheid dat jouw hond het meer gaat vertonen en misschien wel escaleerd in erger. Ales je het geen probleem vind gewoon de hond lekker aan de lijn houden en bij diegeen laten spelen die je kent.
Willen ze niet luisteren dan haal ik mijn schouders op.
Heb 16 jaar een kleine Shih gehad die de baas over een aantal bouviers en poedels was. Die heeft wel eens een 8 maanden oud geil maltezergeval even tegten de grond gewerkt omdat hij haar wilde bespringen . Beest geillen en krijsen en werd gelijk opgetilt door mama, heb gezegt dat hij nu voor de rest van zijn leven wist dat hij respect voor oude wijffen moest hebben.
volgens haar was mijn hond vals om een puppie te grijpen.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
En het is wel grappig om je K*t keffer er op af te sturen?kipo schreef:Ik kan me goed voorstellen dat het iemand met een of meer kleine hondjes echt niet grappig is, als je je hondje(s) door een grommende boxer tegen de grond gedrukt ziet worden. Maar vermijden lost nooit iets op. Kun je niet gaan oefenen op klein hondje in beeld = aandacht bij jou, eventueel in combinatie met meer contact met kleine honden waar mogelijk.
Ik zie ook niks verkeerds.
Het is alleen wel oppassen geblazen als het fout gaat heb je stront aan de knikker.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- runninggirl
- Zeer actief
Jura doet dat soms ook, als een hond haar waarschuwingen niet oppakt. Dan wordt 'ie op de grond geworsteld met wat gegrom. Ook is ze een keer aangevlogen door een am.staff teef die ineens uit een huis kwam rennen, wilde haar in haar strot bijten maar Jura maakte echt een mooie move en had zo die hond op de grond.
Als de andere hond zich dan overgeeft (dus echt stil ligt en wegkijkt) dan is het goed, loopt ze er zo weer bij weg. Maar inderdaad je wil liever niet dat dit bij onbekende kleine honden gebeurt, of stel dat de hond tegen haar correctie in gaat en het escaleert... Dat voorkom ik dus door haar bij me te roepen als het niet vanaf moment 1 allemaal lekker ontspannen samen kan.
De eerste keer dat het gebeurde schrok ik ook wel, maar ondertussen weet ik dat het gewoon een nette correctie is. En ja ik hou ook niet van baasjes die denken dat hun hond vermoord wordt dus we kiezen voor haar uit met welke honden er contact wordt gemaakt en welke niet.
Wij noemen dit trouwens 'ippon' naar de Judo-worp.
En volgens mij is het ook wel boxer-eigen om zo te worstelen.
Meestal doet ze dit trouwens vooral bij teven, dus dat is misschien wel iets waar je op zou kunnen letten of het daarmee te maken heeft? Reuen krijgen een andere behandeling bij slecht gedrag.
Hoe oud is Fleur? Bij Jura begon het met 1.5 jaar, ze is nu bijna 3 en luistert zoveel beter en is veel stabieler geworden waardoor ze makkelijker te sturen is. Je leert er zelf ook wel relaxter in te worden hoor na die eerste schrik.
Als de andere hond zich dan overgeeft (dus echt stil ligt en wegkijkt) dan is het goed, loopt ze er zo weer bij weg. Maar inderdaad je wil liever niet dat dit bij onbekende kleine honden gebeurt, of stel dat de hond tegen haar correctie in gaat en het escaleert... Dat voorkom ik dus door haar bij me te roepen als het niet vanaf moment 1 allemaal lekker ontspannen samen kan.
De eerste keer dat het gebeurde schrok ik ook wel, maar ondertussen weet ik dat het gewoon een nette correctie is. En ja ik hou ook niet van baasjes die denken dat hun hond vermoord wordt dus we kiezen voor haar uit met welke honden er contact wordt gemaakt en welke niet.
Wij noemen dit trouwens 'ippon' naar de Judo-worp.
Meestal doet ze dit trouwens vooral bij teven, dus dat is misschien wel iets waar je op zou kunnen letten of het daarmee te maken heeft? Reuen krijgen een andere behandeling bij slecht gedrag.
Hoe oud is Fleur? Bij Jura begon het met 1.5 jaar, ze is nu bijna 3 en luistert zoveel beter en is veel stabieler geworden waardoor ze makkelijker te sturen is. Je leert er zelf ook wel relaxter in te worden hoor na die eerste schrik.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 21 jul 2014 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lunaquinty
- Zeer actief
onze oude, kleine quinty heeft ook een keer een teckelpup op zijn rug gegooid omdat hij erg opdringerig was. niets mis mee, zo leren pups het snelste.bouvierpoedel schreef: Uitleggen dat er niet veel aan de hand is , veel gebler en weinig wol.
Willen ze niet luisteren dan haal ik mijn schouders op.![]()
Heb 16 jaar een kleine Shih gehad die de baas over een aantal bouviers en poedels was. Die heeft wel eens een 8 maanden oud geil maltezergeval even tegten de grond gewerkt omdat hij haar wilde bespringen . Beest geillen en krijsen en werd gelijk opgetilt door mama, heb gezegt dat hij nu voor de rest van zijn leven wist dat hij respect voor oude wijffen moest hebben.![]()
volgens haar was mijn hond vals om een puppie te grijpen.![]()