Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lothar is niet meer ziek!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Nou zeg, wat een gedoe hier over en weer zeg! Gezellig..not..

Wilde je even sterkte wensen met je hond, hopelijk red hij het wel...
Fijn dat je uiteindelijk toch bent gegaan, maar kan me de reactie van anderen wel voorstellen, komt ook een beetje raar over....

Ja, en ik ben zelf ook geen voorstander van fokken van kruisingen, dus ja, ieder mag denk ik zijn mening hier wel uiten toch!!!!!?

Sterkte en succes :ok:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Einda
Actief

Ongelezen bericht door Einda »

Cyntha schreef:Nou zeg, wat een gedoe hier over en weer zeg! Gezellig..not..

Wilde je even sterkte wensen met je hond, hopelijk red hij het wel...
Fijn dat je uiteindelijk toch bent gegaan, maar kan me de reactie van anderen wel voorstellen, komt ook een beetje raar over....

Ja, en ik ben zelf ook geen voorstander van fokken van kruisingen, dus ja, ieder mag denk ik zijn mening hier wel uiten toch!!!!!?

Sterkte en succes :ok:
Uiteindelijk?? en wat komt nou weer raar over, inmiddels alles geloof ik.
Ik ben op dag 3 of 4 geweest (weet niet precies wanneer de diarree begon omdat hij dus wel vaker een dagje dunne heeft) en vandaag dus, dagje aangekeken nadat de medicijnen op waren. Maar ja, het schijnt hier belachelijk gevonden te worden door de "dierenartsen op afstand'' :-D
Cyntha
Actief

Nouja, uiteindelijk was niet kwaad bedoeld hoor, maar omdat ik las in je bericht dat je niet direct ging, het leek net alsof je niet wilde gaan, vanwege de kosten. ( dit zijn niet mijn woorden, maar kan me voorstellen dat dit bij mensen opkomt, al vind ik niet dat je over een ander mag oordelen, hoor! )

Ik ben ook zeker geen dierenarts, maar ja, als je het hier plaatst vind ik wel dat ieder vrij mag reageren toch!?
Vind wel dat je het goed afgehandeld hebt, zeker nu je uitlegt dat je hond al vaker diarree had en je dus niet direct naar de dierenarts vliegt... maar het zelf oplost, das ook goed.

Veel succes en trek het je niet aan! ;)
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Einda
Actief

Als je een hond koopt weet je dat dat kosten met zich meebrengt, dat wist ik dus ook.
En ze hebben allebei een dierenverzekering.
En natuurlijk kan iedereen vrij reageren, maar dat neemt niet weg dat men mij tegen het verkeerde been stoot als ik er min of meer valselijk van beschuldigd word nalatig te zijn.
Cyntha
Actief

Ja, ind. Einde heb je gelijk in, misschien in het vervolg wat duidelijker wezen...

Sorry hiervoor, veel succes met je hond verder!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Einda schreef:
En natuurlijk kan iedereen vrij reageren, maar dat neemt niet weg dat men mij tegen het verkeerde been stoot als ik er min of meer valselijk van beschuldigd word nalatig te zijn.
Dat laat je zelf min of meer blijken uit je berichten. Niet dat je nalatig bent maar wel dat je onzeker bent in het hoe en wanneer te handelen als je hond iets mankeerd. Ik ben geen dierenarts, heb er wel de ervaring om te zien wanneer het noodzakelijk is om eerder een bezoek aan de dierenarts te brengen enniet af te wachten.
In eerste instantie heb ik gewoon gereageerd in je topic, heb hem knuffels en beterschap gewenst. Daarna vond ik zelf dat je in mijn ogen iets te makkelijk dacht over de gevolgen van diarree bij een jonge (ook oudere) hond. Ik heb het topic helemaal nagelezen en er is 1 dag geweest dat de ontlasting goed was, je moddert al aan vanaf de 19 a 20e december.
Ik liet dit omdat ik zoiets had van of je ziet het niet of je weet het niet en ook je eigen dierenarts had beter advies mee moeten geven.
Dan plaats je dat bericht over die dekking, waar ik op reageer. Jij leest verkeerd, voelt je aangevallen omdat je dacht dat het over Lothar ging (wat bij mij weer vraagtekens oproept omdat je dan toch getwijfeld heb anders denk je dat niet) en begint te tieren.
Ik mopper door omdat ik dit soort dingen dus niet begrijp, jij krijgt dat te horen en het balletje is aan het rollen gegaan.

Het gaat hier niet om jou of mij, het gaat hier om Lothar en zijn gezondheid. Dat kan soms wel eens minder prettig zijn als je dan iets te horen krijgt dat als een aanval voelt, maar helaas dan.
Als je geen reactie wil dan moet je geen berichten plaatsen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Einda schreef: Maar ja, het schijnt hier belachelijk gevonden te worden door de "dierenartsen op afstand'' :-D
Er zijn hier wel een paar kenners die advies geven als dat nodig blijkt te zijn :-D
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cyntha
Actief

Hoi Chicro,

Kijk dat bedoelde ik nu stiekum ook, dacht alleen van laat maar, ben hier nl. nog niet zolang, maar je legt het precies uit zoals ik bedoel.....

:ok:
Einda
Actief

chrico schreef:
Einda schreef:
Dat laat je zelf min of meer blijken uit je berichten. Niet dat je nalatig bent maar wel dat je onzeker bent in het hoe en wanneer te handelen als je hond iets mankeerd. Ik ben geen dierenarts, heb er wel de ervaring om te zien wanneer het noodzakelijk is om eerder een bezoek aan de dierenarts te brengen enniet af te wachten.
In eerste instantie heb ik gewoon gereageerd in je topic, heb hem knuffels en beterschap gewenst. Daarna vond ik zelf dat je in mijn ogen iets te makkelijk dacht over de gevolgen van diarree bij een jonge (ook oudere) hond. Ik heb het topic helemaal nagelezen en er is 1 dag geweest dat de ontlasting goed was, je moddert al aan vanaf de 19 a 20e december.
Ik liet dit omdat ik zoiets had van of je ziet het niet of je weet het niet en ook je eigen dierenarts had beter advies mee moeten geven.
Dan plaats je dat bericht over die dekking, waar ik op reageer. Jij leest verkeerd, voelt je aangevallen omdat je dacht dat het over Lothar ging (wat bij mij weer vraagtekens oproept omdat je dan toch getwijfeld heb anders denk je dat niet) en begint te tieren.
Ik mopper door omdat ik dit soort dingen dus niet begrijp, jij krijgt dat te horen en het balletje is aan het rollen gegaan.

Het gaat hier niet om jou of mij, het gaat hier om Lothar en zijn gezondheid. Dat kan soms wel eens minder prettig zijn als je dan iets te horen krijgt dat als een aanval voelt, maar helaas dan.
Als je geen reactie wil dan moet je geen berichten plaatsen.
Hoi, tuurlijk heb ik getwijfeld,en dat is toch ook geen schande, maar omdat hij zich verder normaal gedroeg, wat ik al schreef met uitlaten en spelen enzo, had ik niet echt het idee dat ik METEEN moest gaan. Ik vertrouwde er eigenlijk op dat die medicijnen hun werk wel goed zouden doen, en omdat de ontlasting beter was maar na wat vlees bij de rijst weer diarree werd (gisteravond) en we hem gewogen hadden, schrok ik toch wel heel erg.
Omdat hij ook bloed nuchter moest prikken ben ik dus vandaag gegaan.
Je mag denken wat je wilt, en misschien ben jij een meer ervaren hondenbezitter dan ik,daarom schrijf ik hier ook berichten, niet om ruzie te maken maar om wat te leren, maar ik ben ABSOLUUT niet met opzet niet eerder naar de DA gegaan. En ik zie heus wel wanneer iets ernst is of niet.
Maar inderdaad gaat het om Lothar en niet of ik nou wel of niet een dom of boos berichtje schrijf.
Er staat nu bouillon van vlees van de slager te pruttelen op advies van de DA om door de rijst te doen zodat hij wat kan aansterken hopen maar dat de diarree minder wordt.
En dat over die dekking...sloeg ook nergens op maar schoot me gewoon te binnen :? en ik begreep jouw reaktie helemaal verkeerd.
chrico
Zeer actief

Het belangrijkste is dat Lothar nu weer gaat aansterken.
een tip nog, hou hem een paar dagen op dit dieet en schakel niet te snel terug naar zijn gewone maaltijd ook al is zijn ontlasting straks weer goed.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Einda
Actief

En dat bedoel ik, ik heb dan misschien nog niet zo heel veel verstand van honden, maar aangezien hij wel vaker diarree heeft en nu dus helemaal geen koorts had ofzo, maakte ik me in eerste instantie niet zo heel druk.
Maar had me dan toch eerder gewaarschuwd in plaats van achteraf te gaan zeggen dat ik meteen op dag 5 of 6 of 7 (ben nou ook nog de tel kwijt) had moeten gaan.
Maar ja.....misschien knapt hij nu wel snel op...
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

chrico schreef:Het belangrijkste is dat Lothar nu weer gaat aansterken.
een tip nog, hou hem een paar dagen op dit dieet en schakel niet te snel terug naar zijn gewone maaltijd ook al is zijn ontlasting straks weer goed.
En nog een tip: over twee dagen geen verbetering, direct weer naar de dierenarts. Hopelijk geeft het bloed en urine onderzoek uitsluitsel over wat er nou aan de hand is. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
tiborh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tiborh »

8O effe een berichtje van de fokster van Canto,dus mijn dochter:Canto had ook geen koort en geen bloed inz,n ontlasting,alle klassieke sypmtonen wezen Niet op Parvo,tot dat ze verder gingen testen en het was wel PARVO!!!!!!!!!A.U.Bknap hij niet op binnen 1 dag ga terug!!!zeker met een pup,wij waren er binnen twee dagen bij,een hond van 21 mnd en het heeft niet mogen baten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dit hoop ik nooit meer mee te maken en wens ik mijn ergste vijand niet toe(alhoewel een klein beetje)als je begrijp wat ik bedoeli.v.m Canto!Laat je niet wegsturen als het niet beter gaat,vraag een verwijs kaart voor een kliniek,ook dierenartsen maken fouten!

groetjes marleen en de doggies

P.Shoop dat hij vlug opknapt,laat het nog effe weten desnoods met een PBtje!
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Inderdaad! MIjn hond had ook geen symptomen van de PARVO!
Bij hem begon de koorts pas na de 4de dag bij de DA aan het infuus gelegen te hebben.
Als het morgen niet beter is ga dan gewoon terug!
Een DA is verplicht te doen wat jij vraagt,zoniet dan moet je naar een ander gaan. Geen bloed in de ontlasting en geen koorts wil niet zeggen dat 'ie geen parvo kan hebben. Kijk maar naar mijn hond!

En over dat ''ongelukje'' ,ik werk in dierenspeciaalzaak en wij fokken ook DH's,maar als ik op alle mensen commentaar moet gaan geven dan ben ik over 10 jaar nog niet klaar!
Ik ben het er wel mee eens dat ik het erruuuuuuuuuuug dom vind,maar wie ben ik om jou daar over af te zeiken????
Het is niet jouw schuld en vragen staat vrij. :tong:

Groetjes pamela
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Canto schreef: .....,ik werk in dierenspeciaalzaak en wij fokken ook DH's.........
dus? wat is je punt?
Canto
Zeer actief

Ik maak de raarste dingen mee op m'n werk en ook de raarste mensen.
BV: kruising tussen boomer en berner sennenhond. Maar als ik op al deze mensen commentaar moet gaan leveren,dan ben ik om 6 uur s'avonds nog niet klaar.
Ik vind het ook dom dat dit heeft kunnen gebeuren en vind het ook gewoon laksigheid. En we zijn weer een kruising rijker :?
Maar het was gewoon een vraag van haar dat ze benieuwd was hoe het eruit zou zien.

groetjes pamela
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Canto schreef:Ik maak de raarste dingen mee op m'n werk en ook de raarste mensen.
BV: kruising tussen boomer en berner sennenhond. Maar als ik op al deze mensen commentaar moet gaan leveren,dan ben ik om 6 uur s'avonds nog niet klaar.
Ik vind het ook dom dat dit heeft kunnen gebeuren en vind het ook gewoon laksigheid. En we zijn weer een kruising rijker :?
Maar het was gewoon een vraag van haar dat ze benieuwd was hoe het eruit zou zien.

groetjes pamela
Ik vraag me meer af hoe het eruit moet komen :?
Een bordeauxdog muil uit een duitse herder???
Komt vast een keizersnee aan te pas.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Einda
Actief

Even terug naar het eigenlijke onderwerp:
Gisteren dus naar de DA geweest. spuit gehad om de darmen te ontspannen.
Gisteravond een zacht drolletje en goed gedronken van het water met poeder tegen het uitdrogen. Anti-biotica gehad gistermiddag. En vanochtend.
Lothars' ogen stonden vandaag wel een stuk beter en eet goed.
Vanochtend iets dikkere diarree weer en gelijk (op jullie advies) de DA weer gebeld.
Hij zei dat de uitslag van het bloedonderzoek misschien wel een week zou duren i.v.m. oud en nieuw.
Ik vroeg wat ik in die tijd moest doen als hij diarree houdt, en hij zei dat als hij morgenochtend nog diarree heeft, ik weer met hem terug moet komen voor nog zo'n spuit om zijn darmen te ontspannen.
Ik ben dus echt niet van plan om het nog weer een nacht en een ochtend aan te kijken. En al helemaal niet totdat de uitslag er is....die diarree moet gewoon stoppen.
Het gaat toch helemaal nergens meer over??
Hij heeft steeds rijst gegeten met kip en ook zelf getrokken bouillon om wat aan te sterken op advies van de DA.
Ik heb net een andere DA gebeld voor een second-opinion, en ik kan vanavond meteen komen. Hij wil een ontlasting-onderzoek doen. Wel raar eigenlijk dat die andere DA dat nog niet heeft gedaan.
Ik vertrouw het gewoon niet. En de DA waar ik vanavond heenga, vond het ook vreemd klinken, en zei trouwens ook dat er niks engs heerste.
Ik ben heel benieuwd wat hij ervan zal zeggen.
En Canto...ik zal bij hem ook even flink aandringen op Parvo.
Ik houd jullie wel op de hoogte.
chrico
Zeer actief

Ben benieuwd naar zijn ondervindingen. Goed van je dat je nu duidelijker gehandeld heb :ok: :ok:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ik hoop dat je binnenkort meer weet, goed van je dat je een 2nd opinion hebt gevraagd.

Heel veel sterkte hoor, wat moet dit een hel voor je zijn, niet te weten wat er aan je hondje mankeert... :cry:
Afbeelding
Canto
Zeer actief

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe ;)
En hoop vanavond wat positiefs te horen krijg.

groetjes pamela
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik hoop dat je hondje snel opknapt, en ben erg benieuwd naar wat deze DA ervan vindt,
Ik wens je heel veel succes en beterschap voor Lothar.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Einda
Actief

Tsja, je zou zelf bijna diarree krijgen van de zenuwen.
Elke keer lijkt het heeeeeeeeel eventjes beter te gaan, en vertrouw je er bijna op dat het wel goed komt. Maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
En misschien heeft die DA wel iets over het hoofd gezien, al heb ik hem wel de meest rare en vreemde mogelijkheden voorgelegd, want ja...je gaat natuurlijk de hele dag van alles bedenken.
Ik voel me wel opgelucht dat ik straks met hem naar die andere DA ga.
Ik moest trouwens na het spreekuur vanavond komen, dan heeft hij voldoende tijd!
chrico
Zeer actief

Misschien een tip, schrijf je vragen op.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Einda
Actief

Goeie tip :ok:
Vorige keer was ik een beetje overstuur daar.
Einda
Actief

Hoi,
Net terug van de DA.(had mijn briefje bij me :ok: )
De antibiotica (het was hele zware) moest ik direct mee stoppen omdat hij die voor zijn eerste levensjaar niet eens mag hebben (had de verp.meegenomen) sowieso snapte hij niet dat hij die kreeg voorgeschreven omdat antibiotica bacterien doodt, en omdat darmen vol met bacterien zitten worden die ook gedood en is de kans groot dat je er diarree van krijgt (slim he :evil: ) Bovendien zou het zijn botten kunnen beschadigen in de groei. Die antib. heeft hij dus ter plekke weggegooid. Hij vond het ook raar dat hij niet even zijn ontlasting had nagekeken.
Uit de onlasting bleek dat hij geen wormen heeft en ook niet iets anders (waarvan ik de naam vergeten ben) wat samen met wormen op de eerste plaats van veroorzakers van diarree staat bij jonge honden.
Toen was dus de tweede mogelijke veroorzaker een (dierlijke)eiwitallergie
wat dus kan verklaren waarom hij maar diarree bleef houden met gekookte kip en rijst.
Zoals jullie misschien al eerder hebben gelezen had ik bij het ond. voeding geschreven over de problemen met het voer. Dit kan dan natuurlijk een hoop verklaren.
Ik heb ook med. meegekregen om even zijn darmen helemaal stil te leggen.
De komende 4 weken mag hij niets anders dan Royal Canin hypoallergenic dr21 en water, dus geen gejat meer van het aanrecht en de tafel, geen koekjes enz. want dat zou de test verpesten.
Ik moet de DA nu op de hoogte houden van alles omtrent Lothar.
En die andere DA ga ik niet meer heen. Voor de uitslag van het bloed bel ik hem wel. Maar ik hoop dat deze DA het bij het rechte eind heeft....als hij over 4 weken nog problemen met zijn ontlasting heeft, gaat hij zijn darmen verder onderzoeken (als ik het goed heb begrepen een stukje eruit halen??? kreeg zoveel informatie over me heen, hij praatte nogal veel en snel) maar daar vond hij het te vroeg voor.
Nu heb ik gelijk weer een nieuwe vraag; heeft iemand hier ervaring mee??? Zal vanavond het forum maar eens afspeuren!
Laatst gewijzigd door Einda op 30 dec 2003 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Poeh, wat een getob allemaal. Sterkte ermee, en ik hoop dat Lothar nou eindelijk een beetje op gaat knappen!

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Nee ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik hoop dat je snel overgaat... Arme Lothartjuh... :cry:
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Toen Cash ziek was (heeft een darmstoonis gehad) heb ik een pasta in een spuit gekregen die de darmflora weer goed maakt misschien kun je dat erbij vragen. Helaas weer ik de naam niet meer maar het werkt wel.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Einda
Actief

dobervriendin schreef:Toen Cash ziek was (heeft een darmstoonis gehad) heb ik een pasta in een spuit gekregen die de darmflora weer goed maakt misschien kun je dat erbij vragen. Helaas weer ik de naam niet meer maar het werkt wel.
Die heeft Sunna inderdaad ook weleens gehad toen ze 3 dagen diarree had, was dat ook niet iets met veel voedingsstoffen erin ofzo??
Ik moet de DA toch weer bellen over hoe het met Lothar gaat, dan zal ik het eens vragen...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”