Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenwc in de tuin-hoe leer je het hem ?
Moderator: moderatorteam
- derooma
- Vaste gebruiker
hondenwc in de tuin-hoe leer je het hem ?
We hebben in de tuin een hondenwc gemaakt, om te vermijden (zoals met de vorige hond) dat de hele tuin gelijk onder de hondenhoopjes ligt. De wc is op de plaats waar onze duitse herderspup nu reeds zijn behoeftes doet (als hij ze al niet binnen heeft gedaan natuurlijk - de geneugtes van puppies...alhoewel het al aardig lukt). Maar hij gaat niet echt in de bak (bak 2m x 2m zoals op straat, met grind, pispaal, etc...) Ik heb ooit eens een forum gelezen waar iemand over zoiets uitleg gaf, hoe je het kunt aanleren aan je hond om ergens specifieks behoeftes te doen, maar ik weet niet precies meer hoe. Ik vrees misschien wel dat het nu nog wat vroeg is om hiermee te beginnen, vermits het toch nog een kleine baby is en hij nog vaak "vergeet"... hij is wel ongeloofelijk slim, want hij leert snel commando's zoals "zit", "poot", "af"...
weet iemand raad ivm hondenwc ?
weet iemand raad ivm hondenwc ?
Liefs. Marise, Castaar, en meneer poes...
- cora
- Zeer actief
Niet moeilijk om te leren, alleen volhouden. Als je naar buiten gaat hem gewoon optillen en op de 'wc' zetten en als-ie wat doet is het groot groot groot feest. Goed belonen iets lekkers geven, die wereld staat op z'n kop.
Maakt-ie een vergissing en doet-ie het ergens anders, gewoon negeren. En ja, wel op de 'wc' zitten maar het valt erbuiten, ja dat weet-ie niet. Ik denk dat je dat toch moet belonen, want hij zit wel goed.
Enne, volhouden!
Succes!
Maakt-ie een vergissing en doet-ie het ergens anders, gewoon negeren. En ja, wel op de 'wc' zitten maar het valt erbuiten, ja dat weet-ie niet. Ik denk dat je dat toch moet belonen, want hij zit wel goed.
Enne, volhouden!
Succes!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Loop je niet met de hond buiten dan. zpodat hij het niet op zijn eigen terrein hoeft te doen? In ons vorige huis, waar de tuin (450 m2) een klein beetje kleiner was dan hier, vertikte Huts het om het in de tuin te doen, lopen wilde ze. Nu is het terrein zo groot dat ze het soms hier ook wel doet, maar liever niet.

On topic: neem je pupje mee naar het toiletje als je denkt dat ie wat moet doen, als ie iets doet helemaal uit je dak gaan en flink belonen. Als je dat iedere keer volhoudt zal ie vrij snel doorhebben dat je het liefst ziet dat ie op die specifieke plek zijn behoefte doet.
Ik zou je pup trouwens wel leren dat hij ook buiten de tuin zijn behoefte doet. Wel zo handig als je eens een dagje weggaat met je doggie
Ik zou je pup trouwens wel leren dat hij ook buiten de tuin zijn behoefte doet. Wel zo handig als je eens een dagje weggaat met je doggie

- Hutsje
- Zeer actief
Oeps, sorryTamara/Bayko schreef:Sorry, totaal off topic, maar na het lezen van dit zinnetje schoot ik spontaan in de lach. Het understatement van het jaarHutsje schreef:In ons vorige huis, waar de tuin (450 m2) een klein beetje kleiner was dan hier

- Hutsje
- Zeer actief
Ik vroeg mij ook al af of de hond wel regelmatig uitgelaten wordt op een dag?Tamara/Bayko schreef:On topic: neem je pupje mee naar het toiletje als je denkt dat ie wat moet doen, als ie iets doet helemaal uit je dak gaan en flink belonen. Als je dat iedere keer volhoudt zal ie vrij snel doorhebben dat je het liefst ziet dat ie op die specifieke plek zijn behoefte doet.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier mogen ze het ook niet in de tuin doen en ze willen het ook niet... gelukkig!!! Ik loop wel een stukje hoor...Hutsje schreef:Loop je niet met de hond buiten dan. zpodat hij het niet op zijn eigen terrein hoeft te doen? In ons vorige huis, waar de tuin (450 m2) een klein beetje kleiner was dan hier, vertikte Huts het om het in de tuin te doen, lopen wilde ze. Nu is het terrein zo groot dat ze het soms hier ook wel doet, maar liever niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hughy
- Zeer actief
- derooma
- Vaste gebruiker
hondenwc
bedankt voor alle "off the question" raad die jullie geven over de vraag die ik heb gesteld.... hoe leuk dat je een stukje loopt !!! ik loop ook !!!malinois schreef:hier mogen ze het ook niet in de tuin doen en ze willen het ook niet... gelukkig!!! Ik loop wel een stukje hoor...Hutsje schreef:Loop je niet met de hond buiten dan. zpodat hij het niet op zijn eigen terrein hoeft te doen? In ons vorige huis, waar de tuin (450 m2) een klein beetje kleiner was dan hier, vertikte Huts het om het in de tuin te doen, lopen wilde ze. Nu is het terrein zo groot dat ze het soms hier ook wel doet, maar liever niet.

Sorry als ik iemand voor de borst stoot met mijn reaktie, dat was niet persoonlijk en niet kwetsend bedoeld, maar een algemene opmerking over sommige reakties op het forum. ik wilde dit toch even kwijt.

Prettig jaareinde gewenst ! :E
Liefs. Marise, Castaar, en meneer poes...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: hondenwc
ik zeg alleen maar dat mijn honden en gelukkig nooit gedaan hebben en ik wil het ook niet... als ze eruit moeten melden ze zich maar... dan ga ik met ze lopen.. wel raar dat ze bij jouw wel wat laten vallen in de tuin perongeluk en hier houden ze het wel op omdat ze het niet geleerd hebben.. dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen.. als jij het ze in de tuin wil aanleren moet je het zelf weten maar denk je wel even aan je eventuele buren als die zomers met 30 graden in de tuin zitten???derooma schreef:bedankt voor alle "off the question" raad die jullie geven over de vraag die ik heb gesteld.... hoe leuk dat je een stukje loopt !!! ik loop ook !!!malinois schreef:hier mogen ze het ook niet in de tuin doen en ze willen het ook niet... gelukkig!!! Ik loop wel een stukje hoor...Hutsje schreef:Loop je niet met de hond buiten dan. zpodat hij het niet op zijn eigen terrein hoeft te doen? In ons vorige huis, waar de tuin (450 m2) een klein beetje kleiner was dan hier, vertikte Huts het om het in de tuin te doen, lopen wilde ze. Nu is het terrein zo groot dat ze het soms hier ook wel doet, maar liever niet.jeezes, ik wordt meelig van die mensen die steeds denken dat de anderen niet goed voor hun honden zorgen of zo... echte militanten. mijn hondje (trouwens niet mijn eerste hond, wel de eerste die ik misschien op een hondentoilet wil laten gaan) wordt regelmatig uitgelaten, hij heeft pas geleerd aan de lijn te lopen. Ik ga ook elke dag naar het bos om hem los te laten "lopen"... gek dat zo'n diertje daarbuiten nog andere behoeftes heeft en die soms ook laat vallen wanneer hij in de tuin loopt ... maar geen nood, ik red het wel met de raad van de mensen hier op het forum die begrijpen waarover de vraag gaat en die niet denken dat ik een "dierenbeul" ben....
Sorry als ik iemand voor de borst stoot met mijn reaktie, dat was niet persoonlijk en niet kwetsend bedoeld, maar een algemene opmerking over sommige reakties op het forum. ik wilde dit toch even kwijt.![]()
Maar als je het goed schoonhoudt zal het wel meevallen alleen ... hier gelukkig niet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
Ik stelde alleen maar een vraag, sorry hoor. Ik doe dat dus VOORdat ik iets voetstoots aanneem. Waar haal je het vandaan dat mensen meteen denken dat je niet goed voor je hond zorgt? Over vooroordelen gesproken.....derooma schreef:bedankt voor alle "off the question" raad die jullie geven over de vraag die ik heb gesteld.... hoe leuk dat je een stukje loopt !!! ik loop ook !!!malinois schreef:hier mogen ze het ook niet in de tuin doen en ze willen het ook niet... gelukkig!!! Ik loop wel een stukje hoor...Hutsje schreef:Loop je niet met de hond buiten dan. zpodat hij het niet op zijn eigen terrein hoeft te doen? In ons vorige huis, waar de tuin (450 m2) een klein beetje kleiner was dan hier, vertikte Huts het om het in de tuin te doen, lopen wilde ze. Nu is het terrein zo groot dat ze het soms hier ook wel doet, maar liever niet.jeezes, ik wordt meelig van die mensen die steeds denken dat de anderen niet goed voor hun honden zorgen of zo... echte militanten. mijn hondje (trouwens niet mijn eerste hond, wel de eerste die ik misschien op een hondentoilet wil laten gaan) wordt regelmatig uitgelaten, hij heeft pas geleerd aan de lijn te lopen. Ik ga ook elke dag naar het bos om hem los te laten "lopen"... gek dat zo'n diertje daarbuiten nog andere behoeftes heeft en die soms ook laat vallen wanneer hij in de tuin loopt ... maar geen nood, ik red het wel met de raad van de mensen hier op het forum die begrijpen waarover de vraag gaat en die niet denken dat ik een "dierenbeul" ben....
Sorry als ik iemand voor de borst stoot met mijn reaktie, dat was niet persoonlijk en niet kwetsend bedoeld, maar een algemene opmerking over sommige reakties op het forum. ik wilde dit toch even kwijt.![]()

- dutje
- Vaste gebruiker
Als je regelmatig met je hond loopt hoeft hij toch niets meer in de tuin te doen? Voor mij is de tuin gewoon een soort verlengde van het huis en zindelijk in huis is dus ook zindelijk in de tuin. Geen last van behoeftes in de tuin dus. (Sorry, ik weet dat dit niet het antwoord op de vraag is, maar ik vraag me dus serieus af waarom je graag een hondentoilet in de tuin wil, lijkt mij persoonlijk dus helemaal niets)
Antwoord op de gestelde vraag: Zorg dat hij ´bij zijn toilet´ is op het moment dat je denkt dat hij gaat poepen en prijs hem de hemel in als het lukt.
Hebben honden van nature de behoefte aan een vaste plek? Als dat zo is, dan zou het misschien kunnen helpen om alvast wat ontlasting op de juiste plek te leggen. (Getver, klinkt wel heel idioot nu ik het typ
)
Antwoord op de gestelde vraag: Zorg dat hij ´bij zijn toilet´ is op het moment dat je denkt dat hij gaat poepen en prijs hem de hemel in als het lukt.
Hebben honden van nature de behoefte aan een vaste plek? Als dat zo is, dan zou het misschien kunnen helpen om alvast wat ontlasting op de juiste plek te leggen. (Getver, klinkt wel heel idioot nu ik het typ

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
lijkt me ook niet fijn als buren zijnde... denk niet dat ik er echt gelukkig mee zou zijn met zulke buren.... onlasting is nog wel op te ruimen, maar urine... gatver...dutje schreef:Als je regelmatig met je hond loopt hoeft hij toch niets meer in de tuin te doen? Voor mij is de tuin gewoon een soort verlengde van het huis en zindelijk in huis is dus ook zindelijk in de tuin. Geen last van behoeftes in de tuin dus. (Sorry, ik weet dat dit niet het antwoord op de vraag is, maar ik vraag me dus serieus af waarom je graag een hondentoilet in de tuin wil, lijkt mij persoonlijk dus helemaal niets)