Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zou graag wat meningen/advies hebben

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mirella
Zeer actief

Re: Ik zou graag wat meningen/advies hebben

Ongelezen bericht door Mirella »

runninggirl schreef:Jura doet dat soms ook, als een hond haar waarschuwingen niet oppakt. Dan wordt 'ie op de grond geworsteld met wat gegrom. Ook is ze een keer aangevlogen door een am.staff teef die ineens uit een huis kwam rennen, wilde haar in haar strot bijten maar Jura maakte echt een mooie move en had zo die hond op de grond.
Als de andere hond zich dan overgeeft (dus echt stil ligt en wegkijkt) dan is het goed, loopt ze er zo weer bij weg. Maar inderdaad je wil liever niet dat dit bij onbekende kleine honden gebeurt, of stel dat de hond tegen haar correctie in gaat en het escaleert... Dat voorkom ik dus door haar bij me te roepen als het niet vanaf moment 1 allemaal lekker ontspannen samen kan.

De eerste keer dat het gebeurde schrok ik ook wel, maar ondertussen weet ik dat het gewoon een nette correctie is. En ja ik hou ook niet van baasjes die denken dat hun hond vermoord wordt dus we kiezen voor haar uit met welke honden er contact wordt gemaakt en welke niet.

Wij noemen dit trouwens 'ippon' naar de Judo-worp. :lol1: En volgens mij is het ook wel boxer-eigen om zo te worstelen.
Meestal doet ze dit trouwens vooral bij teven, dus dat is misschien wel iets waar je op zou kunnen letten of het daarmee te maken heeft? Reuen krijgen een andere behandeling bij slecht gedrag. :mann:

Hoe oud is Fleur? Bij Jura begon het met 1.5 jaar, ze is nu bijna 3 en luistert zoveel beter en is veel stabieler geworden waardoor ze makkelijker te sturen is. Je leert er zelf ook wel relaxter in te worden hoor na die eerste schrik.
dank je voor het delen van jouw ervaring. , Fleur is nu 3 jaar. dat het pas goed is als de andere hond stil ligt en wegkijkt,heb ik ook ervaren.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

toots schreef:
kipo schreef:Ik kan me goed voorstellen dat het iemand met een of meer kleine hondjes echt niet grappig is, als je je hondje(s) door een grommende boxer tegen de grond gedrukt ziet worden. Maar vermijden lost nooit iets op. Kun je niet gaan oefenen op klein hondje in beeld = aandacht bij jou, eventueel in combinatie met meer contact met kleine honden waar mogelijk.
En het is wel grappig om je K*t keffer er op af te sturen?
Nee natuurlijk niet! Maar een kleine hond verliest het altijd van een boxer als het menens wordt en als je de betreffende grote hond niet kent, weet je ook niet of ze gaten maakt of niet.
Mirella
Zeer actief

kipo schreef:
toots schreef:
kipo schreef:Ik kan me goed voorstellen dat het iemand met een of meer kleine hondjes echt niet grappig is, als je je hondje(s) door een grommende boxer tegen de grond gedrukt ziet worden. Maar vermijden lost nooit iets op. Kun je niet gaan oefenen op klein hondje in beeld = aandacht bij jou, eventueel in combinatie met meer contact met kleine honden waar mogelijk.
En het is wel grappig om je K*t keffer er op af te sturen?
Nee natuurlijk niet! Maar een kleine hond verliest het altijd van een boxer als het menens wordt en als je de betreffende grote hond niet kent, weet je ook niet of ze gaten maakt of niet.
dat is waar, ik heb ook een kleintje die gewoon geen contact wil met andere honden.
Als een hond haar benadert,snauwt ze.
Is ook haar goed recht en zou het echt niet prettig vinden als een hond haar vervolgens plat zou leggen.
Ik kan me dus ook goed inleven in de andere kant.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Mirella schreef:ik kan het wel een beetje uitleggen,
de tweede x dat het misging, was een man met een jackrussel.
Ik vroeg aan hem,zal ik haar even aanlijnen en hij zei,nee dat gaat wel goed.
Tien sec later hing het beestje in Fleurs lip.
Fleur legde hem meteen plat. De man greep in een seconde tijd fleur bij haar rugvel en smeet haar 3 meter weg. Ze gilde het uit.
Hij riep: ik schop haar dood.
Ik heb al die tijd met man en macht aan zijn jas gehangen,op zijn rug gehangen om hem van haar weg te houden.
Hij draaide zich om, en heeft mij toen achter elkaar in mijn gezicht gestompt. Heb een week niks kunnen horen.
Dit alles voor de ogen van mijn kinderen, misschien verklaart dit waarom ik gelijk enorme buikpijn heb als er een los klein hondje aankomt.
Tjeez, geen wonder dat jij buikpijn krijgt als je kleine hondjes ziet. En dat breng je vast ook over op je hond.
Op zichzelf doet Fleur niks verkeerd, het is alleen zo dat sommige mensen dat niet begrijpen en l*llig kunnen reageren (en dan heb ik het natuurlijk niet over het buitensporige gedrag van bovenstaand verhaal).
In dat geval zou ik toch proberen om zelf de regie te houden, bijvoorbeeld door kleine hondjes weg te sturen of er tussen te gaan staan.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

lunaquinty schreef:onze oude, kleine quinty heeft ook een keer een teckelpup op zijn rug gegooid omdat hij erg opdringerig was. niets mis mee, zo leren pups het snelste.
Zelfs Cayuga, puppievriend bij uitstek, die pups áltijd in bescherming neemt tegen Skadi, kegelde Jones ondersteboven. En dat was hartstikke verdiend. Keurig netjes, zonder gaten, maar wél duidelijk.
Gelukkig was die van Samantha, die omkeek, en zei: "Ja-aa, die had je verdiend, hoor!".

Fleur heeft keurig netjes gereageerd. Zonder gaten een keurige correctie.
Maar nu is daar voor haar een enórme lading aan gehangen, omdat jij daarna bent aangevallen (en zij trouwens ook). Jij kon haar toen niet in bescherming nemen (terecht, daar moet je je niet schuldig om voelen, er was niks dat je kon doen), en ook dat zal haar een tik hebben gegeven.

Je moet ten eerste weer leren vertrouwen op je hond. Zij doet het keurig en zonder gaten. Dat is echt heel erg nette hondentaal. En verder zou ik dit soort situaties voorkomen, omdat baasjes stupide zijn en het niet snappen. Kleine hondjes blokken en wegsturen dus. Zo ziet Fleur ook dat jij de situatie onder controle hebt, en dat lijkt me nu ook van belang. Je fysiek opstellen tussen jouw hond, en het kleine hondje dat aan komt lopen, je breed maken, de andere kant op wijzen en op zéér besliste toon zeggen "Wégwezen!".
Fleur moet er ook weer op leren vertrouwen dat jij de situatie onder controle hebt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Mirella
Zeer actief

Miranda schreef:
lunaquinty schreef:onze oude, kleine quinty heeft ook een keer een teckelpup op zijn rug gegooid omdat hij erg opdringerig was. niets mis mee, zo leren pups het snelste.
Zelfs Cayuga, puppievriend bij uitstek, die pups áltijd in bescherming neemt tegen Skadi, kegelde Jones ondersteboven. En dat was hartstikke verdiend. Keurig netjes, zonder gaten, maar wél duidelijk.
Gelukkig was die van Samantha, die omkeek, en zei: "Ja-aa, die had je verdiend, hoor!".

Fleur heeft keurig netjes gereageerd. Zonder gaten een keurige correctie.
Maar nu is daar voor haar een enórme lading aan gehangen, omdat jij daarna bent aangevallen (en zij trouwens ook). Jij kon haar toen niet in bescherming nemen (terecht, daar moet je je niet schuldig om voelen, er was niks dat je kon doen), en ook dat zal haar een tik hebben gegeven.

Je moet ten eerste weer leren vertrouwen op je hond. Zij doet het keurig en zonder gaten. Dat is echt heel erg nette hondentaal. En verder zou ik dit soort situaties voorkomen, omdat baasjes stupide zijn en het niet snappen. Kleine hondjes blokken en wegsturen dus. Zo ziet Fleur ook dat jij de situatie onder controle hebt, en dat lijkt me nu ook van belang. Je fysiek opstellen tussen jouw hond, en het kleine hondje dat aan komt lopen, je breed maken, de andere kant op wijzen en op zéér besliste toon zeggen "Wégwezen!".
Fleur moet er ook weer op leren vertrouwen dat jij de situatie onder controle hebt.
Heel erg bedankt!! Fijn om de visie van een ander hier op te zien, en ook om te horen dat fleur het eigenlijk juist heel netjes doet.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Eerlijk gezegd vind ik ook dat ze het prima doet. Dat gezegd hebbende wil ik mijn honden ook niet bij vreemde kleine hondjes in de buurt hebben :wink: er zal maar iets stuk gaan en dan ben jij altijd de schuldige. Aanlijnen en kleine hondjes wegjagen.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik heb je een tijd niet meer gezien hier!
Op de grond leggen en een beetje grommen is inderdaad hondentaal.
Sem doet het heel soms bij honden die erg opdringerig zijn, dus bijvoorbeeld steeds op hem af rennen en happen richting zijn hoofd, dan zal sem ook een grom geven.
Het ziet er vaak erger uit dan dat het is.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”