Lijkt mij ook de aangewezen weg, als de zwaardere correctie middelen je tegenstaan.TessaThomas schreef: Bij ons op de club heb je ook verschillende manieren van trainen, waarbij ik probeer alles vanuit lage drift aan te leren, zodat je de hond onder controle houdt. Zodra die controle helemaal goed is, kan je de drift langzaam wat opvoeren als dat nodig is. Wij zijn ook begonnen zonder controle met een hele hoge drift. Gewoon de hond aan een lange lijn het veld op laten gaan en dan flink ophitsen. Vervolgens wel verlangen dat de hond daarna ineens gaat luisteren als je dat wil. Met die manier was ik doodsbang dat ik een hond zou krijgen die ik niet meer aan zou kunnen, want zelfs in die beginfase kon ik hem al niet meer houden en heeft hij wel eens een hap been genomen, in de sport die hij geweldig vindt. Vandaar een bewuste keuze om op een andere manier over te stappen, alleen heb ik geen idee of ik er ooit ver mee kom
Dus in principe ga ik met Samantha mee, ik zoek liever een methode die misschien langer duurt, maar ook werkt. Maar ik heb dan ook geen hond gehad die echt over het randje heen ging.
Heb ook wel bij veldwerk van (jonge)Staande honden gekeken.
En naar mijn idee ook gevalletjes helemaal van God los gezien, waarvan ik dacht: hoe moet dat nog goed komen.