Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beetje kwijlerig
Moderator: moderatorteam
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Beetje kwijlerig
Even kijken of jullie een mening of opmerking hier over hebben.
Stitch is nu 14 weken oud en is sinds gisteren begonnen met wat te kwijlen. Maar alleen aan de rechter boven kant van zijn bekkie. Hij heeft er helemaal geen last van maar ik merk gewoon soms dat hij een nat smoeltje heeft.
Ik kijk het nog even een dagje aan voor ik naar de DA ga want zo te zien doet het hem niks. Speelt goed, eet goed, plast goed etc etc.
Iemand mischien een idee?
Stitch is nu 14 weken oud en is sinds gisteren begonnen met wat te kwijlen. Maar alleen aan de rechter boven kant van zijn bekkie. Hij heeft er helemaal geen last van maar ik merk gewoon soms dat hij een nat smoeltje heeft.
Ik kijk het nog even een dagje aan voor ik naar de DA ga want zo te zien doet het hem niks. Speelt goed, eet goed, plast goed etc etc.
Iemand mischien een idee?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Beetje kwijlerig
Op deze leeftijd kunnen ze de tanden gaan wisselen.
Dat kan dus een mogelijke oorzaak zijn.
Heb je al aan die kant in de bek gekeken of er iets tussen de tanden/kiezen steekt?
Heb je al aan die kant in de bek gekeken of er iets tussen de tanden/kiezen steekt?
- Lightsun
- Actief
aaah!! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Dat is natuurlijk erg logisch.ranetje schreef:Op deze leeftijd kunnen ze de tanden gaan wisselen.
en ja ik heb al gekeken en gevoelt en zit helemaal niks tussen. Ziet er ook gewoon normale kleur mooi uit.
Maar natuurlijk tandjes. hehe...dit is mijn eerste puppy dus dit soort dingen zijn nog even nieuw.
Zijn er tips voor het tandjes krijgen? Ik ga er van uit gewoon veel kauw speelgoed klaar hebben?
- ranetje
- Zeer actief
Kauwspeeltjes en kluiven zijn handig.
En nog even extra letten op je meubilair
Zodra ze haar tanden daarop wil gebruiken snel een kauwstaaf o.i.d. er tussen schuiven zodat ze op de dingen kauwt die je wel goed vindt
Na het tandenwisselen (klaar rond de 6 à 7 maanden) heb je dan de grotste risico's achter de rug wat je stoelpoten e.d. betreft

En nog even extra letten op je meubilair
Zodra ze haar tanden daarop wil gebruiken snel een kauwstaaf o.i.d. er tussen schuiven zodat ze op de dingen kauwt die je wel goed vindt
Na het tandenwisselen (klaar rond de 6 à 7 maanden) heb je dan de grotste risico's achter de rug wat je stoelpoten e.d. betreft
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollum had best last van het wisselen, vooral die enorme kiezen die nog door het tandvlees moesten snijden
Mijn idee was toen om een winterpeen in de vriezer te leggen en die aan te bieden als kauwmateriaal, lekker verkoelend voor het tandvlees
Ze is nog steeds gek op wortel
Mijn idee was toen om een winterpeen in de vriezer te leggen en die aan te bieden als kauwmateriaal, lekker verkoelend voor het tandvlees
- Lightsun
- Actief
hele goeie tip! Die ga ik vandaag meteen toe passen.Gollum schreef: Mijn idee was toen om een winterpeen in de vriezer te leggen en die aan te bieden als kauwmateriaal, lekker verkoelend voor het tandvlees![]()
hehe dit gaat 4 leuke maanden worden =Pranetje schreef: Na het tandenwisselen (klaar rond de 6 à 7 maanden) heb je dan de grotste risico's achter de rug wat je stoelpoten e.d. betreft![]()
- Lightsun
- Actief
Dit werkte als een tierelier! Echt fantastisch! meneer is helemaal los gegaan op zijn bevroren winterpeen en meteen een uur zoet geweest. Goeie tip!Gollum schreef: Mijn idee was toen om een winterpeen in de vriezer te leggen en die aan te bieden als kauwmateriaal, lekker verkoelend voor het tandvlees![]()
- Gollum
- Zeer actief
Haha leuk! Het geeft wel een troep maar dat ruimen ze zelf meestal wel op en ze worden er niet dik van!Lightsun schreef:Dit werkte als een tierelier! Echt fantastisch! meneer is helemaal los gegaan op zijn bevroren winterpeen en meteen een uur zoet geweest. Goeie tip!Gollum schreef: Mijn idee was toen om een winterpeen in de vriezer te leggen en die aan te bieden als kauwmateriaal, lekker verkoelend voor het tandvlees![]()
- Gollum
- Zeer actief
Gol vrat ze gewoon opTara schreef:Ik heb met mijn hondenkind gewoon een bullenpees gegeven, ze kwam niet zo goed van haar hoektandjes af.
Nou, ik kon er bijna met mijn handen onder gaan staan, want ze vielen er achter elkaar uit. Ik heb nog nooit zoveel melktandjes van een hond bij elkaar verzameld, en dan heb ik de helft nog weggegooid ook.
Wisselen was hier een fluitje van een cent.
Ik was steeds niet snel genoeg om er een te kunnen pakken. Ik had wel een hoektandje willen hebben voor aan een ketting ofzo.
- Lightsun
- Actief
ahaha lol. Nou ik moet toegeven behalve kwijlen heeft meneer tot nu toe nog niks stoms gedaan qua kauwen ergens op. Alleen gisteren ben ik zelf nog al stom geweest.Tara schreef:Ik heb met mijn hondenkind gewoon een bullenpees gegeven, ze kwam niet zo goed van haar hoektandjes af.
Nou, ik kon er bijna met mijn handen onder gaan staan, want ze vielen er achter elkaar uit. Ik heb nog nooit zoveel melktandjes van een hond bij elkaar verzameld, en dan heb ik de helft nog weggegooid ook.
We waren in het bos lopen bij de plassen en meneer had een stok gevonden en stond heel erg gefrusteerd te piepen dat de stok te groot en zwaar was om mee te nemen. Dus toen heb ik hem uit eindelijk in tweeen gebroken. Dus meneer helemaal tevreden en trost op zijn nieuw stok. Sja....toen was ik zo dom om die mee te nemen naar huis. Waar hij gister avond hem in eerste instantie geneerdt heeft en lekker met zijn worteltje bezig was.
Althans...dat was in de avond. Deze ochtend was meneer al vroeg wakker en toen ik beneden kwam lag letterlijk de hele woonkamer HELEMAAL vol met los geknaagde stok, schors, splinters en een hele trotste duitse herder pup die erg tevreden was met zich zelf.
Zucht.....Nou ja. Ben je blij dat je toch een dyson gekocht hebt.
- Gollum
- Zeer actief
haha ja leuk, een tandje van een onbekende hondTara schreef:Nou, je mag er eentje hebben hoor, ik heb er genoeg.Gollum schreef:Gol vrat ze gewoon opTara schreef:Ik heb met mijn hondenkind gewoon een bullenpees gegeven, ze kwam niet zo goed van haar hoektandjes af.
Wisselen was hier een fluitje van een cent.![]()
Ik was steeds niet snel genoeg om er een te kunnen pakken. Ik had wel een hoektandje willen hebben voor aan een ketting ofzo.
Misschien sla ik de deur wel gewoon een keer hard dicht terwijl ze net naar buiten loopt, heb ik een grotere hoektand
- Gollum
- Zeer actief
haha ja die fout heb ik ook eens gemaaktLightsun schreef:ahaha lol. Nou ik moet toegeven behalve kwijlen heeft meneer tot nu toe nog niks stoms gedaan qua kauwen ergens op. Alleen gisteren ben ik zelf nog al stom geweest.Tara schreef:Ik heb met mijn hondenkind gewoon een bullenpees gegeven, ze kwam niet zo goed van haar hoektandjes af.
We waren in het bos lopen bij de plassen en meneer had een stok gevonden en stond heel erg gefrusteerd te piepen dat de stok te groot en zwaar was om mee te nemen. Dus toen heb ik hem uit eindelijk in tweeen gebroken. Dus meneer helemaal tevreden en trost op zijn nieuw stok. Sja....toen was ik zo dom om die mee te nemen naar huis. Waar hij gister avond hem in eerste instantie geneerdt heeft en lekker met zijn worteltje bezig was.
Althans...dat was in de avond. Deze ochtend was meneer al vroeg wakker en toen ik beneden kwam lag letterlijk de hele woonkamer HELEMAAL vol met los geknaagde stok, schors, splinters en een hele trotste duitse herder pup die erg tevreden was met zich zelf.
Daarna moest ze de stok voor de deur laten liggen maar dat was ook geen goed idee. Dat onthield ze en dan kwam ik niet meer normaal de deur met haar uit. Keihard rennen naar de stok, mij met de stok in de kuiten slaan, de stok dwars mee de lift in willen nemen en dan blijven hangen..
Stokken zijn voor buiten heb ik toen maar besloten
- Lightsun
- Actief
Erg verstanding. Dit is een regel die ook maar eens ga toepassen.Gollum schreef: Stokken zijn voor buiten heb ik toen maar besloten
- ranetje
- Zeer actief
Toch mazzel dat hij die stok en niet iets waardevols heeft stukgeknaagd 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Prima toch, gratis kauwmateriaalLightsun schreef:ahaha lol. Nou ik moet toegeven behalve kwijlen heeft meneer tot nu toe nog niks stoms gedaan qua kauwen ergens op. Alleen gisteren ben ik zelf nog al stom geweest.Tara schreef:Ik heb met mijn hondenkind gewoon een bullenpees gegeven, ze kwam niet zo goed van haar hoektandjes af.
Mijn pup heeft nooit gesloopt. Stokken, kauwbotjes en speeltjes waren veel leuker dan schoenen, meubels en boeken

- Lightsun
- Actief
Ja dit was zo'n zachte houte beetje kruimelige stok. Niet helemaal mijn beste moment ooit.Paisley schreef: Maar vooral de soepele stokken, die niet teveel splinteren.